Zwanger van de 3e

09-07-2017 13:40 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier 8 weken zwanger van de derde.
Hebben 2 boys van 4 en 6.

Wie is er nog meer zwanger van de 3e?

Groetjes Marilyn

marilyn, 36 & 38, 2 zoons 4 & 6.
amereeh, ... , 2 dochters 5 & 2.
labello, ... , 2 dochters 4 & 3.

brianne, 32 & 35, 2 zoons 3 & 1. 3e ronde
evda, 34 & .., zoon 5jr, dochter 1.

kersopdetaart, ..., 3 en 1 jaar. start 2018
anoniem_349632 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 11:07
51.66% gewijzigd
Hahaha edva, ergens had ik je wel terug verwacht! Ik hoop voor je dat het snel en blijvend raak is! Gezellig om weer samen te kletsen
Hallo allemaal. Ik lees al een tijdje globaal mee omdat ik klepperende eierstokken heb :lol: ik heb 2 kids van bijna 3 en bijna 1 en het kleppert weer aan alle kanten. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik sowieso wacht tot oktober om te kijken hoe het dan voelt en omdat ik geen korter leeftijdsverschil wil dan de 2 jaar waar ik nu ervaring mee heb, pfoe :twisted: ik hoop dat ik een beetje met jullie mee mag schrijven ook al ben ik nog niet bezig. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
raffa: ik ben uitgerekend op 24 juni. Ik verwacht de baby zeker niet voor die tijd, maar je weet nooit natuurlijk. Maar de 'ergste' warmte in Nederland is meestal daarna pas. hoe gaat ie met jou?

kersopdetaart: je had dus vorige week je echo? Hoe was het?? Balen zeg van die misselijkheid! En die vermoeidheid is inderdaad killing... zo overweldigend. Ben je de week wel doorgekomen uiteindelijk?

Dajka, fijn dat je je goed voelt! hoe viel het nieuws op je werk?

Zeepaardje: lekker dat je met verlof bent en eindelijk alle klusjes kan/mag doen die op je lijstje stonden:) Dat geeft daarna een voldaan gevoel. Wel veel kwaaltjes zo aan het eind he? Hoop dat ze te dragen zijn voor je, want het zo nog even kunnen duren. Wanneer was je ook al weer uitgerekend, en kwamen de anderen te vroeg of te laat?

welkom terug evada! ik vroeg me al af wanneer je er weer zou zijn;) haha nee hoor, ik kon het niet goed peilen vorige keer, ik dacht, misschien zet je er dit keer wel definitief een punt achter. Roerige tijd met je zoontje doorgekomen afgelopen maanden? Ik hoop dat je komende tijd met vooral positieve gevoelens en gedachten doorkomt, ondanks de spanning die er ook zal zijn, en snel zwanger bent van jullie derde.

Welkom bam! Leuk dat je mee komt schrijven:) Herkenbaar hoor je beschrijving. Wij wisten het ook zeker van een derde, maar hebben tussen de eerste en tweede 1 jaar en 9 maanden zitten en vond dat écht pittig, vooral het eerste half jaar. Nu dus bewust later begonnen en gelukkig redelijk snel zwanger, die mazzel moet je natuurlijk maar hebben. Er zal nu bijna 2,5jr tussen nr 2 en 3 zitten. En ik moet zeggen (om je misschien wat extra geduld te geven): deze zwsch is echt al zo veel ontspannener dan de vorige omdat de jongste dus 9mnd ouder is! Hij kan echt veel meer zelf dan nr1 destijds, ik hoef veel minder te tillen etc. waardoor ik me lichamelijk veel beter voel dan toen. Dus hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn tzt. Heb je jongens/meisjes?

Hoe is het met de anderen?

Hier vandaag precies 35 wkn. Pfoe, 35 al weer! vind het ineens dichtbij de 40 haha. Maar ik voel me nog steeds goed. Vind het onbegrijpelijk soms, werd in m'n vorige zwsch echt gek van de bekkenpijn, maar nu heb ik gister gewoon nog hardgelopen O_O Maar goed, ik weet hoe het ook kan zijn in een zwsch dus ik geniet er dubbel van dat het nu zo goed voelt allemaal. Volgende week met verlof. Op zich het werken niet zat, maar wel behoefte aan af en toe 's ochtends terug m'n bed in kruipen of 's middags even met de benen omhoog, dus dat zal fijn zijn. Onze 'optie-naam' blijft nu wel hangen, dus ik denk dat we niet meer gaan switchen. Ik hoop eigenlijk ook van niet, want ik wil er gewoon uit zijn en niet verder zoeken haha
Ha Evada, welkom terug hoor! Spannend, las dat er al een klein kansje is deze ronde, dat zou helemaal rap zijn!

Welkom Bam, nog even wachten en ervaringsdeskundigen volgen dus? Haha.

Brianne, jij ook bijna verlof, lekker!
Ik ben 10-6 uitgerekend. De eerste kwam te vroeg (39+2) en de tweede te laat (40+1), dus het kan alle kanten op. Vandaag 37 weken, ik droomde vannacht al dat mijn vliezen braken (dat was gelukkig niet zo) en vervolgens in een andere droom dat ons meisje overleden was in de buik ( :cry: rot zwangerschapsdromen). Gelukkig porde ze me lekker in mijn blaas vanochtend bij het wakker worden. Bed op klossen, alles klaar voor de kraamtijd (nou vooruit, alleen de kinderwagen nog soppen en in elkaar maar das geen ramp als dat niet op dag 1 na de geboorte gereed is). Zelf zit ik in mijn hoofd met 3-6, ben benieuwd. Zal wel niet want bij de andere 2 had ik het ook helemaal mis haha.
Wanneer was jij ook alweer uitgerekend?

En Dajka, hoe is het bij jou?
Kers, hoe voel jij je?

Wat een heerlijk weer hè dames. Van mij mag het tot eind oktober wel zo blijven als nu ongeveer :-)
Haha ja ik wacht sowieso. Moet er nog niet aan denken om nu zwanger te raken/zijn met dan dus een kleiner leeftijdsverschil. Ben bewust alleenstaande moeder dus ik kan het me niet permitteren om hormonale keuzes te maken. Ik heb een jongen en een meisje, ik wilde graag 2 jongens maar ben nu ook echt super blij met m’n meisje. De eventuele 3e wordt ook een meisje want dat zit in de familie :biggrin: nu maakt het me ook niks meer uit, maar heb wel echt gehuild toen het een meisje bleek te zijn :@@:

Nu eerst op vakantie :sun:
Wouw bam, respect. 3 ukkies in je eentje. Ik vind dat mega respect verdienen!

Hier dinsdagochtend vroeg de echo, dus nog even afwachten...

Brianne, fijn dat je je zo goed voelt! Top toch, kan je ook nog een beetje genieten van je verlof! Zeepaardje, die dromen kunnen heel naar zijn...

Hier steeds misselijker, onophoudelijke honger. Gelukkig nog niet spugen, gewoon moe moe moe. Nu in het weekend kan ik lekker even gaan slapen (doe ik ook echt). Doordeweeks op mijn werk en de dagen thuis met kids duren soms lang. Spreek wel veel af en mijn moeder komt soms langs dat is wel echt fijn!
Dajka: dankjewel!! Fijn dat het zo goed gaat met de zwangerschap en dat je die rotperiode bent doorgekomen!

Brianne: wat knap nu nog hardlopen! Hoe gaat dat met zo'n buik? Ben recent ook met hardlopen begonnen en zou dat graag ook zo lang mogelijk willen doen.
Snap dat je het niet kon peilen , kon ik ook niet.
Was zo van slag van de miskraam dat mijn gevoelens en ik ook in de war waren.
Heb mezelf hard wijsgemaakt dat er geen derde meer ging komen en dat lukte me tot dusver ook, ging er zelf in geloven en zag de voordelen van maar twee kinderen hebben.
Maar naarmate de tijd verstreek kreeg ik steeds weer kriebels, dromen erover en moeite met het zien van andere zwangeren .. zo zijn er twee zwangeren op mijn werk onlangs bevallen en ik was zelf ook 1 mei uitgerekend.
Het laat me gewoon niet los en ik bedacht me dat ik wrs spijt krijg als ik daar geen gehoor aan geef voor mijn 40e..
Dus na mijn pauze van 9 maanden (die ik hard nodig had) hebben we een knoop doorgehakt en man is heel blij ook met deze doorgehakte knoop :).
Zoon gaat super!!
Had erg moeilijk gedrag maar bleek achteraf te komen door een kind in de klas die hem heel erg aan het opstoken was... nog steeds blijft hij een temperamentvol kind maar gaat nu super met hem!!

Zeepaardje wow voor jou gaat het ook al opschieten!!
Herkenbaar die dromen (inclusief nachtzweten) aan einde van de zwangerschap.
Hoi allemaal!

Leuk om weer even bij te lezen!

Kers fijn dat je nog niet hebt hoeven spugen. Hopelijk blijft het weg..

Hier alles goed! Derde is nog lang niet in zicht.. m'n jongste slaapt momenteel weer erg slecht en dat moet eerst structureel goed zijn voordat er een eventuele derde komt. Ik trek die nachten toch al erg slecht, dus wil er niet vanuit gaan dat het wel goed komt. Met mijn man ook nog niet serieus over een serre gesproken. Hij wil het wel denk ik, maar ziet ook op tegen weer een babytijd, moeilijker op vakantie kunnen, slapeloze nachten en nog meer drukte in huis etc. En ikzelf ook wel hoor. Als we weer een tijdje wat beter slapen maar eens serieus gaan praten.

Heerlijk weertje hé vandaag. Niet te warm maar precies goed.
Even kort, maar kers: heb je de echo al gehad? Alles goed??
Heel herkenbaar alle twijfels hoor Raffa..
Ik was ook zo aan twijfelen toen dochter elke nacht 8x wakker werd..
Dit heeft ze tot ruim 1,5 jaar gedaan.
Slaapgebrek is killing.
Nu slapen ze sinds een half jaar beiden als een roosje .. hopelijk blijft dat zo.
Raffa, dat is balen zeg dat slapen. Hier in periodes slechter.

Ik heb de echo gehad en heb de schrik er wel inzitten. Ook verwondering en blijdschap.
Ik heb namelijk niet 1 maar 2 kloppende hartjes gezien. Een tweeling!
Niet zwanger van de derde maar ook de vierde dus.
Ik ben er nog niet van bijgekomen, en vind het heel leuk maar ook enorm spannend en voel me soort schuldig naar mijn kinderen.
Heel apart, alle emoties door elkaar heen.
Jeetje Kers, snap dat je schrikt.. maar wat bijzonder!!!!!!!!!!!!!
Komt goed, echt!.
Waar er drie eten, kunnen er ook vier eten.
Geniet van dit wonder!
Ik reageer later op de rest, maar kers.........wat een verrassing!! Zo bijzonder! Dat schuldig voelen naar de kinderen snap ik wel een beetje, maar dit zal echt wel los lopen. Ze krijgen er ook twee broers/zussen bij, uiteindelijk voor hen ook waardevol.

Edva, ik ben blij te lezen dat het zo goed gaat met je zoon! Snap dat je dan ook wat meer ruimte in je hoofd hebt voor een derde...wanneer is de NOD?
jeetje kers.... gefeliciteerd!! dat natuurlijk sowieso. Maar kan me voorstellen dat je er nog niet helemaal van bekomen bent... pfoe ik zou ook niet weten wat ik zou voelen hoor, alles door elkaar heen inderdaad. ik hoop dat het even kan landen komende dagen!

ik reageer ook later even op de rest. had vandaag m'n laatste werkdag en pffff ben echt kapot!!! misschien toch meer toe aan verlof dan ik dacht... Hoewel het vooral komt door slechte nachten (door de warmte?) dus ik hoop dat ik weer 's een nacht goed slaap...
Dajka: lief, dankjewel!! Ja er is nu een veel betere periode aangebroken en voel me goed!! Nieuwe frisse moed om weer voor een derde te gaan.
Mijn uiterlijke NOD is aanstaande dinsdag (langste cyclus dag van afgelopen half jaar in acht genomen) .

Hoe ver ben jij nu? En hoe voel je je?.
Echt nogmaals super fijn dat je dat rottige eerste trimester door bent!!
Kers wat leuk, nummer 3 én nummer 4! Bijzonder hoor :) Zal wel even schakelen worden maar je hebt al ervaring met 2 kinderen ;-)

Hier alles rustig, ik word wel steeds benieuwder naar mijn kleine buikbewoner. Denk dat ze nog even wacht, in elk geval tot het wat koeler is (schijnt dat met storm / weeromslag er meer kinderen geboren worden, dus ik hou de weerberichten extra in de gaten momenteel ;-) ).
Hoi dames, onze derde is alweer 3 maand oud.
gaat goed, hoewel ik iedere dag weer een uitdaging vind.
normale dagen zijn de uitzondering (leuke paradox).

Grote broer en zus zijn heel lief voor de kleine.
Leuk Polonaise!!

Kersopdetaart : Is het al geland dat er twee kersen op de taart komen?
he akelig zeepaardje die dromen. Gelukkig zijn het dromen, moeten we dan maar denken. 3-6, ik ben benieuwd! Fijn dat alles klaar is voor de baby! Ik ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren! nog niet echt een weersomslag maar wel veel onweer komende week haha! Zie je op tegen de bevalling? Waren de andere 2 een beetje oke?

fijne vakantie bam! Knap hoor, 2 (en later 3) kids alleen. Petje af.

fijn dat de rust je goed heeft gedaan evada en dat het met je zoontje nu ook rustiger is. Perfecte timing om er nu weer voor te gaan dan:) hoop voor je dat het snel raak is en je niet gek wordt van de (verlengde) wachtweken want die blijven rot natuurlijk. Hoe gaat het nu, zo vlak voor je eerste NOD?

Dat snap ik raffa, van die slechte nachten! dat is dan sws geen goed moment om over een derde te beginnen bij je man en voor jezelf zou dat idd ook zwaar zijn. Hopelijk slapen ze binnenkort allebei goed!

Jeetje polonaise wat gaat dat hard! fijn dat alles goed gaat. Lijkt mij ook sws een uitdaging!

Hier dus laatste werkdag gehad afgelopen donderdag! de week was echt hels druk en het weekend eigenlijk ook, dus het voelt alsof ik nu, sinds 5 min (de kids liggen er net in) verlof heb. Héérlijk! Ik vond het werken niet erg, maar ben wel echt gesloopt door alle drukte afgelopen weken. Morgen nog een pittige ochtend met de kids in m'n eentje vroeg wegbrengen , maar daarna kan ik genieten van een vrije (halve) dag tot 14u.
Wow een tweeling! Ja die kans is natuurlijk ook nog aanwezig, pfoeh.. snap dat je het nog niet helemaal hebt kunnen verwerken!

Zo gek, ik weet nog goed, bij m’n 2e zwangerschap had ik vrij snel een longontsteking te pakken dus best een heftige zwangerschap gehad toen ook zoon slechter ging slapen de laatste maanden, maar toch als ik jullie dan lees over (bijna) verlof hebben kriebelt het zó erg dat ik bijna de pil meteen uit het raam zou gooien! Daarom wacht ik sowieso een paar maanden om te kijken of het niet alleen maar puur hormonaal is.

De vakantie zit er weer op! Had alleen m’n oudste bij van bijna 3. Mijn beste vriend was mee en ze hebben zich kostelijk vermaakt, ik heb zowaar 2 boeken gelezen in 1 week tijd! Terugvlucht was savonds om 22u dus de nacht was pittig, maar zoon heeft het goed gedaan. We kwamen om 7u thuis en toen hebben we nog even 2 uurtjes geslapen tot ik m’n dochter beneden hoorde :love: m’n beste vriendin heeft opgepast, samen met mijn moeder. Dat zijn ook oa m’n struikelblokken... vakantie met 2 kinderen is al lastig, met een 3e gaat voorlopig natuurlijk al helemaal niet.. wie zou er zin in hebben om mee te gaan? ;-) en zo blijf ik lekker twijfelen :) misschien maar vast gaan sparen voor een caravan :rofl:
Hi!

Zwangeren hoe gaat het met de hitte? Ik trek het niet zo goed eerlijk gezegd, heb er hoofdpijn van. We hebben ook een warm huis (te goed geïsoleerd, plat dak), helpt ook niet.

Brianne verlof!!! Wat heerlijk..en dat je nog kan hardlopen zeg! Dat heb ik meteen opgegeven :P Kijken je kinderen uit naar een broertje of leeft het niet zo?

Zeepaard spannende tijden zeg! Zijn jouw kinderen er veel mee bezig?

Edva, vandaag NOD toch? Idd heel fijn om dat stomme eerste trimester door te zijn.

Kers, idd het worden twee kersen op de taart, haha! Is het al een beetje bezonken? Gaat het goed met je (jullie)?

Raffa, Bam, wat jullie omschrijven heb ik ook lang gehad. Wel willen, maar het gewoon niet zien zitten (nog). Nu zijn mijn kinderen al wat ouder, en ik merk dat ik daardoor echt veel meer rust kan pakken. Dat heb ik ook echt nodig, ik loop nooit zo over van de energie.

Polonaise wat leuk een update! Lijkt me ook een hele puzzel drie kids. Fijn dat het goed gaat

Hier gaat het prima (behalve de
buitentemperatuur dan...). 18 weken alweer, de tijd vliegt.
Ik kan hem/haar al voelen nu! 8 juni de 20-wk echo, heel spannend. Mijn kinderen stellen ook allemaal vragen en verheugen zich er ook erg op! Zo leuk om mee te maken. Dat had ik niet verwacht want ze reageerden een beetje onverschillig toen we het vertelden.
Brianne en Dajka lief dat jullie het vragen . Vandaag nod (langste cyclusdag in acht genomen van afgelopen half jaar) en geen spoor van een naderende menstruatie. Ook voel ik van alles maar ik weet ondertussen wel dat dat valse hoop kan zijn .. ben weleens vaker overtuigd geweest zwanger te zijn en dat viel dan vies tegen..ik struisvogel nog even door want wil pas zaterdag testen..heb de testen lekker ook niet in huis :) .
Gek genoeg zijn echt alle twijfels weg .. ik wil het en ik wil het nu :).. de 9 maanden pauze hebben me dat doen beseffen..zo fijn om er volledig achter te staan.. misschien vreemd en arrogant gedacht maar ik heb ook vertrouwen dat het deze keer goed komt . Snap het ook niet maar sta er erg positief in en heb er zin in.
Natuurlijk worden die 12 weken pittig maar voel me sterker dan ooit!

Brianne: ik hoop dat je lekker van je verlof geniet :heart: . En dat je ook nog rust kan pakken met twee van die kindertjes om je heen..
Fijn als je ze af en toe even kan uitbesteden.. zit de oudste al op school?
Bedacht me als je in de zomervakantie verlof hebt dan heb je je kinderen dus altijd om je heen ..
In mijn geval zou ik dan beter tot rust komen buiten de vakanties.. (één op school en de ander twee ochtenden peuterspeelzaal)

Bam: ik vind het super stoer dat je er drie overweegt in je eentje.. ik twijfelde al en heb gewoon een partner, (die wel veel werkt)

Dajka rot die warmte voor je.. 18 weken alweer :) .. Wil je het geslacht weten of weet je dat al? Sorry als ik erover heen heb gelezen! Ik ben niet (of kort :P ) zwanger maar heb ook last van de hitte hoor..het is echt plakweer.
Wanneer begint jouw verlof ?

Zeepaardje voor jou ook aftellen! Doe je rustig aan?

Kers: heb je de eerste schrik al een plaatsje kunnen geven? Heb je veel hulp in je omgeving?
Hi edva, wat spannend! Ik ga voor je duimen, zou geweldig zijn zo snel al...

Ja dat puntje met verlof in de zomervakantie snap ik helemaal. Ik was dus eerst ook uitgerekend in juni (mk), en zag al wel wat op tegen het verlof met mn kinderen om me heen. Dat heb ik nu niet meer gelukkig. Aan de andere kant is in de zomer jarig zijn wel heel leuk. Mn zoon had afgelopen weekend zn kinder feestje, BBQ-en, zwemmen, zo leuk allemaal. Nou ja, het belangrijkste is natuurlijk dat je gewoon zwanger wordt en alles goed is! Het lijkt me dat dit soort dingen op een gegeven moment niet meer belangrijk zijn.

Ik weet het geslacht nog niet...ik was er nogal mee bezig en mijn man totaal niet. Dus ik zei: ben je niet benieuwd dan? Hij zei: nee,
want het maakt me werkelijk niets uit. Mij eigenlijk ook niet, alleen vind ik het wel heel fijn om straks gewoon te weten. Qua namen, kleertjes, ect.

Ik ben eind okt uitgerekend en mijn contract loopt tot 1 sept. Ik heb met mijn baas afgesproken dat ik 6 mnd ga stoppen. Ik heb allemaal tijdelijke contracten gehad die niet eindeloos door kunnen gaan. Als ik er dan 6 mnd uit ben geweest, staat de teller weer op 0. Ik vind dit prima en kijk wel uit maar de rust.
Heel bericht getypt, en toen was ie weg... stomme site... even opnieuw:

Dajka, de voorkeur gaat uit naar zo min mogelijk leeftijdsverschil (within reason). Vanwege mijn eigen ervaring met oudere broer en zus, ik voelde me echt een buitenbeentje. Ik ben na de 1e na 7mnd voor de 2e gegaan maar zij liet 8 mnd op zich wachten, achteraf wel blij om want waar zoon eerst steevast door- én uit sliep ging ie ineens veel dromen en paar keer per nacht wakker. Tel daar de nachtvoedingen bij op en je kon me opvegen... :zzz: Nu slapen ze over het algemeen een stuk beter, maar er is er altijd wel eentje die ergens last van heeft of wat roept in z’n slaap. Je bent toch meteen alert dan, ik slaap heel licht dus ik hoor alles. Maar ook lijkt het me niet fijn om weer terug de flessen en luiers in te moeten, liever alles in 1 lange ruk dan.

Evada, als ik een goede relatie had zou ik geen moment twijfelen :-) maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb geen druk bezet leven en vrij makkelijke kinderen denk ik. Ze hebben niet de hele dag aandacht nodig. Het grootste struikelblok is eigenlijk de financiën. Nu lukt het allemaal best maar kinderen worden groter/duurder en je hebt nooit echt werk/woon garantie..
Bam, die argumenten begrijp ik ook goed. Heb je nu een vaste baan? En hoe regel je de opvang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven