Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
Hebben ze zo weinig prenatale zorg? Dat vind ik dan toch niet echt passen, ze zonden toen ook de echo uit (in het ziekenhuis zelfs) van Jubilee, toen bleek dat het kindje overleden was. En in de tijd van de serie is Michelle geloof ik nooit thuis bevallen (ik weet niet of ze dat daarvoor wel deed).
Of zijn de echo's die ze doen dan alleen voor de lol om te weten wat het geslacht is en evt een tweeling?
LAgirl82 schreef:
06-03-2018 10:27
Ik denk dat het veel eerder zwangerschapsdiabetes is dan dat het erfelijk is, want Michelle had ook niet zulke grote baby's, Jessa was haar grootste en die was 9 pond en nog wat, maar ruim 10 pond! Dat is toch echt niet normaal hoor!
.
Het zijn imperial ponden, die wegen minder. Een kind van 10 Lb 3 oz weegt rond 4600 gram*, niet 5300. Nog steeds groot, maar erworden er hier in NL ook genoeg zo zwaar geboren.

*Of om specifiek te zijn: 10,1875 pounds = 4,621 kilograms (volgens Google)
Volgens mij is het ook niet per se iets van Gothard. Michelle had steeds ziekenhuisbevallingen (op 2 of 3 na) en had inderdaad ook regelmatig echo's.
Maar de huidige generatie is back to nature ofzo want ze doen alleen aan pretecho's voor het geslacht. Verder laten ze Jill met de dopler checken.
Jinger woont natuurlijk ook niet in de buurt. Dus ze heeft haar ouders niet constant in de buurt. Daarnaast is het huis waar ze wonen van hunzelf en niet van papa. Wellicht gaat het in de toekomst ook zo met joy, die heeft met Austin ook een eigen huis. Al geloof ik bij joy er niet in dat het veranderd
Bolletje88 schreef:
06-03-2018 12:53
Jinger woont natuurlijk ook niet in de buurt. Dus ze heeft haar ouders niet constant in de buurt. Daarnaast is het huis waar ze wonen van hunzelf en niet van papa. Wellicht gaat het in de toekomst ook zo met joy, die heeft met Austin ook een eigen huis. Al geloof ik bij joy er niet in dat het veranderd

Austin is nog veel conservatiever dan Joy, dus daar zal echt niks veranderen!
Je kan het opzoeken, maar ik geloof wel dat ATI (gemaakt door Gothard) er dingen over zegt, dat ziekenhuizen niet echt betrouwbaar zijn en dat thuisbevallingen ect. beter zijn omdat God alles in de hand heeft en je in alles op God moet vertrouwen ipv de (medische) wetenschap en ze zien veel prenatale zorg ook als negatief ivm veel testen dat mensen dan kiezen voor abortus of zoiets.
Dus de meeste vrouwen in de Quiverfull/ATI movement kiezen voor zo min mogelijk prenatale zorg (pretecho voor het geslacht wel) en een thuisbevalling. Voor veel grote gezinnen ook het goedkoopste, want ziekenhuisbevallingen kosten toch veel geld en zeker als je geen ziektekostenverzekering hebt zoals vele in deze movement.
Dat zei Vicky Garrison (van no longer quivering) ook.

Dat Michelle naar het ziekenhuis ging had een reden, maar ik weet niet meer wat.
Ook de echo met Jubilee omdat ze wel grote gezondheidsrisico's had.
Maar bv Kelly Jo Bates heeft 14 thuisbevallingen gehad O_O
Erizon schreef:
06-03-2018 11:12
.
Het zijn imperial ponden, die wegen minder. Een kind van 10 Lb 3 oz weegt rond 4600 gram*, niet 5300. Nog steeds groot, maar erworden er hier in NL ook genoeg zo zwaar geboren.

*Of om specifiek te zijn: 10,1875 pounds = 4,621 kilograms (volgens Google)

I know, maar 4600 gram is gewoon erg veel, dat zijn big baby's!
De kosten lijkt me inderdaad een logische reden als je zoveel kinderen moet onderhouden. De Duggars hebben natuurlijk veel meer geld dan de gemiddelde QF familie dus Michelle kon het ziekenhuis wel veroorloven.
Caro_22 schreef:
06-03-2018 10:33
Hebben ze zo weinig prenatale zorg? Dat vind ik dan toch niet echt passen, ze zonden toen ook de echo uit (in het ziekenhuis zelfs) van Jubilee, toen bleek dat het kindje overleden was. En in de tijd van de serie is Michelle geloof ik nooit thuis bevallen (ik weet niet of ze dat daarvoor wel deed).
Of zijn de echo's die ze doen dan alleen voor de lol om te weten wat het geslacht is en evt een tweeling?

Dat weten we toch niet? Ik bedoel misschien gaan ze wel naar een midwife maar niet met camera.

Die echo bij Jubilee was bedoeld als geslachtsbepaling herinner ik me.

Michelle heeft meerdere home births gehad maar idd allemaal voor de tv toestand.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
LunchLover schreef:
06-03-2018 18:00
Dat weten we toch niet? Ik bedoel misschien gaan ze wel naar een midwife maar niet met camera.

Die echo bij Jubilee was bedoeld als geslachtsbepaling herinner ik me.

Michelle heeft meerdere home births gehad maar idd allemaal voor de tv toestand.

Ze gaan niet naar een midwife, althans geen echte, Jill is geen midwife en is daar ook niet echt voor opgeleid.
Dat ze geen tot weinig prenatale zorg hebben is wel algemeen bekend, dat ze geen vertrouwen hebben in de (medische) wetenschap ook.
Ze hebben wel pretecho's om te kijken naar het geslacht en of het een tweeling is of niet.

En de meeste quiverfull/ATI gezinnen leven onder de armoedegrens, die kunnen dat ook niet betalen, geen goede prenatale zorg en ook geen ziekenhuisbevallingen zonder ziektekostenverzekering.
Die leven vaak met veel te veel kinderen in een klein huis of een trailer. De QF lifestyle is meestal vrij hard en zwaar...
Hier zijn de filmpjes dan :)
http://www.duggarfamily.com/2018/3/cong ... and-lauren

Je kan zeggen wat je wil, maar Michelle ziet er echt wel goed uit hoor, als ik er zo mag uitzien op die leeftijd...
LAgirl82 schreef:
06-03-2018 19:03
Ze gaan niet naar een midwife, althans geen echte, Jill is geen midwife en is daar ook niet echt voor opgeleid.
Dat ze geen tot weinig prenatale zorg hebben is wel algemeen bekend, dat ze geen vertrouwen hebben in de (medische) wetenschap ook.
Ze hebben wel pretecho's om te kijken naar het geslacht en of het een tweeling is of niet.

Maar hoe weet je dat? Ja dat Jill is een wannabe-midwife dat is algemeen bekend. Maar hoe kun je nu zeggen dat ze nooit gaan? Hebben ze dat ooit ergens gezegd? Of is het een aanname? Ik vind het nogal wat namelijk, als ze echt NUL prenatale zorg krijgen... kijk als er een halve banaan in hun groeit ipv kind en ze willen het laten komen moeten ze dat zelf weten, maar misschien wel handig om te weten als er iets is wat moeder en of kind kan schaden toch?
LAgirl82 schreef:
06-03-2018 20:41

Je kan zeggen wat je wil, maar Michelle ziet er echt wel goed uit hoor, als ik er zo mag uitzien op die leeftijd...

Tja, 19 kinderen baren is misschien de truc? :proud: Ik vind dat wel ver gaan om er goed uit te blijven zien, maar vooruit... :P
LAgirl82 schreef:
06-03-2018 20:41

Nou inderdaad, ze kan voor haar eigen oudste dochter door :)
aaah de filmpjes! Zo te zien vonden ze het zelf ook een beetje saai worden, steeds hetzelfde te zeggen, vooral Jessa en Ben. Ik weet dat ze echt debiele dingen denken en uitvoeren enzo, maar zij zijn wel echt leuk samen. Lijkt alsof ze heel gelukkig zijn met zn 2en. Waarom geen filmpjes van Joseph en Kendra en Jill en Derick? Of doen Jill en Derick dit ook niet meer nu ze niet in de show mogen?
https://www.inquisitr.com/4824085/tlc-w ... r-dillard/

Ze kwamen er dus pas na 20 uur achter dat Gideon is stuit lag o_o

Goed idee ja, die checkups van Jill ipv een echte verloskundige. :facepalm:
AnAppleADay schreef:
13-03-2018 08:29
https://www.inquisitr.com/4824085/tlc-w ... r-dillard/

Ze kwamen er dus pas na 20 uur achter dat Gideon is stuit lag o_o

Goed idee ja, die checkups van Jill ipv een echte verloskundige. :facepalm:

Dit is toch om te huilen zo erg? Mijn god dat dit mag. :'(
Ja, ik las het ook al. En dat krijg je dus als je geen prenatale zorg hebt. Levensgevaarlijk!
Dat een "midwife" hier pas na 20(!!!!!) uur achter komt zegt ook wel dat de "midwife" (waarschijnlijk Jill zo te zien) niet capabel is en dat ze dus echt geen goede zorg hebben terwijl ze dat wel kunnen betalen.
Dus ja, alweer een bewijs van amper prenatale zorg!

Nu Joy ook al een keizersnede, dat is dus bij 4 van de 5 zogenaamde thuisbevallingen tussen Jill, Jessa en Joy niet goed afgelopen, althans niet hoe gepland. Wanneer gaan ze het nu eens leren? *zucht*

Echt IBLP/ATI dus :facepalm:
Ja je zou denken dat die dokters ook een keer zeggen dat als ze check-ups laten doen ze de kans op een keizersnede verminderen en meer kans hebben op een goede thuisbevalling.
Het lijkt me dat dat toch wel een goed argument voor hun is om toch wat te laten checken maar helaas...
Inderdaad, als ze gewoon de juiste zorg had gehad en check-ups bij een echte gekwalificeerde verloskundige dan hadden ze Gideon misschien nog kunnen draaien of zoiets en had ze een vlotte bevalling kunnen hebben.
Er zijn vaker baby's in stuit die met succes gedraaid worden en die daarna via een goede natuurlijke bevalling ter wereld komen, zonder keizersnede.
Die keizersnede had misschien voorkomen kunnen worden als ze gewoon de normale medische zorg hadden gedaan.
Nu was een keizersnede de beste oplossing. Maar niet echt handig als je een groot gezin wil.

Hopelijk leren ze het eens voor het te laat is, want ik hoop echt echt niet dat het eens mis gaat, dat gun je niemand!
Ik snap het ook niet. Volgende mij is de enige reden die Gothard geeft om thuisbevallingen te promoten is omdat het goedkoop is. Als je 15+ kinderen hebt kun je het niet betalen om alles in het ziekenhuis te doen dus daarom kun je volgens hem beter een thuisbevalling doen.
De Duggars zijn zo ongeveer de enige QV familie die meer dan genoeg geld heeft dus dit argument gaat voor hun niet op, waarom dan zo koppig bijven?
Jeetje. Ik ben zwaar pro thuis bevallen maar dan idd wel met goede zorg zodat je weet waar je mee te maken hebt. In de laatste maand van mijn zwangerschap heeft mijn vk wel 10x gechecked of hij nog goed lag.
Kashri schreef:
15-03-2018 10:47
Jeetje. Ik ben zwaar pro thuis bevallen maar dan idd wel met goede zorg zodat je weet waar je mee te maken hebt. In de laatste maand van mijn zwangerschap heeft mijn vk wel 10x gechecked of hij nog goed lag.
Ik snap het ook wel dat je thuis wil bevallen maar zowel Jill als Joy waren met check-ups waarschijnlijk geadviseerd om in het ziekenhuis te bevallen, Joy met stuit sowieso en Jill bij Samuel ook sowieso (bij Israel weet ik niet). Jessa had gewoon pech en dat hadden ze volgens mij niet kunnen voorspellen (ik weet niet precies hoe dat medisch zit) dus dat is een ander verhaal.
'gelukkig' woont Jinger verder weg. Neem aan dat zij wel prenatale zorg heeft. Haar schoonfamilie is ook een stuk relaxter, schoonmoeder draagt bijvoorbeeld ook broeken, dus dat zal wel. Arme joy, en dan moet ze over 2 maanden weer 'joyfully available' zijn voor een volgende baby..
Jeremy lijkt me ook wel iemand die hamert op goede zorg.
Hopelijk spreken de artsen wel Engels :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven