Verschillen

23-05-2018 21:46 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verschil nog wel op een aantal punten met mijn vriend. Ik vind dat lastig en ik ben aan het malen over of dit het einde van onze relatie kan betekenen. Ik hou wel heel veel van hem.

* Hij doet alles pas op laatste moment/rustig tempo, ik regel mijn zaken direct
* Hij neemt soms geen verantwoordelijkheid bijv bij het betalen van rekeningen
* Hij is rechts ik links (politiek) ik ben heel erg van zorgen voor mensen dus bijvoorbeeld ook donor, hij niet. Hij vind bijv DNA onderzoek om achter dader te komen zoals ze toen hebben gedaan om twee moordzaken op te lossen maar niks. Ik vind dit juist belangrijk.
* Ik ben heel erg van afspraken nakomen. Hij belooft wel eens wat en komt dit niet na (ja zeggen nee doen)

En kleinere verschillen zoals vroeg opstaan en uitslapen etc. Maar dat vind ik nog niet de grootste problemen en kan ik wel mee dealen.

Wat zijn jullie ideeën?
Gebruna schreef:
23-05-2018 22:41
Vraagje:
Heb je een minstens even lang lijstje waarin je de zaken benoemt waar jullie wel een hele goede match zijn?
Zeg maar: op grond waarvan denk je dat jullie het samen minstens 40 jaar met elkaar gaan uithouden?
Wat dacht je van een lijsje waarin vriend iets beter scoort tov TO?
Ze komt best neurotisch over alsof hij het getroffen heeft met haar. Dit riekt naar onzekerheid.
Hoe voel JIJ je erbij? Erger je je en zo ja, hoe vaak?
Wonen jullie al samen?
Heeft je vriend nog psychische problemen die een bepalende factor zijn?
Als je weet dat je vriend in grote lijnen zo is en jij hem niet kunt veranderen, hoe is dat vooruitzicht voor jou?

Laat je OT gewoon staan.
Ik introvert, hij extravert. We zijn wel al vijf jaar bij elkaar. Het lukt wel, maar áls er strubbelingen zijn, gaat het altijd over hetzelfde: het verschil in behoeften. Hij wil graag veel tijd doorbrengen met anderen, ik wil graag veel tijd door brengen met hem. 3x raden wie er dan aan het kortste eind trekt... :-(

Als ik jouw lijstje lees, dan kunnen jullie elkaar ook goed aanvullen. Maar zijn laksigheid en jouw punctualiteit kunnen wel een bron van irritatie gaan vormen...
Ik denk dat die ergernissen enkel gaan groeien bij grote keuzes (bv kinderen)
Ik vraag me af hoe oud hij is? Het klinkt een beetje als een jongen in plaats van een man.

Verder denk ik dat er best verschillen mogen zijn in een relatie. Zeker als je elkaars mening kunt respecteren. Je hoeft geen kopie van elkaar te zijn en het altijd met elkaar eens te zijn.

Maar zitten er deal breakers voor jou in de verschillen? Denkt hij over sommige zaken zo anders dat je niet meer door een deur kunt?
Allemaal eigenschappen die je niet moet willen in een man.
ViezeHond schreef:
23-05-2018 22:06
Het is niet gelukt hem af te richten?

:lightbulb:

Hou je van hem?
Hoe dan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven