Aanmaning
donderdag 31 mei 2018 om 09:48
Het gaat om het volgende:
Ik heb gister brieven gekregen van de buurman (kotgenoot/kamergenoot) die voor mij bestemd waren. Die 1x in het half jaar zijn bus leegt. Er zaten dus facturen bij van november en een aanmaning die is opgelopen tot 104,70 het oorspronkelijke bedrag was 35 euro. Nu hebben die mij nooit telefonisch gecontacteerd of per email. Ook geen enkele brief aangetekend gestuurd. Ik vind het belachelijk om al die onkosten te betalen. Is het mogelijk hier iets aan te doen en enkel het oorspronkelijke bedrag te betalen?
Alvast bedankt voor de hulp
Ik heb gister brieven gekregen van de buurman (kotgenoot/kamergenoot) die voor mij bestemd waren. Die 1x in het half jaar zijn bus leegt. Er zaten dus facturen bij van november en een aanmaning die is opgelopen tot 104,70 het oorspronkelijke bedrag was 35 euro. Nu hebben die mij nooit telefonisch gecontacteerd of per email. Ook geen enkele brief aangetekend gestuurd. Ik vind het belachelijk om al die onkosten te betalen. Is het mogelijk hier iets aan te doen en enkel het oorspronkelijke bedrag te betalen?
Alvast bedankt voor de hulp
anoniem_362759 wijzigde dit bericht op 31-05-2018 09:55
2.45% gewijzigd
donderdag 31 mei 2018 om 17:53
Als je toch weet dat Belgisch recht en Nederlands recht gelijk zijn hierin kan je ook vast je eigen vraag beantwoorden.
donderdag 31 mei 2018 om 18:43
Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 14:34
Waar ik in dit soort situaties altijd zo benieuwd naar ben is wat het ziekenhuis zei toen je belde. Zo vaak dat mensen hier een enorme waslijst aan adviezen en berichten vragen en krijgen, terwijl ze niet eens gebeld hebben naar de partij waarmee ze wellicht een issue hebben.
Misschien zegt dat ziekenhuis wel: Ah wel, mijnheer. Wat spijtig dat u zulk slechte postbedeling moet ondergaan. Maar natuurlijk is het geen enkel probleem wanneer u terstond het oorspronkelijke bedrag via een bankoverschrijving voldoet. Nog een fijne dag zeker, saluukes he!
donderdag 31 mei 2018 om 19:36
Ja een appartementencomplex waarin alleen studenten wonen. Als je blijkbaar zo weinig contact hebt dat je pas na een half jaar je post een keer krijgt, dan heb je het toch echt over buren ipv huisgenoten...
donderdag 31 mei 2018 om 22:46
Wie zegt dat ze weinig contact hebben? De huisgenoot leegt zijn bus gewoon weinig.Stampertje12 schreef: ↑31-05-2018 19:36Ja een appartementencomplex waarin alleen studenten wonen. Als je blijkbaar zo weinig contact hebt dat je pas na een half jaar je post een keer krijgt, dan heb je het toch echt over buren ipv huisgenoten...
“Die 1x in het half jaar zijn bus leegt.”
vrijdag 1 juni 2018 om 02:12
Maar blijkbaar is het contact niet goed genoeg om te fixen dat ie vaker kijkt... Als ik om de haverklap zou hebben dat post bij de buurman wordt bezorgd dan zou ik regelmatig aan de buurman vragen of er nog post voor je is. Maar dat zou bij huisgenoten niet eens een issue zijn, dan deel je gewoon een brievenbus of staat ie open zodat je dit soort gezeur niet hebt...Wintertime16 schreef: ↑31-05-2018 22:46Wie zegt dat ze weinig contact hebben? De huisgenoot leegt zijn bus gewoon weinig.
“Die 1x in het half jaar zijn bus leegt.”
Maar goed verschil van inzicht over wanneer je huisgenoot bent. Mijn idee was altijd dat je dan een woning deelde, niet hetzelfde flatgebouw.
vrijdag 1 juni 2018 om 02:33
.Stampertje12 schreef: ↑01-06-2018 02:12Maar blijkbaar is het contact niet goed genoeg om te fixen dat ie vaker kijkt... Als ik om de haverklap zou hebben dat post bij de buurman wordt bezorgd dan zou ik regelmatig aan de buurman vragen of er nog post voor je is. Maar dat zou bij huisgenoten niet eens een issue zijn, dan deel je gewoon een brievenbus of staat ie open zodat je dit soort gezeur niet hebt...
Maar goed verschil van inzicht over wanneer je huisgenoot bent. Mijn idee was altijd dat je dan een woning deelde, niet hetzelfde flatgebouw.
Eens, en in de OP noemt ze het zelfs een kamergenoot.
Maar dat zal ook wel Vlaams zijn waarvan wij direct moeten begrijpen dat het om een buurman gaat.
Net zoals kennelijk iedereen hoort te weten dat als je 'kotgenoot' schrijft, het iemand uit België is. Nieuwsflash: dat woord heb ik hier op Viva-forum geleerd, anders had ik het nooit geweten.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
vrijdag 1 juni 2018 om 14:42
.
Ja, net als als vele andere woorden uit het buitenland (!) hier bekend zijn. Maar dat betekent nog niet dat iedereen moet begrijpen door het woord 'kot' dat het hier om een Belgische gaat. Of moeten we voortaan ook begrijpen dat een Zuid-Afrikaanse het forum heeft gevonden als we 'skootrekenaar' lezen?
Samenvattend: als het land relevant is voor de vraag in een OP, zet dat er dan gewoon bij. Zeker op de pijler Geld en Recht.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today