Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd

donderdag 31 mei 2018 om 20:35
Fijn om te horen! Super!Yellow002 schreef: ↑31-05-2018 19:40Infuus zit erin na 4x proberen. Bloedwaarden zijn nog wel goed.
Baby doet het ook nog (voordeel van een ziekenhuisopname, nóg een keer babyspieken ♡) mn man is er zo. Daarna naar een andere afdeling en dan lekker slapen hoop ik.
Tnxx voor jullie support dames. Doet me goed!
Rust maar goed uit!

vrijdag 1 juni 2018 om 16:26
Ach arme Yellow,
Was even wat meer offline, maar wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Goed dat je even een time-out hebt in het ziekenhuis.
Klinkt naar genoeg zeg...
Hier wel behoorlijk misselijk, maar niet echt spugen. Gelukkig. Ben wel ‘klaar’ met het eerste trimester... nog 3 weken te gaan.
Bruschetta, ik herken de vermoeidheid enorm! Vooral na werkdagen, soms gewoon eng in de auto.
Was even wat meer offline, maar wat vervelend dat je je zo slecht voelt. Goed dat je even een time-out hebt in het ziekenhuis.
Klinkt naar genoeg zeg...
Hier wel behoorlijk misselijk, maar niet echt spugen. Gelukkig. Ben wel ‘klaar’ met het eerste trimester... nog 3 weken te gaan.
Bruschetta, ik herken de vermoeidheid enorm! Vooral na werkdagen, soms gewoon eng in de auto.
zondag 3 juni 2018 om 19:02
Ik ben gister einde vd middag ontslagen uit het ziekenhuis. Ben dus 2 nachtjes opgenomen geweest. Het gaat nu redelijk. Ben misselijk maar met de medicatie en regelmatig iets eten heb ik vandaag niet hoeven spugen. Wel nog bekaf.
Met het infuus was het echt heel fijn. Ik heb zo lekker kunnen slapen, misselijkheid was na 1 nacht al veel minder en na 2 nachten genoot ik zelfs van een croissant met kaas. Zo fijn om van je eten te kunnen genieten ipv eten om te voorkomen dat je nog misselijker wordt.
Er is gezegd dat ik zo'n 25% kans heb dat een heropname nodig gaat zijn. Maar het kan ook zijn (gezien mijn termijn, 11 weken nu) dat het niet meer zo slecht wordt Als het was.
Heb nu ook in het ziekenhuis de diagnose HG bevestigd gekregen. Ergens wel fijn die erkenning en dat het blijkbaar "ok" is dat ik het niet meer redde...
Ik ga nu weer even slapen.
Nogmaals tnx voor alle support. Ik zat er echt helemaal doorheen.
zondag 3 juni 2018 om 20:06
Yellow, wat fijn dat het hielp! Nu zo lang mogelijk vast blijven houden. Zou het helpen als je de hele dag door hapjes neemt?
Hier heb ik net een concert met een vriendin afgezegd. We hebben het al in november gepland. Ze begreep het gelukkig, had zelf ook eens zoiets. Ik hoop dat ze met iemand anders kan gaan.
Reden dat ik niet kan is dat ik in het weekend bij moet slapen. Ik trek het nu niet.
Nog een week en dan hebben we de termijnecho, op 11 juni! Veel zin in.
Even kijken en dan op woensdag naar de verloskundige.
We moeten binnenkort een kraamverzorgende uit gaan zoeken, voor zestien weken schijnt hier de norm.
Hier heb ik net een concert met een vriendin afgezegd. We hebben het al in november gepland. Ze begreep het gelukkig, had zelf ook eens zoiets. Ik hoop dat ze met iemand anders kan gaan.
Reden dat ik niet kan is dat ik in het weekend bij moet slapen. Ik trek het nu niet.
Nog een week en dan hebben we de termijnecho, op 11 juni! Veel zin in.
Even kijken en dan op woensdag naar de verloskundige.
We moeten binnenkort een kraamverzorgende uit gaan zoeken, voor zestien weken schijnt hier de norm.
maandag 4 juni 2018 om 19:12
Yellow wat fijn! Ik hoop ook dat het ergste leed geleden is voor jou, echt naar als je zo beroerd bent, maar wel fantastisch dat zo’n infuus dan zo goed helpt.
Hier is het de dagen thuis en op werk doorploeteren, ik denk maar steeds aan het eind van de dag: deze dag hoef ik niet nog een keer te doen.
Ik heb mijn hoop gevestigd op 12/13 weken. Maar dat duurt dus nog wel 3/4 weken...
Ik ben hier wisselend bezig met een tweeling. Soms vliegt het mij even aan, en dan denk ik Hoe Dan.
1 baby is al een opgave...
Maar andere momenten denk ik weer als iemand het kan dan zijn wij het, haha. Lekker die hormonen.
Madderijn ik begrijp helemaal dat je in het weekend moet uitrusten.
Succes met kiezen voor de kraamzorg.
Hier is het de dagen thuis en op werk doorploeteren, ik denk maar steeds aan het eind van de dag: deze dag hoef ik niet nog een keer te doen.
Ik heb mijn hoop gevestigd op 12/13 weken. Maar dat duurt dus nog wel 3/4 weken...
Ik ben hier wisselend bezig met een tweeling. Soms vliegt het mij even aan, en dan denk ik Hoe Dan.
1 baby is al een opgave...
Maar andere momenten denk ik weer als iemand het kan dan zijn wij het, haha. Lekker die hormonen.
Madderijn ik begrijp helemaal dat je in het weekend moet uitrusten.
Succes met kiezen voor de kraamzorg.

maandag 4 juni 2018 om 19:30
Fijn om wat van je te horen Yellow!
Ik ga heel hard duimen dat je je snel nog beter gaat voelen!
@kers, ik verwacht er weliswaar één maar och wat kan ik mij dat gevoel voorstellen. Pure euforie afgewisseld met: 'hoe ga ik dit in godsnaam doen'?
Het wordt wéér warm weer, ik doe het er slecht op! Vooral dramatische hooikoorts, ik mag geen pillen meer dus het loopt uit m'n neus en ogen, alles jeukt en kriebelt. Ik word gek! Ben je niet misselijk, heb je dat!
Ik ga heel hard duimen dat je je snel nog beter gaat voelen!
@kers, ik verwacht er weliswaar één maar och wat kan ik mij dat gevoel voorstellen. Pure euforie afgewisseld met: 'hoe ga ik dit in godsnaam doen'?
Het wordt wéér warm weer, ik doe het er slecht op! Vooral dramatische hooikoorts, ik mag geen pillen meer dus het loopt uit m'n neus en ogen, alles jeukt en kriebelt. Ik word gek! Ben je niet misselijk, heb je dat!

maandag 4 juni 2018 om 19:41
maandag 4 juni 2018 om 20:04
Goed nieuws allemaal!! @kers ik moet ook al wennen aan eentje, laat staan twee! Maar wel heel bijzonder
Hier toevallig ook vandaag de termijnecho gehad, alles zag er perfect uit! En waar ik vorige keer op 8 januari werd gezet is het nu opeens 3 januari, wat betekent dat ik al op 9+4 zit. Dan gaat het wel snel opeens! En ook bijna niet meer misselijk, net als jou @mama30! Hopelijk nu ook echt even genieten zonder zorgen
Hier toevallig ook vandaag de termijnecho gehad, alles zag er perfect uit! En waar ik vorige keer op 8 januari werd gezet is het nu opeens 3 januari, wat betekent dat ik al op 9+4 zit. Dan gaat het wel snel opeens! En ook bijna niet meer misselijk, net als jou @mama30! Hopelijk nu ook echt even genieten zonder zorgen

maandag 4 juni 2018 om 20:09
Mama30 gefeliciteerd met de mooie echo! Fijn voor je dat de misselijkheid afneemt! Bij mij wordt het ook minder.
Kers, kan me voorstellen dat het je af en toe aanvliegt het idee van een tweeling. Gelukkig heb je nog een aantal maanden om te wennen
Ik ben vanochtend bij de bekkentherapeut geweest, mijn bekken is verdraaid (torsi), zeg maar mijn rechterkant is naar beneden en naar binnen gedraaid, links omhoog. Ze deed testjes met mijn spieren en mijn rechterarm en linkerbeen hebben een veel tragere reactietijd door beknelling, bizarre en ook wel enge gewaarwording... gelukkig is aangegeven dat het met intensieve therapie en oefening goed te behandelen is!
En gisteren hebben we het aan de familie verteld, iedereen blij en ontroerd
zo fijn om mensen zo blij te maken met het nieuws!
Edit:Marisf ook gefeliciteerd met de echo, wat grappig dat je opeens een stuk verder bent, klopt dat ook met je eigen berekening? Sorry zag je bericht nu pas
Kers, kan me voorstellen dat het je af en toe aanvliegt het idee van een tweeling. Gelukkig heb je nog een aantal maanden om te wennen

Ik ben vanochtend bij de bekkentherapeut geweest, mijn bekken is verdraaid (torsi), zeg maar mijn rechterkant is naar beneden en naar binnen gedraaid, links omhoog. Ze deed testjes met mijn spieren en mijn rechterarm en linkerbeen hebben een veel tragere reactietijd door beknelling, bizarre en ook wel enge gewaarwording... gelukkig is aangegeven dat het met intensieve therapie en oefening goed te behandelen is!
En gisteren hebben we het aan de familie verteld, iedereen blij en ontroerd

Edit:Marisf ook gefeliciteerd met de echo, wat grappig dat je opeens een stuk verder bent, klopt dat ook met je eigen berekening? Sorry zag je bericht nu pas
anoniem_354126 wijzigde dit bericht op 04-06-2018 20:55
Reden: Aanvulling op Marisf
Reden: Aanvulling op Marisf
9.00% gewijzigd
maandag 4 juni 2018 om 20:11
maandag 4 juni 2018 om 21:41
Heyy dames goed / leuk om jullie updates te lezen
ik ga hopelijk morgen even uitgebreid reageren (vind ik makkelijker vanaf een laptop dan telefoon). We zijn / komen nu echt allemaal in de veilige periode (nooit 100% natuurlijk maar jullie snappen wat ik bedoel) hoe fijn is dat! 
Ik denk dat ingeb en ideetje hier niet meer lezen... Maar zo wel: ik denk ook aan jullie en hoop dat het naar omstandigheden ok met jullie gaat ♡

Ik denk dat ingeb en ideetje hier niet meer lezen... Maar zo wel: ik denk ook aan jullie en hoop dat het naar omstandigheden ok met jullie gaat ♡
maandag 4 juni 2018 om 22:16
@ Yellow, wat fijn om te lezen dat je toch eindelijk begrip en erkenning hebt gekregen en dat je een infuus hebt gehad wat heeft geholpen. Ik hoop echt dat het nu alleen maar beter wordt, nu je verder gaat in je zwangerschap. Pff.. las het even terug, lijkt me zeer pittig wat je allemaal hebt moeten doorstaan
Wat fijn dat er weer wat goede echo's zijn geweest! Ik had afgelopen donderdag ook een goede, tweede echo (11 weken + 1). Dit was echt zo bijzonder en ik dacht dat de eerste echo eigenlijk niet overtroffen kon worden. Maar als je de baby in je buik helemaal af ziet en zelfs al ziet bewegen en afzetten, dan is dat echt een feestje om naar te kijken!
@ Jotasty, fijn dat je terecht kon bij de bekkentherapeut en dat ze zeggen dat je ze kunnen helpen. Fingers crossed voor jou!
Verder zitten wij nu in een (luxe) dilemma. Wij maken in de zomer altijd verre reizen en hadden voor deze zomer Zuid-Afrika (en Mauritius geboekt, aangezien zwanger worden niet echt vlotte). Superdruk met de baby bezig geweest, maar nu komt het wel dichtbij. Echter moeten we onze route sowieso aanpassen i.v.m. malaria (opzich geen probleem), maar nu twijfelen we of we het wel moeten doen of dat we niet gewoon lekker moeten roadtrippen of eilandhoppen in Europa. Vandaag was de kraamverzorgster hier om kennis te maken en zij raadde aan om gewoon 'veilig' voor EU te gaan i.v.m. voeding etc. lastig, lastig! Iemand tips?

Wat fijn dat er weer wat goede echo's zijn geweest! Ik had afgelopen donderdag ook een goede, tweede echo (11 weken + 1). Dit was echt zo bijzonder en ik dacht dat de eerste echo eigenlijk niet overtroffen kon worden. Maar als je de baby in je buik helemaal af ziet en zelfs al ziet bewegen en afzetten, dan is dat echt een feestje om naar te kijken!
@ Jotasty, fijn dat je terecht kon bij de bekkentherapeut en dat ze zeggen dat je ze kunnen helpen. Fingers crossed voor jou!
Verder zitten wij nu in een (luxe) dilemma. Wij maken in de zomer altijd verre reizen en hadden voor deze zomer Zuid-Afrika (en Mauritius geboekt, aangezien zwanger worden niet echt vlotte). Superdruk met de baby bezig geweest, maar nu komt het wel dichtbij. Echter moeten we onze route sowieso aanpassen i.v.m. malaria (opzich geen probleem), maar nu twijfelen we of we het wel moeten doen of dat we niet gewoon lekker moeten roadtrippen of eilandhoppen in Europa. Vandaag was de kraamverzorgster hier om kennis te maken en zij raadde aan om gewoon 'veilig' voor EU te gaan i.v.m. voeding etc. lastig, lastig! Iemand tips?
maandag 4 juni 2018 om 22:28
Daniyl: wij zijn vorig jaar naar zuid Afrika en Namibië geweest. Ook omdat dat deel van zuid Afrika en een heel groot deel van Namibië Malaria vrij zijn.
We dachten dat ik zwanger op vakantie ging (en zouden dus wel gewoon gaan). Uiteindelijk was de reis een mooie afleiding van de miskraam.
Van Mauritius heb ik geen verstand, maar wellicht wil je je route door ZA hier plaatsen voor me? Ik kan er misschien wat zinnigs over zeggen qua eten etc?
We dachten dat ik zwanger op vakantie ging (en zouden dus wel gewoon gaan). Uiteindelijk was de reis een mooie afleiding van de miskraam.
Van Mauritius heb ik geen verstand, maar wellicht wil je je route door ZA hier plaatsen voor me? Ik kan er misschien wat zinnigs over zeggen qua eten etc?
maandag 4 juni 2018 om 23:07
Yellow, ik lees af en toe nog hoe het met jullie allemaal gaat en zag je berichtje. Lief dat je nog aan ons denkt! Met mij gaat het op zich redelijk. Heb de draad in ieder geval weer opgepakt. Vandaag bij de gynaecoloog geweest en alles wat helemaal schoon. Het leek er zelfs op dat ik toch een natuurlijke eisprong heb en dat zou betekenen dat de medicatie eventueel niet nodig is. Eind van de week krijg ik nog een echo om te kijken of mijn eitje doorrijpt en dan weten we meer. Hopelijk is het dan voor ons ook snel raak.
Ben blij om te lezen dat het met jullie zwangerschappen allemaal goed gaat en dat bij de meeste de klachten afnemen. Yellow ik hoop dat jij dat ook snel kan zeggen en dat ook jij dan van je zwangerschap kan gaan genieten!
Ben blij om te lezen dat het met jullie zwangerschappen allemaal goed gaat en dat bij de meeste de klachten afnemen. Yellow ik hoop dat jij dat ook snel kan zeggen en dat ook jij dan van je zwangerschap kan gaan genieten!
dinsdag 5 juni 2018 om 18:14
Sorry voor de reisspam. Yellow, de Route hebben we al aangepast op malariagebied (dus geen Panoramaroute/Kruger/Swaziland/st lucia)
Nu zouden we starten in Johannesburg, Vryburg/Mokala National Park/Mount Sebra park/Addo/Knysna/Montagu/Hermanus/Stellenbosch/Kaapstad
Vandaag even contact met de verzekering gehad en we krijgen alles vergoed als we annuleren...
Nu zouden we starten in Johannesburg, Vryburg/Mokala National Park/Mount Sebra park/Addo/Knysna/Montagu/Hermanus/Stellenbosch/Kaapstad
Vandaag even contact met de verzekering gehad en we krijgen alles vergoed als we annuleren...
dinsdag 5 juni 2018 om 18:27
Ik ben vijftien jaar geleden in Zuid Afrika geweest, Addo Knysna, Hermanus en Kaapstad zaten er ook in.
Tsitsikamma onderweg vond ik ook erg mooi, 2 kampeervakantie, Shoestring. Achteraf niet meest comfortabele optie.
Voorlopig ga je denk ik niet. Als je je goed voelt zou ik het wel overwegen. Tot wanneer kun je annuleren?
Ik vond het leuk om boeken van Deon Meyer te lezen, spelen zich daar af.
Ik had geen reservering Robbeneiland en kon er daarom niet heen. Schijnt wel mooi te zijn geweest.
Heeft iemand ook zo'n vollere buik aan het eind van de dag?
Tsitsikamma onderweg vond ik ook erg mooi, 2 kampeervakantie, Shoestring. Achteraf niet meest comfortabele optie.
Voorlopig ga je denk ik niet. Als je je goed voelt zou ik het wel overwegen. Tot wanneer kun je annuleren?
Ik vond het leuk om boeken van Deon Meyer te lezen, spelen zich daar af.
Ik had geen reservering Robbeneiland en kon er daarom niet heen. Schijnt wel mooi te zijn geweest.
Heeft iemand ook zo'n vollere buik aan het eind van de dag?
dinsdag 5 juni 2018 om 19:14
Wij gaan wel voor hotels Yellow, maar zag al vaak dat je in nationale parken moet braaien! Fijn dat jij en Madderijn willen meedenken!
@ Ideetje, wat fijn om te lezen dat alles weer schoon is en wellicht de eisprong alweer goed is! Spannend nog vrijdag de echo, houd ons op de hoogte! Ik ga meeduimen voor een doorrijpt eitje en dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!
@ Ideetje, wat fijn om te lezen dat alles weer schoon is en wellicht de eisprong alweer goed is! Spannend nog vrijdag de echo, houd ons op de hoogte! Ik ga meeduimen voor een doorrijpt eitje en dat jullie snel weer zwanger mogen zijn!