Aanmaning
donderdag 31 mei 2018 om 09:48
Het gaat om het volgende:
Ik heb gister brieven gekregen van de buurman (kotgenoot/kamergenoot) die voor mij bestemd waren. Die 1x in het half jaar zijn bus leegt. Er zaten dus facturen bij van november en een aanmaning die is opgelopen tot 104,70 het oorspronkelijke bedrag was 35 euro. Nu hebben die mij nooit telefonisch gecontacteerd of per email. Ook geen enkele brief aangetekend gestuurd. Ik vind het belachelijk om al die onkosten te betalen. Is het mogelijk hier iets aan te doen en enkel het oorspronkelijke bedrag te betalen?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb gister brieven gekregen van de buurman (kotgenoot/kamergenoot) die voor mij bestemd waren. Die 1x in het half jaar zijn bus leegt. Er zaten dus facturen bij van november en een aanmaning die is opgelopen tot 104,70 het oorspronkelijke bedrag was 35 euro. Nu hebben die mij nooit telefonisch gecontacteerd of per email. Ook geen enkele brief aangetekend gestuurd. Ik vind het belachelijk om al die onkosten te betalen. Is het mogelijk hier iets aan te doen en enkel het oorspronkelijke bedrag te betalen?
Alvast bedankt voor de hulp
anoniem_362759 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 09:55
2.45% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 10:25
Hoe zit dat dan met het adres, hebben jullie nummer 14 a, b en c of zo?
Staan er ook namen op de brievenbus of alleen maar nummers?
Als jij een eigen nummer hebt, lijkt het me niet logisch dat de post stelselmatig verkeerd bezorgd wordt.
En om nou te vermelden dat de huisarts te weinig info aan het ziekenhuis heeft verstrekt, vind ik ook een beetje onzin. Instanties gaan toch echt niet bellen als er een rekening niet betaald wordt.
Als ik jou was zou ik vliegensvlug betalen, want zo'n rekening kan hard oplopen.
Ondertussen zou ik aan de huisgenoot vragen of hij wat vaker in zijn brievenbus wil kijken, of dat jij dat mag doen!! Je kunt op deze manier van alles mislopen.
Leuke dingen maar ook nare dingen.
Als jij een eigen nummer hebt, lijkt het me niet logisch dat de post stelselmatig verkeerd bezorgd wordt.
En om nou te vermelden dat de huisarts te weinig info aan het ziekenhuis heeft verstrekt, vind ik ook een beetje onzin. Instanties gaan toch echt niet bellen als er een rekening niet betaald wordt.
Als ik jou was zou ik vliegensvlug betalen, want zo'n rekening kan hard oplopen.
Ondertussen zou ik aan de huisgenoot vragen of hij wat vaker in zijn brievenbus wil kijken, of dat jij dat mag doen!! Je kunt op deze manier van alles mislopen.
donderdag 31 mei 2018 om 10:28
Tsja, je geeft een hoop mensen de schuld, maar uiteindelijk is het jouw betalingsverplichting.
Je hebt als klant een verplichting om te zorgen dat je betaalt voor dat wat je hebt gekregen. Ook als je geen factuur of herinnering krijgt vervalt die verplichting niet. Dus het is jouw verantwoordelijkheid dat je in de gaten houdt of je een factuur ontvangt voor iets dat je hebt gekocht.
Maar ja, het is niet het probleem van de partij die dit verstuurd. Die hebben de rekeningen namelijk keurig verzonden. In jouw geval zou ik contact opnemen met het ziekenhuis en ze kopieën van de klachtenbrieven die je naar de post hebt gestuurd laten lezen. Dan kun je wel aantonen dat ook op andere momenten, toen de factuur niet werd verstuurd, dit een probleem was.
Als je dan gelijktijdig het bedrag direct betaalt, dan willen ze wellicht uit coulance de verhoging wel kwijtschelden. En uiteraard weer een brief naar de postbode.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat je het hebt over een kamergenoot én over een buurman. Als het een kamergenoot is, dan delen jullie een voordeur en heb je dus één huisnummer en één brievenbus. Of is het nu de buurman en heeft hij zijn eigen huisnummer.
Zelf meer brievenbussen ophangen bij één huisnummer is natuurlijk vragen om gedoe.
Je hebt als klant een verplichting om te zorgen dat je betaalt voor dat wat je hebt gekregen. Ook als je geen factuur of herinnering krijgt vervalt die verplichting niet. Dus het is jouw verantwoordelijkheid dat je in de gaten houdt of je een factuur ontvangt voor iets dat je hebt gekocht.
Maar ja, het is niet het probleem van de partij die dit verstuurd. Die hebben de rekeningen namelijk keurig verzonden. In jouw geval zou ik contact opnemen met het ziekenhuis en ze kopieën van de klachtenbrieven die je naar de post hebt gestuurd laten lezen. Dan kun je wel aantonen dat ook op andere momenten, toen de factuur niet werd verstuurd, dit een probleem was.
Als je dan gelijktijdig het bedrag direct betaalt, dan willen ze wellicht uit coulance de verhoging wel kwijtschelden. En uiteraard weer een brief naar de postbode.
Wat ik nog niet helemaal begrijp is dat je het hebt over een kamergenoot én over een buurman. Als het een kamergenoot is, dan delen jullie een voordeur en heb je dus één huisnummer en één brievenbus. Of is het nu de buurman en heeft hij zijn eigen huisnummer.
Zelf meer brievenbussen ophangen bij één huisnummer is natuurlijk vragen om gedoe.
donderdag 31 mei 2018 om 10:29
Ja het is een studentenhuis. Dus er zijn 6brievenbussen. Ik heb op de van mij supergroot mijn naam gezet dus echt niet te missen. En wat betreft vaker kijken ik heb dit al meerdere keren gevraagd. Ook zijn er studenten voor maanden soms niet de hele zomer, en examenperiodes. Om nu aan iedereen een brievenbus sleutel te vragen vind ik ook wat raar.Beter.Laat schreef: ↑31-05-2018 10:25Hoe zit dat dan met het adres, hebben jullie nummer 14 a, b en c of zo?
anoniem_362759 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 10:34
0.39% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 10:33
Het is een studentenhuis met allemaal studio's. Dus we hebben dezelfde voordeur maar niet dezelfde brievenbus. Iedereen heeft zijn eigen brievenbus.Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 10:28Tsja, je geeft een hoop mensen de schuld, maar uiteindelijk is het jouw betalingsverplichting.
donderdag 31 mei 2018 om 10:33
donderdag 31 mei 2018 om 10:35
Optie 3Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 10:33Om het even duidelijk te krijgen:
Optie 1: Je buurman woont op nummer X en jij woont op nummer Y?
Optie 2: Je buurman woont op nummer X (i) en jij woont op nummer X (ii)?
Optie 3: Jullie wonen beiden op nummer X, maar hebben twee aparte brievenbussen?
donderdag 31 mei 2018 om 10:39
En in de tussentijd heb je geen herinneringen gekregen? Die zijn ook allemaal verkeerd bezorgd?
Overigens kun je de buurman wel aanklagen wegens achterhouden van jouw post.
donderdag 31 mei 2018 om 10:46
Ja, dan is het toch echt jullie probleem en niet het probleem van de postbezorger.
Post moet bezorgd worden op adres en niet op naam. De postbezorger, als het freelancer is, krijgt vaak bijvoorbeeld ook maar betaald per adres. Als je aparte postbezorging wil moet je bij de gemeente een eigen adres aanvragen. Simpelweg een tweede brievenbus ophangen met een extra je naam erop kan natuurlijk, maar dan is het aan de individuele postbode om te besluiten of hij zin heeft om per naam te gaan sorteren. Dat is dan een gunst die iemand aan je verleent, maar zeker geen voorwaarde of eis.
In dit geval heb je dus geen poot om op te staan. Het ziekenhuis heeft de factuur naar het juiste adres gestuurd, de postbode heeft de factuur op het juiste adres bezorgd en jij hebt niet betaald.
donderdag 31 mei 2018 om 10:52
Dat klopt volgens mij niet want je hebt nog zoiets als postbus nummer. En dat heb ik met mijn naam er nog eens bij.Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 10:46Ja, dan is het toch echt jullie probleem en niet het probleem van de postbezorger.
Post moet bezorgd worden op adres en niet op naam. De postbezorger, als het freelancer is, krijgt vaak bijvoorbeeld ook maar betaald per adres. Als je aparte postbezorging wil moet je bij de gemeente een eigen adres aanvragen. Simpelweg een tweede brievenbus ophangen met een extra je naam erop kan natuurlijk, maar dan is het aan de individuele postbode om te besluiten of hij zin heeft om per naam te gaan sorteren. Dat is dan een gunst die iemand aan je verleent, maar zeker geen voorwaarde of eis.
In dit geval heb je dus geen poot om op te staan. Het ziekenhuis heeft de factuur naar het juiste adres gestuurd, de postbode heeft de factuur op het juiste adres bezorgd en jij hebt niet betaald.
donderdag 31 mei 2018 om 11:00
Dus dan heb je niet hetzelfde huisnummer....
als je 12a en 12b hebt, dan zijn dat verschillende nummers.
Zoals ik eerder al zei: post wordt op een adres bezorgd, niet op een naam. Dat jij je naam op de brievenbus hebt staan is niet relevant. Er zijn duizenden brievenbussen met namen van vorige bewoners erop die nooit zijn aangepast: die zouden dan allemaal hun post niet meer krijgen. Of als jij de naam van je buurman op je brievenbus zet zou je automatisch al zijn post krijgen? Bovendien wordt post per adres in een bundeltje gesorteerd bij het postkantoor. Dan weet die besteller echt niet of dat opeens over 6 bussen verspreid moet worden.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 11:07
44.16% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 11:02
Postbusnummer?
Als ik het goed begrijp is de post van alle huisgenoten geadresseerd aan Kerkstraat 1. En daar hebben jullie allemaal een aparte brievenbus met naam.
Dan vrees ik dat het klopt wat Stampertje zegt, dat de post op adres bezorgd wordt en dat je een klacht weinig uithaalt.
Natuurlijk is het wel heel vervelend dat het zo gelopen is.
donderdag 31 mei 2018 om 11:09
donderdag 31 mei 2018 om 11:09
Neen je hebt nog zoiets als bus nummer. Dus mijn brievenbus heeft een nummer. Ik heb daar mijn naam bijgezet omdat ik niet altijd een bus nummer kan ingeven online of als het gewoon niet vermeld staat. En daardoor weten ze in welke brievenbus ze het moeten steken. Dit is gewoon wetmatig correct.Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 11:00Dus dan heb je niet hetzelfde huisnummer....
als je 12a en 12b hebt, dan zijn dat verschillende nummers.
Je naam op die bus is volstrekt irrelevant,
Dus mijn adres is bv.
Boomstraat 88
4500 te Hoogdorp
Bus 03.02
donderdag 31 mei 2018 om 11:12
donderdag 31 mei 2018 om 11:14
Dit heb ik nog nooit gezien. Woon je soms in België?TKoningin schreef: ↑31-05-2018 11:09Neen je hebt nog zoiets als bus nummer. Dus mijn brievenbus heeft een nummer. Ik heb daar mijn naam bijgezet omdat ik niet altijd een bus nummer kan ingeven online of als het gewoon niet vermeld staat. En daardoor weten ze in welke brievenbus ze het moeten steken. Dit is gewoon wetmatig correct.
Dus mijn adres is bv.
Boomstraat 88
4500 te Hoogdorp
Bus 03.02
Je zegt: omdat ik niet altijd een bus nummer kan ingeven online of als het gewoon niet vermeld staat
Daar zit waarschijnlijk het probleem. Is dat busnr officieel onderdeel van je adres en hebben alle instanties deze gegevens?
donderdag 31 mei 2018 om 11:15
Ja ik woon in BelgiëIJskoffie* schreef: ↑31-05-2018 11:14Dit heb ik nog nooit gezien. Woon je soms in België?
Je zegt: omdat ik niet altijd een bus nummer kan ingeven online of als het gewoon niet vermeld staat
Daar zit waarschijnlijk het probleem. Is dat busnr officieel onderdeel van je adres en hebben alle instanties deze gegevens?
donderdag 31 mei 2018 om 11:16
En dat doet de postbode dus steeds, gezien er ook herinneringen zijn gestuurd?
donderdag 31 mei 2018 om 11:18
Een rekening blijft een rekening haha. Het gaat mij daarom en niet om die brievenbusIJskoffie* schreef: ↑31-05-2018 11:15Wat ik al dacht dus. Viva is een Nederlands forum he? Besef je dat het gros hier Nederlands is en je dus geen goed advies kan geven?
donderdag 31 mei 2018 om 11:19
IJskoffie* schreef: ↑31-05-2018 11:15Wat ik al dacht dus. Viva is een Nederlands forum he? Besef je dat het gros hier Nederlands is en je dus geen goed advies kan geven?
Het is toch hetzelfde als met de toevoegingen die we hier gebruiken? Hs, bg, 2, bis
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 31 mei 2018 om 11:20
donderdag 31 mei 2018 om 11:20
Ja ik heb 2x een klacht ingediend bij de bpost. Toen hij mijn creditcard gewoon voor de deur liet liggen. En nadat ik geen brieven meer ontving en hij die verkeerd stak. Maar dat heeft het enkel erger gemaakt.