Abortus met 21 weken
zaterdag 9 juni 2018 om 14:35
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2018 14:39
Reden: Verwijderd ivm op de man
Reden: Verwijderd ivm op de man
7.69% gewijzigd
zaterdag 9 juni 2018 om 14:37
Nee dat kan ik niet, maar zij zegt 'het is kwetsend'. En dat is dus niet waar. Zij vindt.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:42
Het risico op complicaties, en welke complicaties dat kunnen zijn, kun je beter bij de kliniek bespreken. De tekst die je nu plaatst ziet er heel algemeen uit en lijkt vooral betrekking te hebben op een vroegere abortus. Het is medisch gezien nogal een verschil of het een abortus na 6 of 8 weken is of na 21 weken.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:43
Ja maar jij zegt "Ze kwetst helemaal niemand hier, ze geeft gewoon haar mening." Dat is niet aan jou om dat te bepalen natuurlijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 9 juni 2018 om 14:47
Ik begrijp ook niet zo goed waarom een veel te vroeg geboren kindje uit zichzelf maar moet sterven. Als het om een bewust opgewekte bevalling gaat met de bedoeling dat het kindje niet gaat leven, als dat wel mag, vind ik dat het kindje in kwestie onder narcose zou moeten worden gebracht, of iets van die strekking, nog in de baarmoeder.
Ik moet zeggen dat mij ook bij dit topic weer het gevoel bekruipt alsof het niet echt is, maar geplaatst om de discussie op het forum aan te zwengelen. De laatste tijd heb ik dat gevoel, dat er speciaal mensen zijn aangesteld om topics te plaatsen die heftige reacties oproepen.
Ik moet zeggen dat mij ook bij dit topic weer het gevoel bekruipt alsof het niet echt is, maar geplaatst om de discussie op het forum aan te zwengelen. De laatste tijd heb ik dat gevoel, dat er speciaal mensen zijn aangesteld om topics te plaatsen die heftige reacties oproepen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:50
zaterdag 9 juni 2018 om 14:50
De gemeente maakt, wanneer een kindje dood wordt geboren, altijd een ‘akte van een levenloos geboren kind' op. Ook wanneer de zwangerschap korter dan 24 weken duurde. Deze akte komt in het overlijdensregister van de gemeente. Bij het opmaken van de akte wordt onderscheidt gemaakt tussen of het kindje dood is geboren of kort na de geboorte is overleden. Heeft uw kindje even geleefd, dan wordt er niet alleen een overlijdensakte in het overlijdensregister opgenomen, maar ook een geboorteakte in het geboorteregister.
Heb je hier ook al aan gedacht. Een kindje dat met 22 weken wordt geboren,want je gaat gewoon bevallen, kan soms nog wel een paar uur leven. Dit ben ik op mijn vorige werkplek wel eens tegen gekomen.
Ik vind dat je er erg luchtig over doet. Vergeet niet dat je een ingeleide bevalling krijgt met weeën e.d. Daarna ben je lichamelijk nog bijna een jaar aan het ontzwangeren en hormonaal uit balans. Dit zijn alleen nog maar de fysieke kanten. De psychische kanten lijken me het ergst.
Ik ben voor baas in eigen buik en voor abortus. Maar als je geen kinderen wil dan lijkt me dat je : of geen sex hebt of double dutch gaat. Abortus als anti conceptie vind ik ronduit belachelijk.
Heb je hier ook al aan gedacht. Een kindje dat met 22 weken wordt geboren,want je gaat gewoon bevallen, kan soms nog wel een paar uur leven. Dit ben ik op mijn vorige werkplek wel eens tegen gekomen.
Ik vind dat je er erg luchtig over doet. Vergeet niet dat je een ingeleide bevalling krijgt met weeën e.d. Daarna ben je lichamelijk nog bijna een jaar aan het ontzwangeren en hormonaal uit balans. Dit zijn alleen nog maar de fysieke kanten. De psychische kanten lijken me het ergst.
Ik ben voor baas in eigen buik en voor abortus. Maar als je geen kinderen wil dan lijkt me dat je : of geen sex hebt of double dutch gaat. Abortus als anti conceptie vind ik ronduit belachelijk.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:53
Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet waar is. Ik voel me niet gekwetst door de meningen hier, maar god wat een vreselijk onderwerp vind ik dit. Raakt me echt. Gevoelsmatig voelt het toch wel als iemand om het leven brengen (voor mij!) tegelijk snap ik dat als iemand al in staat is dit te doen, een kindje echt niet wil, het maar beter is. Adoptie is natuurlijk fijner voor ons, als omstanders. En ik ben zelf geadopteerd dus voor mij voelt het niet als afgedankt of slecht.. maar de emotionele gevolgen kunnen natuurlijk wel groot zijn als iemand niet zwanger wil zijn en de zwangerschap moet uitzitten. Ook zal je veel te maken krijgen met de meningen van mensen om je heen. Sociale gevolgen. Maar vreselijk vind ik het echt, dat baby'tje die geboren wordt om dood te gaan.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:54
zaterdag 9 juni 2018 om 14:56
zaterdag 9 juni 2018 om 14:57
Hoe sta je er emotioneel tegenover? Je zegt verder niks, maar ik ben heel benieuwd waarom. Is het omdat jij dit niet perse heel emotioneel vind, of wil je juist emoties vermijden?LindaBarta schreef: ↑09-06-2018 14:50Dit is helaas een bestaand probleem en niet bedoeld om de discussie op het forum aan te zwengelen.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:59
WoW wat ontzettend heftig.
Ik neem aan dat je dit zeer weloverwogen hebt besloten en je je beseft dat dit niet zomaar iets is? Je zult er zelf zeer veel moeite mee kunnen hebben achteraf.
ik zit in mijn kraamweek en de tranen rollen me over mijn wangen. Vind het zo’n verdrietige casus. En ik vind het zo bizar dat het nog kan zo ver in de zwangerschap. arme baby. En ook arme jij, je besluit zoiets niet zomaar denk ik. Je eigen kindje.
Ik neem aan dat je dit zeer weloverwogen hebt besloten en je je beseft dat dit niet zomaar iets is? Je zult er zelf zeer veel moeite mee kunnen hebben achteraf.
ik zit in mijn kraamweek en de tranen rollen me over mijn wangen. Vind het zo’n verdrietige casus. En ik vind het zo bizar dat het nog kan zo ver in de zwangerschap. arme baby. En ook arme jij, je besluit zoiets niet zomaar denk ik. Je eigen kindje.
zaterdag 9 juni 2018 om 15:00
Moet? Echt zoek hulp.. je moet hier niet alleen doorheen gaan. Ik wens je zoveel sterkte, wat de beslissing ook is.LindaBarta schreef: ↑09-06-2018 14:56Ik reageer wat langzamer omdat Nederlands niet mijn moedertaal is... Het is een ongewenst zwangerschap en geestelijk en lichamelijk voel ik me niet bereid om een zwangerschap uit te dragen. Zelf vind ik het ook ontzettend erg dat ik dit besluit moet nemen...
zaterdag 9 juni 2018 om 15:12
Dit.strikjemetstippels schreef: ↑09-06-2018 14:31Het is toch ook een horror show om zo laat achter een zwangerschap te komen. Ik zou ook behoorlijk in paniek zijn. En ik weet ook absoluut zeker dat ik geen kinderen wil en kan mij niet voor stellen dat iets dat voor de helft mijn DNA heeft, een zinvol leven gaat hebben. Dus eerlijk gezegd denk ik dat ik het ook zou doen tot aan de wettelijke termijn.
En zwanger blijven en dan afstaan ter adoptie lijkt mij nog zwaarder. Dan blijf je je ook afvragen hoe het kind opgroeit en blijf je daar ook je hele leven mee bezig.
Als zwangerschap afgebroken is, dan weet je in ieder geval zeker dat er niets meer is. Ook al kan ik mij wel voorstellen dat dit emotioneel ook zwaar is, maar ik denk dat je daar op een gegeven moment wel klaar mee kunt zijn en afsluiten
zaterdag 9 juni 2018 om 15:14
TO zit op dit moment in een situatie waarin direct gehandeld moet worden. Uitstel is niet mogelijk. Ik kan me voorstellen dat je je dan expres focust op het technische gedeelte. TO heeft de beslissing genomen omdat dat het niet anders kan. Door te wijzen naar het emotionele, en al die reacties hier van 'ach' en 'wee' kun je ook iemand iets aanpraten.
Moeders kunnen het zich waarschijnlijk niet voorstellen maar als je echt geen kind wilt, dan is een zwangerschap de grootste nachtmerrie. Je ziet de foetus als de vijand.
Dat gewauwel over adoptie. Pfff, daar moet je iemand in zo'n situatie niet mee lastig vallen. Adoptie heet verder strekkende gevolgen dan een abortus. Bij een adoptie kan dat kind over 16 of 18 jaar opeens bij je op de stoep staan. Als je je daarvan bewust bent, zal dat altijd een rol spelen in je leven.
En die akte van een levenloos geboren kind is volgens mij geen plicht, maar een recht, voor die mensen die tegen hun wil in een vroeggeboorte hebben verloren.
De artsen die zoiets doen helpen vrouwen om een probleem op te lossen. Beter een niet geboren kind, dan een ongewenst kind, of een kind dat in ongelukkige omstandigheden zal moeten opgroeien. Dat kun je een kind ook niet aandoen.
Op Viva wordt te veel vanuit de moedergevoelens geredeneerd. Zet een ander raampje in je brein open, niet iedereen wil kinderen. Meestentijds om hele valide redenen. Tegenwoordig is er rationeel gezien geen reden meer om wél een kind te nemen.
Veroordeel TO niet, praat haar geen schuldgevoel aan. Het is wat het is.
Sterkte TO.
Moeders kunnen het zich waarschijnlijk niet voorstellen maar als je echt geen kind wilt, dan is een zwangerschap de grootste nachtmerrie. Je ziet de foetus als de vijand.
Dat gewauwel over adoptie. Pfff, daar moet je iemand in zo'n situatie niet mee lastig vallen. Adoptie heet verder strekkende gevolgen dan een abortus. Bij een adoptie kan dat kind over 16 of 18 jaar opeens bij je op de stoep staan. Als je je daarvan bewust bent, zal dat altijd een rol spelen in je leven.
En die akte van een levenloos geboren kind is volgens mij geen plicht, maar een recht, voor die mensen die tegen hun wil in een vroeggeboorte hebben verloren.
De artsen die zoiets doen helpen vrouwen om een probleem op te lossen. Beter een niet geboren kind, dan een ongewenst kind, of een kind dat in ongelukkige omstandigheden zal moeten opgroeien. Dat kun je een kind ook niet aandoen.
Op Viva wordt te veel vanuit de moedergevoelens geredeneerd. Zet een ander raampje in je brein open, niet iedereen wil kinderen. Meestentijds om hele valide redenen. Tegenwoordig is er rationeel gezien geen reden meer om wél een kind te nemen.
Veroordeel TO niet, praat haar geen schuldgevoel aan. Het is wat het is.
Sterkte TO.
zaterdag 9 juni 2018 om 15:15
Ik hoop dat je iemand in de buurt hebt waar je mee kunt praten.LindaBarta schreef: ↑09-06-2018 14:56Ik reageer wat langzamer omdat Nederlands niet mijn moedertaal is... Het is een ongewenst zwangerschap en geestelijk en lichamelijk voel ik me niet bereid om een zwangerschap uit te dragen. Zelf vind ik het ook ontzettend erg dat ik dit besluit moet nemen...
Zoek ook professionele hulp (Fiom)
Het is een zware beslissing.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar