Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
https://wij.nl/zwanger-tweelingen/artik ... -twee-eiig

Check link anders even Sophie, dit is ongeveer de uitleg die ik heb gekregen.
@ Kers: o joh, dat wist ik helemaal niet! Tegen mij zei die echo-vrouw meteen dat het twee-eiig zou zijn. Heb maandag een zwangerschapsintake bij de gynaecoloog, zal het daar dan ook nog eens extra navragen. ;) Zou een-eiig wel superschattig vinden hoor. :)
Ik moet even ergens mijn ei kwijt.. sinds gisteren ben ik eigenlijk amper misselijk meer. Nog wel een beetje naar en moe, maar de afgelopen 2,5 week werd ik al misselijk na een uurtje niks eten. Fijn.. maar meteen denk ik 'ojeej'. Als ik ook het hele weekend nergens meer last van heb, dan zou ik in staat zijn om maandag de verloskundige te bellen. Of ben ik dan aan het panieken om niks? :-(
MarisKF schreef:
25-05-2018 14:47
Ik moet even ergens mijn ei kwijt.. sinds gisteren ben ik eigenlijk amper misselijk meer. Nog wel een beetje naar en moe, maar de afgelopen 2,5 week werd ik al misselijk na een uurtje niks eten. Fijn.. maar meteen denk ik 'ojeej'. Als ik ook het hele weekend nergens meer last van heb, dan zou ik in staat zijn om maandag de verloskundige te bellen. Of ben ik dan aan het panieken om niks? :-(
Nou dit was ook mijn paniekmomentje een paar weken geleden. Er bleek niks aan de hand (en werd ook weer kots en kotsmisselijk na een paar dagen).
Volgens mijn verloskundige zegt het echt helemaal niets. Wel als je bijv krampen en bloedverlies hebt icm kwaaltjes die er niet meer zijn. Maar losstaand geen kwaaltjes meer hebben zegt niks volgens haar.
Ik heb ook minder rugpijn en ben minder misselijk.
Maar nog wel heel erg moe.
Ik denk dat het gewoon komt omdat de hcg ellende bijna voorbij is.
Positieve optie.

Als ik plat lig, komt er al een glooiing, meer is het niet, vanaf mijn schaambot. Het groeit!
Wat fijn Madderijn! Kom maar door met dat buikje :cheer2:

Morgenochtend de eerste echo, ik ben vreselijk nerveus. Haal mij allerlei scenario's in mijn hoofd, + ik heb de afgelopen negen weken mijn kop in het zand gestoken en als blijkt dat cashewnootje (koosnaampje) morgen het goed doet kan ik er toch niet meer om heen....

o_o things are getting real.

Willen jullie mee duimen?
Ik duim voor je ClaireSophie!
Je zou dan op een week of 9 moeten zitten toch?
Jeej morgen echo Claire!
Ik vond het ook echter door de echo.

Foto van de echo hangt nu in de keuken, een paar vlekken bij elkaar. Maar wel onze vlekken.
Madderijn schreef:
27-05-2018 15:28

Foto van de echo hangt nu in de keuken, een paar vlekken bij elkaar. Maar wel onze vlekken.
:mrgreen:
Hier vandaag een goede dag gehad. Wat er verademing!
En geen stress erover, dubbel feest!
Hcg, fijn dat je er was, maar er is een tijd van komen en van gaan. Jouw tijd is bijna over, we hebben je niet meer nodig. Of bijna.
Spannend ClaireSophie! Hoe laat is jullie afspraak?

Ik kan niet wachten op onze tweede echo, maar die duurt nog 2 weken helaas.
Succes Claire! We duimen voor je!
Meiden hebben jullie ook zo last van vermoeidheid? ik heb net avonddienst gehad, zo dat valt best tegen, ik ben meteen naar bed gegaan. 😁
Onze dop pinda doet het goed!
Mooi op lengte en een duidelijk kloppend hartje! :love:

Volgens de meting 9+2!

En nu omschakelen en gewoon naar mijn werk! Zó gek!
Wat fijn, gefeliciteerd! Dan lopen we precies tegelijk :D
ClaireSophie schreef:
28-05-2018 09:13
Onze dop pinda doet het goed!
Mooi op lengte en een duidelijk kloppend hartje! :love:

Volgens de meting 9+2!

En nu omschakelen en gewoon naar mijn werk! Zó gek!
:high5:
Wat een goed bericht weer!♡

Hier durf ik blijkbaar steeds iets meer te geloven dat er echt een kleine komt in december (of januari). Stiekem voor babykamer ideeën aan het kijken.
Ik hou van de stoere kamertjes maar die zijn wel prijzig. :whip: maar ik ben gewoon niet zo van het hele schattige. Die schattige kamertjes zijn (nieuw) ook wel aan de prijs natuurlijk maar die zijn tweedehands veel meer beschikbaar ook. Mijn argument is nu dat je alles ook weer kunt verkopen zodra kind geen baby meer is :whistle:

Voordat we echt mogen bestellen zijn we nog wel even verder want dan moet er eerst een kamer leeggehaald worden. En daar staat nog best wel het een en ander aan spullen :facepalm:

Verder al wel vediept in kraamzorg en voor mijn man een top3 opgeschreven waar hij ook even naar mag kijken.
Valt me wel op dat veel kraamverzorginstellingen erg pro borstvoeding zijn en kunstvoeding niet eens in hun woordenschat voorkomt. :confused:
Heb er 1 gevonden die ook die optie benoemt op hun site en dat ze je ook daarmee helpen.
Ik weet nog niet 100% zeker of Ik borstvoeding wil geven namelijk en dan is een kraamverzorger die niet per se afkeurend tegen kunstvoeding aankijkt ook wel prettig.

Hebben jullie al ideeën over borstvoeding of niet?
En wat zijn de ervaringen van de ervaren mama's hier? Welke voordelen ervaarde je? En welke nadelen?
Ik lees overal alleen de voordelen..goed voor het immuunsysteem en de hechting...

Kinderopvang in mijn regio gelukkig geen ontzettend lange wachtlijsten. Eind van de zomer iets besluiten is vroeg genoeg. Erg fijn. :-]

Mbt de NIPT hebben we (zo goed als zeker nu) besloten om die niet te doen. In plaats daarvan krijgen we met 13 of 14 weken een extra echo om te kijken of er afwijkingen te zien zijn (zoals open ruggetje etc) en de 20-wekenecho gaan we ook doen.
Moeilijke beslissing maar we staan er wel achter allebei.
Jullie al nagedacht over wel of geen NIPT?

Zo, ik dacht... gooi er even wat onderwerpen in hier :hyper:
Wij willen wel de NIPT doen, en ik wil zeker proberen om borstvoeding te geven. Waarom twijfel je er zelf nog over?
Bruschetta_ schreef:
28-05-2018 11:52
Wij willen wel de NIPT doen, en ik wil zeker proberen om borstvoeding te geven. Waarom twijfel je er zelf nog over?
Over de borstvoeding bedoel je?

Het is meer dat ik me nog niet helemaal verdiept heb en me er niet al op voorhand op wil vastleggen. Veel kraamzorginstellingen zijn erg pro borstvoeding. Dat snap ik wel, maar aangezien ik de optie nog open heb, wil ik me straks niet heel onprettig hoeven voelen als ik besluit géén borstvoeding te doen en het je dan min of meer wordt opgedrongen.

Ik heb nog geen voldoende beeld bij de impact die het heeft, vooral als je ook weer aan het werk bent na een tijdje. Ik wil me daar eerst meer een beeld bij vormen.

Alternatief is gewoon te beginnen met borstvoeding en zien of het gaat het hoe het bevalt
Wat goed, Clairesophie! Ik heb vanmiddag mijn tweede echo (voorafgaand aan de zwangerschapsintake). Vind het echt enorm spannend. Zo bang dat de hartjes niet meer kloppen. Ik wil al zo lang zwanger worden en nu het zover is wil ik het blijven ook..

Doen jullie ook mee aan moeders voor Moeders?

Wij mogen de nipt niet doen. Alleen combinatietest ivm tweeling. Maar die gaan we niet doen. Ze zijn meer dan welkom en het is enkel een kansberekening dacht ik..

Borstvoeding wil ik heel graag geven! Hoop dat dat gaat lukken.
Sophie990 schreef:
28-05-2018 12:02
Wat goed, Clairesophie! Ik heb vanmiddag mijn tweede echo (voorafgaand aan de zwangerschapsintake). Vind het echt enorm spannend. Zo bang dat de hartjes niet meer kloppen. Ik wil al zo lang zwanger worden en nu het zover is wil ik het blijven ook..
Heel veel succes vanmiddag!!
Ik weet hoe spannend het is :hug:
Ik duim voor een goede echo voor jullie vanmiddag .
Doen jullie ook mee aan moeders voor Moeders?
Dat zou ik gedaan hebben. Had al een afspraak. Toen een dreigende miskraam dus (voorlopig) afgezegd. Toen bleek het toch goed te zitten dus ik zou weer aanmelden. En toen werd ik zo intens ziek dat ik het echt niet zag zitten .... maar ik vind het een heel mooi doel en had eigenlijk mee willen doen.
Borstvoeding wil ik heel graag geven! Hoop dat dat gaat lukken.
Fijn dat je dat al zo duidelijk hebt voor jezelf. :-) Ik las dat er veel kraamzorginstellingen erg gericht zijn op borstvoeding en velen ook zelf een lactatiedeskundige in huis hebben (of er nauw mee samenwerken) als het toch niet zo makkelijk gaat.
Ik heb zelf zoiets van ik zie wel hoe het in de praktijk uitpakt, maar ik wil borstvoeding wel zeker proberen. Gewoon omdat de voordelen t.o.v. flesvoeding evident zijn. Mocht het me niet lukken oid dan kan ik altijd nog overstappen op flesvoeding, maar ik wil er wel alles aan doen wat binnen mijn macht ligt om ons kind zo gezond mogelijk op te laten groeien.
Clairsophie wat fijn van de goede echo! Sophie, veel succes vanmiddag!

Over borstvoeding: bij de eerste wilde ik heel graag borstvoeding geven, maar mijn dochter begon bijna direct na haar geboorte al te 'fladderen' (lage bloedsuikerspiegel), waardoor ze bijgevoed moest worden met kunstvoeding. Na een week klooien met borstvoeding en daarna nog de fles geven was deze kraamvrouw zo gefrustreerd, onzeker en in tranen dat de kraamverzorgster me heeft geadviseerd te stoppen met bv. Was een hele goede keuze.
Ik wil het nu zeker weer proberen, maar zodra ik er weer gestressed van raak, stop ik er mee. Dus mijn advies: probeer het, bevalt het niet of lukt het niet, stop er dan mee. Frustratie is niet goed voor jou en je baby. En van kv worden ze ook groot :)
De echo was prachtig! Je zag ze zelfs al wat bewegen! Ik vlieg weer even verder op mijn roze wolk.;)
Ik heb bij mijn eerste ruim een jaar borstvoeding gegeven. Maar dit ging de eerste weken niet vanzelf! Ze was te vroeg geboren en ‘snapte’ de borst niet. Dus de eerste dagen elke 2/3u kolven en dat vervolgens aan de baby geven. Je snapt; dat kostte best veel tijd!
Heb extra dagen kraamhulp gehad omdat we beide voelden dat het bijna ging lukken! En ja hoor laatste dag dat de kh er was pakte ze mn borst. Nu blij dat ik zo heb volgehouden en heb er ruim een jaar van kunnen genieten. Was echt ons momentje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven