Vriend nog getrouwd

23-05-2018 08:12 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee jaar een relatie met een man die nog getrouwd is (zijn vrouw en 3 kinderen wonen in een ander huis). Ik heb lang geleden aangegeven dat ik het heel vervelend vind dat hij getrouwd is. Ik wil een man die voor mij kiest. Ze schijnen met de scheiding bezig te zijn maar dit duurt al bijna een jaar. Ik heb er weinig vertrouwen in en voel me aan het lijntje gehouden. Wat moet ik doen?
anoniem_369946 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 08:12
Reden: Spellingsfout
1.50% gewijzigd
Het maakt toch niet echt zoveel uit dat hij officieel gescheiden is of niet.

De 3 kinderen zijn altijd nog van hem, net als die ex, en de financiële verplichtingen.

Fijn dat ze de tijd nemen om het goed te regelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Er zijn wel degelijk redenen waarom een scheiding lang kan duren.
Koophuis, hypotheek van 1 op andere naam etc, wat is de constructie TO?
Deze man heeft kids..hij zal nooit volledig enkel voor jou kiezen.
Amalianoa schreef:
23-05-2018 08:54
Ik heb zijn vrouw,kinderen, vrienden en familie ontmoet en heb goed contact met ze. Zijn vrouw woont inderdaad in een ander huis.

Nou dan vraag je het haar toch even.
Maud27 schreef:
23-05-2018 09:02
En je weet het hè: hoe je aan hem bent gekomen, zo raak je ook van hem af.
Over een jaar of tig word jij verlaten voor een jong blaadje. Succes!
Je weet helemaal niet of ze op die manier aan hem is gekomen. Misschien leerde ze hem pas kennen toen hij en zijn vrouw al apart woonden.
...
yourlocalhero schreef:
23-05-2018 09:14
Huh? Dus als je eenmaal kinderen hebt, kom je nooit meer aan een partner? Wat is dat nou weer voor een onzin. TO, ik herhaal mijn vragen nog maar eens: weet je ook waarom het zolang duurt? Hoe reageert hij als je het aankaart?
Anárion schreef:
23-05-2018 09:19
Je weet helemaal niet of ze op die manier aan hem is gekomen. Misschien leerde ze hem pas kennen toen hij en zijn vrouw al apart woonden.
In dat geval mag je toch aannemen dat ze langer dan een jaar in scheiding liggen. TO heeft 2 jaar een relatie met hem en ze liggen voor 1 jaar in scheiding. Het kan, maar erg aannemelijk is het niet.
Roggenbrood schreef:
23-05-2018 09:22
Huh? Dus als je eenmaal kinderen hebt, kom je nooit meer aan een partner? Wat is dat nou weer voor een onzin. TO, ik herhaal mijn vragen nog maar eens: weet je ook waarom het zolang duurt? Hoe reageert hij als je het aankaart?
Je zult hem altijd moeten blijven delen is de boodschap hierachter.
yourlocalhero schreef:
Wat houdt dat dan in, dat 'volledig en enkel kiezen'? Dat hij 24 uur per dag op haar lip zit?
Ik denk dat het huwelijk met die vrouw een groter probleem is dan het feit dat hij kinderen heeft. Dat valt wel te combineren lijkt me.
yourlocalhero schreef:
Ik snap je punt wel, het kan veel langer duren omdat ze hun kinderen liever om zich heen houden wat ook zeer begrijpelijk is. Aan de andere kant zou ik ook geen partner willen die zijn kinderen laat stikken.
Maud27 schreef:
23-05-2018 09:02
En je weet het hè: hoe je aan hem bent gekomen, zo raak je ook van hem af.
Over een jaar of tig word jij verlaten voor een jong blaadje. Succes!

Waar lees jij dat TO een jong blaadje is?

Ik vind het altijd zo gemakkelijk gezegd, dat je je vent op die manier weer kwijt raakt.

Ik ben zelf ook 'op die manier' aan mijn man gekomen, en de enige invloed die dat heeft op onze relatie is dat we er zorgvuldiger mee omspringen, omdat we weten dat het niet per definitie voor altijd is, al hebben we uiteraard wel die intentie.
Maar we denken beiden iig niet dat we op die manier elkaar weer kwijt zullen raken, want dan zouden we geen leven hebben en kun je beter niet in een relatie stappen.

Mijn eigen scheiding was trouwens op een maand rond, maar ken een aantal scheidingen die langer duurden, waar 1 van beiden geen compromis wil/kan sluiten, of waar veel geld en goederen te verdelen valt of waar familie zich te veel bemoeit...
Er kunnen zoveel redenen zijn anders dan 'hij eet van twee walletjes'.
Als je zo'n goed contact hebt met zijn vrouw waarom vraagje het dan niet gewoon?
Een scheiding kan heel snel geregeld zijn maar kan ook lang duren. De snelheid hangt van zoveel factoren af: koopwoning, eigen bedrijf, kinderen, alimentatie, verhuizing etc.
Dat het lang duurt hoeft niet oer definitie iets te zeggen over hoe serieus hij is met jou.
wat is het probleem, je bent dan toch gewoon bijvrouw?
Als je hem niet vertrouwt is dat een groter probleem dan of hij al dan niwt gescheiden is.
subon schreef:
23-05-2018 08:46
Heb een scheiding meegemaakt van dichtbij die toch echt een jaar heeft geduurd. Was niet eens ruzie bij. Wel gedoe om de kinderen en in lichte mate over pa. Dat kan dus best.

Of je aan het lijntje gehouden wordt weet alleen jij zeker. Volg je gevoel.
wat dan weer raar is, is dat TO hier allemaal blijkbaar niets van afweet. Dat zijn toch zaken die je deelt met elkaar?
Primaat_ schreef:
23-05-2018 10:22
Wat houdt dat dan in, dat 'volledig en enkel kiezen'? Dat hij 24 uur per dag op haar lip zit?
Ik denk dat het huwelijk met die vrouw een groter probleem is dan het feit dat hij kinderen heeft. Dat valt wel te combineren lijkt me.
Ik denk dat miekevm begrijpt wat ik bedoel.
Maar als ik bv kijk naar mijn ex en mijzelf...en daar op toevoegend de nieuwe partners daarin is duidelijk gecommuniceert dat de kids boven alles staan..en als een nieuwe partner dat niet kan accepteren daar ook al een probleem ontstaat.
Hij was niet beschikbaar. Logisch ook dat hij dan niet 100% voor jou kan gaan.

Het is verstandiger om een vrijgezel als partner te zoeken, die heeft tenminste veel meer de mogelijkheid om voor jou te gaan dan iemand die al een ander heeft.

Als hij niet kan geven wat jij wil, dan heeft het ook geen zin om nog langer daarop te wachten.

En, er zijn genoeg mannen die wel kunnen bieden wat jij wil. Maar ik geef toe, het is wel heel erg saai om met een man te zijn waarbij je precies weet waar je aan toe bent. Die duidelijk laat weten voor jou te willen gaan. Daar zit geen spanning meer aan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Als die vrouw al in een ander huis woont, en je vriend heeft jou ook al bij haar geintroduceerd als ' nieuwe vriendin', dan lijkt me dit puur een juridische zaak.

En idd een scheiding kan soms een paar jaar duren, als het ingewikkeld is, en soms gaan partijen nog weer in hoger beroep enzo.

Wat is je probleem precies? Je wilt snel met hem trouwen? Of wil je dat hij je financieel gaat steunen?
Er is vast een financieel emotionele reden waarom men niet van elkaar af komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wil jij ook nog kinderen van hem?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
derooiekater schreef:
23-05-2018 08:14
Nooit een relatie met een getrouwde man aan gaan.
What he or she said.
derooiekater schreef:
23-05-2018 08:14
Nooit een relatie met een getrouwde man aan gaan.
What he or she said.
Misschien blijven ze getrouwd omdat er een gezamenlijke koopwoning is en ze hebben afgesproken dat de vrouw daar kan blijven wonen met de kinderen tot de kinderen het huis uit zijn?
viva-amber schreef:
23-05-2018 08:16
Nooit iets beginnen met iemand die nog getrouwd is. Er komt werkelijk altijd gezeik van wanneer iemand het ene niet afsluit voor aan het andere t3 beginnen. Je vent is een slapjanus.
En het is niet eens haar vent 😎

Maar helemaal mee eens
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven