Abortus met 21 weken
zaterdag 9 juni 2018 om 13:50
Ik ken 2 van deze casussusen vanuit mijn werk met ongeveer dit termijn. Je wordt dan gewoon ingeleid, krijgt dus echt een bevalling. Beide vrouwen hadden daarna veel spijt, 1 zelfs al tijdens de inleiding die niet meer te stoppen viel.
Wij als verpleging vonden dat de arts ( in beide gevallen dezelfde) de vrouwen niet voldoende had voorgelicht. Dat het geen embryo meer was maar een heus kindje.
Is toen een hoop over te doen geweest op de afdeling, maar ja, de arts bepaalt zijn eigen beleid.
Wij als verpleging vonden dat de arts ( in beide gevallen dezelfde) de vrouwen niet voldoende had voorgelicht. Dat het geen embryo meer was maar een heus kindje.
Is toen een hoop over te doen geweest op de afdeling, maar ja, de arts bepaalt zijn eigen beleid.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:52
Wat erg...malibu69 schreef: ↑09-06-2018 13:50Ik ken 2 van deze casussusen vanuit mijn werk met ongeveer dit termijn. Je wordt dan gewoon ingeleid, krijgt dus echt een bevalling. Beide vrouwen hadden daarna veel spijt, 1 zelfs al tijdens de inleiding die niet meer te stoppen viel.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:54
En waarom vonden die vrouwen dat erg? Ze wilden neem ik aan bewust geen kind? En waarom moesten ze de geaborteerde foetus zien? Neem aan dat je tijdens de operatie gewoon een roesje kan krijgen.malibu69 schreef: ↑09-06-2018 13:50Ik ken 2 van deze casussusen vanuit mijn werk met ongeveer dit termijn. Je wordt dan gewoon ingeleid, krijgt dus echt een bevalling. Beide vrouwen hadden daarna veel spijt, 1 zelfs al tijdens de inleiding die niet meer te stoppen viel.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:58
Omdat sommige vrouwen, jaja ze bestaan, nog enig gevoel en emotie in hun lijf hebben!redbulletje schreef: ↑09-06-2018 13:54En waarom vonden die vrouwen dat erg? Ze wilden neem ik aan bewust geen kind? En waarom moesten ze de geaborteerde foetus zien? Neem aan dat je tijdens de operatie gewoon een roesje kan krijgen.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:00
Ze zijn ingeleid. De weeën worden opgewekt en dus een natuurlijke bevalling.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 13:54En waarom vonden die vrouwen dat erg? Ze wilden neem ik aan bewust geen kind? En waarom moesten ze de geaborteerde foetus zien? Neem aan dat je tijdens de operatie gewoon een roesje kan krijgen.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:01
Heb jij een stoornis in het autistische spectrum? Oprechte vraag hoor. Het gebrek aan empathie en al jarenlang hakken op kindertopics doet me zoiets vermoeden. Zou mij meer begrip geven voor je gedrag. En ik denk de rest van het forum ook.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 13:54En waarom vonden die vrouwen dat erg? Ze wilden neem ik aan bewust geen kind? En waarom moesten ze de geaborteerde foetus zien? Neem aan dat je tijdens de operatie gewoon een roesje kan krijgen.
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 14:01
3.96% gewijzigd
zaterdag 9 juni 2018 om 14:01
Het is een bijna levensvatbaar kindje. Het lijkt mij afschuwelijk om zo laat een abortus te ondergaan. Het kindje wordt zeer waarschijnlijk levend geboren en moet dan vanzelf gaan overlijden. Dat vind ik toch wel ontzettend heftig.
Je zegt, de eerste weken heb ik niets gemerkt. Maar inmiddels gaat het dus al om 21 weken. Hoe lang was de periode dan dat je niets gemerkt hebt? Niet dat ik je wil veroordelen, maar het gaat in mijn ogen nu echt wel om wat meer dan een klompje cellen. Wat is je eigen gevoel hierbij? Daar schrijf je niets over. Dat is echter wel het meest belangrijke aspect, denk ik. Want lichamelijk kom je het wel te boven, al is het een heftige gebeurtenis, maar wat zegt je gevoel?
Het is al genoemd, maar adoptie lijkt mij een zeer te overwegen optie. Wat is je gevoel daarbij op dit moment?
Je zegt, de eerste weken heb ik niets gemerkt. Maar inmiddels gaat het dus al om 21 weken. Hoe lang was de periode dan dat je niets gemerkt hebt? Niet dat ik je wil veroordelen, maar het gaat in mijn ogen nu echt wel om wat meer dan een klompje cellen. Wat is je eigen gevoel hierbij? Daar schrijf je niets over. Dat is echter wel het meest belangrijke aspect, denk ik. Want lichamelijk kom je het wel te boven, al is het een heftige gebeurtenis, maar wat zegt je gevoel?
Het is al genoemd, maar adoptie lijkt mij een zeer te overwegen optie. Wat is je gevoel daarbij op dit moment?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:02
Kan dat niet met 'n keizersnede? Maar goed, het is bijna de helft kleiner dan wanneer het 9 maanden had kunnen groeien, dus zal beter passen. En als je echt geen kind wil is alles beter dan wanneer je er je leven lang aan vast komt te zitten. Tenminste zo zou dat voor mij gelden.Yasmeenah82 schreef: ↑09-06-2018 14:00Ze zijn ingeleid. De weeën worden opgewekt en dus een natuurlijke bevalling.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:04
Waarom wordt het niet plat gespoten voor de procedure?
zaterdag 9 juni 2018 om 14:04
Al zou zij last hebben van deze stoornis, dan nóg is het geen excuus en kan ze soortgelijke topics gewoon overslaan! Lekker makkelijk om het op een stoornis te steken en personen daarom zo te kwetsen!
zaterdag 9 juni 2018 om 14:06
Heb je enig idee hoeveel heftiger het herstel van een keizersnede is?
De TO die van d'r zwangerschap af wil heeft meer aan een nuchtere mening dan aan al die emo-reacties over de foetus.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:07
Yes! Sinds vorig jaar officieel autist bevonden!
zaterdag 9 juni 2018 om 14:08
Ik geef het alvast maar aan, ik heb je gestaft voor deze belachelijk kwetsende opmerking!
zaterdag 9 juni 2018 om 14:10
Ah kijk, dat verklaart een hoop. Is geen excuus voor je veelal kwetsende reacties, maar is makkelijk langs te klikken nu. Dank voor je eerlijke antwoord.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:10
Uhm, nee. Gevoel is namelijk niet zomaar uit te schakelen voor normale mensen, en zul je dus mee moeten nemen in de beslissing.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:06De TO die van d'r zwangerschap af wil heeft meer aan een nuchtere mening dan aan al die emo-reacties over de foetus.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:11
redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:02Kan dat niet met 'n keizersnede? Maar goed, het is bijna de helft kleiner dan wanneer het 9 maanden had kunnen groeien, dus zal beter passen. En als je echt geen kind wil is alles beter dan wanneer je er je leven lang aan vast komt te zitten. Tenminste zo zou dat voor mij gelden.
Een keizersnede?! Waarom zou je er een zware buikoperatie van maken?
Mijn schoonzus heeft zo'n late abortus gehad en het is niet niks, want inderdaad een bevalling. Dus lichamelijk zwaarder dan een vroege abortus. Dat het al echt een mini-mensje is, dat maakt het psychisch ook zwaarder.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:13
En ik heb jou gestaft omdat je onnodig staft. Want narcose is tenslotte humaner dan onverdoofd aborteren, dus dan vind ik jou opmerkingen kwetsender dan mijn aanname dat zowel vrouw als foetus onder narcose worden gebracht tijdens de procedure.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:14
Je lichaam gaat ook reageren in de vorm van stuwing en hormonen. Ook geen pretje.tonkje schreef: ↑09-06-2018 14:11Een keizersnede?! Waarom zou je er een zware buikoperatie van maken?
Mijn schoonzus heeft zo'n late abortus gehad en het is niet niks, want inderdaad een bevalling. Dus lichamelijk zwaarder dan een vroege abortus. Dat het al echt een mini-mensje is, dat maakt het psychisch ook zwaarder.