Witte Nike Air in wasmachine?
donderdag 7 juni 2018 om 21:16
Zoonlief heeft met zijn witte Nike Air's de wandelvierdaagse gelopen. Wat ooit wit was is nu pikzwart. Sorry mam, we moesten door een zandpad met modder....
Kunnen die dingen in de wasmachine? Heeft iemand daar ervaring mee?
Of heeft iemand andere tips en tricks om ze weer enigszins wit te krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele tips en ervaringen!
Het gaat trouwens om dat model met zo'n air-strook die rondom de hele achterkant zichtbaar is. Air '17 of zo?
Kunnen die dingen in de wasmachine? Heeft iemand daar ervaring mee?
Of heeft iemand andere tips en tricks om ze weer enigszins wit te krijgen?
Alvast heel erg bedankt voor eventuele tips en ervaringen!
Het gaat trouwens om dat model met zo'n air-strook die rondom de hele achterkant zichtbaar is. Air '17 of zo?
donderdag 7 juni 2018 om 22:46
Ik doe schoenen in zo’n gazen waszak met rits in de wasmachine. De bso van zoonlief zit op een tennisbaan dus de lichtgrijze nike’s zijn regelmatig oranje; beetje vanish op kort programma (15 min) en ze zijn weer mooi schoon hier. Gemiddeld past zoon een ruim half jaar in een paar schoenen dus een keer of 15 wassen kunnen ze zeker tegen. Succes ermee, wit is natuurlijk wel een grotere uitdaging

vrijdag 8 juni 2018 om 10:10
Zoon heeft met zijn witte Nike Air Max door het bos gebanjerd en ze waren donkergrijs geworden. Ze waren zodanig vies dat ik dacht ik doe ze gewoon in de wasmachine want verpest zijn ze toch al. Op 30 graden gewassen in een waszak, veters apart en ze kwamen er weer als nieuw uit !
De zolen en de zijkant van de schoenen heb ik eerst schoongemaakt met een wondersponsje zodat die ook weer blinkend wit zijn.
De zolen en de zijkant van de schoenen heb ik eerst schoongemaakt met een wondersponsje zodat die ook weer blinkend wit zijn.
vrijdag 8 juni 2018 om 10:13

vrijdag 8 juni 2018 om 10:27
Nou, ik zie daar wel een verschil in, ik loop niet met het kruis van mijn onderbroek over straat, door hondenpoep en wat nog meer. Ik hoef dat niet in dezelfde wasmachine waar later de babykleertjes of mijn beddengoed ingaat. Ik was veel op 90 maar dan nog. Gratis weerstand vind ik altijd zo'n raar excuus van mensen om vies gedrag goed te praten (niet persoonlijk naar jou toe bedoeld in dit geval hoor). Maar goed, misschien ben ik wat smetvreserig.. Ieder zijn dingapiejapie schreef: ↑07-06-2018 22:34Waarom smerig?
Ik zie het verschil niet met gedragen onderbroeken of een dekbedovertrek wat ondergekotst is als je ziek bent bijv. Eens in de maand de wasmachine sowieso op 90 graden laten draaien met wat soda en het echte vieze is wel verdwenen. En de rest is gratis weerstand.

vrijdag 8 juni 2018 om 21:18
Wat apart dat het blijkbaar wel kan. Ik heb ook ooit eens stoffen gympen in de wasmachine gegooid op een lage temperatuur en wolprogramma en die kwamen er echt heel misvormd uit dat ze daarna niet meer lekker zaten nadat ik ze ook een tijdje had opgevuld met schoenspanners . Daarnaast was de lijm verkleurd en al de metalen deeltjes die aan de gympen zaten waren verroest na een tijdje.
Zou het dus niet aandurven met leren nike's of een combinatie van materialen want je weet nooit of er iets gaat verkleuren of onbedoeld meer krimpt dan een ander deel.
Zou het dus niet aandurven met leren nike's of een combinatie van materialen want je weet nooit of er iets gaat verkleuren of onbedoeld meer krimpt dan een ander deel.