Abortus met 21 weken
zaterdag 9 juni 2018 om 14:16
redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:13En ik heb jou gestaft omdat je onnodig staft. Want narcose is tenslotte humaner dan onverdoofd aborteren, dus dan vind ik jou opmerkingen kwetsender dan mijn aanname dat zowel vrouw als foetus onder narcose worden gebracht tijdens de procedure.
Je had het over “het” (kind dus) platspuiten! Bij een normale bevalling is narcose totaal niet van toepassing, nooit!
je hebt recht op een abortus natuurlijk maar het is niet niks in zo’n laat stadium, als financien de enige redenen zijn dan vraag ik me af of je alleen hebt laten doorrekenen en of je al eens gesproken hebt met het FIOMLindaBarta schreef: ↑09-06-2018 13:26Ik ben er pas laat achtergekomen dat ik zwanger ben. De eerste weken heb ik niets gemerkt, ik was gewoon ongesteld. Ik weet dat het een laat stadium is, maar ik heb geen andere keuze. Ben alleenstaand en kan het financieel niet veroorloven.
Ik kan alleen bij een abortuskliniek terecht en heb al een afspraak...toch ben ik benieuwd naar ervaringen naar degenen die dit al hebben meegemaakt.
"Risico op complicaties
De kans op een complicatie tijdens of na de behandeling is uiterst klein. Mogelijke complicaties kunnen zijn: overmatig bloedverlies of beschadiging van de baarmoeder. Aanvullende behandeling in een algemeen ziekenhuis kan in dat geval nodig zijn (< 0,2%).
Daarnaast kan het voorkomen dat een prille zwangerschap toch niet is beëindigd of dat er restweefsel in de baarmoeder is achtergebleven. In dat geval kan de arts besluiten dat aanvullende medicatie of een curettage nodig is.
In het algemeen heeft de behandeling geen nadelige invloed op volgende zwangerschappen. De eerstvolgende menstruatie kunt u 4 tot 6 weken na de abortus verwachten."
"Risico op complicaties
De kans op een complicatie tijdens of na de behandeling is uiterst klein. Mogelijke complicaties kunnen zijn: overmatig bloedverlies of beschadiging van de baarmoeder. Aanvullende behandeling in een algemeen ziekenhuis kan in dat geval nodig zijn (< 0,2%).
Daarnaast kan het voorkomen dat een prille zwangerschap toch niet is beëindigd of dat er restweefsel in de baarmoeder is achtergebleven. In dat geval kan de arts besluiten dat aanvullende medicatie of een curettage nodig is.
In het algemeen heeft de behandeling geen nadelige invloed op volgende zwangerschappen. De eerstvolgende menstruatie kunt u 4 tot 6 weken na de abortus verwachten."
zaterdag 9 juni 2018 om 14:17
Als ik de berichten in dit topic mag geloven is de natuurlijke weg volgen ook erg zwaar en met 'n buikoperatie ga je onder narcose en kun je dat emotionele aspect helemaal vermijden.tonkje schreef: ↑09-06-2018 14:11Een keizersnede?! Waarom zou je er een zware buikoperatie van maken?
Mijn schoonzus heeft zo'n late abortus gehad en het is niet niks, want inderdaad een bevalling. Dus lichamelijk zwaarder dan een vroege abortus. Dat het al echt een mini-mensje is, dat maakt het psychisch ook zwaarder.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:17
En hoe sta je er emotioneel tegenover?LindaBarta schreef: ↑09-06-2018 14:16Ik kan alleen bij een abortuskliniek terecht en heb al een afspraak...toch ben ik benieuwd naar ervaringen naar degenen die dit al hebben meegemaakt.
"Risico op complicaties
zaterdag 9 juni 2018 om 14:18
Vandaar dus keizersnede, waarbij zowel vrouw als foetus onder narcose zijn. Lijkt me, zeker als er hormonale emoties kunnen spelen, de meest humane optie.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:19
Ze kwetst helemaal niemand hier, ze geeft gewoon haar mening. Trek je dat niet, zet je haar onder de negeer.
Eeuwige gezeik op haar altijd.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:19
doe even normaal. je krijgt geen buikoperatie voor je gemak, je krijgt een buikoperatie op medische indicatie.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:17Als ik de berichten in dit topic mag geloven is de natuurlijke weg volgen ook erg zwaar en met 'n buikoperatie ga je onder narcose en kun je dat emotionele aspect helemaal vermijden.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:20
zaterdag 9 juni 2018 om 14:21
Dit lijkt mij eerlijk gezegd ook en dat zeg ik als moeder.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:18Vandaar dus keizersnede, waarbij zowel vrouw als foetus onder narcose zijn. Lijkt me, zeker als er hormonale emoties kunnen spelen, de meest humane optie.
Die emoties zijn of komen er toch wel. Al vind ik TO erg technische vragen stellen en niets over het emotionele. Jammer TO. Ook dat je niet reageert op dingen die gezegd zijn. Al zou ik ook snappen dat dit veel te dichtbij komt, dan is de struisvogelmethode een betere strategie.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:18Vandaar dus keizersnede, waarbij zowel vrouw als foetus onder narcose zijn. Lijkt me, zeker als er hormonale emoties kunnen spelen, de meest humane optie.
Ik vind dat een arts die gezonde kinderen nog aborteert met zoveel weken ook niet helemaal zuiver hoor. Wie kan dat nou.
Veel sterkte TO.
anoniem_370091 wijzigde dit bericht op 09-06-2018 14:24
10.40% gewijzigd
Keizersnede is medisch doen ze niet zonder medisch reden dus.redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:02Kan dat niet met 'n keizersnede? Maar goed, het is bijna de helft kleiner dan wanneer het 9 maanden had kunnen groeien, dus zal beter passen. En als je echt geen kind wil is alles beter dan wanneer je er je leven lang aan vast komt te zitten. Tenminste zo zou dat voor mij gelden.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:23
Yep. Dat vond ik idd nogal een lugubere voorstelling dat de foetus onverdoofd ter wereld moet komen en dan af moet sterven.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:25
Ik ken trouwens wel iemand die bevallen is rond de 21 weken. Dit was omdat het kindje zwaar gehandicapt zou zijn geweest.
Ze moest inderdaad gewoon bevallen.
Uiteraard in dit geval des te emotioneler omdat iemand geen afstand wou doen van de baby, maar wel moest. De handicap zou ontzettend zwaar zijn geweest en de baby zou sowieso niet lang geleefd hebben.
In ieder geval is het inderdaad al echt een minimensje. Er was een dienst en begrafenis. Heb het kindje ook nog gezien en ze hadden hem kleertjes aangetrokken.
Ik denk wel dat je misschien moet gaan aangeven dat je het allemaal niet wil zien.. Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat. Ik weet ook niet goed hoe jij er emotioneel tegenover staat TO. Zou je daarop willen reageren?
Ze moest inderdaad gewoon bevallen.
Uiteraard in dit geval des te emotioneler omdat iemand geen afstand wou doen van de baby, maar wel moest. De handicap zou ontzettend zwaar zijn geweest en de baby zou sowieso niet lang geleefd hebben.
In ieder geval is het inderdaad al echt een minimensje. Er was een dienst en begrafenis. Heb het kindje ook nog gezien en ze hadden hem kleertjes aangetrokken.
Ik denk wel dat je misschien moet gaan aangeven dat je het allemaal niet wil zien.. Ik weet niet hoe het in de praktijk gaat. Ik weet ook niet goed hoe jij er emotioneel tegenover staat TO. Zou je daarop willen reageren?
zaterdag 9 juni 2018 om 14:26
Je mening geven kan op verschillende manieren. Hier wordt er weer met de botte bijl gehakt zoals zo vaak, dat kan best wat minder. Autist of niet. Het blijft een precair onderwerp dus een beetje op je woorden letten is niks mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 9 juni 2018 om 14:28
Ik vraag me af hoe ze het kind eruit gaan krijgen in zo’n abortus kliniek.
Misschien toch eerst het kindje in stukjes verdelen, levend en dan alsnog een zuigcurretage?
Ik ben zelf geen tere ziel maar als je als arts dit soort klussen fluitend doet, wat ben je dan voor mens?
En hoe krijgen ze de placenta er uit, die blijft op dat termijn 9 van de 10 x vast zitten met een hoop bloedverlies.
Geen fatsoenlijke gynaecoloog die dit op zo’n manier zou doen, echt niet.
Misschien toch eerst het kindje in stukjes verdelen, levend en dan alsnog een zuigcurretage?
Ik ben zelf geen tere ziel maar als je als arts dit soort klussen fluitend doet, wat ben je dan voor mens?
En hoe krijgen ze de placenta er uit, die blijft op dat termijn 9 van de 10 x vast zitten met een hoop bloedverlies.
Geen fatsoenlijke gynaecoloog die dit op zo’n manier zou doen, echt niet.
Waarom zou ze het niet overwegen? Het kan en mag met zoveel weken in Nederland.
Adopteren is iets totaal anders, dat moet je ook maar aankunnen. Eerst een zwangerschap voldragen, terwijl je dat eigenlijk niet wil, dan je kind afstaan en vervolgens verder leven met de wetenschap dat er ergens jouw kind rondloopt. Dat lijkt mij persoonlijk zwaarder dan een abortus.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vind de eerste reacties op pagina 1 reuze meevallen.
En bijzonder ook dat hier weer over gevallen wordt, en dat iemand moord noemt en dat is kennelijk prima.
Dat vind ik nou wanstaltig, om een TO die al met een probleem zit nog eens soort dingen in de schoenen te schuiven.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:30
-redbulletje schreef: ↑09-06-2018 14:23Yep. Dat vond ik idd nogal een lugubere voorstelling dat de foetus onverdoofd ter wereld moet komen en dan af moet sterven.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2018 14:36
Reden: verwijderd ivm ongepast
Reden: verwijderd ivm ongepast
1.70% gewijzigd
zaterdag 9 juni 2018 om 14:31
Het is toch ook een horror show om zo laat achter een zwangerschap te komen. Ik zou ook behoorlijk in paniek zijn. En ik weet ook absoluut zeker dat ik geen kinderen wil en kan mij niet voor stellen dat iets dat voor de helft mijn DNA heeft, een zinvol leven gaat hebben. Dus eerlijk gezegd denk ik dat ik het ook zou doen tot aan de wettelijke termijn.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:33
Slaat ook nergens op natuurlijk. Maar jij kunt niet bepalen voor iemand of de woorden van RB kwetsend zijn of niet. Het mag wat mij betreft bij dit soort onderwerpen best een beetje minder.Star² schreef: ↑09-06-2018 14:28Ik vind de eerste reacties op pagina 1 reuze meevallen.
En bijzonder ook dat hier weer over gevallen wordt, en dat iemand moord noemt en dat is kennelijk prima.
Dat vind ik nou wanstaltig, om een TO die al met een probleem zit nog eens soort dingen in de schoenen te schuiven.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!