Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

woensdag 23 mei 2018 om 09:41
Hier valt het wel mee. Ik eet meestal tegelijkertijd met haar een boterham, dus dan heeft zij ook haar eigen broodje. Ze heeft het dan wel weer door als ik een ander broodje eet
Hier meestal nog smeerbare poep. Geen ervaring met geiten keutels
Eten jullie dreumesen de korsten van het brood op? Hier moet ze tot nu toe weinig van weten. Wil wel graag dat ze de korsten ook gaat eten of is het gewoon nog te vroeg?

Hier meestal nog smeerbare poep. Geen ervaring met geiten keutels

Eten jullie dreumesen de korsten van het brood op? Hier moet ze tot nu toe weinig van weten. Wil wel graag dat ze de korsten ook gaat eten of is het gewoon nog te vroeg?

woensdag 23 mei 2018 om 11:23
BahcoBarbie, in het verleden heb ik het ook wel eens lastig gehad met het feit dat mama zijn niet stopt. Je kan niet even uit je rol stappen.
Wat ik nu doe is regelmatig alleen het huis uit gaan, al is het maar een uurtje, en dan ben ik gewoon Oliv. Dan ben ik eventjes geen mama. Ik stuur geen berichtjes naar de oppas om te checken wat zoontje doet, ik doe alleen dingen voor mezelf. Op die manier kan ik die momenten dat hij aan mijn broek staat te trekken terwijl ik wil koken of dergelijke taferelen beter verdragen.
Zoontje eet korsten.
Ik zou er geen strijd van maken. Aanbieden volstaat.
Wat ik nu doe is regelmatig alleen het huis uit gaan, al is het maar een uurtje, en dan ben ik gewoon Oliv. Dan ben ik eventjes geen mama. Ik stuur geen berichtjes naar de oppas om te checken wat zoontje doet, ik doe alleen dingen voor mezelf. Op die manier kan ik die momenten dat hij aan mijn broek staat te trekken terwijl ik wil koken of dergelijke taferelen beter verdragen.
Zoontje eet korsten.
Ik zou er geen strijd van maken. Aanbieden volstaat.

woensdag 23 mei 2018 om 11:33
Wij noemen de korsten geen korsten maar brood. Dat werkt bij een dreumes nog niet, maar bij kleuter lijkt dat wel te werken tot nu toe. Dreumes eet ze meestal wel, maar soms blijft er wat liggen en dat vind ik voor nu prima.
Keuteltjes hebben we ook wel eens gehad. Beetje extra vocht hielp hier. En als de kleine niet wil drinken, kun je dat vocht misschien via een ijsje wel regelen.
En ‘nu even niet’ is belangrijk hoor. Soms moet je gewoon even alleen zijn (even uitpuffen, iets voor kind gevaarlijks zelf doen of gewoon naar de wc) en kun je daarna weer verder en er zijn voor de kinderen. Even afleiden met speelgoed of eten geven of even overdragen aan vader/oma etc is goed!
Keuteltjes hebben we ook wel eens gehad. Beetje extra vocht hielp hier. En als de kleine niet wil drinken, kun je dat vocht misschien via een ijsje wel regelen.
En ‘nu even niet’ is belangrijk hoor. Soms moet je gewoon even alleen zijn (even uitpuffen, iets voor kind gevaarlijks zelf doen of gewoon naar de wc) en kun je daarna weer verder en er zijn voor de kinderen. Even afleiden met speelgoed of eten geven of even overdragen aan vader/oma etc is goed!
woensdag 23 mei 2018 om 11:42
Hier worden de korstjes meestal wel opgegeten en soms niet laat ik maar gewoon doen.
Als hij heel vervelend blijft en niet luistert zet ik hem vaak even op zijn kamer. Hij vind zijn kamer super, maar niet als hij daar heen moet omdat hij niet luistert.
Speelgoed heeft hij ook veel. Moet eerlijk bekennen dat we hem een beetje verwend hebben na het overlijden van de tweeling.
Vind het ook lastig om cadeautje's voor hem te verzinnen. Hij is over een maandje jarig en is dan 2.
Als hij heel vervelend blijft en niet luistert zet ik hem vaak even op zijn kamer. Hij vind zijn kamer super, maar niet als hij daar heen moet omdat hij niet luistert.
Speelgoed heeft hij ook veel. Moet eerlijk bekennen dat we hem een beetje verwend hebben na het overlijden van de tweeling.
Vind het ook lastig om cadeautje's voor hem te verzinnen. Hij is over een maandje jarig en is dan 2.

woensdag 23 mei 2018 om 12:15
woensdag 23 mei 2018 om 12:23
@nu even niet.. Ik wilde vanochtend exáct dezelfde vraag stellen. Sinds 3 dagen lijkt dreumes alleen nog maar te kunnen jengelen, huilen en gillen. En ja, ik weet dat het met een reden is maar soms ben ik het echt even spuugzat. En daar schaam ik me dan voor en voel ik me een slechte moeder. Soms helpt het om haar af te leiden maar de laatste dagen helpt dat ook echt niet. Alleen óp mama is t goed (net nu ik natuurlijk mn draagzakken uitgeleend heb omdat ze daar niet meer in wilde he
) dus zet ik haar soms maar gewoon neer met wat drinken of speen en favoriete speelgoed en dan moet ze maar even kijken.. Em doe ik net of ik haar even niet hoor huilen
ik zal ook soms moeten koken, plassen, poepen etc
Maar ik hoop toch stiekem dat deze fase heul snel weer voorbij is

Maar ik hoop toch stiekem dat deze fase heul snel weer voorbij is

woensdag 23 mei 2018 om 13:17
@nu even niet betekende hier dat ze tot bloedens toe haar huid open krabte. Oftewel wij deden niet aan nu even niet. Voordat ze een mnd of acht was is het mij bijv nog nooit gelukt om een kop thee te drinken terwijl zij wakker was, het avondeten maakte ik tot een mnd of 12 tijdens haar middagslaapje zodat ik het alleen nog maar aan moest zetten. Naar de wc ging zij mee op schoot etc.
Het altijd klaar moeten staan heeft er oa voor gezorgd dat ik overspannen ben geworden en ik ben er zo dankbaar voor dat het nu met ons beide veel beter gaat.
Wat ik bedoel te zeggen dat "nu even niet" soms gewoon moet kunnen als je dit echt nodig hebt. Het zorgt ervoor dat het vol te houden is waardoor je uiteindelijk een leukere moeder en/of vader bent. Wij wisselen ook af, als de ene er klaar mee is en de ander is thuis wisselen we even.
@korsten, hier at dreumes een tijd alleen de korsten en het knipje van het brood
sinds kort eet ze wel de hele boterham op.
Het altijd klaar moeten staan heeft er oa voor gezorgd dat ik overspannen ben geworden en ik ben er zo dankbaar voor dat het nu met ons beide veel beter gaat.
Wat ik bedoel te zeggen dat "nu even niet" soms gewoon moet kunnen als je dit echt nodig hebt. Het zorgt ervoor dat het vol te houden is waardoor je uiteindelijk een leukere moeder en/of vader bent. Wij wisselen ook af, als de ene er klaar mee is en de ander is thuis wisselen we even.
@korsten, hier at dreumes een tijd alleen de korsten en het knipje van het brood

woensdag 23 mei 2018 om 13:37
@nu even niet: ze vermaakt zichzelf eigenlijk heel goed. Als ze in haar normale doen is dan word ze jengelig tegen de tijd dat ze aan haar slaapje toe is. Anders geef ik haar iets anders 'interessants' . Maar zoals ik al zei ze is ook niet zoo knuffelig of van het op schoot zitten. Gisteren in de winkel loopt ze zo overal heen, maakt dr geen donder uit of ze me nog ziet
@korsten: ik haal ze tot nu toe er nog af en bied af en toe een stukje aan. Zal dan vanzelf wel komen. Zo drinkt ze ook wel goed uit de 360 munchkin beker, maar uit een gewone open beker moeten we nog een beetje oefenen.

@korsten: ik haal ze tot nu toe er nog af en bied af en toe een stukje aan. Zal dan vanzelf wel komen. Zo drinkt ze ook wel goed uit de 360 munchkin beker, maar uit een gewone open beker moeten we nog een beetje oefenen.

woensdag 23 mei 2018 om 15:25
En weer terug on topic.
Broodkorsten worden hier ook niet echt gegeten, tenzij ze veel honger heeft of tandjes krijgt (ik denk dat ze het harde juist fijn vindt dan).
Wat hebben veel van jullie ontzettend veel speelgoed! Wij hebben zo'n Kallax kast met drie bakken voor haar. Eén met Duplo, eentje met houten speelgoed (puzzels, vormenstoof en houten trein) en een met overig speelgoed. Dat zijn vooral babydingen, een paar knuffels en losse tasjes/bakjes. We hebben een stapel boekjes, een loopfiets, een loopwagen en een zandbak.
Broodkorsten worden hier ook niet echt gegeten, tenzij ze veel honger heeft of tandjes krijgt (ik denk dat ze het harde juist fijn vindt dan).
Wat hebben veel van jullie ontzettend veel speelgoed! Wij hebben zo'n Kallax kast met drie bakken voor haar. Eén met Duplo, eentje met houten speelgoed (puzzels, vormenstoof en houten trein) en een met overig speelgoed. Dat zijn vooral babydingen, een paar knuffels en losse tasjes/bakjes. We hebben een stapel boekjes, een loopfiets, een loopwagen en een zandbak.

woensdag 23 mei 2018 om 15:36
Bacho; die nu even niet momenten. Herkenbaar. Ik negeer zoon dan meestal eventjes. Hij staat dan naast mij te brullen dat hij op schoot wil. En als hij toch op mij probeert te klauteren, dan zet ik hem weer terug. Hij is niet degene die beslist hoe en wanneer er wat gebeurd.
Dus als hij opgehouden is met een scene schoppen pak ik hem op en mag hij op schoot.
Dus als hij opgehouden is met een scene schoppen pak ik hem op en mag hij op schoot.

woensdag 23 mei 2018 om 17:31
Ben ik weer!
Hopelijk is mijn avater en naam herkenbaar genoeg. Hier heeft dreumes ook soms buien dat ze per sé iets wil, maar vaak duidt dat op (a) honger of (b) slaap, dus ik probeer haar meestal af te leiden met fruit of een soepstengel of boterham, en als dat niet werkt gaat ze even naar bed. Soms werkt dat allebei niet, dan wisselt mijn aanpak
. Soms is een berg boekjes op een kleed genoeg, soms helpt Nijntje op Netflix, soms helpt niks en doe ik 't er maar mee.

woensdag 23 mei 2018 om 18:41
Ik ook! En jullie weten toch ook nog wie ik ben? Waarom vind je het niet leuk dat iedereen op anoniem gaat? Ik denk dat de meeste wel weer een nieuwe gebruikersnaam aanmaken, ik wel in elk geval. Maar ik was met al mijn oude berichten (incl. mijn trouwdatum, verjaardag en geboortedatum van dochter) best herkenbaar. Ik vond het altijd een fijn idee om nog eens met een schone lei te beginnen op het forum, het voelt wel even opgeruimd zo.

woensdag 23 mei 2018 om 18:47
Omdat ik dan niemand meer herken straks. BO had ik dan wel door, maar ik ben echt een oen in mensen herkennen.fiona2018 schreef: ↑23-05-2018 18:41Ik ook! En jullie weten toch ook nog wie ik ben? Waarom vind je het niet leuk dat iedereen op anoniem gaat? Ik denk dat de meeste wel weer een nieuwe gebruikersnaam aanmaken, ik wel in elk geval. Maar ik was met al mijn oude berichten (incl. mijn trouwdatum, verjaardag en geboortedatum van dochter) best herkenbaar. Ik vond het altijd een fijn idee om nog eens met een schone lei te beginnen op het forum, het voelt wel even opgeruimd zo.

woensdag 23 mei 2018 om 19:16
Hahaha, dat is inderdaad wel vervelend. Ik ga zo nu en dan op anoniem (tweede keer in 6 jaar geloof ik) omdat ik dan te veel gedeeld heb onder 1 account - trouwdatum/maand, geboorte dochter, geslacht baby, werk, woonplaats... En als mensen dan denken te weten wie ik ben zijn ze er in no-time achter. Dus dan verdwijn ik weer en neem een nieuwe nick, en post zo weer verder. Fijn dat ik herkenbaar genoeg ben
!

woensdag 23 mei 2018 om 19:35
Ja daarom ben ik ook op anoniem gegaan BO. Ik vind jouw naam dan wel weer vervelend om te typen dus ik hou het maar op BO
Ik ben er ook wel een voorstander van om ongeveer dezelfde naam te houden 
On topic: mijn dochter heeft een vlekjesziekte. Ik twijfel tussen roodvonk en de vijfde ziekte. Ik zal morgen de huisarts bellen, of zouden jullie hiervoor de HAP bellen? Ze heeft gelukkig wel wat gegeten en gedronken en ligt nu lekker te slapen. Stiekem ook wel gezellig, zo'n hangerig meisje op schoot

On topic: mijn dochter heeft een vlekjesziekte. Ik twijfel tussen roodvonk en de vijfde ziekte. Ik zal morgen de huisarts bellen, of zouden jullie hiervoor de HAP bellen? Ze heeft gelukkig wel wat gegeten en gedronken en ligt nu lekker te slapen. Stiekem ook wel gezellig, zo'n hangerig meisje op schoot