ten einde raad
maandag 21 mei 2018 om 23:50
goedenavond allemaal,
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
woensdag 23 mei 2018 om 09:49
Idd, altijd binnenlaten. Binnen afsluiten is altijd goedkoper als buiten.blue123 schreef: ↑22-05-2018 08:58Leuk he, horror verhalen op het internet kwakken.
Speelgoed wordt echt bijna nooit verkocht.Doe effe normaal zeg!
Alleen ( extreem) luxe dingen worden verkocht en dat is ook logisch.
En TO, Ik heb vroeger een vriendje gehad waarbij het Gas water en licht afgesloten werd.
Ik sliep daar toevallig.Omdat wij nog sliepen en de bel niet hoorde begonnen ze te bonken en te roepen.
Dus zorg dat je gewoon open doe.
De flats die ik ken daar zitten de watermeters etc. etc. binnen dus laat ze binnen, zo krijgen je buren niet veel mee.
Heb je geen enkele buur waarmee je op kan schieten?
En zie hier reacties over zorgtoeslag.
Als je fiscaal partner bent van elkaar en dat ben je al als je een kind hebt samen en samen woont , dan krijg je geen zorgtoeslag.
En bij fiscaal partnerschap is er heus nog wel recht op zorgtoeslag. Er wordt dan gekeken naar het gezamenlijke inkomen. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen met mijn man en wij krijgen ook zorgtoeslag (en KGB, geen huurtoeslag omdat we een koophuis hebben)
woensdag 23 mei 2018 om 09:53
Hoi TO, om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen is het misschien een tip om twee rekeningen te nemen: eentje waar de vaste lasten van worden afgeschreven en eentje voor andere dingen zoals boodschappen e.d. Dan weet je tenminste zeker dat je niet weer een achterstand opbouwt bij hypotheek, gas water en elektra. Dat zijn toch wel de allerbelangrijkste rekeningen om te betalen.
woensdag 23 mei 2018 om 10:09
Huurtoeslag tot 30.400, zorgtoeslag tot 35.996 per jaar. Dus als er recht is op huurtoeslag is er ook recht op zorgtoeslag, wat het inkomen betreft.
woensdag 23 mei 2018 om 10:33
woensdag 23 mei 2018 om 10:37
TO ik wil je nog even een hart onder de riem steken.
Zelf krijg ik ook hulp voor mijn schulden die ik heb opgelopen door een fout vriendje (lang verhaal, niet relevant verder). Ik woon in België dus hier verloopt het anders dus ik kan je geen tips geven. Maar weet dat van zodra ik hulp kreeg, er een last van mijn schouders viel. Alles werd voor me geregeld en als er zich een probleem voordeed zochten ze naar een oplossing. Voor mij betekende die hulp dat ik het financieel makkelijker had dan ervoor. Ik kan zelfs een beetje sparen! Dit laatste werd aangemoedigd zodat ik een buffer heb als dit allemaal achter de rug is.
Het is dus niet allemaal kommer en kwel.
Ik heb er veel van geleerd. Dit overkomt mij nooit meer.
Veel sterkte en goede moed! De oorzaak van je problemen zijn niet meer relevant. Gedane zaken nemen geen keer. Leer eruit en kijk naar de toekomst. Dat is wat telt. Dit gaat voorbij.
Zelf krijg ik ook hulp voor mijn schulden die ik heb opgelopen door een fout vriendje (lang verhaal, niet relevant verder). Ik woon in België dus hier verloopt het anders dus ik kan je geen tips geven. Maar weet dat van zodra ik hulp kreeg, er een last van mijn schouders viel. Alles werd voor me geregeld en als er zich een probleem voordeed zochten ze naar een oplossing. Voor mij betekende die hulp dat ik het financieel makkelijker had dan ervoor. Ik kan zelfs een beetje sparen! Dit laatste werd aangemoedigd zodat ik een buffer heb als dit allemaal achter de rug is.
Het is dus niet allemaal kommer en kwel.
Ik heb er veel van geleerd. Dit overkomt mij nooit meer.
Veel sterkte en goede moed! De oorzaak van je problemen zijn niet meer relevant. Gedane zaken nemen geen keer. Leer eruit en kijk naar de toekomst. Dat is wat telt. Dit gaat voorbij.
woensdag 23 mei 2018 om 10:44
Mijn vierjarige heeft het ook wel eens gezegd. Maar daarom ga ik nog niet stoppen of minderen met werken. Ze wil namelijk ook een pony, ze wil 5 minuten voor etenstijd snoep, ze wil niet slapen, ze wil niet opstaan. Kortom: ze kan niet altijd haar zin krijgen. Mama en papa werken voor het dak boven ons hoofd, zodat er stromend water uit de kraan komt en we de verwarming aan kunnen draaien.zuster-reva schreef: ↑22-05-2018 21:02nee hij mankeert niets behalve zijn astma, maar doordat we in het verleden veel werkten en hem vaak naar de oppas brachten merkten we dat hij steeds stroefer naar ons toe werd. nu kan hij gelukkig goed praten en zich uiten en geeft vaak aan dat met name ik teveel werk en er niet ben voor hem.
Nu moet je je kind ook naar een oppas brengen omdat je water is afgesloten. Niet erg handig allemaal TO. Hopelijk leer je ervan voor de toekomst.
nessemeisje wijzigde dit bericht op 23-05-2018 10:46
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
2.30% gewijzigd
woensdag 23 mei 2018 om 10:55
woensdag 23 mei 2018 om 10:56
Er zijn al linkjes geplaatst die dit ontkrachten.
Water is niet gratis. Als je toch niet afgesloten wordt dan zou niemand meer betalen.
Een dak boven je hoofd geldt ook als eerste levensbehoefte, maar dat is ook niet gratis. Voedsel idem.
woensdag 23 mei 2018 om 10:57
Die grenzen kloppen niet. Je hebt eerder geen recht op zorgtoeslag dan op huurtoeslag als je kijkt naar inkomen.
(overigens geldt voor vermogen juist het omgekeerde, voor zorgtoeslag mag je veel meer vermogen hebben dan voor huurtoeslag)
woensdag 23 mei 2018 om 10:59
Sterkte TO. Ik hoop dat de gemeente of het sociaal wijkteam je kan helpen. Zij zijn ook altijd goed op de hoogte van financiële regelingen en potjes waar je eventueel gebruik van zou mogen maken. Wellicht hebben zij ook een budgetteringscursus. Dat kan je helpen om inzicht te krijgen in je eigen financiën en hoe daar verstandig mee om te gaan.
woensdag 23 mei 2018 om 11:21
De bedragen komen van de site van de belastingdienst en gelden voor toeslagpartner. Lijkt me dat ze zelf de juiste bedragen op hun site zetten. Naarmate het inkomen hoger is krijg je wel minder toeslagen. Het vermogens verhaal klopt idd. Je mag best veel vermogen hebben voordat je geen zorgtoeslag meer krijgt (meer als 100.000 euro). Voor huurtoeslag ligt dat veel lager.
woensdag 23 mei 2018 om 11:24
Gas en elektra heeft ook een vrije markt waar dat voor water niet zo is. Dat is dus altijd een ander bedrijf dan het waterbedrijf.
woensdag 23 mei 2018 om 11:28
[...]
Jeetje wat naar, ontzettend goed dat je hulp vraagt hier
Ik begrijp dat het inmiddels om gisteren gaat
Kon niet terug vinden hoe het nu gaat met jullie
Bij de gemeente kan je vragen om hulp, vertel erbij dat het water al afgesloten is, dan heet het "crisis" n kan je binnen 4 werkdagen op afspraak komen.
ze kunnen met de waterleverancier overleggen en helpen om alles weer op de rit te krijgen
Jeetje wat naar, ontzettend goed dat je hulp vraagt hier
Ik begrijp dat het inmiddels om gisteren gaat
Kon niet terug vinden hoe het nu gaat met jullie
Bij de gemeente kan je vragen om hulp, vertel erbij dat het water al afgesloten is, dan heet het "crisis" n kan je binnen 4 werkdagen op afspraak komen.
ze kunnen met de waterleverancier overleggen en helpen om alles weer op de rit te krijgen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 08:57
Reden: OP quoten, maatregelen genomen
Reden: OP quoten, maatregelen genomen
72.78% gewijzigd
woensdag 23 mei 2018 om 11:30
Je hebt gelijk, als alleenstaande ouder met kinderen heb je langer recht op huurtoeslag dan op zorgtoeslag, voor een gezin met twee ouders is dat blijkbaar net andersom.wilma36 schreef: ↑23-05-2018 11:21De bedragen komen van de site van de belastingdienst en gelden voor toeslagpartner. Lijkt me dat ze zelf de juiste bedragen op hun site zetten. Naarmate het inkomen hoger is krijg je wel minder toeslagen. Het vermogens verhaal klopt idd. Je mag best veel vermogen hebben voordat je geen zorgtoeslag meer krijgt (meer als 100.000 euro). Voor huurtoeslag ligt dat veel lager.
woensdag 23 mei 2018 om 20:16
Hoi allemaal,
even een update: mijn loon is gestort vandaag!! goddank!! gelijk geld overgemaakt en gebeld met PWN, binnen 3u waren we weer voorzien van water!
samen met mijn man hebben we een overzicht gemaakt hoe dit te voorkomen en welke bedragen we nog meer open hebben staan. Morgen gaan we contact opnemen en zelf voorstellen doen voor terug betalingen. Ik zie het weer hoopvol in en maandag langs de gemeente zodat zij nog wat tips kunnen geven
even een update: mijn loon is gestort vandaag!! goddank!! gelijk geld overgemaakt en gebeld met PWN, binnen 3u waren we weer voorzien van water!
samen met mijn man hebben we een overzicht gemaakt hoe dit te voorkomen en welke bedragen we nog meer open hebben staan. Morgen gaan we contact opnemen en zelf voorstellen doen voor terug betalingen. Ik zie het weer hoopvol in en maandag langs de gemeente zodat zij nog wat tips kunnen geven
woensdag 23 mei 2018 om 20:22
En dan snap ik nog niet hoe t door werkloosheid van je man zover heeft kunnen komen. 2 inkomens, 1 raakt werkloos = -30%. Stel dat jullie beiden 1500 verdienen en bij werkloosheid komt er nog 2550 binnen.
Wij hebben 3 jaar met 1 inkomen van 70% geleefd, gezin, 2 studerende kinderen.
En alles werd betaald.
Wij hebben 3 jaar met 1 inkomen van 70% geleefd, gezin, 2 studerende kinderen.
En alles werd betaald.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 23 mei 2018 om 22:51
LiveLoveLaugh2 schreef: ↑23-05-2018 21:22Dat klinkt positief!![]()
Tip: Als jullie het fijn vinden kan er via bijvoorbeeld Humanitas een vrijwilliger jullie helpen te inventariseren waar achterstanden zijn ontstaan, welke brieven jullie kunnen sturen en hoe je het beste zo’n telefoongesprek aanpakt.
Bedankt! Aan Humanitas had ik nog niet gedacht maar vooral omdat ik niet zo goed weet waar zij voor staan. Ik las ook ergens de tip om 2 rekeningen te gaan gebruiken, dat lijkt me een prettig idee en zeker iets om over na te denken
woensdag 23 mei 2018 om 22:53
woensdag 23 mei 2018 om 23:30
ik zie dat nergens staan bij mijn inbox om te doen.. wel hier bij reacties maar niet bij zijn pbPiep--zei-de-muis schreef: ↑23-05-2018 23:14op het toverstokje klikken, dan kan je het rapporteren. wat een smeerlap!