Vanavond date bellen

30-05-2018 18:37 71 berichten
Ha viva dames,

Heb even wat advies nodig, vanavond ga ik mijn date bellen. Hij benauwd mij momenteel een beetje, maar vind hem leuk genoeg dus wil dit graag bespreken.
Luchtig, niet al te zwaar. We hebben elkaar pas 2 keer gezien, hij knuffelt me buiten, zoent, wilde arm in arm lopen op de tweede date e.d. Had al aangegeven dat ik dit nog wat ongemakkelijk vind.
Hij appt ook erg veel, als ik niet reageer heb ik zo 4 appjes van hem. Nooit claimend, altijd wel over iets. Alleen krijgt mijn gevoel niet echt ruimte om te groeien. Hij appt als hij wakker is gelijk, als hij naar bed gaat, tussendoor ook erg vaak. Als ik terug reageer appt hij binnen 2 seconden weer terug.
Terwijl als ik super verliefd ben ik dit wel leuk vind. Hij is in elk geval duidelijk dat hij me leuk vindt.

Hoe kan ik overbrengen dat ik wat ruimte nodig heb, zonder dat dit onzekerheid bij hem teweeg brengt of dat hij zich terugtrekt in zijn gevoelens?
Ben soms zelf nogal direct of onhandig als het op dit gebied aankomt en maak dan weleens verkeerde keuzes waardoor ik iemand juist afstoot.

Dat wil ik niet, het is echt een leuke man, lief, aantrekkelijk en wil hem echt beter leren kennen. Alleen even in een iets rustiger tempo..

Ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.
Alle reacties Link kopieren
Ibelize schreef:
30-05-2018 18:41
Jullie daten pas? Hij is niet claimerig maar je vind dat je ruimte nodig hebt?

Ik weet niet maar als een date dit tegen mij zou zeggen heel in t begin zou ik er wel onzeker van worden en waarschijnlijk niets meer laten horen.
+1. Ik zou zó weg zijn. Als ik me moet gaan doseren dan ben ik niet ontspannen meer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ywtje schreef:
30-05-2018 20:16
Wat is in jouw ogen dramatisch?
Ben wel benieuwd. Gevoel is niet te sturen toch. Baal er van dat het zo is, eindelijk een leuke vent die laat blijken mij echt super te vinden en dan krijg ik het benauwd.
Doe dat niet voor m'n lol :) En vraag mij dan af of ik hem niet leuk genoeg vind, want ik herken dit gevoel niet. Of dat het komt doordat hij even net to much is al na twee dates en dat het nog kan veranderen bij me.
Wat is er mis met gewoon even aankijken hoe het gaat?

En dat verliefde komt soms direct, soms helemaal niet en soms pas na een tijdje.

En misschien hoef je wel helemaal niet heel erg verliefd op iemand te worden om toch een leven lang gelukkig met elkaar te kunnen zijn.

Ik werd echt pas na een paar maanden verliefd op mijn vriend met vlinders en alles erbij. Maar ik wist vanaf dag 1 dat ik hem echt heel erg leuk vond. Ineens was het er en het is niet meer weg gegaan.
Trien30 schreef:
30-05-2018 21:03
Wat is er mis met gewoon even aankijken hoe het gaat?

En dat verliefde komt soms direct, soms helemaal niet en soms pas na een tijdje.

En misschien hoef je wel helemaal niet heel erg verliefd op iemand te worden om toch een leven lang gelukkig met elkaar te kunnen zijn.

Ik werd echt pas na een paar maanden verliefd op mijn vriend met vlinders en alles erbij. Maar ik wist vanaf dag 1 dat ik hem echt heel erg leuk vond. Ineens was het er en het is niet meer weg gegaan.
Niks mis mee inderdaad, alleen normaal heb ik daar geen benauwd gevoel van. Herken jij dat bij de start met jouw vriend wel dan?
Laat het op je af komen. Hij doet het op zijn manier en jij op de jouwe. Als het goed zit ga je het misschien heel leuk vinden om wat van hem te horen. Zo niet wordt het appe vast minder hoe langer je date. Hij vind je ook leuk dus je kunt gewoon je zelf zijn. Veel plezier zaterdag.
Dank je wel Jeep, lief berichtje.
ywtje schreef:
30-05-2018 21:11
Niks mis mee inderdaad, alleen normaal heb ik daar geen benauwd gevoel van. Herken jij dat bij de start met jouw vriend wel dan?
Nee maar dat liep ook heel rustig. Ene moment appen we continue. Maar het gebeurt ook echt wel eens dat we elkaar een dag niet spreken.

Denk dat het lastig wordt als het gevoel niet gelijk opgaat. Bij ons groeit het heel geleidelijk.

Meestal ga ik een beetje sneller dan hij, hou ik wat gas in omdat hij een beetje op de rem trapt en dan komt hij me weer voorbij. Als je snap wat ik bedoel.

Maar dat gevoel aldoor een beetje op mekaar afstemmen gaat heel natuurlijk voor ons.
.
anoniem_363058 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 22:47
Reden: Viva’s bbcodes werken flut
99.39% gewijzigd
.
anoniem_363058 wijzigde dit bericht op 30-05-2018 22:48
Reden: Laat maar
99.55% gewijzigd
ywtje schreef:
30-05-2018 18:40
Is het echt zo simpel... Vind dat echt spannend.
Snap ik wel, maar dan weet je wel gelijk wat voor vlees je in je kuip hebt, als dit al niet bespreekbaar is....hij bedoelt het waarschijnlijk goed en is enthousiast over je. Als ik enthousiast over iemand ben kan ik ook doordraven en niet doorhebben dat dat niet helemaal goed aankomt. Sommige mensen reageren andersom, altijd moeilijk in te schatten, dan zijn ze "beledigd" als ze te weinig te horen krijgen. Zeker in het begin altijd lastig....
ik herken je gevoel wel. en inmiddels weet ik ook dat het bij mij eigenlijk altijd betekent dat ik vooral mezelf probeer te overtuigen dat het heus echt een leukerd is, terwijl ik eigenlijk diep van binnen al weet dat het hem niet gaat worden.

dat toegeven aan mijzelf is altijd een opluchting. want sommige mensen zijn het gewoon net niet, hoe leuk ze op papier ook zijn.
chirimoya schreef:
30-05-2018 23:29
ik herken je gevoel wel. en inmiddels weet ik ook dat het bij mij eigenlijk altijd betekent dat ik vooral mezelf probeer te overtuigen dat het heus echt een leukerd is, terwijl ik eigenlijk diep van binnen al weet dat het hem niet gaat worden.

dat toegeven aan mijzelf is altijd een opluchting. want sommige mensen zijn het gewoon net niet, hoe leuk ze op papier ook zijn.
Dit (denk ik), heb exact hetzelfde verhaal net achter me. Hoe leuk hij ook was, ik kon niks met zijn enorme enthousiasme. Heb dus ook maar conclusie getrokken dat ik hem niet leuk genoeg vond.
Al twijfel ik nog steeds een beetje, ik wilde hem niet aan het lijntje houden.
Je zeurt.
chirimoya schreef:
30-05-2018 23:29

Dit denk ik ook, ga er vanavond toch een punt achter zetten. Word net wakker met een welterusten appje en een geluidsopname die hij een half uurtje geleden heeft gestuurd met een goedemorgen ywtje...
Pfff.... Moet er ineens niet meer aan denken zaterdag nog op date te gaan.

Hij overvalt me enorm. Krijg dagelijks zoveel complimentjes, appjes. Super lief zijn enthousiasme, alleen werkt die hoeveelheid averechts. Ondanks toch best duidelijke signalen van mijn kant dat de rem er nog even op mag.
ywtje schreef:
31-05-2018 06:37
Dit denk ik ook, ga er vanavond toch een punt achter zetten. Word net wakker met een welterusten appje en een geluidsopname die hij een half uurtje geleden heeft gestuurd met een goedemorgen ywtje...
Pfff.... Moet er ineens niet meer aan denken zaterdag nog op date te gaan.

Hij overvalt me enorm. Krijg dagelijks zoveel complimentjes, appjes. Super lief zijn enthousiasme, alleen werkt die hoeveelheid averechts. Ondanks toch best duidelijke signalen van mijn kant dat de rem er nog even op mag.
Signalen van een vrouw zijn voor een man niet altijd duidelijk. Soms moet je recht in de microfoon praten bij een man.

Zeg hem letterlijk wat je nou precies van hem verwacht. Opgeven kan altijd nog.
Wat een rare harde reacties hier. Ik kan ook niet tegen zoveel enthousiasme van iemand die ik net ken. Ik heb dat bij mijn laatste date prima uit kunnen leggen door het bij mezelf te houden. Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we een kind.

Het is niet de bedoeling dat je de ander kleineert, schoffeert of het gevoel geeft dat hij niet helemaal jofel in zijn bovenkamer is, maar je mag natuurlijk wel je grenzen aangeven.

In dit geval lijkt de boel juist te escaleren doordat je je grenzen niet aangeeft.
Dat is viva.. Normaal advies kan bijna niet meer gegeven worden helaas. Het moet altijd hard. Zelf denk ik ook dat dingen uitspreken het beste is. Ik heb ook weleens een ander benauwd door enthousiasme. Ben gisteren te erg gaan twijfelen aan mijzelf door de reacties hier, waardoor ik er voor gekozen heb niets te benoemen. Wat ik al aangaf, een topic openen was niet handig voor mijzelf. Voortaan volg ik mijn eigen gevoel.

Heb er net een punt achter gezet omdat ik zo benauwd was, kon het niet volhouden tot vanavond. Zijn reactie was een beetje jammer vond ik. Om zich heen slaan, terwijl ik het bij mijzelf hield. Maar daardoor weet ik heel zeker dat ik de juiste keuze gemaakt heb. Ben nu ook opgelucht :cheer: denk dat dit gisteren als ik het eerlijk benoemd had ook niet bespreekbaar was geweest. En bij mij past iemand waarbij ik ook mijzelf kan zijn en dit soort dingen, ook al is het pas twee dates, gewoon op tafel kunnen komen. Het geeft voor mij juist aan dat ik een ander waardeer en het een kans wil geven.

Mooi voorbeeld van jou, hebjehaarookweer!
Ben blij dat ik geen whatsapp heb in ieder geval. De telefoon werkt toch meer als een drempel. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja begrijp je wel. Het moet wel leuk blijven. Je moet elkaar toch eerst beter leren kennen. Dan voel je wel aan of iemand daar op zit te wachten. Veel of weinig berichtjes sturen.
Jeep82 schreef:
31-05-2018 12:23
Ja begrijp je wel. Het moet wel leuk blijven. Je moet elkaar toch eerst beter leren kennen. Dan voel je wel aan of iemand daar op zit te wachten. Veel of weinig berichtjes sturen.
Maar daar had TO ook duidelijk over kunnen zijn. Ze zegt zelf al dat ze "waarschijnlijk te subtiel was".

Als je iets niet wil -----> zeggen
Als je iets wel wil -----> zeggen

Ik vind dat jij niet duidelijk bent geweest, hij dacht dat het wel kon. In plaats van duidelijkheid heb jij afgewacht en het afgekapt. Vind ik persoonlijk niet zo heel aardig, maargoed. Hoe had hij dit kunnen weten?
Maar, dat is in het begin toch vaak zo?
Over een jaar open je hier weer een topic met de titel : "hij appt me niet zo vaak meer zoals in het begin. Daar wordt ik onzeker van"

Zo gaat dat ....
oh, mosterd ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven