Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Jullie schrijven veel zeg... kan het allemaal niet bijhouden hoor! Heb wel gelezen maar mijn tempo ligt toch wel een stuk lager tegenwoordig

@Fluf: Heftig, van Tessa...gelukkig is het nog relatief goed afgelopen. Was ze nog erg suf?

@Babba: Heb jij ook een kokende man? Handig is dat hè?

@Ringel: Vervelend, dat gedrag van Mayte. Ik herken het wel hoor, Jasmijn is ook in een vreselijke peuterpuberbui soms. Dan doet ze alleen maar 'rare' dingen, zit overal aan behalve haar eigen speelgoed en ze kan echt al een grote mond geven Ik zet haar als time out op de trap als het echt escaleert, zoals vanochtend. Toen was ze aan het uitsloven omdat oma er was, zat overal aan, had al meerdere waarschuwingen gekregen, zat constant aan de hond van opa en oma te klieren...Ik pakte haar vast om haar in het gezicht te kijken en te zeggen dat ze moest stoppen en toen beet ze me in mijn schouder en hard ook! Ik heb haar naar de trap gebracht, klein beetje hardhandig, duidelijk erbij gezegd: 'je mag mama nooit bijten!' en 2 minuten laten zitten. Ik moet dan wel zorgen dat ze huilt als ze daar zit anders zit ze er gewoon een liedje te zingen ofzo. Dus goed boos zijn. Dan ophalen, vragen waarom ze daar zat en sorry laten zeggen en knuffelen. Verder zoveel mogelijk negeren en lief gedrag prijzen idd. Het zijn soms heftige dingen die kids van 2 al doen, ik schrik er ook van! Zet 'm op meid...

@Ris: Wil je de hele klas één cadeau geven of alle kids een eigen presentje?

@Krokus: Spannend, nog niet ongesteld...zullen die testen dan toch geholpen hebben? Ik duim voor je!

Hier is de man behoorlijk opgeknapt door de ab-kuur. Gelukkig maar. Morgen moest hij 's ochtends werken en 's middags naar de laatste les van een cursus, hij besluit nu alleen de cursus te doen. Kan 'ie 's ochtends wat langer blijven liggen en mee Jasmijn naar de psz brengen voor de 1e keer.

We hebben net een klein boodschapje gedaan bij de Ah, ik kan het ook niet meer alleen, maar dat viel hem al zwaar. Helemaal bezweet was 'ie. We hadden ijsjes meegenomen voor zijn keel en toen ik die in de vriezer wilde doen, kreeg ik de lade er niet meer terug in. Flinke lagen ijs dus moest de vriezer ook nog eens ontdooid worden...we zijn er allebei bek af van. Nu lekker bankhangen en als ik weer een beetje opgeladen ben ga ik nog wat strijken.

Morgen vol dagje; Jas naar de psz, 's middags naar de vk en naar mijn vriendin met baby. Gezellig! Gewoon een hele ochtend voor mezelf, relaxen, misschien wat poetsen en rondhangen!
@Pebbs: Super, van dat ondergoed, neem je het mee als je hier komt babykijken? Haha... bewaar het bonnetje dan weet ik wat je van me krijgt. Het geeft niet als het nog wat groot is, dan kan ze het later pas aan, ze groeit er vanzelf wel in, haha.
Pffft blij dat jullie het herkennen, voelde me al een ontaarde moeder, omdat ik ook best wel een beetje hardhanig op Mayte kan reageren als ze weer eens iets uithaalt. Bedankt voor al jullie tips.......meer hoofden weten toch meer dan 1.

Het 1 op 1 contact probeer ik ok bewust tijd voor te maken, we hebben vanmiddag haar kaboutertent op haar kamer neergezet en samen inelkaar gezet. Of we gaan samen de beestjes eten geven....even lekker fietsen samen. Maar het is zo vermoeiend. en dan vandaag een hele middag een huilende baby die niet in slaap wil vallen en alleen maar aan de borst wil hangen....moedeloos werd ik er op een gegeven moment van. Gelukkig was Lief er vandaag en kon ook hier en daar (VEEL) opvangen. topper is het die vent van mij.

@Fkuf, sjonge jonge. alles nu goed met Tess? je krijgt ook schrik op schrik.
Tesje slaapt nu lekker. We maken haar straks weer wakker. Het zal dus wel een zware nacht worden vrees ik. Ze is niet echt suf, maar zit wel steeds aan haar hoofd en is wat chaggie. Hoofdpijn waarschijnlijk. En het word een flinke blauwe plek. En verder is ze heel erg goed in haar zin krijgen. Ze begint vast aan de peuterpuberteit geloof ik. Ik heb aan haar buien meer mijn handen vol dan aan die van Max.

Wat ik me afvraag. Laten jullie de kinders kiezen wat ze willen eten (broodbeleg) en drinken? Hier geef ik ze gewoon wat er is. De ene keer kaas, andere keer worst etc. Ook met de oudste twee gaat het meestal zo. En dan met alles. Ze geven wel vooekeuren aan, maar ik ga echt niet speciaal dat ene halen omdat kind anders een aanval krijgt. Ik hoorde vandaag een moeder van school (we waren naar de markt) steeds weer dat haar dochter dit niet wilde en dat niet luste en ze moest deze soort kauwgom en die bepaalde tandenborstel etc. Ik vond haar dochter eigenlijk behoorlijk verwend. Of ben ik spartaans bezig?
@fluffy: ik zet meestal 2 dingen op tafel voor de boterham en dan laat ik haar uit die dingen kiezen. Als ze 's ochtends al hagelslag heeft gehad zet ik 's middags bijvoorbeeld alleen maar kaas en worst op tafel om uit te kiezen. Zo heeft ze wel een keuze maar heb ik nog wel invloed op wat ze binnenkrijgt.

Met andere dingen doe ik dat ook vaak zo, 2 pyjama's bij de Hema laten zien en haar laten kiezen, dat soort dingen.

Zo extreem als jij het van die moeder omschreef zou ik ook niet goed vinden (maar ze winden je zo om hun vingertje, voor je het weet loop je met bibaboodschappen de winkel uit).

@mmmoi: Graag gedaan, ik zal het meenemen met kraambezoek. Kom dus maar op met die baby .

Zo als jij straft doen wij het hier precies hetzelfde, werkt altijd goed. Maar in de schouder bijten is wel heel stout zeg.

@ringel: volgens mij doe je het harstikke goed met Mayte, die komt niks tekort. Het ligt echt een beetje aan de leeftijd ben ik bang. Niet vervallen in constant "nee"en "niet doen" roepen zonder er consequenties aan te verbinden is volgens mij iets waar je voor moet waken.

@babba: ik heb inderdaad ook de neiging om haar te onderschatten tot ik door heb dat ze me gewoon in het ootje zit te nemen. Zodra ze door hebben dat ze je ergens in kunnen beïnvloeden dan doen ze het meteen.

Ik ben al bang wat er gebeurd als ze erachter komt dat ik kom als ze moet plassen terwijl ze in bed ligt. Ik kan haar natuurlijk moeilijk laten plassen in bed als ze eigenlijk op het potje wil maar zodra ze door heeft dat ik dan steeds kom moet ze natuurlijk ineens elk half uur plassen.

Het valt me trouwens op dat een heleboel van de kindjes hier wel eens slaan, schoppen of bijten. Volgens mij hebben wij het geluk dat Floor dat totaal niet doet ook al is ze flink aan het peuterpuberen.

Ze heeft alleen laatst een jongetje op de creche geslagen (en hij haar) maar daar hebben ze allebei meteen straf voor gekregen en daarna is het nooit meer gebeurd.
Goedemorgen deze morgen.

Hier met beleg ed het zelfde als bij Pebbels. ik geef een keus uit 2 dingen en daar mag ze uitkiezen. En wat betreft de Bibaboodschappen......sja ik ben bang dat wij daar aan ten prooi zijn gevallen (hebben bibamelkbroodjes gehaald) Mayte is helemaal in to de Bibaboerderij en als ze de c1000 maar ruikt, is het al BIBAAAAAAA. En ze heeft meegedaan aan de kleurwedstrijd (das dan wel weer schattig, met "speciale wedstrijdkleurpotloden")

Hoe is het vannacht gegaan Fluf? mag ze een zetpilletje tegen de hoofdpijn?

ga weer even dingen in huis doen (meiden en mezelf aankleden enzo)

doeggies!
Goedemorgen,

Sjee Mmmoi, zo te lezen heb je het flink zwaar. Wat verschillend kan het toch allemaal zijn. Ik had het geluk dat op het einde van mijn zwangerschap van Sverre mijn bekkenklachten zo goed als weg waren. Op de dag dat de bevalling begon was ik dan ook gewoon met Mats en lief aan het winkelen. We kwamen een kennis tegen die hoogst verbaasd was dat in die nacht Sverre was geboren. Sverre is natuurlijk in de zomer geboren, dat zal ook veel schelen qua energie denk ik.

Pebs, tsja dat schoppen en slaan, ik denk dat er eerder uitzonderingen zijn van kinderen die het niet doen dan die het wel doen. Het is een fase waarin ze hun eigen ik ontdekken. Al zal temperament er ook mee te maken hebben. Dat kiezen van dingen pas ik ook toe. Leuk is het om te ontdekken waar hun voorkeuren liggen!

Fluf, hoe is het nu met Tessa? Zal wel een onrustige nacht zijn geweest. Ik hoop dat ze geen hoofdpijn meer heeft.
Ik ben moehoe en Tes is chaggie. Ze werd goed wakker steeds en heeft al weer praatjes en streken voor tien, dus het valt allemaal mee.

Bibaboodschappen, helaas, hier ook. Max is wild van de Bibaboerderij. Ook meegedaan met de kleurwedstrijd.
Ik haat de commercie en dat ouders (wij dus) er ook in meegaan. Gelukkig kunnen we er nog wel grenzen aanstellen. Maar als ik met MAyte door de winkel loop, is het Dowaaa macawoni...(ze kan de R nog niet zeggen) en alles wat maar met biba of mega mindy te maken heeft wordt luidkeels aangewezen. gelukkig wordt ook alle groenten en fruit luidkeels benoemd, dus voel me geen ontaarde moeder in de super :-)

En Mayte heeft een schattig hoofd (blonde krullenen grote blauwe kijkers met extreem lange wimpers, kunnen die ook groeien? Ze worden steeds langer lijkt het wel) dus ze tovert snel eenglimlach op ieders gezicht. En dan dat schattige brabbeltaaltje......vind mijn kindjes super lief! (en de leukste en de schattigste en de liefste en en en....ben trotse mama aan het zijn iig)
Weet je, met commercie is het maar net hoe ver je zelf wilt gaan. Mats vind Biba-dingen ook leuk, maar meer omdat er dieren op staan dan om iets anders, het zijn voor hem gewoon leuke figuren uit een TV-serie die hij leuk vind.

En wmpers kunnen zeker groeien, Mats en Sverre hebben ook beiden erg lange wimpers, net als hun papa. Ik vind het prachtig, wou dat ik het ook had!
We houden het hier wel leuk met de commercie. Bibaboederijbroodjes, appeltjes, ontbijtkoekjes kunnen weinig kwaad. Maar het moet geen compleet assortiment worden. En het is tot nu toe alleen die Bibaboerderij. Verder niets. Ik hou zelf niet van al die dingen als shirtjes, sokken, lunchtrommels, paaseitjes met een bepaald figuur erop etc. (Al noemt Max de hele C1000 inmiddels de Bibaboerderij, LOL)
Meiden, kom me even melden met baby in de buik...niets bijzonders aan het handje hier, maar de man gaat straks naar cursus en dan moet 'ie de laptop meenemen helaas...

Jasmijn is nu naar de psz, ben benieuwd hoe ze het vindt! Ze keek wel een beetje beteuterd dat wij weg gingen, maar ze ging niet huilen ofzo. Ze heeft ook echt een heel lieve, enthousiaste juf, die ging met haar zwaaien bij het raam enzo.

Vanmiddag naar de vk, leuk!

Wimpers kunnen zéker groeien, die van Jasmijn lijken ook steeds langer te worden, ze heeft geen overdreven lange wimpers maar wel mooi genoeg om ze later mooi op te maken

En tja, commercie, wij doen er ook aan mee hoor. Moet wel zeggen dat we Jasmijn behoorlijk verwennen. Wat dat betreft is het wel goed dat ze er nu een broertje of zusje bij krijgt. Gisteren nog in de AH gezwicht voor K3 ijsjes en ze mocht zelf koekjes uitzoeken om mee te nemen naar school (Disney prinsessen...zucht...). Ze is er onwijijijs blij mee, maar we zeiden wel tegen elkaar: alleen de 1e keer naar de psz, we blijven hier mee niet aan de gang!

Maar ja, vanavond eten wij ook 'pasta dora' gewoon omdat het er zo leuk uit ziet, ze heeft het zelf niet eens gekozen, de man heeft het meegenomen toen hij boodschappen deed. Slaat idd nergens op maar wij zijn er wel gevoelig voor... Tja, zo lang het nog kan moeten we er maar van genieten.

Enneh, @Annie: Zó zwaar heb ik het nou ook weer niet hoor, maar in mijn eentje naar de AH met Jasmijn erbij trek ik gewoon niet lekker. Al die dingen sjouwen is gewoon niet goed natuurlijk en dat kan ik ook niet meer. Ik waggel wel heel erg doordat mijn bekken zeer doet maar als ik regelmatig tussendoor ga zitten gaat alles nog lekker hoor! Ik mag niet klagen.

Groetjes!
euhm......(ringel met schaamrood op de kaken) voor Mayte hebben we voor naar de psz een rugtasje, beker en lunchtrommel van Mega mindy gekocht en ze wilde perse een megamindy trui.....die ook eigenlijk altijd aan moet als ze naar sjool gaat (ik blijf dat brabbeltaaltje geweldig vinden) en we hebben laatst bij de Lidl een doos met Mega Mindy snoepjes gekocht....o wat erg toch....maar idd het plezier wat ze er aan heeft en helemaal trots met d'reigen rugtasje naar school loopt (met een luiertje, doekjes en trommeltje met beker) te schattig gewoon....

Hier nu beide meiden (eindelijk) te ruste. ik ga ff onderuit op de bank

laters!
Hihi, Ringel, je hoeft toch niet het schaamrood op de kaken te hebben! Ik ben zelf niet zo van al die dingen kopen omdat er een poppetje opstaat. Maar dat mag iedereen toch lekker zelf weten! Ik vind doodshoofdenmode leuk. Voor Tessa ligt er een lichtroze rugzak met een knalroze doodshoofd erop te wachten tot de PSZ. Lekker genieten van je megamindymeisje!
Wij doen niet zo aan commercie... Ella heeft een Nijntje tas omdat ik die mooier vond dan die van Dora en omdat dit een tas is die ze nog lang kan hebben (geen rugzak, daar is ze te klein voor haha). Verder een gewone roze (oke) beker een een groene broodtrommel die niet nodig bleek. Ze moeten fruit meenemen en dat wordt door de juffies gesneden en gedeeld.

We hebben wel van de natuurvoedingswinkel Bert en Ernie koekjes, maar niet omdat B en E erop staan, maar omdat ze gezoet zijn met honing en stroop ipv suiker.

En als ik toevallig de goedkope krentjes niet kan vinden, koop ik die van Zonnatura (met Kikker erop) aan die andere onzin doe ik niet mee. Heb ik ook tegen de man gezegd; hij hoeft geen prinsessenvla te kopen (is stukken duurder) en ze eet zo die pudding toch wel hoor.

Ik heb gezien hoe dat bij mijn neefje gaat. Die "lust" dus geen gewone vla, maar die moet de Efteling variant hebben. zo ook met pasta; geen gewone, maar weet ik veel welke dan wel. Ik krijg daar kriebels van (erg he).

Mmmoi, ik wilde voor alle kindjes van de hele school een cadeautje hebben. Ik dacht dat ik wel wat op internet kon vinden, maar het valt nog niet mee om kinderzakdoekjes aan te komen (dat heb ik bedacht; met een kaartje eraan, dat ik ze zal missen en wat tranen erbij ;). En ik heb geen tijd om ze te kopen... Komend weekend zijn we een weekendje weg; we gaan naar Rabbit Hill (???), maandag komen we thuis, dus dan kan ik naar de stad omdat ik mijn werkdag geruild heb. Maar mijn afscheid is al volgende week vrijdag! Druk, druk, druk dus.

Beleg op brood; niet spartaans, maar Ella krijgt eerst een boterham met stroop/pindakaas/kaas of vlees en dan pas (en sinds deze week ook echt pas als het op is) een beschuitje met muisjes..... dat eet ik zelf ook elke ochtend, dus dat kan ik haar niet onthouden. In het weekend mag ze ook hagelslag kiezen. Ik zet al het beleg op tafel en vraag dan wat ze wil, waarbij ze uit twee dingen mag kiezen. En 's middags laat ik haar wat anders kiezen. Werkt perfect; grappig hoor die peuters. Laat ze kiezen uit twee dingen en ze voelen zich heel groot, terwijl jij bepaalt wat ze mogen hebben haha!

en nu is mijn kleine Gijs wakker... ga 'm snel halen en inpakken want Ella moet zo weer opgehaald worden van de "peelzaal" (ook ik houd van haar gebrekkige gebrabbel... vanmiddag aten we pannetoeten met poop en tuiter, daarbij een heerlijke beter mettie)

Kussie!
Ik heb met een beetje mazzel nog een heel UUR!!!!!! voordat ik Mayte weer uit bed ga plukken en Fenna tukt ook nog wel ffies door. Ga zo maar aardappelen schillen en het avond eten voorbereiden (we eten witlof uit de oven met tomaatjes, gehakt en spek en kaas alles in stukjes gesneden)

Mayte is echtt een een tuttie met eten. Ze moet alles apart op haar bordje hebben liggen en niks mag doorelkaar. Lekker handig alswe pasta eten. eerst alle pasta op (ze is dol op tortelinni) daarna worden alle stukjes courgette eruitgevist. vervolgens de papliba (paprika) en dan het vlees (als ze nog trek heeft) champignons lust ze niet (bah pallesoeluh) en dan wordt de saus netjes met een lepel naar binnen gewerkt (lekkah tomatesoeppie) Ook wil ze tegen woordig alles met vork en mes eten.....heel netjes hoor, maar ze baggert alles eronder. We hebben nu vanwege haar "alles moet apart op m'n bord", van die heerlijke retro gourmet/fondue borden bij de kringloop gehaald, met........aparte vakjes.....ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden.
he ladies,

Ff geen zin om uitgebreid overal op in te gaan. Ben moe. Paar nachten slecht geslapen. Zit nog steeds in spanning te wachten! Heb inmiddels bijna een dwangneurose ontwikkeld omdat ik bijna ieder uur wel naar de wc gaan om even te vegen. Hahaha. Tot nu toe nog geen teleurstelling!

ow ja, commercie. Iets met een print erop (lunchtrommeltje of een shampoo van kabouter plop ofzo) zou ik nog wel kopen. Dora-koekjes enzo niet. Ben ik veuls te zuunig voor.
oi Krokus, is wel spannend......duimerdeduim....ZOu toch mooi zijn als...?

hier alles weer in diepe rust. Ik ga zo ook maar weer plat, want slaap is zo fijn!
@krokus: ik heb al helemaal blauwe duimen, wanneer ga je nou eens testen??

@bibaboodschappen: ik ken ze alleen van de reclame want we hebben hier geen C1000. Ik ben er zelf ook totaal niet gevoelig voor en Floor vind het allemaal wel prima. Als die ergens bumba op ziet dan zeg ik iets van "leuk he?" of "o ja!" en dan gaan we weer verder zonder het mee te nemen.

Komt misschien nog wel als ze wat ouder wordt.

De mol komt zo weer!!!! (bedenk ik me net dat ik mijn namen nog door moet mailen, snel even doen)

Oeh, de mol is begonnen. Ik kijk alleen, lief zit ergrns in het Noorden in een hotel, niks aan.

Jon is mijn mol.....duimen!
Krokus, op welke dag van je cyclus zit je nu?

Fluffy, wat zul jij inderdaad vreselijk geschrokken zijn gisteren..ik zou er ook naar van zijn geworden. Vandaag is Hanna op het kdv van een skippybal afgevallen, dat had ik ook niet moeten zien gebeuren..brr. Ze heeft er een kleine bult op haar voorhoofd aan overgehouden.

Mmmoi, jij scharrelt nog lekker rond he, is het vanavond weer WIDM-tijd mét gebakje?

Slaan, schoppen en bijten doet Hanna gelukkig niet. Wel een beetje schoppen tijdens het verschonen (met haar enkeltjes op de bovenkant van de commode) als het niet naar haar zin gaat. Bijten doet ze totaal niet. Wel is ze op het moment ongelooflijk aanhankelijk (dat was ze al maar het kon blijkbaar nog een graadje "erger"). Het is heel de dag "mama bijven".

Pepiet, was Bram geopereerd van de week? Ik las zoiets op je Hyves. Gaat het verder goed met hem? Zijn jullie nog in de onderzoeksmolen gestapt?
Commercie en boodschappen; ik doe daar vrijwel niet aan mee (hooguit voor zoon een heel enkele keer). Hanna kent heel die bibaboerderij niet (en ik ook niet), dus dat scheelt ook wel. Ik neem aan dat het iets van t.v. is?

Ik las van de week nog iets over t.v.-kijken door peuters waar ik echt van schrok. Het stond in een boekje over PDD-NOS (wat zoon heeft). Vastgesteld is dat per uur dat een peuter tussen 1 en 3 oud, per dag t.v.-kijkt, de kans op ADHD/ADD op latere leeftijd (met een jaar of 7) met 10% toeneemt! Dus bij twee uur kijken per dag is het al een 20% grotere kans!

Dat vind ik nogal wat. Ik denk dat Hanna aan nog geen half uur per dag komt gemiddeld, dus ik maak me niet echt zorgen. Maar toch..ik zal nu nog beter haar kijktijd in de gaten houden..

Wel grappig; Mirjamman en ik doen wel eens vaker op dezelfde dag, precies dezelfde boodschappen. Een keer was er een haarborstel gesneuveld en toen hadden we op dezelfde dag, bij dezelfde keten, precies dezelfde haarborstel gekocht. Vandaag zijn we allebei bij dezelfde slager geweest en hebben ook nog eens precies hetzelfde broodbeleg (en grillworst) gekocht. Van de grillworst hebben we ook nog eens hetzelfde gewicht gekocht. Echt grappig. Great minds think alike of zo .
Hoera, ik had de winnaar van de mol goed!! En ook nog steeds kans dat ik de mol goed heb maar dat zien we dus volgende week pas.

@pepiet: operatie van Bram? Dat heb ik helemaal gemist.

@mirjam: Floor kent ook de bibaboerderij niet hoor. Ze kijkt denk ik 1 keer in de twee dagen een kwartiertje ofzo. Die verhoogde kans zal hier dus wel meevallen (hoop ik).

Grappig dat jullie steeds dezelfde dingen halen. Toeval bestaat niet toch?

Had ik een super leuke spijkerbroek voor Floor besteld, komt er toch een gigantische broek uit de doos. Per ongeluk maatje 134 besteld, oepsie. En ruilen is best duur want dan moet ik het terugsturen betalen en het opnieuw opsturen van de andere maat, dan ben ik ondertussen ook weer ruim 6 euro verder. Echt balen.

Morgen ga ik weer eens zwemmen met de meiden. Ik ga met de groep van Eva zwemmen en dan mag Floor er met haar bandjes bij.
Pebbs niet verklappen! Jouw winnaar was ws mijn mol....

Wij kunnen het niet kijken.. morgen weekendje weg, dus geen dvdspeler (en zo ongezellig om te doen he).

KROOK... sms je me als je het weet???
hmmmm als het waar is wat Mirjam zegt, heb ik hier straks m'n handen vol aan m'n pdd-nossertjes. Mayte kijkt op het moment wel veel tv....maar is vooral ook omdat ze dan even op d'r kont blijft zitten om te drinken of te eten. Tv staat dan ook veel aan momenteel. We zijn wel heel selctief in wat ze kijkt (dat dan weer wel) geen Dora of Diego (verschrikkelijk) maar wel veel zappelin en kro's kindertijd en een vast blokje s'ochtends met Teletubbies, Zandkasteel en als ze mazzel heeft de tweenies. is een momentje dat we gezellig sampjes even knuffelen en kroelen en lekker buizen.

ga administratie doen...*zucht*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven