Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Borstvoeding: het leek me vooral makkelijk, altijd bij de hand, op temperatuur.
Was in het begin niet zo, veel werk. Omdat zoon het lastig vond.
Voordeel van kraam die de trucs kent: zoon werd beetje bijgevoed zodat hij zelf kon drinken, ik kreeg tepelhoedje en dat hielp.
Op dagen dat ik er echt even uit moest was er gekolfde voeding of flesvoeding. Voor als ik te laat terug zou zijn, of gepland.

Mij hielp het heel erg dat ik niet de enige bron was, dat er een alternatief was. Daardoor was het mijn keuze bv te geven en bleef het leuk.
Een momentje heb je toch wel met je kind.
Mijne waren ook gewoon vaak ziek.
Het is in mijn ogen dus ook geen wondermiddel, maar wel een mooi systeem.

Nipt: ik denk niet dat we het gaan doen, wel goed kijken met 20 weken.

Hoera voor de goede echo's!!!
Fijn de goede echo's van vandaag!
Ik moet zelf nog tot 7 juni wachten, duurt lang. Ik ben dan 9 weken zwanger.
We leven er wel naar toe maar ik ben er niet heel zenuwachtig voor. Tot nu toe is het het zwanger zijn en straks een baby hebben nog best wel een abstract iets en ik moet nog heel erg aan het idee wennen. Ik denk dat dat na een eerste echo wel anders wordt en ook als we het met anderen hebben gedeeld.

Borstvoeding wil ik wel proberen. En nipt zijn wij nog niet over uit.
Hoi dames weer even een paar dagen niet geschreven. Hoe gaat het bij jullie met de zwangerschappen?

Bij mij gaat het gelukkig nog erg goed, hier weten de mensen het al van de zwangerschap wordt erg leuk en positief op gereageerd.

Inmiddels nog 2 weekjes wachten tot de volgende test, dan gaan ze ook bloed afnemen en urine onderzoeken en hopen we het hartje voor het eerst te kunnen horen.

Hoor hier ook al de vraag wel of geen NIPT. Om heel eerlijk te zijn denk ik ook dat wij kiezen om het niet te doen.
Sophie990 schreef:
28-05-2018 16:20
De echo was prachtig! Je zag ze zelfs al wat bewegen! Ik vlieg weer even verder op mijn roze wolk.;)
Gefeliciteerd! :heart:
Ik dacht dat ik al had gereageerd op je bericht maar blijkbaar niet.
Meiden, het gaat hier helemaal niet goed... mijn bekkenpijn is sinds gisteren weer terug :cry: :-( Bij mijn vorige zwangerschap heel veel last van gehad, vanaf 24 weken deels in de ziektewet gezeten en ook zonder zwangerschap heb ik er soms last van, maar nu is het met 8 :swear: weken alweer terug!!! Ik ben echt in paniek!!! Ik wil al die ellende niet nu al :cry:
Ik ben weer begonnen met oefeningen en heb een oefentherapeut gemaild voor een afspraak. Sorry voor de ego post maar ben op het werk en kan wel janken van de pijn en frustratie. Moet het even van me afschrijven...
anoniem_354126 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 11:48
Reden: typfout
1.02% gewijzigd
Jo_tasy schreef:
29-05-2018 11:45
Meiden, het gaat hier helemaal niet goed... mijn bekkenpijn is sinds gisteren weer terug :cry: :-( Bij mijn vorige zwangerschap heel veel last van gehad, vanaf 24 weken deels in de ziektewet gezeten en ook zonder zwangerschap heb ik er soms last van, maar nu is het met 8 :swear: weken alweer terug!!! Ik ben echt in paniek!!! Ik wil al die ellende niet nu al :cry:
Ik ben weer begonnen met oefeningen en heb een oefentherapeut gemaild voor een afspraak. Sorry voor de ego post maar ben op het werk en kan wel janken van de pijn en frustratie. Moet het even van me afschrijven...
:hug: wat een ellende al bij 8 weken :cry: Moet je nu niet naar huis dan als je zoveel pijn hebt? Heel goed dat je meteen een afspraak hebt gemaakt met een therapeut. Meer kun je nu niet doen helaas...
Jo_tasy schreef:
29-05-2018 11:45
Oh wat naar. :( :( :(
Verstandig dat je meteen actie ondernomen hebt. Kan je niet beter naar huis gaan?
Wat vervelend voor je zeg! Hopelijk kan je snel terecht bij de therapeut.
Ik heb mijn emoties inmiddels weer een beetje onder controle ;) regelmatig even een rondje lopen en heel recht zitten helpt wat, en ga idd vanmiddag wat eerder naar huis.

Aanvulling: de therapeut belde net, ik kan 4 juni al terecht!
anoniem_354126 wijzigde dit bericht op 29-05-2018 15:15
Reden: aanvulling
15.63% gewijzigd
Oei, dat klinkt niet goed Jotasty!
:-|

Yellow, om nog terug te komen op jouw vragen: het is geen populaire mening maar ik zie borstvoeding helemaal niet zitten, nooit gehad en nu ik in verwachting ben denk ik er (tot nu toe) nog net zo over. Ik zie er tegenop omdat:
- ik de bron van voeding ben en ik het heel fijn vind dat mijn vriend ook een voeding kan geven. Zodat ik bijvoorbeeld een uurtje langer kan slapen om te herstellen
- het loopt die eerste dagen en weken zelden gestroomlijnd met borstvoeding, en een kraamweek lijkt mij al zeer intensief + een onderkant die misschien in puin ligt, erg fijn als vriendlief dan wat kan overnemen zodat ik kan focussen op herstel.
- ik wil graag zien wat er binnenkomt en het hele idee van voeden, kolven, voeden, kolven en elke wee drie uur die cyclus weer opniew spreekt mij niet aan.
-het alweer moeten afbouwen na 8-9 weken (want ik wil niet kolven)

Ik klink nu misschien als een onzettend ontaarde moeder én ik ken te weinig positieve verhalen maar ik sta helemaal achter flesvoeding.
@ Suusj: fijn dat het zo goed gaat! Best leuk om te vertellen aan mensen he? Hier weten ook al veel mensen het, met name omdat ik zo ziek ben dat een ander verhaal dan "ik ben zwanger" niet vol te houden is. Ik lees idd ook dat bloedprikken de standaard is maar volgens mij wordt dat hier helemaal niet gedaan. Waar testen ze op? Ijzer?

@ClaireSophie: dank voor het delen! Ik lees bijna alleen maar de pro-borstvoeding verhalen (en idd: als het niet lukt, dan pas evt flesvoeding) en was juist ook op zoek of en welke argumenten er zijn om geen borstvoeding te geven. Ik heb er dus geen oordeel over hoor. Iedereen moet doen wat goed voelt toch.

Hier sinds vanmiddag weer kotsmisselijk en hoofdpijn. Hormonen ellende dus toch nog niet (helemaal) voorbij...

Opvallend hoeveel mensen in dit topic geen NIPT doen (waaronder wijzelf) of er niet over uit zijn nog. Ik kreeg de indruk dat het min of meer de standaard is het wél te doen. Eigenlijk mn nl van het topic wat ik erover had geopend en de mensen in mijn omgeving die ik heb gesproken.
Wij gaan waarschijnlijk wel de NIPT doen, maar we willen er nog wat meer over weten,

morgen hebben we weer een echo en intake.
Super spannend allemaal, we hebben om 11:15 de afspraak staan. :)
Spannend Dreamboat! Veel succes morgen! ♡
rose1 schreef:
28-05-2018 19:06
Fijn de goede echo's van vandaag!
Ik moet zelf nog tot 7 juni wachten, duurt lang. Ik ben dan 9 weken zwanger.
We leven er wel naar toe maar ik ben er niet heel zenuwachtig voor. Tot nu toe is het het zwanger zijn en straks een baby hebben nog best wel een abstract iets en ik moet nog heel erg aan het idee wennen. Ik denk dat dat na een eerste echo wel anders wordt en ook als we het met anderen hebben gedeeld.

Borstvoeding wil ik wel proberen. En nipt zijn wij nog niet over uit.
Nog een ruime week wachten dus..! Fijn dat je er wel relaxt onder bent.
Het wordt veel echter (vind ik) na een echo. Zeker na een echo waarin je echt al wel een (soort) mensje ziet En je het hartje ziet / hoort kloppen.

Hier volgende week woensdagavond weer een echo. Ben dan als het goed is 11+4 weken. Ondanks de goede vorige echo, vind ik ook deze weer spannend haha.
Yellow002 schreef:
29-05-2018 17:26
Spannend Dreamboat! Veel succes morgen! ♡
Bedankt!! :)
Jo_tasty, wat een bekken ellende, heb je nog oefeningen van de vorige keer?
Gelukkig kun je al redelijk snel terecht.

Dreamboat succes!

Claire, ik had door borstvoeding af te wisselen met fles die druk helemaal niet meer, dat scheelde heel erg veel. En in de praktijk werd ik in de watten gelegd: in de nacht deed ik de input, man de output. Ik was sowieso veel moe, sliep soms van negen uur af, kind was wakker bij man, die ging met late voeding slapen, kreeg ik de baby kant en klaar.
Maar ik vond het dan ook wel wat hebben, bv. Als je dat absoluut niet hebt is er geen voordeel.
Lieve allemaal,

Ik ga na twee weken me ook weer even op het forum 'bemoeien :hyper: '! Afgelopen weken zo druk geweest en hoe langer je niet meer leest, hoe meer tijd ik wilde nemen voor een berichtje terug! Heb even alles teruggelezen en ga zeker wat vergeten, maar probeer niemand over te slaan...

@ Inge, wellicht lees je het forum niet meer. Maar heb erg aan je gedacht. Fijn dat de curettage erop zit. Veel sterkte nog met de verwerking en hopelijk komt er weer snel een moment dat je weer positief aan de toekomst kunt denken! Gun ik je!

@ Alle vrouwen met een goede echo Mariska, Felyar, Bruchetta, ClaireSophie Kersopdetaart (gefeliciteerd met twee, maar snap dat je er even van moet bijkomen als je er niet op rekent).. gefeliciteerd! Want het blijft toch allemaal erg spannend. Sorry als ik iemand ben vergeten :worship:

@ Jotasty wat vervelend dat je de klachten nu al beginnen te komen. Ik snap je angst als je er de vorige zwangerschap zoveel last van hebt gehad. Dat klinkt echt niet fijn. Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de oefentherapeut en dat het niet aanhoudt. Houd je ons op de hoogte?
@iedereen die misselijk is, wat heb ik met jullie te doen. Ik snap de paniek als het er ook niet meer is (weet even niet wie dat typte), gewoon bellen als je twijfelt. Ik heb ook gelezen dat het met 10 weken minder wordt. Ik heb zelf helemaal geen kwaaltjes en twijfel daarom weer aan mijn zwangerschap. Voel me niet zwanger, alleen wat extra vermoeidheid. Blijft toch zo onwerkelijk dat er nu gewoon een kindje aan het groeien is..

Wat betreft werk, ben ik ook werkzaam in het onderwijs en heb ik tijdens MT ook echt op mijn tong moeten bijten. Ik heb mijn eerste echo afgewacht en eerst aan onze ouders verteld. Daarna wilde ik het wel leidinggevende vertellen, omdat ik wist dat ze nog druk met formatie bezig waren. Ik ben benieuwd of ze iets hebben aangepast, dat hoor ik volgende week! Maar ik snap zeker dat je de eerste echo wilt afwachten..

Daarnaast wil ik ook graag borstvoeding geven. Ik hoor wel dat het zwaar is van mensen om me heen, maar wil het in ieder geval wel echt gaan proberen! Niet koste wat het kost... en kolven op mijn werk is ook zeker geen optie voor mij, dus niet langer dan 3 maanden!

@Dreamboat succes morgen bij de tweede echo, hoever ben je, dat kon ik in het schema niet ontdekken?
Ik heb donderdag mijn tweede echo, toch weer spannend!
Verder weet bij mij in de omgeving iedereen het nu. Nog wel vroeg, maar iedereen is zo enthousiast en het is gewoon te leuk om het te vertellen. Voor degene die dat nog moeten doen, geniet ervan!

Het is een lang bericht geworden, maar probeer het nu weer even wat beter bij te houden;).
Bedankt meiden!

Ja het is allemaal wat onduidelijk, maar ik had een vroege echo gehad omdat, wel niet goed wisten op hoeveel weken we zaten.

Mijn eerste echo was op 14 mei, en het was nog te pril, maar ze dacht aan 5-6 weken.

Dus vandaar dat het de 2de echo wordt, en kunnen we zien op hoeveel weken we echt zitten, en wat de uitgerekende datum zal worden. 👍🏻
Alweer een tijdje niet gereageerd, druk met de kindjes hier en de warmte. Iedereen met de goede echo’s gefeliciteerd! @Jo_tasy, heel vervelend dat je nu al last met je bekken hebt, zo vroeg in de zwangerschap al! Hoop dat de therapeut het kan verhelpen/verlichten.

Hier weten alleen de echte naasten van ons het. Maandag as hebben we de termijnbepaling en maken we het helemaal bekend, aan de rest van de familie en vrienden. Hoop dat ik het tot maandag kan rekken iig want mijn buik is echt niet meer te verstoppen (nummer 3 natuurlijk en het groeit als een malle)! 1 iemand heeft me gezien en daarvan kreeg ik savonds meteen een appje met de “ben jij zwanger” vraag hihi. En de rest kijkt vooral maar volgens mij durven ze het niet best te vragen! :whistle:

Verder gaat het gelukkig met de misselijkheid al stukken beter, ben wel echt extreem moe! Ik ga maandag ook nuchter bloed prikken voor oa de rhesus en ik weet al wel zeker dat ik een laag ijzergehalte heb (bij vorige zwangerschappen ook het geval).

Dames geniet van het mooie weer en ik probeer ook even wat meer bij te blijven! Al is het wel lekker om een hele rits (vooral) positieve verhalen te lezen als ik lekker in het zonnetje zit hihi!

B-)
Krijgen jullie ook al een buik? Ik ben nu 9w4d en heb echt het idee dat mensen het al kunnen zien, hoop het niet. Ik ben wel heel dun van mezelf, misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Bruschetta_ schreef:
30-05-2018 11:28
Krijgen jullie ook al een buik? Ik ben nu 9w4d en heb echt het idee dat mensen het al kunnen zien, hoop het niet. Ik ben wel heel dun van mezelf, misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Nee geen zwangerschapsbuikje hier nog... bij de vorige echo zat uk ook nog volledig achter het schaambot zei mn verloskundige.
Ik heb wel mega opgeblazen buik door mn darmen. Daarmee lijk ik gelijk 6 maanden zwanger maar dat is wat anders ;-)

Als je heel slank bent (maar niet overdreven strakke buikspieren hebt) zie je het wel iets eerder volgens mij.
Ja kan goed zijn dat het bij mij ook m'n darmen zijn natuurlijk, maar qua buik zie je voor mij geen verschil. Daarom ben ik bang dat mensen op m'n werk ofzo al iets gaan vermoeden, dat zou ik wel zuur vinden :').
@Bruschetta ja hier ook een buikje hoor, ik ben ook dun van mezelf, ik ben nu (Ovb tot maandag) 10 weken zwanger. Kan het haast niet verbergen meer hihi
Hier ook een baby nog verstopt achter mijn schaambot maar jongens, die darmen. Ik lijk wel zes maanden zwanger. :facepalm:

Nu heb ik een écht appel figuur dus ik vermoed dat het nog niet opvalt, een buikje heb ik namelijk altijd al gehad evenals flinke borsten.

Ik vind het wel lastig, een veranderend lichaam. Niks staat ook meer leuk maar ja om nu nog nieuwe tops, blouses en broeken/jurken/rokken te gaan kopen heeft geen zin. Dus toch maar even wachten op een échte en strakkere buik en dan heerlijk los met jurkjes. :cheer2:
Ik heb net mn echo gehad! Hartje klopte en ben ongeveer 7w en 2d. Volgende echo 26 juni! Heel blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven