Bindingsangst of iets anders?

09-06-2018 00:47 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met mijn vriend. We hebben het fijn samen en hij is heel goed voor mij en mijn dochtertje. We zijn redelijk vaak samen, maar hebben het ook vaak druk ivm ons werk. Hij is helemaal opgenomen in mijn familie, ook mijn vrienden kunnen het goed met hem vinden.
Tot zover lijkt alles heel fijn, maar er zijn dingen waardoor ik hem toch moeilijk kan vertrouwen.

Het begon ermee dat ik een poos geleden een slipje naast zijn bed vond, niet van mij, we waren toen een paar maanden samen. Hij zei dat het een slipje van zijn ex was, hij had veel moeite met haar loslaten.
Een poos later vond ik brieven, die lagen (per ongeluk) open op zijn tafel. Brieven met veel schulden waar hij nooit over verteld heeft.

Waar ik vooral mee zit is zij bindingsangst, zoals hij het zelf noemt. Ik weet niet of zijn vrienden en familie van mij afweten, ik heb ze nooit gezien of gesproken. Hij wil niet met mij in zijn stad lopen, waar we dus het risico lopen om samen gezien te worden. Ik mag niet reageren op zijn social media, hij wil geen vrienden worden op Facebook, en een foto van ons samen plaatsen wil hij ook niet.

Ook doet hij vaak geheimzinnig met zijn telefoon. Als ik naast hem kom zitten doet hij hem snel weg, of hij doet weg waar hij mee bezig was. Hij laat hem nooit bij mij achter. Heeft hem altijd in vliegtuigmodus staan, zodat er niks binnenkomt. En hij lijkt gewoon een beetje zenuwachtig als ik te dicht bij hem met zijn telefoon in de buurt kom.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Nogmaals, we hebben het ook heel fijn samen en hij zorgt goed voor mij en kan het heel erg goed vinden met mijn dochter. De situatie maakt mij alleen onzeker over onze relatie. Terecht? Of zie ik spoken en maak ik me druk om niks? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Het is een kermis aan alarmbellen, uitroeptekens en vlaggen en jij vraagt je af wat je moet doen. Serieus?
Vind het idee van een foto plaatsen op Facebook en goeie. Ben je er snel achter. Deze vent deugt van geen kanten en jij laat dit al 1.5 jaar gebeuren. Ik had hem al na dat vage slipjesverhaal de deur uit geschopt.
Ben je echt zo afhankelijk van een man/ relatie dat je dit allemaal maar pikt?
Prima voorbeeld voor je dochter ook.
Houd je eigen huis aan en zorg dat hij niet aan je geld kan komen.
Is het een blower, gokker?
Als je al die dingen pikt dan moet jij wel vreselijk verlegen zitten om een man.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-06-2018 08:17
Als je al die dingen pikt dan moet jij wel vreselijk verlegen zitten om een man.
Of hij is heel goed in bed :A:
Is het bindingsangst of iets anders? Ik gok bijna altijd op iets anders en na het lezen van de OP gok ik zeker op iets anders.
Als iemand na 1,5 jaar nog niet met jou over de straat wil in zijn woonplaats, je niet wil voorstellen aan zijn familie, je geen fb vrienden kan zijn, heb je geen relatie.
Daar die schulden bovenop en dan maak je het nog niet uit? Sterk
Mijnneusislanger schreef:
09-06-2018 08:19
Of hij is heel goed in bed :A:
Of heel charmant en vrolijk (binnenkort van haar geld)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-06-2018 08:30
Of heel charmant en vrolijk (binnenkort van haar geld)
Of heel knap.
En natuurlijk heel lief voor haar kind. Dat vind je ook zelden.
Zo een iemand stel je toch niet aan je kind voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zelf dit blondje begrijpt het!

Afbeelding
iris1969 schreef:
09-06-2018 01:13
Bindingsangst is vaak een smoes en dat is het in mijn ogen hier ook.

Of hij schaamt zich voor jou en wil niet samen gezien worden, of hij wil nog vrijgezel lijken naar zijn ex toe en/of naar andere vrouwen toe of hij heeft nog een relatie er naast met zijn ex of met een andere scharrel.

Place your bets now :-)

Bindingsangst bestaat idd niet bij mannen, het is puur een excuus omdat ze denken een nog veel leuker exemplaar te kunnen bemachtigen ;-D
Stoppen!!!!
Deze man is niet eerlijk naar jou toe.
Zal doen alsof hij van je houdt maar jij bent een makkelijke prooi voor hem.
Waarschijnlijk heeft hij al jaren een vriendin..
Zwaar in de shit en leidt een dubbelleven.
Hij zal wel zeggen dat je niet op social media bent omdat hoe minder mensen er vanaf weten hoe beter de relatie werkt.. etc etc..
Nee stoppen met die gozer hoor!!
Hij heeft een hoop te verbergen.. nokken echt!!
TO: het is i.m.o helemaal geen interessante vraag of die gast bindingsangst heeft, hij is gewoon een enorme eikel.

Is TO trouwens nog ergens want volgens mij zitten we voor niks allemaal tips te geven, maar goed.
EN met zoveel alarmbellen wordt jij nog niet wakker ?
Niet geschoten is altijd mis
Met dit soort topics vraag ik me oprecht af wat voor antwoorden je denkt te krijgen. Natuurlijk klopt dit niet, en natuurlijk is dat slipje niet van z'n ex. Waarom accepteer je deze bullshit? Omdat hij goed voor je zorgt? Wil je een partner of een pappie?
och hij noemt het zelf bindingsangst, misschien bedoelt hij daarmee: angst dat iemand er achter komt dat ik al aan een ander gebonden ben.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ach, ik waag er ook maar een reactie aan: uiteraard is dit geen normaal gedrag en heeft hij veel te verbergen. Waarschijnlijk heeft hij een vriendin/vrouw/gezin.
To, dat zie je toch zelf ook wel?
Hij is wel actief op social media, en daaruit blijkt denk ik wel dat hij niet een andere (vaste) relatie heeft. Maar of hij date met andere vrouwen weet ik dus niet.

Ik heb wel eerder genoemd dat ik het erg vervelend vind dat we niet samen af en toe gaan lunchen in zijn stad (bijvoorbeeld). Of dat ik niet samen een leuke foto kan posten op bijvoorbeeld Facebook.
Hij heeft er altijd wel een goed antwoord op. Of een excuus. Dat ik hem tijd moet geven, hem moet vertrouwen, ‘we hebben het toch fijn zo’, ‘me pushen werkt niet.’. En dat soort dingen.

@minnimouse: ik weet wel waar hij woont. Ik kom wel vaker bij hem thuis. Alleen wil hij niet samen het centrum oid ingaan.

@zarazara100: hij is geen blower en geen gokker. (Voor zover ik weet)

Ik snap dat jullie allemaal zeggen dat het belachelijk is dat ik bij hem ben. Ik hou van hem, dat is de enige reden.
Ik begin me wel steeds meer te beseffen dat dit niet normaal is, en dat ik meer waard ben dan dit.
Pippa2312 schreef:
09-06-2018 18:01
Hij is wel actief op social media, en daaruit blijkt denk ik wel dat hij niet een andere (vaste) relatie heeft. Maar of hij date met andere vrouwen weet ik dus niet.

Ik heb wel eerder genoemd dat ik het erg vervelend vind dat we niet samen af en toe gaan lunchen in zijn stad (bijvoorbeeld). Of dat ik niet samen een leuke foto kan posten op bijvoorbeeld Facebook.
Hij heeft er altijd wel een goed antwoord op. Of een excuus. Dat ik hem tijd moet geven, hem moet vertrouwen, ‘we hebben het toch fijn zo’, ‘me pushen werkt niet.’. En dat soort dingen. Ja hij heeft het misschien fijn, maar jij duidelijk niet, anders zou je niet twijfelen

Ik snap dat jullie allemaal zeggen dat het belachelijk is dat ik bij hem ben. Ik hou van hem, dat is de enige reden.
Ik begin me wel steeds meer te beseffen dat dit niet normaal is, en dat ik meer waard ben dan dit.
:worship: Goed zo meid!
Wat de achterliggende rede ook is, deze man lijkt niet heel erg voor jou te willen gaan.
Dan moet je de eer lekker aan jezelf houden want dan is hij gewoon een enorme eikel.
Hier zou ik ook niet blij van worden hoor. Prima dat hij niet gepusht wil worden maar jij wil jij openbaar een relatie kunnen hebben. Als hij dat niet kan en daar smoesjes voor verzint lijkt het mij hoog nodig dat jij eieren voor je geld kiest en weg weest bij zo'n persoon. . Dit wil je toch niet.. Je wordt voor de gek gehouden meid! Wat voor goede redenen zouden er zijn voor dit gedrag? Denk je dat dit goed voor je gaat uitpakken als je met hem door gaat?
vreemde slip in huis
liegen over andere dingen
de relatie ontkennen

wat denk je zelf TO
Misschien heeft hij her en der ook nog geld geleend en mijdt hij het centrum vanwege de kans de geldschieters daar tegen te komen.
Ik heb het gevoel dat hij vóór jou sowieso een dubieus leven heeft geleid en daarom bang is dat zijn familie en vrienden jou daarover zullen vertellen.

Hij leeft met jou op een geïsoleerd eilandje en verzint allemaal smoesjes. Jij laat hem hiermee wegkomen, je doet het zelf. Je beseft dat hij vreemd gedrag vertoont en opent hier daarom een topic. Vervolgens zeg je dat je van hem houdt en daarom bij hem bent. Als dat voor jou voldoende is, en je met hem nog lang en gelukkig ongezien en stiekem door het leven wil gaan, vooral doen. Je bent nu aan het wegkijken want je weet dondersgoed dat die onderbroek niet van een ex kan zijn. Je laat je willens en wetens voorliegen.
Goed voorbeeld ook voor je dochter. Hij neemt echt een loopje met jullie.

Woont hij zijn hele leven al in jouw stad of woont zijn familie elders?
Wat moet je met zo'n viezerik? Die slip van ex ligt daar blijkbaar al anderhalf jaar :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven