Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
calvijn1 schreef:
25-05-2018 23:58
Wat mierzoet die bruiloft van Jo en Kendra.
Kreeg er de kriebels van

Ik krijg sowieso de kriebels van het gegiebel van Kendra.

Ik vond het ook vreemd dat ze een rondleiding kreeg door hun nieuwe huis. En dat hij dan tegen Kendra zei ‘en hier komt de keuken en daar de spoelbak’.
Beslis je zoiets niet samen bij zo’n verbouwing, en wist ze wat waar kwam?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Even wat vragen beantwoorden ;)

Trouwen in Amerika:

Je hoeft daar niet voor de wet te trouwen op een stadhuis zoals hier.
Je moet wel een aantal dagen tot week voor je gaat trouwen langs bij de burgerlijke stand om je 'marriage licence' op te halen. Dat is een officieel document dat je ondertekent op je trouwdag en dan weer inlevert bij de burgerlijke stand.
Je kan trouwen waar je maar wil, de meeste gelovigen trouwen dus daar in een kerk en dan is wettelijk en kerkelijk huwelijk in één keer dus. Je wordt getrouwd door een pastor of iemand anders die daar een licence voor heeft, maar zoiets is vrij makkelijk aan te vragen.
Je moet dus bij je marriage licence aangeven wie je gaat trouwen, dan na je ja-woord teken je de huwelijksakte en die is ook meteen officieel, daarna laat je je huwelijk registreren bij de burgerlijke stand.

Naamsverandering na huwelijk:

In Amerika kan je inderdaad officieel je achternaam veranderen als je getrouwd bent en oficieel de achternaam van je man aannemen, deze verandert dan ook meteen op alle officiele documenten.
Dit mag je kiezen en moet je wel aanvragen als je je huwelijk gaat laten registreren op de burgerlijke stand, en dit kan ook eventjes duren.
Je naam verandert officieel en dit is ook niet (altijd) gratis, na een echtscheiding kan je de naam van je man gewoon blijven door dragen omdat dit je officiele achternaam is namelijk.

Dus tot zo ver even om verwarring te voorkomen.
Als je bv kijkt naar Friends, daar mocht Joey ook Monica en Chandler trouwen omdat hij dat had aangevraagd op het stadhuis en die procedure had gevolgd.
Zo ongeveer gaat dat in Amerika echt en dat is dus allemaal officieel en geldig voor de wet zodra je tekent. :)
Dit filmpje van Counting On is best wel leuk. Ik krijg zoveel zin in de zomer hierdoor!

https://www.youtube.com/watch?v=IrIG_3s ... A&index=10
LAgirl82 schreef:
26-05-2018 12:00
Dit filmpje van Counting On is best wel leuk. Ik krijg zoveel zin in de zomer hierdoor!

https://www.youtube.com/watch?v=IrIG_3s ... A&index=10

Ik heb deze al gezien :cry:

Ik wil nieuwe! :hyper: :proud:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Dank Lagirl82. Vond t al apart dat kendra's vanmder hun mocht trouwen. Maar iedereen kan dus dat certificaatje halen?
Bolletje88 schreef:
26-05-2018 17:58
Dank Lagirl82. Vond t al apart dat kendra's vanmder hun mocht trouwen. Maar iedereen kan dus dat certificaatje halen?

Hij is pastor, misschien sluit hij wel vaker huwelijken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vind een vader toch wat anders. Zal zelfde zijn als dat je een huis koopt via je ader die makelaar is. Zal de verkoper echt oké vinden denk ik? Die zal denken dat hij partijdig is en geld eraf wilt krijgen
Bolletje88 schreef:
26-05-2018 20:30
Vind een vader toch wat anders. Zal zelfde zijn als dat je een huis koopt via je vader die makelaar is. Zal de verkoper echt oké vinden denk ik? Die zal denken dat hij partijdig is en geld eraf wilt krijgen

Volgens mij is Joe tevreden hoor. Met zijn Kendra :proud:
Haha. Zo bedoel ik het niet. Blijkbaar vind ik dat als enige gek. Als zij het fijn vonden is dat prima. Net als hoe ze leven ik vreemd vind. Maar juist daarom is het leuk om te volgen
Wie zou het dan moeten doen? Ze hebben in deze kringen niet eens een eigen kerk, maar houden thuis diensten en huren er voor zo’n bruiloft eentje af.
Ze gaan wel naar een kerk dacht ik? Niet altijd inderdaad, ze hebben het huis van de duggars benoemd tot kerk. Maar de duggars en de familie van Kendra gingen wel naar een kerk had ik begrepen? Of is dat alweer jaren geleden? Waar ze überhaupt het geld voor al die bruiloften vandaan halen. Zijn behoorlijk over de top, maar zal ook wel stevig gesponsord zijn door de tv. De bruiloft van Anna en Josh was heel klein en goedkoop in verhouding tot de bruiloften daarna. Best lullig voor Anna..
Wat denk je van het laten vastleggen van hun “leven”?
Waarom val je mij aan? Komt lullig over je reactie. Wat dacht je van is niet erg aardig
Bolletje88 schreef:
26-05-2018 22:17
Haha. Zo bedoel ik het niet. Blijkbaar vind ik dat als enige gek. Als zij het fijn vonden is dat prima. Net als hoe ze leven ik vreemd vind. Maar juist daarom is het leuk om te volgen

:hihi: was ook maar grapje :proud:

Ik vind ze ook boeiend, juist omdat ze zo anders zijn.
Erizon schreef:
26-05-2018 22:37
Wie zou het dan moeten doen? Ze hebben in deze kringen niet eens een eigen kerk, maar houden thuis diensten en huren er voor zo’n bruiloft eentje af.

Tja in Amerika kun je echt elke idioot vragen. Bij de Browns had een kind haar baas gevraagd. Uhhh oké... fijn dat ze er blij mee was maar mijn soort ceremonie was het niet.
Normaal hebben pastors zo'n certificaat, omdat die meestal mensen trouwen, je kan in Amerika dus getrouwd worden door je eigen vader (of moeder) dat is daar niet vreemd.

En waar ze het geld vandaan halen? Jim Bob heeft een paar miljoen, dus ja, en verder veel zelf doen en vrienden en kennissen laten helpen en dingen zelf maken.
Ze hebben geen avondfeest, alleen een receptie, dus dat valt dan nog best mee.
En een groot deel van de Duggars gaan nu naar de kerk van de vader van Kendra.
Of ze nog kerkdiensten thuis doen weet ik niet.
Ben en Jessa gaan naar een andere kerk, ik weet alleen niet welke.
Jeremy gaat trouwens een opleiding doen voor pastors genaamd 'The Master's seminary' van dr. John MacArthur.
Ook heel erg strikt en conservatief, zoek maar op, vrouwen zijn niet welkom op the Master's Seminary, dat is alleen voor mannen.
De TMS ligt in Los Angeles, nu weet ik niet of ze tijdelijk daarheen verhuizen of dat hij het online gaat volgen of zo.
Dus ja, of ze echt zoveel losser zijn en niet zo strikt als de rest vann de Duggars, dit is een school waar vrouwen niet welkom zijn en ze de bijbel heel letterlijk en strikt nemen.
Ik denk/vrees dat Jinger alleen losser lijkt door haar kleding, maar verder?
Dit is de website van The Master's Seminary: www.tms.edu

Ze hebben eigenlijk vrij veel gemeen qua standpunten met de Duggars en pastor Caldwell.
Ze zijn tegen homoseksualiteit (het is een ernstige zonde en perversie volgens John MacArthur), ze zijn tegen abortus/euthanasie en de man heeft het voor het zeggen in de kerk en in het gezin en vrouwen moeten onderdanig zijn aan de man en mogen niet buitenshuis werken ect. Ze zijn ook tegen alcohol.

John MacArthur ligt geregeld onder vuur omdat hij zo strikt en conservatief is, ook met zijn visie over homoseksualiteit en abortus.
Ook noemt hij het Katholicisme "Kingdom of Satan" en heeeft hij nog meer sterke uitspraken. Hij vind het ook goed dat jongeren vroeg en snel trouwen ipv te vallen in seksuele immoraliteit (zoenen en seks voor het huwelijk dus)
Ook geloven ze niet in puberteit/tieners/adolescentie en is daarom trouwen voor je 20ste iets wat John MacArthur wel aanmoedigt blijkbaar.

Dus ja, of Jinger echt zo free is? I doubt it :wtf:
Wat je ook wil zeggen, dit vind ik wel impressive hoor, en je eerste huis kopen op je 17de? Wow! Ook een goede start voor 'later' :)

https://www.youtube.com/watch?v=Fv_h-VML8Yo
LAgirl82 schreef:
28-05-2018 09:24
Wat je ook wil zeggen, dit vind ik wel impressive hoor, en je eerste huis kopen op je 17de? Wow! Ook een goede start voor 'later' :)

Idd...
LAgirl82 schreef:
28-05-2018 09:24

Jemig, die heeft echt goed gespaard dan. Er vanuitgaande dat een huis zo'n 100.000 dollar kost en hij minimumloon verdient, dan moet hij vanaf zijn 14e iedere week een volle dag én alle zomervakanties gewerkt hebben om dat geld bij elkaar te sprokkelen. O_O

Maar ja, goed, waar had 'ie het geld ook anders aan uit kunnen geven, het is niet alsof ze naar het zwembad/bioscoop/de H&M mogen...
Zou hij er ook mogen wonen? Of moet hij wachten tot hij getrouwd is?
Bolletje88 schreef:
27-05-2018 09:38
Waarom val je mij aan? Komt lullig over je reactie. Wat dacht je van is niet erg aardig
.
Heb je het nou tegen mij? Jij leest een aanval in een ironische opmerking? Apart O_O
the-dowager schreef:
28-05-2018 10:43
Jemig, die heeft echt goed gespaard dan. Er vanuitgaande dat een huis zo'n 100.000 dollar kost en hij minimumloon verdient, dan moet hij vanaf zijn 14e iedere week een volle dag én alle zomervakanties gewerkt hebben om dat geld bij elkaar te sprokkelen. O_O

Maar ja, goed, waar had 'ie het geld ook anders aan uit kunnen geven, het is niet alsof ze naar het zwembad/bioscoop/de H&M mogen...
Mwah zo'n huis is denk ik nog niet de helft, JimBob zit in het onroerend goed en heeft heel veel land, die kan wel een mooi prijsje krijgen. Maar dan is het nog steeds een hoog bedrag natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven