Duidelijkheid eisen

29-05-2018 09:48 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben sinds 4 maanden aan het daten met een man en we zijn exclusief. Ik vind hem erg leuk en we zien elkaar 2 keer per week en spreken elkaar meestal wel elke dag. Het probleem is alleen dat het niet officieel is en ik daar wel moeite mee heb. Ik weet niet of ik hem nu moet dwingen om een keuze te maken of het gewoon zijn beloop moet laten gaan.

Hij zegt nog niet te weten hoe het gaat lopen. Ik ga van september tot december naar het buitenland en daarvoor wilde hij niets aangaan. En die afstand als een test te gebruiken om te zien of we elkaar missen. Toen ik tegen hem zei dat dat nog wel heel lang duurt was hij het daarmee eens en had hij zich dat niet gerealiseerd.

Er zijn een aantal dingen waar hij mee zit. Hij heeft een aantal lange relaties gehad en ik nog nooit. Ik heb last van persoonlijke problemen (opvoeding) en stemmingswisselingen en hij vindt het soms lastig om daarmee om te gaan. Verder zijn we best wel verschillende mensen (hij extravert, ik introvert) en hebben een verschillende levensstijl (hij werkend, ik studerend). En daarbij is hij gelovig en ik niet.

Ondanks dat hij dus die twijfels uitspreekt laat hij ook weten wat hij wel heel leuk vind aan mij. (Emotionele) Intelligentie, aantrekkelijk, dat ik mezelf probeer te veranderen en problemen aanpak, dat we hele diepgaande interessante gesprekken kunnen voeren en dat hij merkt dat hij me graag wil spreken en zien. Hij geeft aan dat hij het ook niet begrijpt waar hij zulke tegengestelde gevoelens heeft.

Ik vind hem ook een hele lieve, zorgzame man, waarmee ik goed kan praten, hij is gevoelig, ambitieus en aantrekkelijk.

Maar ik vind het moeilijk dat we niet iets hebben, omdat ik bang ben dat het zomaar ineens voorbij kan zijn. Ik wil ook niet mijn reis als een soort test gebruiken. Maar ik weet niet of het wel reëel is om hem nu te dwingen een keuze te maken of dat dat mijn verlatingsangst is die dat wil.

Wat zijn jullie ideeën hierover?
Ik vind het ook jammer dat ik niet ben uitgenodigd voor zijn verjaardag, maar ik zou hem zelf ook niet voorstellen aan mijn familie als we niet een relatie hebben. Wat vinden andere mensen daarvan?

En ik snap best dat je nog ergens over kan twijfelen maar ik vind het wel lastig dat dat dan toch op een of andere manier aanwezig is en ik merk ook wel dat dat invloed heeft op mezelf. En ik wil gewoon niet aan het lijntje worden gehouden. Niet dat ik binnenkort dan weer met de volgende zou gaan daten, maar toch.

Ik ben ook niet heel erg aan het vooruit plannen (trouwen ofzo, alsof dat garanties biedt), maar ik wil voordat ik op reis ga toch wel wat meer weten. Ik ga dat niet als test gebruiken of het wel of geen relatie wordt. Ik zou graag van deze periode willen genieten, maar door bij ieder voorval te horen wat al zijn twijfels zijn gaat dat ook niet zo goed. Je gaat er gewoon voor en dan zie je wel of het wat wordt.

Geloof is zeker ook een kwestie die meespeelt, maar als dat zo'n groot probleem is dan moet je wel gewoon een keuze daarin maken.
Hij wil niet (echt)
Bij twijfel altijd nee.

Ik denk dat jouw gevoel klopt. Hij houdt je aan het lijntje.
Er zijn geen garanties in een relatie ook niet wanneer je elkaar test en door hoepels laat springen. De tests worden complexer en de hoepels kleiner maar vertrouwen/zekerheid worden vooral verkleind door het spelen van dit soort spelletjes. Daarbij vraag ik mij af waarom iemand met enig zelfrespect zich daarvoor leent?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iemand die jou niet eens uitnodigt voor een verjaardag, heeft echt geen serieuze plannen met je.
Hij geeft al aan te twijfelen aan de situatie door jouw gedrag. Dat jij binnenkort weggaat komt hem wellicht wel prima uit. Op die manier kan hij je makkelijk aan de kant zetten. Dan gooit hij het er vast op dat hij je toch niet echt heeft gemist tijdens die periode en dat hij daardoor denkt dat het niets kan worden. Of hij wisselt je in voor een ander in die tijd. Dan hoor je dat als je weer thuiskomt. Of hij stuurt een makkelijke mail om het te melden.
Als hij je echt leuk had gevonden had je bij hem gezeten op zijn verjaardag én had hij nooit die uitspraken gedaan over jouw gedrag.
Het klinkt niet leuk. Niet omdat het niet officieel is maar gewoon omdat jullie zo anders in het leven staan.

Dan kan je best verliefd zijn maar die verliefdheid gaat op den duur over. En is er dan nog voldoende om bij elkaar te blijven.

Daarnaast is een relatie die officieel is voor jou heel belangrijk. Voor mij zou de exclusiviteit veel belangrijker zijn.

Als ik kijk naar mijn relatie heeft het ook maanden geduurd. We hebben er nu ja 9 maanden eigenlijk nog geen label op geplakt. Maar we gaan soms wel mee in het sociale leven van de ander. En daarnaast benomen wel elkaar gewoon van dit is mijn vriend of dit is mijn vriendin.

Voor de een werkt dit wel voor de ander niet. En als dit niet werkt dan moet je verder gaan tot iemand wel past.

Maar zijn test gedoe... daar zou ik snel mee klaar zijn. Je weet na ren paar maanden daten echt wel of je iemand zo leuk vindt dat je er een langdurige relatie mee wil. En die kan ook na 30 jaar klappen.

Succes.
Miespoes3 schreef:
29-05-2018 19:33
Ik vind het ook jammer dat ik niet ben uitgenodigd voor zijn verjaardag, maar ik zou hem zelf ook niet voorstellen aan mijn familie als we niet een relatie hebben. Wat vinden andere mensen daarvan?

En ik snap best dat je nog ergens over kan twijfelen maar ik vind het wel lastig dat dat dan toch op een of andere manier aanwezig is en ik merk ook wel dat dat invloed heeft op mezelf. En ik wil gewoon niet aan het lijntje worden gehouden. Niet dat ik binnenkort dan weer met de volgende zou gaan daten, maar toch.

Ik ben ook niet heel erg aan het vooruit plannen (trouwen ofzo, alsof dat garanties biedt), maar ik wil voordat ik op reis ga toch wel wat meer weten. Ik ga dat niet als test gebruiken of het wel of geen relatie wordt. Ik zou graag van deze periode willen genieten, maar door bij ieder voorval te horen wat al zijn twijfels zijn gaat dat ook niet zo goed. Je gaat er gewoon voor en dan zie je wel of het wat wordt.

Geloof is zeker ook een kwestie die meespeelt, maar als dat zo'n groot probleem is dan moet je wel gewoon een keuze daarin maken.

Jullie hebben nog maar 4 maanden iets, en je gaat over 4 maanden op reis. En je wilt nu al duidelijkheid? Waarom niet wachten totdat jullie een half jaar iets hebben?

Hoe lang daten jullie toen hij jarig was? Ik zou er ook niet aan moeten denken om binnen een paar maanden al naar verjaardagsfeestjes te gaan. Zeker niet bij zo'n familie verjaardagsfeest. Ook niet die van mijn partner.

Geef elkaar allebei de ruimte. Het is geen goed of foute manier. Jullie denken gewoon anders.

Ik zit even terug te denken, ik geloof niet dat wij ooit uitgesproken hebben "vanaf nu hebben wij officieel een relatie". Dat groeit door de maanden eens. Ik zal het vanavond eens vragen, het wordt wel eens tijd na 15 jaar :lol:
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben idd bang dat mijn gevoel ook klopt.

Ik zie het niet zo dat ik mezelf voor spelletjes leen. Ik zou het zelf ook een uitdaging vinden wanneer ik naar het buitenland ga natuurlijk, er kan veel gebeuren, maar ik benoem het niet als test.

Ik begrijp wel dat hij uitspraken doet over mijn gedrag, want dat is niet altijd leuk, maar ik probeer eraan te werken.

Ik ben het er helemaal mee eens dat een relatie van 30 jaar of een huwelijk net zo goed kapot kan gaan en daarom kijk ik niet zo ver vooruit. Ik weet dat ik nu met hem wil zijn en dat vind ik genoeg. Alleen hij kijkt wel veel verder en ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet of tegen hem moet zeggen. Maar aan de andere kant zegt ie: ja wat zou het verschil zijn, wat we doen is precies zoals in een relatie.

Ik had zelf eigenlijk ook zo'n half jaar in gedachte om te kijken hoe het gaat, alleen na een discussie van afgelopen weekend waarna hij weer zijn twijfels heeft benoemd ben ik nu wel weer gaan nadenken hierover.
Hij viert aanstaande zaterdag zijn verjaardag en dan zijn we precies zo'n 4 maanden aan het daten. Hij heeft zelf al rede genoemd dat het misschien niet zo handig is om te komen als zijn hele familie daar is en toch meer in delen voorgesteld te worden maar door zijn twijfels en wisselende gedrag weet ik niet of ik dat wel moet geloven. Ik zou hem graag de ruimte geven maar ik vind het best wel moeilijk, omdat ik me hier dan ook emotioneel door voel. En ja we denken zeker anders, maar ik weet niet of dat onoverkomelijk is.
anoniem_285603 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 10:29
Reden: Vergeten
3.60% gewijzigd
Als hij alweer zijn twijfels heeft benoemd, wat doe je jezelf dan aan door door te gaan met deze niet gelijkwaardige ‘relatie’?
Lijkt het jou niet verstandig om eerst je problemen op te lossen, voordat je gaat denken aan een relatie? Blijkbaar zijn je problemen zo aanwezig dat het een relatie in de weg staat.
Deze jongen zit denk ik niet te wachten op een relatie met je. Dat geeft zijn gedrag echt wel duidelijk aan.
Jij verwacht er meer van. Dat is pijnlijk.
Ik vind het overigens niet zo raar om nog niet aan de complete familie te worden voorgesteld na 4 maanden hoor.

Hoe uiten de stemmingswisselingen zich ? Zou het ook kunnen dat hij denkt dat zo'n drukte er voor zorgt dat je niet op je best bent dan? Hij zegt dat het hem beter lijkt om het voorstellen in delen te doen. Niet dat hij je niet wil voorstellen.
Miespoes3 schreef:
29-05-2018 13:21
Hij is christen en gewoon een Nederlander...

We hebben het idd wel eens over geloof gehad en ik denk ook wel dat dat meespeelt in de keuze. Ik vind het niet zo’n probleem omdat ik er verder geen last van heb.
Oh?

Ik denk dat hij je wel leuk vindt, maar aarzelt of zijn liefde genoeg is voor een langere relatie. Ik zou voor hem beslissen en de relatie stopzetten.
Dan moet het maar zoals het kan
@ Sinnombre Die problemen zijn niet zo 1,2,3 opgelost en om daar nou op te gaan wachten voordat ik ga daten.

@Nirakkam Ik word soms overspoeld door emoties en dan kan ik daardoor even in de put raken en dat duurt dan een paar uur voordat het weer over is.

@tv-icoon Waarover ben je verbaasd? Hoe lang zou jij iemand dan de tijd geven om daarover na te denken?

@gelderska Nee een toezegging doen heeft geen zin, maar hij wil daarom een lange date-periode om te zien hoe het zich ontwikkelt en dan pas een keuze maken.
Je kunt zeker daten, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat niet iedereen een relatie met je wil vanwege je problemen. Deze jongen ziet het dus als een dik minpunt.
Daarnaast vind ik al jullie verschillen ook nogal bepalend. Een student en een werkende samen is geen fijne combinatie. En dat geloof is ook een groot verschil. Deze jongen twijfelt niet voor niets. En hij wil blijven daten, omdat hij nu geen relatie met je wil.
Hij zal je vast leuk vinden. Maar wellicht meer voor het gezellig daten. Zonder verplichtingen.
Dat jou niet voorstellen aan zijn familie zie ik als teken. Hij wil niet iemand voorstellen die straks toch weer uit beeld is. Hij neemt vast pas iemand mee als hij toekomst ziet met iemand.
Ik ben bang dat jij het serieuzer ziet dan hij.
'Ik begrijp wel dat hij uitspraken doet over mijn gedrag, want dat is niet altijd leuk, maar ik probeer eraan te werken. '

Wat doe jij dan verkeerd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
30-05-2018 13:56
'Ik begrijp wel dat hij uitspraken doet over mijn gedrag, want dat is niet altijd leuk, maar ik probeer eraan te werken. '

Een persoonlijkheidsstoornis en stemmingswisselingen kunnen een flinke wissel trekken op een relatie. Ik heb dat in mijn omgeving gezien bij vrienden. Haar partner had het heel zwaar met alle buien en er was altijd drama over alles.

Ik vind dat er te licht over gedaan wordt in dit draadje. Er negatief over haar vriend terwijl zoiets echt zwaar kan zijn voor een partner.

Echt niet zo raar dat hij wat langer wil daten.
viva-amber schreef:
30-05-2018 13:56

Ze doet niets verkeerd, maar psychisch niet stabiel zijn is niet iets waar een kersverse date meteen op zit te wachten. Er zullen er weinig zijn die het lef en de energie hebben om in een relatie te stappen met iemand die enorm labiel is.
Ik zou het zeker begrijpen als hij daarom niet met me verder zou willen gaan en dat hij erover na moet denken. Maar vanwege mijn problemen (verlatingsangst/ hechtingsproblemen) is het juist moeilijk voor me om ruimte te geven. Maar afstand is wel een trigger waardoor ik eraan kan werken. Ik heb er namelijk geen last van als ik niet met iemand date.
Miespoes3 schreef:
30-05-2018 21:29
Ik zou het zeker begrijpen als hij daarom niet met me verder zou willen gaan en dat hij erover na moet denken. Maar vanwege mijn problemen (verlatingsangst/ hechtingsproblemen) is het juist moeilijk voor me om ruimte te geven. Maar afstand is wel een trigger waardoor ik eraan kan werken. Ik heb er namelijk geen last van als ik niet met iemand date.
Ik begrijp niet dat je aan een relatie begint als je nog zo hard aan jezelf moet werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven