Stamcafe XXXII
zaterdag 26 mei 2018 om 10:29
Poesje wat erg! Heb je al je gegevens wel in back up/cloud? Hoop ik voor je! Dat was hier de trootst toen man zijn macbook gestolen werd.
Lilly: je hebt helemaal gelijk. Ik ben er me bewust van dat ik op het randje aan het balanceren ben. Maandag ga ik even praten op het werk en wat taken overhevelen. Man begrijpt gelukkig dat ik na de keukentoestand een tijd gewoon rust in huis wil. En ik wil weer wat meer gaan zwemmen e.d. Dat is er door drukte en pijnlijk lijf bij ingeschoten, maar dat zijn stomme smoezen, dus die gelden niet meer.
Lilly: je hebt helemaal gelijk. Ik ben er me bewust van dat ik op het randje aan het balanceren ben. Maandag ga ik even praten op het werk en wat taken overhevelen. Man begrijpt gelukkig dat ik na de keukentoestand een tijd gewoon rust in huis wil. En ik wil weer wat meer gaan zwemmen e.d. Dat is er door drukte en pijnlijk lijf bij ingeschoten, maar dat zijn stomme smoezen, dus die gelden niet meer.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 26 mei 2018 om 11:31
Ach Katjies wat zonde, ik zag het op facebook.
Blond, rustig aan hoor! Over het randje wil je niet inderdaad. Zit er zelf ook weer in de buurt, maar gelukkig vanaf vrijdag vakantie.
Man heb ik vanochtend al naar Schiphol gebracht, die gaat eerst een weekje werken in verweggistan en dan vlieg ik er volgende week achteraan voor vakantie. Zin in!
Blond, rustig aan hoor! Over het randje wil je niet inderdaad. Zit er zelf ook weer in de buurt, maar gelukkig vanaf vrijdag vakantie.
Man heb ik vanochtend al naar Schiphol gebracht, die gaat eerst een weekje werken in verweggistan en dan vlieg ik er volgende week achteraan voor vakantie. Zin in!
The owls are not what they seem
zaterdag 26 mei 2018 om 12:13
Alweer hoofdpijn Dolfje? Drink je wel genoeg?
Heerlijk Lady, klinkt echt geweldig
Man zegt ook al eeuwen dat Dreum en ik gewoon met hem mee moeten reizen als hij weer eens naar zonnige oorden vertrekt.
Hadden jullie het ook zo benauwd vannacht? Echt vies klef. We hebben de airco maar aangezet.
Vandaag overdag lekker in de tuin en vanavond uit eten met het gezin.
Even weer leuke en makkelijke dingen.
Slaap je slecht Watervrouw?
Heerlijk Lady, klinkt echt geweldig
Man zegt ook al eeuwen dat Dreum en ik gewoon met hem mee moeten reizen als hij weer eens naar zonnige oorden vertrekt.
Hadden jullie het ook zo benauwd vannacht? Echt vies klef. We hebben de airco maar aangezet.
Vandaag overdag lekker in de tuin en vanavond uit eten met het gezin.
Even weer leuke en makkelijke dingen.
Slaap je slecht Watervrouw?
zaterdag 26 mei 2018 om 12:14
zaterdag 26 mei 2018 om 12:17
Wij blijven in de tuin maar een strandje klinkt eigenlijk wel beter.
Ik mis het strand wel hoor, ben opgegroeid met het strand om de hoek. Hier alleen meertjes en bossen.
zaterdag 26 mei 2018 om 12:21
zaterdag 26 mei 2018 om 12:22
Lilly man heeft het zo kunnen regelen dat hij de komende week fulltime werkt, de eerste week dat ik er ben halve dagen en dat we de laatste week samen vrij zijn. En inderdaad in een zonnig oord!
Hoewel het hier ook erg zonnig is, dus ik kan alvast wennen
Weekendplannen: boodschappen zijn al gedaan, o.a. kip met olijven (man lust geen olijven) dus ik hoef niet zoveel. Ik ga denk ik zo even de ligstoel uit de schuur vissen, schoonmaken en een boek zoeken. Er liggen een paar nieuwe, maar ja, ik moet dus ook nog op vakantie en in het vliegtuig iets te lezen hebben... dilemma.
Enig idee waar die hoofdpijn vandaan komt Dolfje? Hier blijkt idd meestal te weinig gedronken (nou ja, zonder alcohol dan) de oorzaak.
Hoewel het hier ook erg zonnig is, dus ik kan alvast wennen
Weekendplannen: boodschappen zijn al gedaan, o.a. kip met olijven (man lust geen olijven) dus ik hoef niet zoveel. Ik ga denk ik zo even de ligstoel uit de schuur vissen, schoonmaken en een boek zoeken. Er liggen een paar nieuwe, maar ja, ik moet dus ook nog op vakantie en in het vliegtuig iets te lezen hebben... dilemma.
Enig idee waar die hoofdpijn vandaan komt Dolfje? Hier blijkt idd meestal te weinig gedronken (nou ja, zonder alcohol dan) de oorzaak.
zaterdag 26 mei 2018 om 12:22
zaterdag 26 mei 2018 om 12:44
zaterdag 26 mei 2018 om 12:48
Goed zo!
Voor mij is het afvallen een bijkomstigheid (heel welkom, dat wel
Sporten, burn out en afvallen is teveel van het goede.
zaterdag 26 mei 2018 om 12:53
Ik zit ook te peinzen over die combi????
Zodra ik weer een oven heb ga ik groene boontjes, olijven, kerstomaatjes, zoete aardappelen met daarop een zalmmoot maken. Zo'n zin in!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zaterdag 26 mei 2018 om 13:04
Even snel tussendoor op mijn werk tijdens het weghappen van een broodje.
Ik heb geen idee waar een hoofdpijn vandaan komt. Drink tegenwoordig amper koffie dus kan geen afkicken zijn.
Vanmorgen twee paracetamol gepakt en een uur geleden een kopje koffie en ik ben nu in beweging en nu gaat het..
Nog minder dan 3 uur te gaan en dan weekend!
Ik heb geen idee waar een hoofdpijn vandaan komt. Drink tegenwoordig amper koffie dus kan geen afkicken zijn.
Vanmorgen twee paracetamol gepakt en een uur geleden een kopje koffie en ik ben nu in beweging en nu gaat het..
zaterdag 26 mei 2018 om 13:07
Werkse Dolfje, bijna weekend. En probeer wat extra water te drinken.dolfje schreef: ↑26-05-2018 13:04Even snel tussendoor op mijn werk tijdens het weghappen van een broodje.
Kan door de warmte komen.
zaterdag 26 mei 2018 om 13:08
Komt ‘ie:
Bladerdeeg (voor zo groot als je quichevorm is)
Pp 100-125 gr kipfilet in stukjes
1 (kleine) courgette in stukjes
Teentje knoflook (in stukjes of pers)
Groene olijven naar smaak, in plakjes
Bekertje crème fraiche
1 eetlepel tijm
3 eetlepels geraspte parmezaanse kaas
Olie
Oven voorverwarmen op 240 graden
In hapjespan olie verwarmen.
Kip en courgettestukjes omscheppend bakken. Knoflook erbij en nog een minuutje bakken. Van het vuur af creme fraiche, (veul) olijven en het grootste deel van de kaas en de tijm erdoor.
Overdoen in een ingevette quichevorm.
Bladerdeegplakjes op elkaar en uitrollen totdat hij groot genoeg is om de vorm te bedekken. Randen aandrukken en inprikken met een vork. Wat olie en nog wat tijm en geraspte kaas bovenop.
25 minuten in de hete oven.
Bekertje crème fraiche
1 eetlepel tijm
Olie
Kip en courgettestukjes omscheppend bakken. Knoflook erbij en nog een minuutje bakken. Van het vuur af creme fraiche, (veul) olijven en het grootste deel van de kaas en de tijm erdoor.
Bladerdeegplakjes op elkaar en uitrollen totdat hij groot genoeg is om de vorm te bedekken. Randen aandrukken en inprikken met een vork. Wat olie en nog wat tijm en geraspte kaas bovenop.
zaterdag 26 mei 2018 om 13:10
Dank!LadyL0101 schreef: ↑26-05-2018 13:08Komt ‘ie:
Bekertje crème fraiche
1 eetlepel tijm
Olie
Dat maak ik morgen.