Ons leven met 19 kinderen
woensdag 11 april 2018 om 14:46
Op de laatste instagrampost van Anna ziet ze er echt totaal niet zwanger uitKiwimeisje schreef: ↑11-04-2018 14:26Is Jessa nou nog steeds (nouja voor haar doen) niet zwanger? Ik lees op free jinger al maanden over dat ze een aankondiging verwachten, eerst met thanksgiving, toen kerst, oud en nieuw, even na joy's bevalling blabla..
https://www.instagram.com/p/BhVgaovg2dp ... e=ig_embed
woensdag 11 april 2018 om 16:25

woensdag 11 april 2018 om 16:29
Daar is niks te juichen over.
Elk kind in die sekte is zielig maar meisjes zijn helemaal gedoemd tot een leven met alleen maar zorgen voor anderen vanaf jonge leeftijd.
Ze mogen niet studeren, geen broeken aan en vooral geen eigen mening hebben. En als ze worden misbruikt is het hun eigen schuld.
Van alle Duggars zijn ze misschien bij Jinger het minst slecht af maar dat betekent niet dat ze goed af zijn.

woensdag 11 april 2018 om 17:17
Jinger draagt zelf broeken dus kan het moeilijk verbieden lijkt me.AnAppleADay schreef: ↑11-04-2018 16:29Daar is niks te juichen over.
Elk kind in die sekte is zielig maar meisjes zijn helemaal gedoemd tot een leven met alleen maar zorgen voor anderen vanaf jonge leeftijd.
Ze mogen niet studeren, geen broeken aan en vooral geen eigen mening hebben. En als ze worden misbruikt is het hun eigen schuld.
Van alle Duggars zijn ze misschien bij Jinger het minst slecht af maar dat betekent niet dat ze goed af zijn.
woensdag 11 april 2018 om 22:02
woensdag 11 april 2018 om 23:13
Uitgesproken mening: absoluut niet (tenzij het christelijk is). Maar ik denk dan aan gereformeerde gezinnen hier en zie niet zoveel verschil met Jinger en Jeremy. Behalve misschien het homeschooling-aspect, maar Jinger leek daar nooit zo van.AnAppleADay schreef: ↑11-04-2018 22:02Daarom zeg ik ook dat ze het minst slecht af is daar.
Ze zal waarschijnlijk nog steeds niet mogen studeren, sporten of een uitgesproken mening hebben.
donderdag 12 april 2018 om 08:22
Ik denk dat er bij Jinger iets meer mogelijk is omdat haar man dat toelaat. Hij gaat er uiteindelijk over. Ze draagt inderdaad broeken. En ze zitten op grote afstand van de familie. Dat is misschien wel positief. Ook heeft haar man natuurlijk gewone scholen bezocht. Dus ik vraag mij af of ze thuis gaan lesgeven. Denk dat de andere zussen wel jaloers zullen zijn op een dochter. Dat is voor hun immers een hulp voor de moeder bij het huishouden en de verzorging van de vele andere kinderen. Ik heb niet het idee dat er bij Jinger een mega groot gezin komt...
donderdag 24 mei 2018 om 22:09
AnAppleADay schreef: ↑11-04-2018 22:02Daarom zeg ik ook dat ze het minst slecht af is daar.
Ze zal waarschijnlijk nog steeds niet mogen studeren, sporten of een uitgesproken mening hebben.
Jinger en Jeremy sporten ook samen, Jeremy heeft gestudeerd en is profvoetballer geweest. Ik denk dat het niet zo somber is als jij voorspelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 24 mei 2018 om 22:12
Bolletje88 schreef: ↑24-05-2018 21:03Kijk nu op TLC de wedding van Kendra en Joe. Maar hoe trouwen ze nu eigenlijk? In Nederland moet je voor de wet trouwen, en de kerk is bijzaak. Het is niet officieel. Zullen ze ook officieel trouwen?
De pastor ging de weddinglicense tekenen, bij het vorige huwelijk van-hoe-heten-ze-ook-alweer (Joy en Austin?) zag je dat zij ook de licence tekenden, toen was het nog even van ‘teken ik met mijn Duggar-naam of mijn getrouwde naam?’
Dus misschien gaat het daar in 1 moeite door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 24 mei 2018 om 22:54
Ja dat verschilt per landBolletje88 schreef: ↑24-05-2018 22:36Ook zoiets. Raken zij dan volledig hun eigen naam kwijt. Hier kom je nooit van je eigen naam af. Op vliegtickets en legimatie komt je eigen naam. Je getrouwde naam mag je niet gebruiken op officiële documenten. Zal dat daar anders zijn?
vrijdag 25 mei 2018 om 22:52
Je mag kiezen wat je wil in Amerika. Ook of je überhaupt je man zijn naam gaat gebruiken (of dubbel zoals vaak in nl). Als je volledig je man zijn naam neemt en gaat scheiden kun je die naam gewoon blijven gebruiken omdat het officieel is veranderd. In nl niet. Dan krijg je het gebruik-recht. Wat je dus verliest na scheiding.
Mijn nicht is gescheiden maar blijft haar ex zijn naam dragen. Anders is het raar zegt ze want dan heten de kinderen wel zo en zij niet. Tja. Je eigen keuze. Daar dan.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 25 mei 2018 om 22:53
Bolletje88 schreef: ↑25-05-2018 20:51Dat ze niet meer van de aangetrouwde naam afkomen? Ik wist niks dat in Amerika je je eigen naam kwijtraakte bij trouwen
Je kunt dus je meisjesnaam terug nemen. Zelfde procedure als wanneer je de naam van je man neemt. Het gaat niet vanzelf in usa.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
vrijdag 25 mei 2018 om 23:54
Ook in Nederland mag je na scheiding de naam van je ex-partner blijven gebruiken. Tenzij je opnieuw getrouwd bent, dan mag het niet meer (artikel 1:9 BW)LunchLover schreef: ↑25-05-2018 22:52Je mag kiezen wat je wil in Amerika. Ook of je überhaupt je man zijn naam gaat gebruiken (of dubbel zoals vaak in nl). Als je volledig je man zijn naam neemt en gaat scheiden kun je die naam gewoon blijven gebruiken omdat het officieel is veranderd. In nl niet. Dan krijg je het gebruik-recht. Wat je dus verliest na scheiding.
zaterdag 26 mei 2018 om 00:51
zaterdag 26 mei 2018 om 04:05
Ja, vond je? Ik vond hem niet heel anders dan de andere voorgaande bruiloften.
Ik vond het ook wel grappig dat Kendra vertelde dat het lang duurde voordat ze het verlangen kreeg om hem te kussen in het begin van de relatie. Met courten erbij zou de relatie tot het trouwen het niet langer geduurd hebben dan een half jaar ofzo? Ze klonk niet heel erg verliefd, meer omdat het nou eenmaal zo hoort.
Life is always rocky when you're a gem.