Wat is te bloot?
dinsdag 29 mei 2018 om 20:42
Een heel forum vol met vrouwen, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie mening.
Hoe bloot vinden jullie dat je kan gaan met dit weer als twintiger? Ik merk dat mijn vriendinnen vinden dat een stuk meer kan dan ik, dus ik werd benieuwd wat andere nou vonden. Zeker omdat sommige mannen juist wel eens ongepast hebben gereageerd op een jurk waarvan mijn vriendinnen zeiden “Dat valt hartstikke mee, gewoon aandoen!”.
Dus wat voorbeeldjes en ik ben wel benieuwd naar jullie mening:
Dit is in mijn ogen heel kort bijvoorbeeld, maar, dat is ook de enige reden waarom ik zoiets niet zou dragen:

Ik geloof dat het decolleté voor zich spreekt:

En dit is bijvoorbeeld ook niet veel om het lijf maar wel een leuk outfitje als je weg smelt:
Hoe bloot vinden jullie dat je kan gaan met dit weer als twintiger? Ik merk dat mijn vriendinnen vinden dat een stuk meer kan dan ik, dus ik werd benieuwd wat andere nou vonden. Zeker omdat sommige mannen juist wel eens ongepast hebben gereageerd op een jurk waarvan mijn vriendinnen zeiden “Dat valt hartstikke mee, gewoon aandoen!”.
Dus wat voorbeeldjes en ik ben wel benieuwd naar jullie mening:
Dit is in mijn ogen heel kort bijvoorbeeld, maar, dat is ook de enige reden waarom ik zoiets niet zou dragen:

Ik geloof dat het decolleté voor zich spreekt:

En dit is bijvoorbeeld ook niet veel om het lijf maar wel een leuk outfitje als je weg smelt:
woensdag 30 mei 2018 om 00:12
Er waren een aantal comments dat je er wel het figuur moet hebben. Dat vind ik een beetje bullshit. Voor ieder figuur is er van alles in iedere stijl te vinden. Dat was het enige wat ik ermee wilde zeggen.
Maar fijn dat jij zo ijzersterk bent dat je nooit stil staat bij wat andere vinden.
woensdag 30 mei 2018 om 03:27
Juist leuk die jonge lekker volle meiden met dit soort outfits aan.YellowLemon schreef: ↑29-05-2018 23:29Ik vind trouwens niet dat alleen slanke meiden zoiets aan zouden moeten kunnen. Er zijn ook genoeg andere leuke voorbeelden:
![]()
En bij een voller figuur is een bodycon jurkje echt te leuk.
woensdag 30 mei 2018 om 04:20
Luister vooral niet naar vrouwen die iets hoerig of te bloot vinden want ik heb gemerkt dat het vaak jaloerzie is. Ze durven zelf niet/ zelf dik of lelijk. Ik ben 30 en doe nog altijd aan waar ik zelf zin in heb. Ik heb lange slanke benen en grote borsten , platte buik. Mag gezien worden toch! En daar doe ik ook nog hakken bij ja
wel helpt het als je geen goedkope stoffen en slechtzittende kwaliteit aanschaft maar investeert in mooie merken/ materialen, die je lichaam accentueren. Mijn vriend is altijd trots als ik er sexy bij loop.
Geniet van je jeugd, je vrouwelijkheid en je schoonheid! Het leven is echt te kort voor een T-shirt , spijkerbroek en sneakers.
Geniet van je jeugd, je vrouwelijkheid en je schoonheid! Het leven is echt te kort voor een T-shirt , spijkerbroek en sneakers.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
woensdag 30 mei 2018 om 06:49
Hangt van de situatie was. Naar je werk anders dan naar het strand. Ik droeg dat soort dingen vroeger wel maar bij zo een heel kort jurkje met een een hipster er onder zodat je bij in windvlaag niet helemaal naakt staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 30 mei 2018 om 11:10
woensdag 30 mei 2018 om 11:13
Ja, dat doe ik ook. Nu laat ik sowieso niet heel veel huid zien, maar ik draag wel af en toe strakke dingen. Die zijn dan nooit te kort en nooit te bloot.
woensdag 30 mei 2018 om 11:15
Wat is zelf wel ordi vind is broekjes die zo kort zijn dat je bil er onderuit komt en dat het op ondergoed lijkt. Kort is prima en een decolleté ook maar het mag er wel uitzien als kleding die bedoeld is voor buiten de deur.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 30 mei 2018 om 11:24
Ik zag van de week in een attractiepark een meisje met een hotpants van sweatstof, met daarop een croptop die net de BH bedekte. Daar voelde ze zich vast fijn in, maar vond het toch niet heel classy.
Ik hou niet van enorm decolleté of broekjes waar je billen uitvallen, en verder houd ik de richtlijn 'kleed je naar je figuur' aan.
Ik hou niet van enorm decolleté of broekjes waar je billen uitvallen, en verder houd ik de richtlijn 'kleed je naar je figuur' aan.
The eyes are useless when the mind is blind.
woensdag 30 mei 2018 om 11:25
Ik vind die bloemenjurkjes echt totaal niet ordi. Leuk sandaaltje eronder, spijkerjasje eroverheen, knotje in: niks meer aan doen.
Witte jurkje is leuk voor een feestje. Ik zou het zo niet aandoen naar mijn werk maar vooral omdat ik een beetje een treurige inkijk heb nowadays
eventueel met een wit hemdje en jasje kan het nog wel.
Onderste outfit vind ik tricky. Hij is op het randje en persoonlijk vind ik wel dat je hier het type voor moet zijn. Maar op een festival vind ik het leuk!
Verder vind ik te dikke vrouwen in lycra en blinkbling en opengewerkte leren outfitjes waar ze als een rollade ingewikkeld zitten met van die enorme gouden stiletto's en wagenwielen in hun oren en naamkettingen pas ordinair.
Een schattig maar iets kort bloemen jurkje vind ik alleen maar leuk.
En het maakt ook nog heel erg uit wie het draagt en hoe je het combineert.
Witte jurkje is leuk voor een feestje. Ik zou het zo niet aandoen naar mijn werk maar vooral omdat ik een beetje een treurige inkijk heb nowadays
Onderste outfit vind ik tricky. Hij is op het randje en persoonlijk vind ik wel dat je hier het type voor moet zijn. Maar op een festival vind ik het leuk!
Verder vind ik te dikke vrouwen in lycra en blinkbling en opengewerkte leren outfitjes waar ze als een rollade ingewikkeld zitten met van die enorme gouden stiletto's en wagenwielen in hun oren en naamkettingen pas ordinair.
woensdag 30 mei 2018 om 11:33
Geloof me, ondanks broekmodel is dit niet bukproof. Ik weet het uit ervaring.
Overigens, wat te bloot is is afhankelijk van de activiteit en/of de situatie waarvoor je iets draagt.
Voor mijn werk zou het allemaal niet ok zijn. Voor vrije tijd zou het misschien ok zijn echter vind ik het zelf te bloot. Jurk twee, dus die met decolleté zou ik zien als soort van bohemian trouwjurk of voor een festival.
Ik vind het allen mooie outfits, echter niet geschikt voor mijn leeftijd of werkomgeving.
woensdag 30 mei 2018 om 11:44
Die bloesjes en truitjes die tijdens bukken je hele BH showen vind ik eerlijk gezegd echt not done. Die zijn wat mij betreft genanter dan kleding die bij voorbaat showt wat er onder zit.TsumTsum schreef: ↑29-05-2018 21:23Ik zat er eerder deze week ook al mee. Heb best wat luchtige bloesjes met een wat lagere halslijn/vhals die als je staat of zit alles netjes bedekt maar zodra je iets bukt je dus een inkijk hebt waardoor je soms m'n hele beha kan zien. Voel me daar best ongemakkelijk over en draag die bloesjes daardoor een stuk minder. Maar dan zie ik weer mensen in bikini topje of met de beha duidelijk zichtbaar en dan denk waarom draag ik die bloesjes niet gewoon?
Die outfits in de OP vind ik wel erg leuk maar zouden voor mij dus een no go zijn.
anoniem_369997 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 11:56
1.20% gewijzigd
woensdag 30 mei 2018 om 11:48
Voor mijzelf ben ik juist streng. Recent raadde mij iemand aan een set van lange rok met kort buik-bloot bovendeel te dragen. Wist niet wat ik hoorde en die ander vond mijn reactie raar. Dus dat is ook een optie.lautje87 schreef: ↑30-05-2018 04:20Luister vooral niet naar vrouwen die iets hoerig of te bloot vinden want ik heb gemerkt dat het vaak jaloerzie is. Ze durven zelf niet/ zelf dik of lelijk. Ik ben 30 en doe nog altijd aan waar ik zelf zin in heb. Ik heb lange slanke benen en grote borsten , platte buik. Mag gezien worden toch! En daar doe ik ook nog hakken bij jawel helpt het als je geen goedkope stoffen en slechtzittende kwaliteit aanschaft maar investeert in mooie merken/ materialen, die je lichaam accentueren. Mijn vriend is altijd trots als ik er sexy bij loop.
Het set was trouwens erg mooi.
woensdag 30 mei 2018 om 12:38
Korte jurkjes vind ik al snel ordinair maar de jurkjes als geplaatst in de OP vind ik inderdaad ook eerder schattig te noemen! Zou het zo dragen.Yggdrasil- schreef: ↑30-05-2018 11:25Ik vind die bloemenjurkjes echt totaal niet ordi. Leuk sandaaltje eronder, spijkerjasje eroverheen, knotje in: niks meer aan doen.
woensdag 30 mei 2018 om 22:23
Stap 1 naar zelfvertrouwenYellowLemon schreef: ↑30-05-2018 00:12Er waren een aantal comments dat je er wel het figuur moet hebben. Dat vind ik een beetje bullshit. Voor ieder figuur is er van alles in iedere stijl te vinden. Dat was het enige wat ik ermee wilde zeggen.
Maar fijn dat jij zo ijzersterk bent dat je nooit stil staat bij wat andere vinden.![]()
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
donderdag 31 mei 2018 om 08:45
Ik zou zelf al die kledingstukken op de foto nooit dragen, ik zou me dood ongemakkelijk voelen. Ik ben wel altijd stiekem jaloers op vrouwen die dat wel durven en gewoon aantrekken waar wat zij mooi vinden, zonder na te denken over het oordeel dat anderen hebben. Mensen kunnen het mooi vinden of niet, maar je doet er niemand pijn mee.
donderdag 31 mei 2018 om 08:49
donderdag 31 mei 2018 om 14:12
Ik heb het echt heel mijn puberteit volgehouden om leggings te dragen en een zwemshort over mijn bikini. Daar lach ik mezelf nu wel om uit.DulceLoco schreef: ↑31-05-2018 08:49Ik denk dat heel veel vrouwen denken dat iets te bloot is. Ik zie de laatste tijd weer veel vrouwen die een t-shirt dragen onder hun (spaghetti bandjes) zomerjurkje. Soms een jurkje met open rug. Vreselijk. En dan ook nog een leggings eronder. Verpest het hele jurkje.
donderdag 31 mei 2018 om 18:58
Ja ik blijf het toch moeilijk vinden. Zo zag ik vandaag dit leuke topje van de Hema: https://www.hema.nl/winkel/dames/damesk ... lichtblauwBeertjeTroetel schreef: ↑30-05-2018 11:44Die bloesjes en truitjes die tijdens bukken je hele BH showen vind ik eerlijk gezegd echt not done. Die zijn wat mij betreft genanter dan kleding die bij voorbaat showt wat er onder zit.
Ik dacht die bedekt mooi alles maar toen ik hem in het echt zag was de opening toch net iets te diep voor me waardoor je m'n beha kan zien. Hempje eronder doe ik liever niet bij dit topje want dan heb ik het alsnog net zo warm als bij een gewoon tshirt maar wellicht ben ik te preuts/een zeikerd.
En die outfits van die meiden met een maatje meer zijn echt leuk
donderdag 31 mei 2018 om 19:09
Klopt inderdaad. Dacht dat het een modeverschijnsel was.DulceLoco schreef: ↑31-05-2018 08:49Ik denk dat heel veel vrouwen denken dat iets te bloot is. Ik zie de laatste tijd weer veel vrouwen die een t-shirt dragen onder hun (spaghetti bandjes) zomerjurkje. Soms een jurkje met open rug. Vreselijk. En dan ook nog een leggings eronder. Verpest het hele jurkje.
donderdag 31 mei 2018 om 19:11
Hier draag ik van die sportbh’s onder, lijkt het net of het gewoon een stukje hemd is wat je ziet. Bij een kleinere cupmaat zou je zo’n basic bustier van t-shirt stof kunnen dragen voor hetzelfde effect.TsumTsum schreef: ↑31-05-2018 18:58Ja ik blijf het toch moeilijk vinden. Zo zag ik vandaag dit leuke topje van de Hema: https://www.hema.nl/winkel/dames/damesk ... lichtblauw
Ik dacht die bedekt mooi alles maar toen ik hem in het echt zag was de opening toch net iets te diep voor me waardoor je m'n beha kan zien. Hempje eronder doe ik liever niet bij dit topje want dan heb ik het alsnog net zo warm als bij een gewoon tshirt maar wellicht ben ik te preuts/een zeikerd.
En die outfits van die meiden met een maatje meer zijn echt leuk![]()
donderdag 31 mei 2018 om 19:16
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb! Bedankt voor de tip. Wellicht ga ik het topje alsnog halen met een leuke sportbeha die dat effect geeft.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 19:18
2.54% gewijzigd