Stamcafe XXXII

25-03-2018 21:08 1374 berichten
Klein stapje van Grand Canyon naar Brussel. Kleine wereldstad las ik ergens :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Maar Katjies je schoonmoeder verwacht nu toch niet dat jij komt poetsen?
Soms hebben oudere mensen wat overredingskracht nodig om mensen in huis toe te laten. Ze moet zelf inzien dat zij( en jullie! ) er mee geholpen worden.
Nou, ik weet niet wat ze allemaal verwacht, maar ik ga idd niet elke week poetsen. (want we zullen ook wel boodschappen moeten doen en andere zaken regelen)
Ik kijk morgen wel even wat haalbaar is. Misschien weet ze nog andere hulptroepen.
anoniem_350324 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:39
31.42% gewijzigd
En ik snap dat ze zichzelf wil wassen hoor, dat mag ze best zelf proberen, maar ik ga haar haar niet aan de gootsteen wassen. Dat mag iemand met een diploma doen.
Jaren geleden riep mijn schoonvader eens dat hij vond dat ik maar moest komen poetsen als de nood aan de man was. Ik heb daar meteen korte metten meegemaakt. Geld zat om iemand in te huren. Kijk incidenteel eens helpen kan natuurlijk maar niet structureel
Ik vind het wel lastig hoor, wanneer zeg je nee en wanneer is dat egoïstisch. Zo heb ik bv ook geen zin om haar nagels te knippen. Toch een kleine moeite, maar...
Maar ze gaat echt ongelukkig worden als er te veel vreemden over de vloer komen, dus ik wil echt we mee kijken naar andere oplossingen.
Het is goed dat ze weer thuis is. Ze was doodongelukkig in het ziekenhuis in Italië. Ze had weer praatjes nu.
dolfje schreef:
22-05-2018 22:29
Jaren geleden riep mijn schoonvader eens dat hij vond dat ik maar moest komen poetsen als de nood aan de man was. Ik heb daar meteen korte metten meegemaakt. Geld zat om iemand in te huren. Kijk incidenteel eens helpen kan natuurlijk maar niet structureel
Het gaat haar niet om het geld, maar om vreemden die aan haar spullen zitten.
Maar we gaan wel WMO aanvragen.
-Katjies- schreef:
22-05-2018 22:33
Het gaat haar niet om het geld, maar om vreemden die aan haar spullen zitten.
Maar we gaan wel WMO aanvragen.
Ja dat heb ik als thuiszorg medewerker ook vaak meegemaakt. Daar moeten ze even overheen.
Vermoeiend Katjies :frusty:
Neem jezelf wel in acht.

Foto's gezien Aza :heart:
Vrije dag, (dus) al een tijdje voor de wekker wakker.
Ga met een actiekaartje eersteklas-treinen :yes:

Lichte hoofdpijn sinds familiedagje zondag. Ging/gaat een virusje rond volgens siblings.
Fijne dag Watervrouw!.

Hier ook wakker geworden met wat hoofdpijn. Hoef gelukkig maar tot 15.00 te werken vandaag.
Goedemorgen! Ik heb een spannende werkdag. Willen jullie vanmiddag tussen 12 en 15 uur duimen. Vooral duimen dat er geen zuurpruimen met nare insteek aan tafel zitten!
Fijne dag voor iedereen en tot later!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Succes Oudblond!
-Katjies- schreef:
22-05-2018 22:32
Ik vind het wel lastig hoor, wanneer zeg je nee en wanneer is dat egoïstisch. Zo heb ik bv ook geen zin om haar nagels te knippen. Toch een kleine moeite, maar...
Maar ze gaat echt ongelukkig worden als er te veel vreemden over de vloer komen, dus ik wil echt we mee kijken naar andere oplossingen.
Het is goed dat ze weer thuis is. Ze was doodongelukkig in het ziekenhuis in Italië. Ze had weer praatjes nu.
Katjies, nee zeggen tegen huishoudelijk werk en lichamelijke zorg is NIET egoïstisch! NIET NIET NIET! Jij werkt én je hebt je eigen gezin en huishouden én je laat bloed prikken omdat je nu al zo moe bent. Dan kun je er geen dingen als dit bij hebben. Jij moet ook overeind blijven, anders heeft schoonmoeder (en jijzelf, en je man, zoon en werkgever(s)) een nog veel groter probleem.
Ik heb bij mijn moeder ook een heel duidelijke grens getrokken: ik doe de administratie en ik zorg voor meer hulp, maar zelf zorgen ga ik niet doen. Daar zijn professionals voor. Mijn talenten liggen daar niet. Dat wilde mijn moeder eigenlijk ook niet, maar als het eenmaal geregeld was, was ze er meestal toch blij mee. En dan deed ik heus nog wel eens een boodschap en lapte een keer de ramen als de hulp daar niet aan toegekomen was.
De thuiszorg is dit bovendien, zoals Dolfje zegt, wel gewend. Als het kan zorgen ze dat er iemand komt die hier mee om kan gaan.
The owls are not what they seem
Fijne dag Watervrouw!

Succes Oudblond!

Ik ga snel weer aan het werk, collega heeft iets wat ik bij hem had neergelegd deels weer bij mij over de schutting gegooid. Lekker dan, alsof ik het nog niet druk genoeg had... :@
-Katjies- schreef:
22-05-2018 22:13
Vanavond de hele avond bij schoonmoeders geweest. Ze wil aan haar lijf geen polonaise en huishoudelijke hulp hoeft ze ook niet want niemand mag ergens komen. Tafeltje dekje wil ze wel.
Wij willen veel voor haar doen, maar er zijn grenzen. Ik heb vanavond niet aan mijn reportage kunnen werken en dat gaat morgen ook niet lukken. En ik heb nog 3 andere opdrachten lopen. Naast alle hectiek op mijn werk en overwerken. Geen idee hoe ik het allemaal ga combineren en het nog een beetje leuk houden voor mezelf.

Die winkel inderdaad Aza. Maar ik hoop dat de huisarts er op tijd is en ik zelf kan gaan. Wil er wel even uit. Heb je tijd voor een bakkie in de stad morgen misschien? Later in de middag.
Helaas niet :-O. 2 collega's zijn in het buitenland, morgen is m'n andere collega er ook niet.
Dus we zijn nu vooral heel druk om te zorgen dat ik morgen écht alleen support moet/kan doen.
Succes OB! Ik zal duimen.
Fijne dag Watervrouw

Lady, heel herkenbaar.Succes ermee!
Fijne dag Watervrouw!

Helemaal eens met Lady's post Katjies.
Daarnaast is het de moeder van je man, jij kan je man helpen en ondersteunen maar het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid.
Heeft je man nog siblings?

Duim duim voor Blond :thumbsup:

Ik moet straks naar het werk, "even" bijpraten met HR. Met even bijpraten bedoel ik dus vanaf kerst 2017 tot nu. Want sinds die tijd heb ik nooit iets van ze vernomen. Voel me er nu alweer opgejaagd van, bah.
Succes Lilly! Hoop dat het gaat brengen wat jou goed doet!
-Katjies- schreef:
23-05-2018 15:36
Ik ben te laat met duimen, sorry Blond! Ik hoop dat het goed gegaan is.
En dat geldt ook voor jou Lilly.

Waar gaat de reis heen watervrouw?

En bedankt voor de support. Heb net 5 uur bij mijn schoonmoeder gezeten om van alles te regelen en doen.
Man is enigs kind en doet ook veel, maar vandaag had hij een belangrijke dag op zijn werk en ik was vrij.
anoniem_350324 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:42
50.04% gewijzigd
Drukke middag Katje! Zonde dat je niet meer naar de stad gaat, het is wel koopavond toch?
Uh morgenavond is het koopavond. Goedemorgen.
Even snel: Katjies, opwarmen van eten in de magnetron moet. Huishoudelijke hulp moet ook. En hulp bij zorg moet ook. Nee, jij kunt dat niet doen. Nee, echt niet.
Extra motivatie voor schoonmoeder om goed te oefenen met én zonder de fysio zodat ze snel alles weer zelf kan. Hup :whip: !

Die laatste is voor schoonmoeder hè, niet voor jou... :bigkiss:
Azarole schreef:
23-05-2018 16:05
Uh morgenavond is het koopavond. Goedemorgen.
Hier overmorgen :P
Ik heb een productief dagje gehad op het werk en net thuis even een berg strijk weggewerkt.
Komende week wordt een erg drukke week dus dan weinig tijd.
dolfje schreef:
23-05-2018 16:37
Hier overmorgen :P
Haha.. Meeste steden begreep ik :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven