Misselijk door de hitte
maandag 28 mei 2018 om 10:56
maandag 28 mei 2018 om 12:32
Ik herken het wel. Het is hier nu al een aantal dagen heel warm en droog. Regen slaat ons continue over. Ik vind de zon heerlijk, maar mijn lijf denkt er anders over. Gelukkig heb ik deze week vakantie en heb ik niks intensiefs gepland. Ik zie wel hoe het loopt. Lekker niksen met een boek is ook heerlijk.
maandag 28 mei 2018 om 20:31
Hier dus ook. Gisteren had het hier flink moeten regenen en onweren maar het werd niet meer dan een paar druppels en wat gerommel. Het is hier al dagen benauwd en ik slaap door omstandigheden wat minder goed dan normaal. Morgen is er weer veel regen en onweer voorspelt, ben benieuwd.raindrop57 schreef: ↑28-05-2018 12:32Ik herken het wel. Het is hier nu al een aantal dagen heel warm en droog. Regen slaat ons continue over. Ik vind de zon heerlijk, maar mijn lijf denkt er anders over. Gelukkig heb ik deze week vakantie en heb ik niks intensiefs gepland. Ik zie wel hoe het loopt. Lekker niksen met een boek is ook heerlijk.
dinsdag 29 mei 2018 om 00:05
Ik heb zelf vooral hoofdpijn door dit weer. Ik drink genoeg. Ik ben benieuwd waar jij woont, ik onderin het noorden. Het deel wat er altijd behoorlijk gunstig van af komt wat noodweer betreft. Onweersbuien lossen altijd op voor ze hier zijn.TsumTsum schreef: ↑28-05-2018 20:31Hier dus ook. Gisteren had het hier flink moeten regenen en onweren maar het werd niet meer dan een paar druppels en wat gerommel. Het is hier al dagen benauwd en ik slaap door omstandigheden wat minder goed dan normaal. Morgen is er weer veel regen en onweer voorspelt, ben benieuwd.
dinsdag 29 mei 2018 om 00:06
Goudenregen82 schreef: ↑28-05-2018 20:36Ik zou niet alle bovenstaande tips tegelijk opvolgen........denk dat het dan nog erger wordt......![]()
dinsdag 29 mei 2018 om 08:33
Meer richting het zuiden en nog geen 50km verderop was flinke wateroverlast.raindrop57 schreef: ↑29-05-2018 00:05Ik heb zelf vooral hoofdpijn door dit weer. Ik drink genoeg. Ik ben benieuwd waar jij woont, ik onderin het noorden. Het deel wat er altijd behoorlijk gunstig van af komt wat noodweer betreft. Onweersbuien lossen altijd op voor ze hier zijn.
dinsdag 29 mei 2018 om 08:50
dinsdag 29 mei 2018 om 11:47
Gelukkig ging het gisteren weer wat beter met je.
Ook bij ons geen regen, midden van het land. Nou ja, wel een paar druppels, maar geen echte bui. Elke keer wordt er weer e.e.a. verwacht en inderdaad lossen de (onweers)buien elke keer weer op voordat het hier is.
Ik heb al dagen hoofdpijn, een verstopte neus, ben moe en heb last van mijn buik.
Zo jammer is dit. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, maar deze temperaturen zijn voor mij niet prettig. Mijn dochter heeft ook last van de warmte. Wij zitten nu dus binnen met alles dicht (ramen én gordijnen). De airco op zolder staat aan. Hopelijk dat het boven op de 1e verdieping goed gegaan is afgekoeld zodat dochter vanmiddag kan slapen (en ik misschien ook).
Pff. Ik mis het echte lenteweer van rond de 20 graden waarbij je heerlijk in de tuin kunt zitten, tuinieren of mijn dochter kan spelen. Die stap is eigenlijk overgeslagen.
Ook bij ons geen regen, midden van het land. Nou ja, wel een paar druppels, maar geen echte bui. Elke keer wordt er weer e.e.a. verwacht en inderdaad lossen de (onweers)buien elke keer weer op voordat het hier is.
Ik heb al dagen hoofdpijn, een verstopte neus, ben moe en heb last van mijn buik.
Zo jammer is dit. Ik vind het heerlijk om buiten te zijn, maar deze temperaturen zijn voor mij niet prettig. Mijn dochter heeft ook last van de warmte. Wij zitten nu dus binnen met alles dicht (ramen én gordijnen). De airco op zolder staat aan. Hopelijk dat het boven op de 1e verdieping goed gegaan is afgekoeld zodat dochter vanmiddag kan slapen (en ik misschien ook).
Pff. Ik mis het echte lenteweer van rond de 20 graden waarbij je heerlijk in de tuin kunt zitten, tuinieren of mijn dochter kan spelen. Die stap is eigenlijk overgeslagen.
dinsdag 29 mei 2018 om 11:54
Mocht je dit nog lezen, ik had het vorige week ook, gepaard met hoofdpijn (en toen was het nog niet eens zo warm
) Wat mij hielp was:
- Een dutje en daarna:
- Lauwwarm douchen, nog even gevolgd door een bijna koude douche op het hoofd
- Veel water drinken
- Beetje cola drinken
- Handje chipjes nemen
Beterschap!
- Een dutje en daarna:
- Lauwwarm douchen, nog even gevolgd door een bijna koude douche op het hoofd
- Veel water drinken
- Beetje cola drinken
- Handje chipjes nemen
Beterschap!
inktlijn wijzigde dit bericht op 29-05-2018 11:55
0.31% gewijzigd
dinsdag 29 mei 2018 om 12:00
Vervelend hè?!minoes5 schreef: ↑29-05-2018 11:47Gelukkig ging het gisteren weer wat beter met je.
Ik word zwaar chagrijnijg van dit weer, geef mij ook maar gewone lente-temperaturen.
Ik heb mezelf verwend met een mobiele airco voor op de slaapkamer, dat maakt inslapen net wat makkelijker. 's Nachts / 's ochtends vroeg vertoef ik een uur beneden om alle ramen open te zetten en het huis (en mezelf
dinsdag 29 mei 2018 om 15:52
Oja dat chagrijnig zijn en hoofdpijn enzo ken ik ook. Soms ga ik dan ook even liggen en een dutje proberen te doen en als het echt te erg wordt onder een koude douche staan. Maar na een tijdje plakt weer alles waardoor ik me best vies voel. Ik zit nu echt te hopen op het moment dat het hier even noodweer wordt maar er is nog geen teken van mogelijke regenbuien, het rommelt alleen een beetje.
Van mij mag het ook wel een paar graden koeler zijn.
Van mij mag het ook wel een paar graden koeler zijn.
dinsdag 29 mei 2018 om 17:06
Hoera, het heeft hier zowaar echt geregend. Een heuse onweersbui met pittige regen. De temperatuur is gedaald naar 19 graden van 32 graden!!!
Heerlijk!! Het klinkt echt raar misschien, maar ik voel mij echt stukken beter. Vooral toen het begon te waaien ben ik lekker in de tuin gaan staan totdat het echt hard begon te regenen.
Heerlijk!! Het klinkt echt raar misschien, maar ik voel mij echt stukken beter. Vooral toen het begon te waaien ben ik lekker in de tuin gaan staan totdat het echt hard begon te regenen.