Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
*breekt even in voor Bruschetta*

Volgens mij maakt die vorm niet uit hoor! Afhankelijk vanaf welke richting ze ‘filmt’ met de echokop kan het een ronde vorm zijn of een meer puntig of langwerpige vorm. Bij mijn echo bij 8 weken, bijna 2 weken geleden zag je dat ook, af en toe rond en soms wat anders van vorm. Was het een uitwendige of inwendige echo? Bij onze eerste heb ik ook een echo waar hij meer in een soort banaan vorm zit, ook een beetje geplet lijkt te worden tussen de boven en onderkant. En die is met 41+5 met 54cm en bijna 8 pond geboren dus die heeft echt ruimte genoeg gehad uiteindelijk :thumbsup:

*breekt weer uit*
Wat lief, bedankt voor je reactie! Het was een inwendige echo.
Wat fijn Bruschetta!

Ik had gisteren intake bij de verloskundige, maar echo stond uit.
Daarom mocht ik vandaag naar inloop spreekuur.
Uk groeit als kool, vorige week woensdag 7+3, vandaag ongeveer 9 weken, mijn telling 8+5 dus klopt!
Geeft rust zo voor het lange weekend.
Madderijn schreef:
18-05-2018 17:43
Wat fijn Bruschetta!

Ik had gisteren intake bij de verloskundige, maar echo stond uit.
Daarom mocht ik vandaag naar inloop spreekuur.
Uk groeit als kool, vorige week woensdag 7+3, vandaag ongeveer 9 weken, mijn telling 8+5 dus klopt!
Geeft rust zo voor het lange weekend.
Wat goed!! :high5:
Bruschetta, yess! Mooi nieuws!
Hoe voelde je eerste 'kennismaking' met je baby? :love:
MarisKF schreef:
17-05-2018 14:18
@inge inderdaad wat @yellow zegt.. mocht je het fijn vinden om nog eens een update te geven :) nu even bijkomen van alles, maar jullie klinken sterk!

Wij zijn net terug van de 1e echo.. en alles is goed!! :heart: ik ben terug gezet naar ongeveer 6w 2d of hooguit 6w 4d maar in ieder geval nog geen 7w. Had ik wel kunnen weten met een lange cyclus en eerlijk gezegd vind ik het voor nu helemaal prima. We hebben een kloppend hartje gezien (zowaar met een uitwendige echo wat me eigenlijk nog wel verbaasde) en ze zei dat er ook een dooierzakje zat, wat een goed teken is omdat anders de kans groot is dat het sowieso mis gaat.

Voor nu weer een echo over 2,5 week, maar dit geeft al zoveel rust en vertrouwen voor nu. Die 2,5 week moet dan wel goed te doen zijn :-)
Gefeliciteerd! Fijn zeg! En bijzonder dat het uitwendig goed te zien was, hier moest het wel inwendig! Dat van het dooierzakje wist ik overigens ook niet, weer wat geleerd!
Bruschetta; gefeliciteerd met je goede echo! Fijn nieuws allemaal! :cheer:
Wat een goed nieuws Bruschetta!
Yelloow, een beetje de hele dag kleine beetjes eten helpt bij mij wel. Maar dat is natuurlijk ook niet perfect. Gelukkig hoef ik nog steeds niet over te geven.

Met mijn ouders ben ik gewend, het is al jaren zo. We hebben geen ruzie verder. Ik vind het ook wel leuk om het mijn ouders te vertellen. Ze worden voor het eerst opa en oma en zij zullen het heel erg leuk vinden. Maar ik heb minder de drang om het nu te moeten vertellen.

Felyar, een kloppend hartje. Super fijn!

En Maris ook al een kloppend hartje. En dat met 6 weken! Heel erg fijn.

Bruchetta, wat fijn dat de echo opzich goed was. Verder geen verstand van vorm enzo. Sowieso heb ik altijd moeite met echos snappen. Ik zal maar op de verloskundige vertrouwen als zij zegt dat het er allemaal goed uitziet.

Madderijn, fijn dat je eigen berekening weer klopt. Lijkt mij ook wel een soort geruststelling.

Ik wordt wel jaloers van al jullie echo's. Volgende week woensdag mag ik pas. Nog eventjes geduld hebben.
@yellow dank je.

Ik probeer er ook zo positief mogelijk in te staan. Ben namelijk van mening dat negatief denken niet goed is en mij alleen maar onzekerheid geeft.

Nu de eerste echo zo dichtbij komt heb ik er al heel veel zin in, onze meisjes van mijn vriend vandaag weer opgehaald zodat ze hier weer heerlijk tot de maandag zijn. Mijn vriend stelde nog voor om ze een dagje langer te laten blijven zodat kinderen mee zouden kunnen met eerste echo. Maar als de eerste echo inwendig is vindt ik dat toch geen fijn idee zelfs al kijken ze er niet raar van op dan heb ik toch liever dat ze de volgende keer een keertje meegaan. Bepaald is al wel dat wanneer we een pretecho willen maken voor de gealachtsbepaling beiden moeders dan mee gaan, en omdat mijn vriend en ik deze maand jarig zijn en dit voor mij mijn eerste is zouden wij van mijn moeder een pretecho cadeau krijgen als verjaardagscadeau! Superlief uiteraard!!!
Wat lief Suus!
Bij ons mochten er geen kinderen mee bij de reguliere echo. Niet bij de verloskundige en niet bij medische echo.
Wel bij pretecho.
Bij het echocentrum staat het in de wachtkamer, dat kinderen in de wachtkamer moeten wachten.
Bij het inloopspreekuur van de verloskundige kun je iedereen meebrengen, en laten ze alles goed zien.
Lieve dames, geen updates, alles z'n gangetje! Geniet van het mooie weer, hoop dat jullie vrij zijn! :sun:
Leuk van alle goede echo’s:moet fijn zijn!

Hier dinsdagochtend mijn echo, ben heel benieuwd.
Ik voel me erg misselijk dus hoop dat dat met de goede reden is van een groeiend boontje!

Ik neem mijn kids ook niet mee naar de eerste echo’s, pas na de 12 weken, ik vind ze te jong om te kunnen omvatten als het niet goed zou gaan en ze zouden de spanning zeker oppikken van iedereen in de kamer.
Bovendien duurt een zwangerschap voor ze zooooo lang dat ik ze sowieso pas later er in wil betrekken.
Wil hun leventje lekker rustig houden.
@kersopdetaart dat snap ik wel! Hier “snappen” ze dat de baby toch echt pas met kerst komt, ik neem ze misschien later in de zwangerschap idd wel een keer mee naar de pretecho. Jij succes morgen met de echo!

Andere dames; geniet van het mooie weer en hopelijk een vrije dag! :sun:
Hier nog steeds iedere dag ziek ziek ziek. Ik hoop voor een goed doel.
Mijn dagen bestaan uit spugen, slapen, wat eten en drinken. Vanaf 19.30 gaat het wat beter en kan ik een serie kijken en heb ik zelfs iets trek in eten. De rest van de dag voelt als overleven.
Ik vind het heel zwaar op deze manier.
Hopelijk woensdag wel een goede echo.
Heb inmiddels de nodige leuke feestjes af moeten zeggen en moet ook binnenkort beslissen of Ik mn fesitvalkaarten verkoop voor Pinkpop (dan kan de vriendin met wie ik ga nog iemand anders meenemen).

Sorry zal proberen later wat positievere berichten te plaatsen
Arme, arme Yellow, man wat ongelooflijk zwaar zo zeg....

Is de verwachting dat je misselijkheid naar mate de weken vorderen gaat afnemen of is dat bij HG juist niet het geval?
Mama_30 schreef:
21-05-2018 12:48
@kersopdetaart dat snap ik wel! Hier “snappen” ze dat de baby toch echt pas met kerst komt, ik neem ze misschien later in de zwangerschap idd wel een keer mee naar de pretecho. Jij succes morgen met de echo!

Andere dames; geniet van het mooie weer en hopelijk een vrije dag! :sun:
Hier hetzelfde, uitgelegd dat het rond de kersttijd en oud en nieuw jaar geboren wordt, en dat begrijpen ze wel. Tenminste ieder geval de oudste de jongste die snapt sowieso nog niet dat er een baby in de buik groeit.

En anders vertelt grote zus dat wel
Och Yellow, standje overleving.
Ik dronk laatst spa rood, liet een boer en dat luchtte op.
Gisteren heb ik overdag drie uur geslapen, ik was kapot. Vandaag weer zo'n niks dag.
Op Babybytes staat dat hcg met tien weken op zijn max is en dan afneemt, dan zou je je daarna beter moeten voelen.

Yellow, blijf ademen en slokjes drinken. Als je kunt slapen overdag lekker doen. En ik hoop dat je avonden dat je je goed voelt steeds langer duren.
Helpt een spekkie of een zuurtje nog iets? Of een druivensuiker?
Sterkte.
Madderijn schreef:
21-05-2018 19:36
Och Yellow, standje overleving.
Ik dronk laatst spa rood, liet een boer en dat luchtte op.
Gisteren heb ik overdag drie uur geslapen, ik was kapot. Vandaag weer zo'n niks dag.
Op Babybytes staat dat hcg met tien weken op zijn max is en dan afneemt, dan zou je je daarna beter moeten voelen.
Nog een week tot de max dus :cheer:
Verloskundige zei 12 maar ik hoop dat die site gelijk heeft.

Nadat ik heb overgegeven kan ik vaak wat eten en drinken. Afhankelijk van de dag hou ik dat binnen of niet.
Zuurtjes zou ik nog wel kunnen proberen :-)
Thnx lieve meiden :-)
Pfft yelloow, het wordt je ook wel heel zwaar gemaakt. Hopelijk neemt het snel af en kun je ook een beetje gaan genieten!
Wat naar dat je je zo ziek voelt Yellow! Hopelijk gaat het snel beter met je, en hou je er niet de hele zwangerschap last van :(.

Wij hebben het nu aan de mensen die het dichtst bij ons staan verteld. Het voelt daardoor wel gekker ofzo vind ik, omdat meer mensen het nu weten? Heb het idee alsof ik er zelf echt nog aan moet wennen haha. Kan me zooo niet voorstellen dat we eind december opeens een baby hebben? Maar goed daar zal je vast steeds meer naartoe groeien denk ik. En we houden er nog steeds rekening mee dat het ondanks de eerste goede echo nog fout kan gaan natuurlijk.. 11 juni de tweede echo, als die ook goed is denk ik dat het besef wel echt meer zal landen.
Wat super vervelend Yellow, ik hoop dat je je snel beter voelt.

Bruschetta: Leuk, hoe reageerde ze? Ben je 11 juni 12 weken? Ben ook benieuwd wanneer dat besef komt, haha

Ik heb helemaal geen symptonen waardoor het moeilijk te geloven dat ik zwanger ben.. ik moet volgende week naar de verloskundige, hopelijk zien/horen we dan wat.
My bags under my eyes are couture
@ kersopdetaart: hopelijk ook voor jou een goede echo vandaag :-) hoelaat mag je?
Hier weer even wat stil geweest.. afgelopen weekend was wat minder, vooral heel moe en misselijk maar het lukt me nog niet echt om er aan toe te geven, wat het niet beter maakt.

Bedankt nog allemaal voor jullie reacties! Het begint nu wel iets echter te worden omdat mijn ouders het ook weten (en super enthousiast zijn) :-)

@bruschetta goed nieuws! zoals ik het lees/zie volgens mij niets om je zorgen over te maken :-) en fijn dat je verwachting klopt, dan ben je nu al over de 8w heen!

@yellow wat is dat zwaar zeg! ik begin het al zat te worden en dan kom ik de dagen nog wel redelijk door met vlagen.. hopelijk gaat het snel ietsje beter :-(

@kersopdetaart, succes vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven