Vanavond date bellen

30-05-2018 18:37 71 berichten
Ha viva dames,

Heb even wat advies nodig, vanavond ga ik mijn date bellen. Hij benauwd mij momenteel een beetje, maar vind hem leuk genoeg dus wil dit graag bespreken.
Luchtig, niet al te zwaar. We hebben elkaar pas 2 keer gezien, hij knuffelt me buiten, zoent, wilde arm in arm lopen op de tweede date e.d. Had al aangegeven dat ik dit nog wat ongemakkelijk vind.
Hij appt ook erg veel, als ik niet reageer heb ik zo 4 appjes van hem. Nooit claimend, altijd wel over iets. Alleen krijgt mijn gevoel niet echt ruimte om te groeien. Hij appt als hij wakker is gelijk, als hij naar bed gaat, tussendoor ook erg vaak. Als ik terug reageer appt hij binnen 2 seconden weer terug.
Terwijl als ik super verliefd ben ik dit wel leuk vind. Hij is in elk geval duidelijk dat hij me leuk vindt.

Hoe kan ik overbrengen dat ik wat ruimte nodig heb, zonder dat dit onzekerheid bij hem teweeg brengt of dat hij zich terugtrekt in zijn gevoelens?
Ben soms zelf nogal direct of onhandig als het op dit gebied aankomt en maak dan weleens verkeerde keuzes waardoor ik iemand juist afstoot.

Dat wil ik niet, het is echt een leuke man, lief, aantrekkelijk en wil hem echt beter leren kennen. Alleen even in een iets rustiger tempo..

Ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
Lieve date,
ik geloof dat er 2 soorten mensen zijn: zij die heel veel appen en dat graag doen. En zij die soms de hele dag hun telefoon niet checken en niet perse veel berichtjes willen sturen. Ik hoor bij die laatste categorie.
Alle reacties Link kopieren
Toverspiegel schreef:
30-05-2018 19:13
Lieve date,
ik geloof dat er 2 soorten mensen zijn: zij die heel veel appen en dat graag doen. En zij die soms de hele dag hun telefoon niet checken en niet perse veel berichtjes willen sturen. Ik hoor bij die laatste categorie.
Het gaat niet alleen over appen, het gaat ook handjes vasthouden, kusjes en praten over hoe leuk je elkaar wel niet vindt...dat mag ook allemaal niet...Het is een date geen speelafspraak in het Lineaushof. .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent wel of niet verliefd.

In jouw geval lijkt me van niet, want anders had je zijn gevoel en aandacht wel kunnen waarderen.

Een verliefdheid die moet groeien, geloof ik niks van.
Because schreef:
30-05-2018 19:18
Je bent wel of niet verliefd.

In jouw geval lijkt me van niet, want anders had je zijn gevoel en aandacht wel kunnen waarderen.

Ik gelukkig wel, ken het van mijn vorige relatie. Alleen ging dat net even wat rustiger in het begin.

Daarnaast is het internet daten, meteen vlam in de pan dat komt bij mij vrijwel niet voor.
Maar is je vorige relatie een goed voorbeeld? Die is over neem ik aan?
viva-amber schreef:
30-05-2018 19:01
Nu ga je hem vragen om zich anders te gedragen terwijl de twijfel iets is waar jijzelf mee hebt te dealen.
Goed verwoord.
Dus òf accepteren en hopen dat jij ook wat gaat voelen voor hem, òf nu al uitvoegen. Met lichtsignalen.
double
Because schreef:
30-05-2018 19:18
Oh maar dat bestaat zeker wel.
Alleen niet haalbaar als die ander al helemaal hoteldebotel is.
Blankepit schreef:
30-05-2018 19:29
En hij mag van de boodschap ook niet onzeker worden...waarom mag dat niet? Jij bepaalt toch niet wat hij voelt?
Net als die verliefdheid.....je hebt het niet heel erg in de hand. Jij hebt zeker niet in de hand wat hij voelt. Daar ga je niet over. Je kan hooguit je eigen grenzen stellen....eerlijk gezegd denk ik ook dat jullie er te verschillend in zitten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blankepit schreef:
30-05-2018 19:29
Hier bestaat dat ook hoor. Ik zou gewoon zeggen dat het iets rustiger mag. Als hij daar heel overspannen of verongelijkt op reageert is dat een teken dat het mss geen goede match is. Reageert hij relaxed en normaal, dan wakkert dat hopelijk je verliefdheid aan.
viva-amber schreef:
30-05-2018 19:16
Het gaat niet alleen over appen, het gaat ook handjes vasthouden, kusjes en praten over hoe leuk je elkaar wel niet vindt...dat mag ook allemaal niet...Het is een date geen speelafspraak in het Lineaushof. .
Ik snap je laatste zin niet, denk je dat ik dat insinueerde?

De bedoeling van mijn berichtje was om het bespreekbaar te maken. Ik heb ook gelezen dat er nog meer bij stond, maar als je dat allemaal moet benoemen bij je introductie, dan wordt die eerste zin al meteen héél ingewikkeld.
ywtje schreef:
30-05-2018 18:40
Is het echt zo simpel... Vind dat echt spannend.
Ja zo simpel is het. Alleen omdat jij in de beschreven situatie zit kunnen wij heel makkelijk dit soort dingen roepen. We kennen je tenslotte niet. Maar omdat je het zo kant-en-klaar omschrijft hebben wij er wel begrip voor, want zo gaat er niks van terechtkomen natuurlijk. Hij moet even op zn plek gezet worden en jij bent de enige die dat kan doen.
Toverspiegel schreef:
30-05-2018 19:41
Ik snap je laatste zin niet, denk je dat ik dat insinueerde?

De bedoeling van mijn berichtje was om het bespreekbaar te maken. Ik heb ook gelezen dat er nog meer bij stond, maar als je dat allemaal moet benoemen bij je introductie, dan wordt die eerste zin al meteen héél ingewikkeld.
Het gaat om de 3de date....wanneer die jongen niets meer mag wat bij daten hoort dan is het geen date.

Wanneer je dit allemaal niet wil dan leg je het probleem toch niet bij een ander neer....dan neem je toch eens even goed je eigen motieven en gevoelens onder de loep.

Het is de derde date en zij krijgt wel de kriebels van die jongen maar niet op de juiste plek.
Meesterkees schreef:
30-05-2018 19:42
Ja zo simpel is het. Alleen omdat jij in de beschreven situatie zit kunnen wij heel makkelijk dit soort dingen roepen. We kennen je tenslotte niet. Maar omdat je het zo kant-en-klaar omschrijft hebben wij er wel begrip voor, want zo gaat er niks van terechtkomen natuurlijk. Hij moet even op zn plek gezet worden en jij bent de enige die dat kan doen.
Doe even normaal zeg!
Meesterkees schreef:
30-05-2018 19:42
Hij moet even op zn plek gezet worden en jij bent de enige die dat kan doen.
Hij moet helemaal niks! Zal even helemaal mooi worden zeg.
TO vindt haar date leuk maar zit niet de de verliefdheidsstand waarin haar date waarschijnlijk zit. Het is gewoon de vraag of de date een tandje minder kàn doen.
viva-amber schreef:
30-05-2018 20:01
Het is de derde date en zij krijgt wel de kriebels van die jongen maar niet op de juiste plek.
:cheers:
Blankepit schreef:
30-05-2018 20:03
Hij moet helemaal niks! Zal even helemaal mooi worden zeg.
TO vindt haar date leuk maar zit niet de de verliefdheidsstand waarin haar date waarschijnlijk zit. Het is gewoon de vraag of de date een tandje minder kàn doen.
Dat zeg ik, hij moet even op zn plek worden gezet...
viva-amber schreef:
30-05-2018 20:02
Doe even normaal zeg!
Ik snap niet waarom je schreeuwt. Waarom is mijn reactie zo frustrerend om te lezen?
We hebben net gebeld en heb het niet besproken. Wist door dit topic helemaal niet meer wat handig was, dus eigenlijk suf voor mijzelf dat ik hem heb geopend :)

Zaterdag hebben we een leuke actieve date staan, als mijn gevoel dan zo blijft dan houdt het op en bespreek ik het zaterdag.
Hoop dat het veranderd, want het is echt een leukerd.
ywtje schreef:
30-05-2018 20:09
Zaterdag hebben we een leuke actieve date staan, als mijn gevoel dan zo blijft dan houdt het op en bespreek ik het zaterdag.
Nou, je telefoon maar even uitzetten tot zaterdag dan maar!
ywtje schreef:
30-05-2018 20:09
We hebben net gebeld en heb het niet besproken. Wist door dit topic helemaal niet meer wat handig was, dus eigenlijk suf voor mijzelf dat ik hem heb geopend :)

Als het echt een leukerd is dan moet je gewoon zelf niet zo dramatisch doen.

En anders is hij niet leuk genoeg 😉
Blankepit schreef:
30-05-2018 20:13
Nou, je telefoon maar even uitzetten tot zaterdag dan maar!
:rofl: :biggrin:
Meesterkees schreef:
30-05-2018 20:07
Ik snap niet waarom je schreeuwt. Waarom is mijn reactie zo frustrerend om te lezen?
Dat is geen schreeuwen hoor....DIT WEL AAAAHHHHH

Iemand die je niet leuk genoeg vindt op zijn plek zetten omdat jezelf niet verliefd bent....beetje sneu gedrag. Over frustraties gesproken.
Trien30 schreef:
30-05-2018 20:14
Als het echt een leukerd is dan moet je gewoon zelf niet zo dramatisch doen.

En anders is hij niet leuk genoeg 😉
Wat is in jouw ogen dramatisch?
Ben wel benieuwd. Gevoel is niet te sturen toch. Baal er van dat het zo is, eindelijk een leuke vent die laat blijken mij echt super te vinden en dan krijg ik het benauwd.
Doe dat niet voor m'n lol :) En vraag mij dan af of ik hem niet leuk genoeg vind, want ik herken dit gevoel niet. Of dat het komt doordat hij even net to much is al na twee dates en dat het nog kan veranderen bij me.
Ibelize schreef:
30-05-2018 18:48
Maar TO, waan je jezelf niet belangrijker dan je bent. Hij toont iets meer affectie en vind t kennelijk leuk om te appen. Dat wil niet zeggen dat hij head-over-heels verliefd is.
Zulke mensen heb je gewoon. Ik vind t nogal overdreven overkomen.
+1
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven