December 2006
donderdag 5 maart 2009 om 15:26
Haa, Nurse, je bent er maar niet met zo'n leuk onderwerpje..hmmm ik kan dat niet, dieren doden (behalve muggen, schaam...). Ik zou lekker wachten op M, tenzij het beestje al ernstig lijdt, is hij gewond?
Verder: joehoe voor Yasmine!! gaaf zeg, nu is ze een echte dreumes.
Ik verveel me niet echt, maar het is uitstelgedrag, hier lezen..
Ainne, hou jij ook van schoentjes kopen? Ik hier wel, zit nu dus te dubben over allstars voor erbij.
Wat grappig, Leah aan de spruitjes.
Tinus, hoe was het bij Sjoerd en je zus?
Knorretje, heerlijk uitgeslapen! Ja ik gok dat over enkele dagen d'r een meisje is.
Verder: joehoe voor Yasmine!! gaaf zeg, nu is ze een echte dreumes.
Ik verveel me niet echt, maar het is uitstelgedrag, hier lezen..
Ainne, hou jij ook van schoentjes kopen? Ik hier wel, zit nu dus te dubben over allstars voor erbij.
Wat grappig, Leah aan de spruitjes.
Tinus, hoe was het bij Sjoerd en je zus?
Knorretje, heerlijk uitgeslapen! Ja ik gok dat over enkele dagen d'r een meisje is.
donderdag 5 maart 2009 om 15:32
Ik zou die allstars gewoon doen voor erbij, Falcon.
Ik koop voor Leah om de zoveel tijd echte goede Clarks-schoenen, waar haar voeten dus ook alle kanten op gemeten worden en daarnaast koop ik dan twee of drie paar goedkoperds. Ik wissel haar schoenen dagelijks af, zodat ze niet elke dag op goedkope meuk loopt.
Ik koop voor Leah om de zoveel tijd echte goede Clarks-schoenen, waar haar voeten dus ook alle kanten op gemeten worden en daarnaast koop ik dan twee of drie paar goedkoperds. Ik wissel haar schoenen dagelijks af, zodat ze niet elke dag op goedkope meuk loopt.
donderdag 5 maart 2009 om 15:33
Ja Nurse... lekker verhaal weer! Heb je geen honkbalknuppel in huis ofzo? maar moet ie natuurlijk wel in 1x dood zijn...
Heeft die mol nu geen pijn dan? Want in een klem gezeten hebben lijkt me nou niet echt een fijne ervaring...\
Anders zou ik die mol cadeau doen aan Tinus... voor bij de buren in de tuin.
Of echt uitzetten ergens ver weg... heb je geen diervriendelijkere 'klemmen'?
Kun je mol trouwens eten?
Heeft die mol nu geen pijn dan? Want in een klem gezeten hebben lijkt me nou niet echt een fijne ervaring...\
Anders zou ik die mol cadeau doen aan Tinus... voor bij de buren in de tuin.
Of echt uitzetten ergens ver weg... heb je geen diervriendelijkere 'klemmen'?
Kun je mol trouwens eten?
donderdag 5 maart 2009 om 15:36
Geluid
De mol heeft ook een hekel aan geluid. Hier kunt u gebruik van maken om de mol te verjagen.
Het geluid van de wind in flessen houdt de mol op afstand. Graaf om de één tot twee meter een fles zonder bodem in in de mollengang, met de hals boven de grond.
In de winkel zijn trilapparaatjes te koop die naast de mol ook veldmuizen en woelratten op een afstand houden.
Er zijn twee soorten vallen: vallen die de mol levend vangen (zie afbeelding rechts) en mollenklemmen, die de mol doden. Controleer de eerste regelmatig en laat de gevangen mol los op een plek waar hij/zij weinig kwaad kan en waar het kwetsbare beestje zich snel kan ingraven. Mollenklemmen moeten zo zijn afgesteld dat ze de mol direct doden, zodat onnodig lijden wordt voorkomen
http://www.mollenwinkel.n...tp://www.mollenwinkel.nl/?gclid=CPrh6d2BjJkCFUU_3godBldsmw
veeeel diervriendelijker
De mol heeft ook een hekel aan geluid. Hier kunt u gebruik van maken om de mol te verjagen.
Het geluid van de wind in flessen houdt de mol op afstand. Graaf om de één tot twee meter een fles zonder bodem in in de mollengang, met de hals boven de grond.
In de winkel zijn trilapparaatjes te koop die naast de mol ook veldmuizen en woelratten op een afstand houden.
Er zijn twee soorten vallen: vallen die de mol levend vangen (zie afbeelding rechts) en mollenklemmen, die de mol doden. Controleer de eerste regelmatig en laat de gevangen mol los op een plek waar hij/zij weinig kwaad kan en waar het kwetsbare beestje zich snel kan ingraven. Mollenklemmen moeten zo zijn afgesteld dat ze de mol direct doden, zodat onnodig lijden wordt voorkomen
http://www.mollenwinkel.n...tp://www.mollenwinkel.nl/?gclid=CPrh6d2BjJkCFUU_3godBldsmw
veeeel diervriendelijker
donderdag 5 maart 2009 om 15:42
Hahaha! Postzegel dr op! Hij komt jou kant op Yora, kun je kijken ofdat je dr een stoofpotje van kunt maken en Wellicht een mooi kleedje/bontje er van kunt maken
Of jaaaaaah, ik schenk hem aan onze Tinus, hebben de buren een mooi grasmatje?
Oh nu schaam ik me weer, bedoel, tis wel een levend wezentje...
Denk dat ik het M. idd laat ´oplossen´
Hij is verder niet gewond nee, de klem klemde alleen hard genoeg om hem flinke ademnood te bezorgen meer niet
Als ie gewond zou zijn had de hoefsmid hem ook wel met een schep in zn nek willen slaan maar nu het ding over het veld holde wilde ie dr niets van weten.... de held
tis trouwens een erg leuke en knappe kerel die smid van ons... Jammer genoeg ookal jaaaaren gelukkig met zn vriendin... sorry Yora anders was t echt wel iets voor jou!
Oh! Ons Yasmine is wakker, Roxanne keuteld hier al een half uur rond.
Kussss!
Of jaaaaaah, ik schenk hem aan onze Tinus, hebben de buren een mooi grasmatje?
Oh nu schaam ik me weer, bedoel, tis wel een levend wezentje...
Denk dat ik het M. idd laat ´oplossen´
Hij is verder niet gewond nee, de klem klemde alleen hard genoeg om hem flinke ademnood te bezorgen meer niet
Als ie gewond zou zijn had de hoefsmid hem ook wel met een schep in zn nek willen slaan maar nu het ding over het veld holde wilde ie dr niets van weten.... de held
tis trouwens een erg leuke en knappe kerel die smid van ons... Jammer genoeg ookal jaaaaren gelukkig met zn vriendin... sorry Yora anders was t echt wel iets voor jou!
Oh! Ons Yasmine is wakker, Roxanne keuteld hier al een half uur rond.
Kussss!
donderdag 5 maart 2009 om 20:15
Whahahaha, dat was ook mijn eerste gedachte toen ik je berichtje las, Nurse: ik zou er wel raad mee weten!!! Hihi! Al vraag ik me af of een mol zijn activiteiten stopt bij de schutting...
Maarre, waarom laat je hem niet een stukje van de omgeving zien en drop je hem in een stuk bos ofzo? Mol gaat een stukkie uit rijden met Nurse, hihi! Ik bedenk me net dat M waarschijnlijk al thuis is, dus ik ben benieuwd wat er van ons molletje is geworden...
En ja, ik ga vanavond naar Wie is de Mol kijken ook! Heb er zin in! Wie denken jullie dat het is? Ik denk Anniek. Zij is zo onnozel, dat kan alleen maar gespeeld zijn. Anders is ze wel heel dom.
Mijn nieuwe neefje is zoooo'n lekker scheetje! Jeetje, wat heerlijk zeg, weer zo'n mini-vers hummeltje. Ik ben meteen al gek op hem...
Manuel vond het niet zo interessant geloof ik. Maar de beschuit met muisjes gingen er wel in!
Maarre, waarom laat je hem niet een stukje van de omgeving zien en drop je hem in een stuk bos ofzo? Mol gaat een stukkie uit rijden met Nurse, hihi! Ik bedenk me net dat M waarschijnlijk al thuis is, dus ik ben benieuwd wat er van ons molletje is geworden...
En ja, ik ga vanavond naar Wie is de Mol kijken ook! Heb er zin in! Wie denken jullie dat het is? Ik denk Anniek. Zij is zo onnozel, dat kan alleen maar gespeeld zijn. Anders is ze wel heel dom.
Mijn nieuwe neefje is zoooo'n lekker scheetje! Jeetje, wat heerlijk zeg, weer zo'n mini-vers hummeltje. Ik ben meteen al gek op hem...
Manuel vond het niet zo interessant geloof ik. Maar de beschuit met muisjes gingen er wel in!
donderdag 5 maart 2009 om 20:24
donderdag 5 maart 2009 om 20:26
quote:Tinus1977 schreef op 05 maart 2009 @ 20:15:
Whahahaha, dat was ook mijn eerste gedachte toen ik je berichtje las, Nurse: ik zou er wel raad mee weten!!! Hihi!
whahaha, ik dacht dat je het over die trilstaaf had Dat je daar wel raad mee wist, na het stukje nog een keer gelezen te hebben, begreep ik pas dat het over die mol voor de buren ging
Van harte gefeliciteerd met Sjoerd!! Leukleuk! Ik ga straks even op HM kijken.
Nu gauw thee maken, en klaar zitten voor WIDM! Ik dacht de hele tijd dat het Dennis was (vind ik overigens zoooooo'n smakelijk jong ) maar ja, nu gok ik op John. Na zoveel vrouwelijke mollen, moet er toch weer eens een man aan de beurt zijn?
xx
Whahahaha, dat was ook mijn eerste gedachte toen ik je berichtje las, Nurse: ik zou er wel raad mee weten!!! Hihi!
whahaha, ik dacht dat je het over die trilstaaf had Dat je daar wel raad mee wist, na het stukje nog een keer gelezen te hebben, begreep ik pas dat het over die mol voor de buren ging
Van harte gefeliciteerd met Sjoerd!! Leukleuk! Ik ga straks even op HM kijken.
Nu gauw thee maken, en klaar zitten voor WIDM! Ik dacht de hele tijd dat het Dennis was (vind ik overigens zoooooo'n smakelijk jong ) maar ja, nu gok ik op John. Na zoveel vrouwelijke mollen, moet er toch weer eens een man aan de beurt zijn?
xx
donderdag 5 maart 2009 om 20:29
quote:Mette Mare schreef op 05 maart 2009 @ 20:26:
[...]
Hahahaha nu ik het teruglees denk ik ook oei... Dat leest even anders als ik bedoelde... hihi!
Foto's staan op HM, nu vlieg ik de bank op voor de 'visie'.
X
[...]
Hahahaha nu ik het teruglees denk ik ook oei... Dat leest even anders als ik bedoelde... hihi!
Foto's staan op HM, nu vlieg ik de bank op voor de 'visie'.
X
donderdag 5 maart 2009 om 20:56
Zucht.. Is dit nou die peuterpubeit??
Yora wil niet eten... mevrouw zegt: 'nee toetie' 'neeheee niet eten mama, Yoja toetie' Neeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Yora wil niet slapen... mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauit
mamaaaaaaa yoja huilen hoor
Yora wil niet eten... mevrouw zegt: 'nee toetie' 'neeheee niet eten mama, Yoja toetie' Neeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Yora wil niet slapen... mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauitmamaYojauitmamaYojauitmamaYojauit
mamaYojauit
mamaaaaaaa yoja huilen hoor
donderdag 5 maart 2009 om 22:26
pffffffff wij zitten ook met een kind dat niet wil slapen. hij lag eerst een uur te kletsen en zingen en daarna huilen.. even eruit, er weer in maar weer brullen.. nu ligt hij er voor de derde keer in het is al half elf. hele avond voorbij.. bweeeh, het ging net zo goed de laatste week (daarvoor ook al af en toe lastige avonden).
donderdag 5 maart 2009 om 22:49
vrijdag 6 maart 2009 om 09:16
Hey Goeiemorgen,
Wat is er weer veel geschreven zeg!
Ik ga even proberen uit mijn hoofd te reageren.
Tinus, wat vervelend van je buren dat ze zo'n herrie maken met boren en dan ook nog eens onaangekondigd tot diep in de nacht gaan feesten. Ik denk als ze dat boren niet hadden gedaan en ze geven een keer een feestje dat het voor jou heel anders zou zijn maar je houdt je natuurlijk al een tijd in met je irritatie....
Ik vind het inderdaad wel aso, dat ze niet van te voren even aankloppen om te melden dat ze een feestje geven.
Zelf denk ik dat ik er wat van gezegd zou hebben, maar dat ben ik, ik uit mezelf heel snel en makkelijk. Maar ik hoop dat het vanaf nu wat minder herrie ies voor jullie.
Mette, hoe was je weekend met familie? Heeft Nova het ook gezellig gehad?
En hoe voel je je? Ben je er al helemaal klaar voor? Wat leuk ook dat je de datum al weet, lijkt mij ook best apart hoor!
Nurse, wat een verhaal van die Mol, hoe is het nou afgelopen?
Yora, ik las je verhaal op HM, een hele dikke knuffel. Jouw tijd komt echt wel!
Knorrie, wat een leuke kamer is het geworden. Het wordt nu wel spannend he?
Wbt je werk en pottenkijkers, is dat nou iets typisch Nederlands? In Spanje ervaar ik dat nl niet zo....
Maar kan me voorstellen dat het super irritant is hoor!
Falcon, wat vervelend dat M niet wilde slapen. Mijn vriendin heeft dat ok met haar zoontje (bijna 2)
Die komt gewoon zijn bed uit om te keten en ligt er vaak pas tegen 11 uur in uiteindelijk. Heel vermoeiend.....
Dylan leg ik neer en is weg, hoor ik niet meer en wordt NOOIT wakker s'nachts, wat een mazzel wat dat betreft... Maarrrrrrr die eet ECHT geen groente vers......Dat moet ik altijd met potjes doen want hij gaat echt kokhalzen bij het eten van groente. Tja zo heeft ieder kind wat he?
Leuk dat M zo heerlijk genoot van je preitaart!
Schoenen/All Stars.
Dylan heeft geen All Stars, maar loopt veel op Puma's, en heeft Replay laarzen, Uggs en nog een merk schoenen waar ik zo niet op kom nu. Hij loopt er prima op en vooral zijn puma's zijn favoriet. Met klittenband, hij heeft erg brede voeten en een hoge wreef, het is best moelijk om voor hem schoenen te vinden.
Slaapzak, Dylan slaapt niet meer in een slaapzak, drama werd dat, ikke UITTTTTT!! Ikke Jama aan....
En dat gaat goed, hij blijft lekker onder de dekens liggen.
Tinus, gefeliciteerd met je neefje Sjoerd! Wat lekker he zo'm kleintje weer in de familie. Leuk geniet ervan!
Flodder, hoe gaat het eigenlijk met het slapen van Floortje?
Is dat nog steeds met ups en downs?
De foto's van de meeting zagen er leuk uit hoor!
Marloes, hoe is het met Amber? Zag dat je wel op de meeting was gekomen.
Hopelijk gaat het vallen van de trap nooit meer gebeuren.
Ik heb boven en beneden een traphekje en als Dylan naar boven of beneden wil ben ik er altijd bij. Hij loopt zelf maar ik loop er altijd voor of achter. Na die val ben ik daar best voorzichtig mee. Ze kunnen ook echt verkeerd terecht komen....
Gelukkig was dat niet het geval bij Amber en Dylan.
Zwaait naar Joni, Ainne,A1mee en de rest die ik nu een beetje vergeet
Hier weer een beetje stress, nu ivm de dochter van Manlief.
Ik heb er wel eens wat over verteld oo HM. Het is nu zover gekomen dat er onder toezicht stelling komt.
Manlief is er kapot van, want hij heeft geen co ouderschap en het is dus niet vanzelfsprekend dat ze naar hem kan. Plus ze heeft ook nog een zusje.
Dus nu komt er één jaar een voogd aan huis die hun gaat begeleiden.
Maar er is dus ook een kans dat de kinderen bij geen verbetering uit huis geplaatst gaan worden.
Heel heftig allemaal, dus de sfeer thuis is best moeilijk.
Dit weekend komt ze wel weer bij ons, dus we gaan heel erg genieten van haar. We weten niet wat er nog allemaal boven het hoofd hangt van dat meisje....
En die moeder blijft raar en ontkennen.
Gister was er toevallig een programma over mense die in precies dezelfde situatie zaten en vluchtten naar belgie om er zo onderuit te komen. Nu maar hopen dat moeders dat programma niet gezien heeft.
Nou ik ga Dylan aandacht geven.
XXX
Wat is er weer veel geschreven zeg!
Ik ga even proberen uit mijn hoofd te reageren.
Tinus, wat vervelend van je buren dat ze zo'n herrie maken met boren en dan ook nog eens onaangekondigd tot diep in de nacht gaan feesten. Ik denk als ze dat boren niet hadden gedaan en ze geven een keer een feestje dat het voor jou heel anders zou zijn maar je houdt je natuurlijk al een tijd in met je irritatie....
Ik vind het inderdaad wel aso, dat ze niet van te voren even aankloppen om te melden dat ze een feestje geven.
Zelf denk ik dat ik er wat van gezegd zou hebben, maar dat ben ik, ik uit mezelf heel snel en makkelijk. Maar ik hoop dat het vanaf nu wat minder herrie ies voor jullie.
Mette, hoe was je weekend met familie? Heeft Nova het ook gezellig gehad?
En hoe voel je je? Ben je er al helemaal klaar voor? Wat leuk ook dat je de datum al weet, lijkt mij ook best apart hoor!
Nurse, wat een verhaal van die Mol, hoe is het nou afgelopen?
Yora, ik las je verhaal op HM, een hele dikke knuffel. Jouw tijd komt echt wel!
Knorrie, wat een leuke kamer is het geworden. Het wordt nu wel spannend he?
Wbt je werk en pottenkijkers, is dat nou iets typisch Nederlands? In Spanje ervaar ik dat nl niet zo....
Maar kan me voorstellen dat het super irritant is hoor!
Falcon, wat vervelend dat M niet wilde slapen. Mijn vriendin heeft dat ok met haar zoontje (bijna 2)
Die komt gewoon zijn bed uit om te keten en ligt er vaak pas tegen 11 uur in uiteindelijk. Heel vermoeiend.....
Dylan leg ik neer en is weg, hoor ik niet meer en wordt NOOIT wakker s'nachts, wat een mazzel wat dat betreft... Maarrrrrrr die eet ECHT geen groente vers......Dat moet ik altijd met potjes doen want hij gaat echt kokhalzen bij het eten van groente. Tja zo heeft ieder kind wat he?
Leuk dat M zo heerlijk genoot van je preitaart!
Schoenen/All Stars.
Dylan heeft geen All Stars, maar loopt veel op Puma's, en heeft Replay laarzen, Uggs en nog een merk schoenen waar ik zo niet op kom nu. Hij loopt er prima op en vooral zijn puma's zijn favoriet. Met klittenband, hij heeft erg brede voeten en een hoge wreef, het is best moelijk om voor hem schoenen te vinden.
Slaapzak, Dylan slaapt niet meer in een slaapzak, drama werd dat, ikke UITTTTTT!! Ikke Jama aan....
En dat gaat goed, hij blijft lekker onder de dekens liggen.
Tinus, gefeliciteerd met je neefje Sjoerd! Wat lekker he zo'm kleintje weer in de familie. Leuk geniet ervan!
Flodder, hoe gaat het eigenlijk met het slapen van Floortje?
Is dat nog steeds met ups en downs?
De foto's van de meeting zagen er leuk uit hoor!
Marloes, hoe is het met Amber? Zag dat je wel op de meeting was gekomen.
Hopelijk gaat het vallen van de trap nooit meer gebeuren.
Ik heb boven en beneden een traphekje en als Dylan naar boven of beneden wil ben ik er altijd bij. Hij loopt zelf maar ik loop er altijd voor of achter. Na die val ben ik daar best voorzichtig mee. Ze kunnen ook echt verkeerd terecht komen....
Gelukkig was dat niet het geval bij Amber en Dylan.
Zwaait naar Joni, Ainne,A1mee en de rest die ik nu een beetje vergeet
Hier weer een beetje stress, nu ivm de dochter van Manlief.
Ik heb er wel eens wat over verteld oo HM. Het is nu zover gekomen dat er onder toezicht stelling komt.
Manlief is er kapot van, want hij heeft geen co ouderschap en het is dus niet vanzelfsprekend dat ze naar hem kan. Plus ze heeft ook nog een zusje.
Dus nu komt er één jaar een voogd aan huis die hun gaat begeleiden.
Maar er is dus ook een kans dat de kinderen bij geen verbetering uit huis geplaatst gaan worden.
Heel heftig allemaal, dus de sfeer thuis is best moeilijk.
Dit weekend komt ze wel weer bij ons, dus we gaan heel erg genieten van haar. We weten niet wat er nog allemaal boven het hoofd hangt van dat meisje....
En die moeder blijft raar en ontkennen.
Gister was er toevallig een programma over mense die in precies dezelfde situatie zaten en vluchtten naar belgie om er zo onderuit te komen. Nu maar hopen dat moeders dat programma niet gezien heeft.
Nou ik ga Dylan aandacht geven.
XXX