Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

dinsdag 22 mei 2018 om 09:39
Ooooh dat keukentje is mooi gepimpt zo! Ik wil ook nog een speelkeukentje voor zoon. Maar man wil er zelf eente maken van steigerhout en ik wil bovenstaande keuken naar smaak maken.
Zoon en ik zijn gisteren picknicken tijdens de elfstedentochtroute hier in de stad. Hebben zitten zwaaien naar alle motoren, solexen en oldtimers.
Zoon vond het heel leuk. Ik ook hoor, kon het wel eventjes gebruiken, lekker in het zonnetje enzo.
Bmr kickte hier pas laat in, na 5-7 dagen ofzo. Zoon heeft er wel flink last van gehad, hoge koorts vooral.
Zoon wil hier trouwens op de bank altijd bij mij op schoot zitten. Hij probeert altijd op mij te wurmen. Soms vind ik het best gezellig, maar vaak er ook geen zin in. Ik houd hem tegen of zet hem weer naast mij maar dat voelt altijd zo ontaard. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie niet van die plakkerige dreumessen?
Zoon en ik zijn gisteren picknicken tijdens de elfstedentochtroute hier in de stad. Hebben zitten zwaaien naar alle motoren, solexen en oldtimers.

Bmr kickte hier pas laat in, na 5-7 dagen ofzo. Zoon heeft er wel flink last van gehad, hoge koorts vooral.
Zoon wil hier trouwens op de bank altijd bij mij op schoot zitten. Hij probeert altijd op mij te wurmen. Soms vind ik het best gezellig, maar vaak er ook geen zin in. Ik houd hem tegen of zet hem weer naast mij maar dat voelt altijd zo ontaard. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie niet van die plakkerige dreumessen?

dinsdag 22 mei 2018 om 09:45

dinsdag 22 mei 2018 om 09:50
Als hij moe is, is het ook helemaal geen probleem. Maar als hij niet speelt, dan wil hij bij mij op schoot. En als het een beetje kan, spelend op schoot. Aan de keukentafel zitten doe ik al niet meer omdat hij er dan ook beslist bij mij op schoot moet.
Uiteindelijk wil ik ook gewoon even rustig met een bak koffie en een tijdschrift zitten. Maar dat lijkt onmogelijk en dat ben ik een beetje zat aan het worden.
Uiteindelijk wil ik ook gewoon even rustig met een bak koffie en een tijdschrift zitten. Maar dat lijkt onmogelijk en dat ben ik een beetje zat aan het worden.

dinsdag 22 mei 2018 om 10:27
dinsdag 22 mei 2018 om 10:29
Het is geen probleem om 2 zetpillen van 120mg te geven om 240mg te krijgen. Gewoon na elkaar geven.Lavendel_12 schreef: ↑22-05-2018 08:47
Ja, ik heb nog een aangebroken doosje 120mg zetpillen en een nieuw doosje 240mg. Mag je eigenlijk ook twee zetpillen van 120mg tegelijk geven? Zal zo eens kijken of ik het in de bijsluiter kan vinden. Vind ook altijd lastig als ze vlak naar de zetpil ontlasting heeft, vraag me dan altijd af of ze zetpil wel de tijd heeft gehad om opgenomen te worden.
Als mijn dreumes vlak daarna ontlasting heeft, kijk ik vaak even of ik de zetpil in de poep zie. Zo niet, dan is ie opgenomen door het lichaam. Gaat vrij vlot!
Ik zou ook graag een keukentje willen kopen, maar nu geen ruimte voor in huis. We gaan in het najaar verhuizen, dus het leek mij wel een leuk cadeautje voor in het nieuwe huis.
Pimpen van de keuken zou ik nooit aan gedacht hebben, maar ziet er heel leuk uit! Eens kijken of ik tegen die tijd nog zin heb om creatief te zijn

Wij hebben dus echt geen knuffel dreumes, als baby al niet. Als ze langer dan een minuut stil op schoot zit, is ze heel moe of ziek. Herkennen jullie dit? Ik vind het soms best wel jammer dat ze niet zo knuffelerig is.
anoniem_217807 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 10:32
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
9.71% gewijzigd

dinsdag 22 mei 2018 om 11:07
Oke, nou dan ga ik die zetpillen nog gewoon opmaken mocht het nodig zijn, hopelijk niet, maar ik lees hier geen goede berichten haha. Ook weer goed getimed met dit warme weer.
Ik herken het wel hoor. De momenten dat ze knuffelig is zijn de ochtend bij ons in bed totdat ze begint te dollen, heel soms als ik dr uit bed til dan legt ze nog even haar hoofd op mijn schouder, verdiet of inderdaad als ze niet lekker is. Maar daar buiten wil ze alleen maar bezig zijn, rondlopen, sjouwen met dingen, enz kortom geen tijd om knuffelig te doen er valt zoveel te ontdekken.
dinsdag 22 mei 2018 om 11:12
dinsdag 22 mei 2018 om 12:58
Poeh, jullie schrijven sneller dan ik lezen kan.
Afgelopen tijd dus telkens alleen maar gelezen, nu weer een kort berichtje...
Schootzitten, alleen als ze een boekje leest. Verder alleen als ze moe is. Vind het HEERLIJK! Maar waarschijnlijk is dat vooral omdat het niet zo vaak gebeurd.
Knutselen, Wij tekenen elke avond voor het slapen. Verder met het lekkere weer veel stoepkrijten. En als het een beetje regent dan stickeren (wij gebruiken dit tegenwoordig als werkwoord), kleien of vingerverven.
Peuterbed, het slapen gaat hier eindelijk een beetje beter (lees 1 keer per nacht wakker en soms zelfs doorslapen). En dat na 22 maanden... Ik durf het dus niet aan en laat haar lekker in het ledikant liggen
Afgelopen tijd dus telkens alleen maar gelezen, nu weer een kort berichtje...
Schootzitten, alleen als ze een boekje leest. Verder alleen als ze moe is. Vind het HEERLIJK! Maar waarschijnlijk is dat vooral omdat het niet zo vaak gebeurd.
Knutselen, Wij tekenen elke avond voor het slapen. Verder met het lekkere weer veel stoepkrijten. En als het een beetje regent dan stickeren (wij gebruiken dit tegenwoordig als werkwoord), kleien of vingerverven.
Peuterbed, het slapen gaat hier eindelijk een beetje beter (lees 1 keer per nacht wakker en soms zelfs doorslapen). En dat na 22 maanden... Ik durf het dus niet aan en laat haar lekker in het ledikant liggen

Hier word ik niet vrolijk van!
dinsdag 22 mei 2018 om 13:15
@weekend: een last-minute naar een landal in Drenthe, lekker weer gehad dus we hebben ons prima vermaakt
@keuken: staat nog in de doos, moet nog gepimpt worden, denk dat ik hem in elkaar ga zetten als het weer slechter wordt, vind het wel lekker dat hij nu steeds buiten wil spelen en anders ben ik bang dat hij alleen maar binnen met zijn keuken wil spelen.
@bmr: hebben we hier geen last van gehad, dus er is hoop!
@schoot: vooral bij een boekje en tv kijken, óf natuurlijk net als zijn zusje er ligt. En het is lachen, gieren, brullen als ik op zijn schoot ga "zitten".
Dreumes eet hier trouwens opeens (weer) groentes, hij begon steeds meer van onze borden te pikken ipv van zijn eigen bord te eten, dus nu eet hij ook van een "grote mensen"bord en gaat er opeens wel allemaal in

@keuken: staat nog in de doos, moet nog gepimpt worden, denk dat ik hem in elkaar ga zetten als het weer slechter wordt, vind het wel lekker dat hij nu steeds buiten wil spelen en anders ben ik bang dat hij alleen maar binnen met zijn keuken wil spelen.
@schoot: vooral bij een boekje en tv kijken, óf natuurlijk net als zijn zusje er ligt. En het is lachen, gieren, brullen als ik op zijn schoot ga "zitten".
Dreumes eet hier trouwens opeens (weer) groentes, hij begon steeds meer van onze borden te pikken ipv van zijn eigen bord te eten, dus nu eet hij ook van een "grote mensen"bord en gaat er opeens wel allemaal in

dinsdag 22 mei 2018 om 13:57
@knuffelen: hier ook geen knuffelaar
Enige momenten zijn als ze verlegen/bang is of ziek is en daar geniet ik dan maar extra van.
@keukentje, wij hebben er nog geen maar het lijkt me wel erg leuk voor dr. Twijfel alleen soms of ik zoiets 'zomaar' moet kopen of wachten tot haar verjaardag of iets.
Vind het best lastig te bepalen hoeveel speelgoed een beetje 'normaal' is om te hebben.
Wat hebben jullie ongeveer staan voor een 1 jarige?
Wij hebben voor binnen een babywalker, blokkenkar, beetje duplo, ballentoren, vormenstoof, boekjes en nog allerlei klein spul.
We hebben ook nog een poppenwagentje en loopfietsje staan maar die gebruikt ze nog niet, dat gaat nog wel even duren denk ik. Moet ze eerst goed lopen. Loopfietsje is ook nog te wankel.
Buiten hebben we een speelhuisje met glijbaan en een zandbak.

@keukentje, wij hebben er nog geen maar het lijkt me wel erg leuk voor dr. Twijfel alleen soms of ik zoiets 'zomaar' moet kopen of wachten tot haar verjaardag of iets.
Vind het best lastig te bepalen hoeveel speelgoed een beetje 'normaal' is om te hebben.
Wij hebben voor binnen een babywalker, blokkenkar, beetje duplo, ballentoren, vormenstoof, boekjes en nog allerlei klein spul.
We hebben ook nog een poppenwagentje en loopfietsje staan maar die gebruikt ze nog niet, dat gaat nog wel even duren denk ik. Moet ze eerst goed lopen. Loopfietsje is ook nog te wankel.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..

dinsdag 22 mei 2018 om 14:57
Hier ook geen plakdreumes, soms komt ze even een knuffel geven maar dat duur nooit langer dan een halve minuut. Nu ze door haar tijdelijke hormoonkuur minder jeuk heeft is ze niet meer zo opgejaagd op zoek naar prikkels en lukt het soms wel om een tijdschrift of dergelijke te lezen, dat is me daarvoor echt nooit gelukt.
Een kus krijgen we ook soms zomaar tijdens het stoeien in bed, heel lief!
Op het moment is ze een echt papa kindje. Meestal brengt papa haar naar bed maar gister ging hij net daarvoor weg en stopte ik haar in, ze heeft moord en brand gekrijst en was alleen maar stil op het moment dat ik haar er uit tilde en knuffelde. Na 45min. kwam man thuis, stopte haar weer in en alles was goed.... Vanmorgen bij ons in bed stond man eerder op en moest en zou ze ook achter hem aan en vanmorgen was het huilen geweest toen hij haar achterliet op het kdv. Hopelijk is dit een korte fase! Verder lijkt ze overdag helemaal niet éénkennig.
Een kus krijgen we ook soms zomaar tijdens het stoeien in bed, heel lief!
Op het moment is ze een echt papa kindje. Meestal brengt papa haar naar bed maar gister ging hij net daarvoor weg en stopte ik haar in, ze heeft moord en brand gekrijst en was alleen maar stil op het moment dat ik haar er uit tilde en knuffelde. Na 45min. kwam man thuis, stopte haar weer in en alles was goed.... Vanmorgen bij ons in bed stond man eerder op en moest en zou ze ook achter hem aan en vanmorgen was het huilen geweest toen hij haar achterliet op het kdv. Hopelijk is dit een korte fase! Verder lijkt ze overdag helemaal niet éénkennig.

dinsdag 22 mei 2018 om 15:37
Yes! Ze zitten er in dus we zullen zien. Het leek wel alsof deze vaccinaties meteen een mega naald in dat kleine beentje ging in vergelijking met de eerste prikken.Maartje2016 schreef: ↑22-05-2018 13:15@weekend: een last-minute naar een landal in Drenthe, lekker weer gehad dus we hebben ons prima vermaakt![]()
Dreumes eet hier trouwens opeens (weer) groentes, hij begon steeds meer van onze borden te pikken ipv van zijn eigen bord te eten, dus nu eet hij ook van een "grote mensen"bord en gaat er opeens wel allemaal in![]()

dinsdag 22 mei 2018 om 16:12
Wij gaan waarschijnlijk twee gaten in een brede plank zagen voor afwasteiltjes (1 voor zand, 1 voor water) en die aan haken hangen, dan kan die relatief makkelijk opgeborgen worden en kunnen we hem elk jaar wat hoger aan de schutting hangen.
Deze ziet er wel gaaf uit trouwens!

dinsdag 22 mei 2018 om 16:58
Wij hebben heel veel speelgoed, vooral omdat ik dat dan zelf heel erg leuk vind. Hij is zelf nog veel te klein om te beseffen of hij veel of weinig heeft en weet ook nog niet echt wat cadeautjes zijn, dus dan staat er gewoon ineens iets nieuws.Juul2014 schreef: ↑22-05-2018 13:57@keukentje, wij hebben er nog geen maar het lijkt me wel erg leuk voor dr. Twijfel alleen soms of ik zoiets 'zomaar' moet kopen of wachten tot haar verjaardag of iets.
Wij hebben binnen: Loopauto, loopfiets, hobbelleeuw, blokkenkar, werkbankje, ballenbak/tent (deze verkast naar buiten als de grasmatten zijn geworteld), keukentje, winkeltje (en heel veel boodschappen) winkelwagen, trek-kikker, héél veel toet toet, een mand met duplo, een doos met blokken, een stapel boekjes, muziekinstrumenten, een interactief ding van Nijntje met abc, getallen, dieren en vormen. Verder nog een hoop Los speelgoed in manden gepropt. Ook zo'n ballentoren, stapelbekers, zachte bal, telefoon, afstandbediening, puzzel, auto's, knuffels, pop, enz. Oh en Nijntje speelt verstoppertje (vond hij eerst heel eng, maar wil hij nu heel vaak spelen). Die heb je ook met andere figuren, peppa pig bv, echt heel leuk.
Buiten: Skippykoe, zandtafel, watertafel, bal, tractor + aanhanger en een driewieler met duwstang. Hij kan nog niet bij de trappers, dus die wordt alleen gebruikt voor wandelingen met de hond of naar de speeltuin of kinderboerderij. En dan zou ik bijna de waterbaan en het speelhuisje nog vergeten.
Dan wil ik binnenkort nog een glijbaan halen (als het gras is geworteld) en nijntje stoelendans. Wij zijn zelf ook wel echt van het spelletjes spelen, ik hoop dat zoonlief daar ook een voorliefde voor heeft.

dinsdag 22 mei 2018 om 17:07
Het scheelt heel erg per kind. Hier wel een week lang echt een zieke dreumes. Haar grote zus had destijds nergens last van.Lavendel_12 schreef: ↑22-05-2018 15:37Yes! Ze zitten er in dus we zullen zien. Het leek wel alsof deze vaccinaties meteen een mega naald in dat kleine beentje ging in vergelijking met de eerste prikken.
dinsdag 22 mei 2018 om 17:13
dinsdag 22 mei 2018 om 17:16
@speelgoed hebben wij veel teveel....2 bakken duplo met treinbaan en dierentuin. Een keukentje met pannetjes bordjes bestek en van dat houten snij eten. Een supermarkt met kar en alle boodschappen. Babyborn incl zon beetje alles, poppenhuis, een toettoet autogarage en racebaan incl een berg auto's. Dan allerlei knutselgedoe en klei vind dreumes op t moment ook leuk. Voor dreumes specifiek nog van die houten puzzels (vindt ie superleuk trouwens), een loopwagentje, een spelletje met balletjes gooien en een kegelspel (ook een grote hit), allerlei muziekinstrumenten en een hoop losse zooi. Buiten staat een heel wagenpark aan (loop) fietjes driewielers, stepjes, loopauto, tractor ed en een speelhuis, trampoline, dubbele schommel, zandbak en glijbaan en natuurlijk bellenblaas in allerlei soorten en maten en stoepkrijt.
Ochja....we hebben de ruimte en vaak is de halve buurt bij ons aan het spelen, vind ik wel gezellig!
Ochja....we hebben de ruimte en vaak is de halve buurt bij ons aan het spelen, vind ik wel gezellig!