20-25kg afvallen. Wie ook?
woensdag 30 mei 2018 om 11:03
Ik lees en doe nog steeds mee hoor! Gisteren weer bij de weegschaalmevrouw geweest en helaas maar 100 gram lichter.
Maar door de warmte houd ik wel veel vocht vast, dus daar gooi ik het maar op
Verder gaat het eten en bewegen goed, ik doe nu ook thuis oefeningen van
FitnessBlender via youtube
Deze heb ik vanmorgen gedaan met een kettlebell van 4 kilo https://www.youtube.com/watch?v=6pDMOIlPLFE
Deze is ook leuk voor je armen
https://www.youtube.com/watch?v=ptQXsJf ... hC&index=6
Maar door de warmte houd ik wel veel vocht vast, dus daar gooi ik het maar op

Verder gaat het eten en bewegen goed, ik doe nu ook thuis oefeningen van
FitnessBlender via youtube
Deze heb ik vanmorgen gedaan met een kettlebell van 4 kilo https://www.youtube.com/watch?v=6pDMOIlPLFE
Deze is ook leuk voor je armen
https://www.youtube.com/watch?v=ptQXsJf ... hC&index=6
zaterdag 2 juni 2018 om 18:24
Hoi Allemaal,
Ik wil graag meedoen als stok achter de deur als dit topic nog actief is!
Ik zal mijzelf eerst kort even voorstellen: ik ben 29 jaar, 1,82cm en 118,7 kg.
Eerder ben ik van 130 kg afgekomen en sinds maart weer begonnen op een gewicht van 124,5 kg. Het valt me af en toe zo zwaar.
Ik werk in een hotel en er is altijd en overal lekker en ongezond eten, zoete broodje van het ontbijt etc.
Wandelen doe ik bijna dagelijks met mijn hond en wandel dan of 5 of 8 km en fiets om de dag thuis op de home trainer. Dagelijks kom ik makkelijk aan de 10.000 stappen op mijn stappenteller.
Alles wat ik eet vul ik in op de app omdat ik dacht dat ik het zelf wel een ' beetje ' bij kon houden maar dat werkt dus niet.
Heeft nog iemand hier problemen mee? Als ik echt m'n best doe gaat de kilo's er best makkelijk af maar ik heb denk ik te weinig discipline.
Ik hoop dus als ik hier wekelijks vorderingen plaats dat dat een stok achter de deur is!!
Ik wil graag meedoen als stok achter de deur als dit topic nog actief is!
Ik zal mijzelf eerst kort even voorstellen: ik ben 29 jaar, 1,82cm en 118,7 kg.
Eerder ben ik van 130 kg afgekomen en sinds maart weer begonnen op een gewicht van 124,5 kg. Het valt me af en toe zo zwaar.
Ik werk in een hotel en er is altijd en overal lekker en ongezond eten, zoete broodje van het ontbijt etc.
Wandelen doe ik bijna dagelijks met mijn hond en wandel dan of 5 of 8 km en fiets om de dag thuis op de home trainer. Dagelijks kom ik makkelijk aan de 10.000 stappen op mijn stappenteller.
Alles wat ik eet vul ik in op de app omdat ik dacht dat ik het zelf wel een ' beetje ' bij kon houden maar dat werkt dus niet.
Heeft nog iemand hier problemen mee? Als ik echt m'n best doe gaat de kilo's er best makkelijk af maar ik heb denk ik te weinig discipline.
Ik hoop dus als ik hier wekelijks vorderingen plaats dat dat een stok achter de deur is!!
zondag 3 juni 2018 om 17:17
Ha leuk dat jullie er (nog) zijn! Luuntje welkom! Je bent al goed op weg! En veel beweging heb je. En Tsja discipline, als dat toch eens te koop was
En Hoetepetoet leuke oefeningen! Ik heb een hele lichte kettlebel, maar deze workout lijkt me best pittig. Ik doe soms de beginnersoefening voor kettlebel van Optima Vita - Marloes. Vind ik sowieso een leuke site.
Bij mij gaat het best goed, al had ik gisteren een mindere dag met en uit eten en een verjaardag. Hopelijk valt de schade morgen mee

En Hoetepetoet leuke oefeningen! Ik heb een hele lichte kettlebel, maar deze workout lijkt me best pittig. Ik doe soms de beginnersoefening voor kettlebel van Optima Vita - Marloes. Vind ik sowieso een leuke site.
Bij mij gaat het best goed, al had ik gisteren een mindere dag met en uit eten en een verjaardag. Hopelijk valt de schade morgen mee

maandag 4 juni 2018 om 09:54
Hey dames,
Sorry voor de radiostilte. Even drukke weken hier. En het afvallen ging ook minder goed terwijl ik wel goed mijn best deed. Dus ik was lichtelijk gefrustreerd. Maar sinds afgelopen week zit er weer beweging in. Vanmorgen 88kg. Dat betekent 9,4kg eraf sinds 1 april. Niet slecht toch?
Zo meteen weer naar de sportschool voor mijn uurtje krachttraining. Vind ik er geen klap aan maar we houden vol.
Succes deze week!!!
Sorry voor de radiostilte. Even drukke weken hier. En het afvallen ging ook minder goed terwijl ik wel goed mijn best deed. Dus ik was lichtelijk gefrustreerd. Maar sinds afgelopen week zit er weer beweging in. Vanmorgen 88kg. Dat betekent 9,4kg eraf sinds 1 april. Niet slecht toch?
Zo meteen weer naar de sportschool voor mijn uurtje krachttraining. Vind ik er geen klap aan maar we houden vol.
Succes deze week!!!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
maandag 4 juni 2018 om 16:37
Boannan leuk om weer van je te lezen! En wat ga je goed zeg, 9,4 in 2 maanden!! Ik zou er voor tekenen! En knap dat je het al zo lang vol houdt zeg. Ik snap de frustratie dat er niets af gaat ondanks je best doen heel goed, dat zijn echt de momenten waarop ik de handdoek id ring wil gooien (en dat vaak dus ook doe). Hier ook al 5 dagen op hetzelfde gewicht, dus ik probeer mijn motivatie te behouden...
maandag 4 juni 2018 om 21:36
Ik moet dan ook mijn best doen hoor om vol te houden. En soms mis ik het gewoon. Nu met dat lekkere weer roséetjes, ijs, chips... Los van dat ik nog 18kg moet en dat die er niet vanzelf af gaan kan ik wat dat betreft nooit meer alle remmen los gooien. Best lastig.Pinguïnlover schreef: ↑04-06-2018 16:37Boannan leuk om weer van je te lezen! En wat ga je goed zeg, 9,4 in 2 maanden!! Ik zou er voor tekenen! En knap dat je het al zo lang vol houdt zeg. Ik snap de frustratie dat er niets af gaat ondanks je best doen heel goed, dat zijn echt de momenten waarop ik de handdoek id ring wil gooien (en dat vaak dus ook doe). Hier ook al 5 dagen op hetzelfde gewicht, dus ik probeer mijn motivatie te behouden...
(Klaagmodus uit).
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 5 juni 2018 om 04:39
Hallo allemaal, ik wil ook meedoen! Ik ben 1m75 en weeg 103 kg, de eerste 3 kg zijn er af. In 2 maanden voor elkaar gekregen
ik hoop er toch wat meer vaart in te krijgen. Ik ben vandaag met Sonja Bakker begonnen, ik denk niet dat ik het helemaal exact ga volgen maar het is toch een guideline. Ik tennis graag en veel, maar ben bang dat de sportschool meer effect zal hebben. Ik wil deze maand onder de 100 kg komen, poeh ik zou vroeger nooit gedacht hebben dat ik blij zou zijn met een weegschaal die op 100 staat... Uiteindelijk wil ik naar de 75. Het zal een lange weg worden.
dinsdag 5 juni 2018 om 05:23
Ik heb ook een fitbit en ik vind dat motiveren om meer in beweging te komen. Zeker met die challenges via facebook. Zijn er op dit forum misschien ook dames met een fitbit? We zouden dan samen een challenge kunnen beginnen. Op dagen/nachten dat ik werk (ik zit nu ook op mijn werk) vind ik het wel lastig om de 10000 stappen te zetten.
dinsdag 5 juni 2018 om 10:37
boannan dat is hardstikke goed 9,4 kg kwijt!
soms lijkt het wel als je het niet verwacht er wel iets af is en andersom, tenminste dat heb ik weleens.
Millie750 wat is een fitbit? ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om aan de 10.000 stappen per dag te komen, als het te warm weer is en ik niet ver ga wandelen met mijn hond dan kom ik er ook niet aan, moet echt minimaal 5 km per dag wandelen met mijn hond wil ik er goed overheen komen.
Ik hoop dat we elkaar allemaal kunnen motiveren! Vrijdag ga ik op de weegschaal, dan zal ik laten weten wat er deze week af is gegaan.
caloriecalculator.nl is wel een leuke site, als ik 0,8 kg per week afval zou ik op 5 november onder de 100 kg moeten zitten. Verteld ook precies hoeveel kcal je max per dag mag eten en per week mag je er dan 10 minder. Misschien kennen jullie dit al maar vond het wel een mooi schema.
Succes allemaal!
soms lijkt het wel als je het niet verwacht er wel iets af is en andersom, tenminste dat heb ik weleens.
Millie750 wat is een fitbit? ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om aan de 10.000 stappen per dag te komen, als het te warm weer is en ik niet ver ga wandelen met mijn hond dan kom ik er ook niet aan, moet echt minimaal 5 km per dag wandelen met mijn hond wil ik er goed overheen komen.
Ik hoop dat we elkaar allemaal kunnen motiveren! Vrijdag ga ik op de weegschaal, dan zal ik laten weten wat er deze week af is gegaan.
caloriecalculator.nl is wel een leuke site, als ik 0,8 kg per week afval zou ik op 5 november onder de 100 kg moeten zitten. Verteld ook precies hoeveel kcal je max per dag mag eten en per week mag je er dan 10 minder. Misschien kennen jullie dit al maar vond het wel een mooi schema.
Succes allemaal!
dinsdag 5 juni 2018 om 11:12
Ik heb geen fitbit (activity app/tracker) maar wel een apple watch. Ik probeer dagelijks 10.000 stappen te halen maar haal dat eigenlijk alleen als ik een flink stuk wandel. Op de dagen dat ik naar de sportschool ga red ik dat bijvoorbeeld al niet terwijl ik dan wel 1u15min gesport heb (voornamelijk krachttraining).Millie750 schreef: ↑05-06-2018 05:23Ik heb ook een fitbit en ik vind dat motiveren om meer in beweging te komen. Zeker met die challenges via facebook. Zijn er op dit forum misschien ook dames met een fitbit? We zouden dan samen een challenge kunnen beginnen. Op dagen/nachten dat ik werk (ik zit nu ook op mijn werk) vind ik het wel lastig om de 10000 stappen te zetten.
dinsdag 5 juni 2018 om 23:17
Een fitbit is een activitytracker, ik heb deze www.coolblue.nl/product/735745/fitbit-c ... GgQAvD_BwELuuntje19419 schreef: ↑05-06-2018 10:37boannan dat is hardstikke goed 9,4 kg kwijt!
Succes allemaal!
Het motiveert me echt om in beweging te komen. En je kan via de app anderen uitdagen, dan kan je van elkaar zien wat je doet. Ik hou mijn gewicht er ook in bij. Het kan gekoppeld worden met my fitness pal maar dat vind ik nogal bewerkelijk. Toch is dat ook een goede app waarin je alles kan bijhouden wat je eet, en je behalve de caloriën ook kan zien hoeveel vetten en koolhydraten je eet.
Super boannan 9,4 kilo eraf, ik ook dat ik dat ook over 3 maanden kan zeggen!
woensdag 6 juni 2018 om 16:37
vrijdag 8 juni 2018 om 12:08
Op de goede weg Luuntje! Ik ben inmiddels ook al wat kwijt, begon met 106.5 (in maart..) en sta nu op 101.9. Ben nu weer wat fanatieker. Had vroeger nooit gedacht dat ik blij zou zijn om de weegschaal op 100 te zien
maarja. Die krachttraining is wel een goeie boannan... Ik denk dat ik daar toch ook maar weer aan moet beginnen. Ik ben nu sponsor van een fitnessclub, moet weer gewoon lid worden. Ik begon enthousiast, kreeg last van mijn knie en heb dat nu nog af en toe. Ik vind de groepslessen het leukst maar dat gaat nu niet ivm mijn knie. Dan toch maar aan die apparaten gaan zeulen...
vrijdag 8 juni 2018 om 13:16
Op de goede weg Luuntje! Ik ben inmiddels ook al wat kwijt, begon met 106.5 (in maart..) en sta nu op 101.9. Ben nu weer wat fanatieker. Had vroeger nooit gedacht dat ik blij zou zijn om de weegschaal op 100 te zien
maarja. Die krachttraining is wel een goeie boannan... Ik denk dat ik daar toch ook maar weer aan moet beginnen. Ik ben nu sponsor van een fitnessclub, moet weer gewoon lid worden. Ik begon enthousiast, kreeg last van mijn knie en heb dat nu nog af en toe. Ik vind de groepslessen het leukst maar dat gaat nu niet ivm mijn knie. Dan toch maar aan die apparaten gaan zeulen...
vrijdag 8 juni 2018 om 21:43
Hallo,
Eindelijk heb ik een forum gevonden wat me aantrekt. Graag zou ik net als jullie flink wat gewicht kwijt willen.
Ik ben 37 jr en weeg 90 kg.
Vorig jaar ben ik 10kg afgevallen maar dat zit er inmiddels grotendeels weer bij.
Ik woon samen met een koekiesmonster. Wat het niet makkelijk maakt om voet bij stuk te houden.
Ik kan over het algemeen heel goed gezond eten maar kan overvallen worden door eetbuien op zwakke momenten wanneer het 'gezellig' is of wanneer ik me rot voel en er lekkers in huis ligt.
Hoe gaan jullie daar mee om? Hoe weren jullie je tegen eetbuien oid?
Wat tevens een probleem is is voldoende bewegen en het sporten.
Ik heb van die periodes dan ga ik consequent maar ineens komt er dan weer de klad in en schaam ik mij heel erg. Het ontbreek me aan discipline op de langere termijn.
Krijgen jullie steun van je thuisfront?
Lieve groetjes vanuit a'doorn
Eindelijk heb ik een forum gevonden wat me aantrekt. Graag zou ik net als jullie flink wat gewicht kwijt willen.
Ik ben 37 jr en weeg 90 kg.
Vorig jaar ben ik 10kg afgevallen maar dat zit er inmiddels grotendeels weer bij.
Ik woon samen met een koekiesmonster. Wat het niet makkelijk maakt om voet bij stuk te houden.
Ik kan over het algemeen heel goed gezond eten maar kan overvallen worden door eetbuien op zwakke momenten wanneer het 'gezellig' is of wanneer ik me rot voel en er lekkers in huis ligt.
Hoe gaan jullie daar mee om? Hoe weren jullie je tegen eetbuien oid?
Wat tevens een probleem is is voldoende bewegen en het sporten.
Ik heb van die periodes dan ga ik consequent maar ineens komt er dan weer de klad in en schaam ik mij heel erg. Het ontbreek me aan discipline op de langere termijn.
Krijgen jullie steun van je thuisfront?
Lieve groetjes vanuit a'doorn
zaterdag 9 juni 2018 om 08:22
Poeh dat is lastig Kroelie. Ik doe zelf de boodschappen dus er komt nu niet teveel lekkers in huis, mijn zoon krijgt wat geld mee voor wat lekkers op school, en mijn dochter wilt ook afvallen. Mijn vriend doet ook mee maar is minder vastberaden. Voorheen ging hij vaak chips kopen, en tja dan at ik natuurlijk ook mee. Hij kocht whiskey voor zichzelf en ik rode port, tja dat zet ook flink aan, ben nu overgestapt op thee.
Vervelend voor je dat je je zo schaamt, maar tegenover wie schaam je je dan? Je koekiemonster noem je toch niet voor niets zo.. Er zijn mensen die zichzelf verliezen in drugs en alcohol, veel roken... Ik zou ook willen dat ik verslaafd ben aan hardlopen oid en dat dat mijn uitlaatklep zou zijn maar helaas daar vind ik niets aan. Tennissen vind ik wel leuk, probeer iets te zoeken wat je ook leuk vindt. Ik word ook erg gemotiveerd van mijn fitbit, ik doe mee met challenges en kan in de app ook mijn gewicht bijhouden.
Wees niet te streng voor jezelf, je koekiemonster houdt van je zoals je bent, sta jezelf niet in de weg. Maar als jij gelukkiger bent met minder kilo's dan kan jij dat bewerkstelligen! Één vreetbui hoeven er niet gelijk een hoop te worden.
Tja discipline op lange termijn.. ik ben bang dat wij allemaal op dit forum zitten omdat het daar ons aan ontbreekt/ontbrak. Maar we zijn nu toch begonnen en doen ons best, dat is een stap in de goede richting. Als ik lees dat boannan ruim 9 kilo kwijt is, dan denk ik "ja dat moet ik ook kunnen!"
Dus kom op, schouders eronder, en in een zwakke bui hier je frustraties wegschrijven!
Vervelend voor je dat je je zo schaamt, maar tegenover wie schaam je je dan? Je koekiemonster noem je toch niet voor niets zo.. Er zijn mensen die zichzelf verliezen in drugs en alcohol, veel roken... Ik zou ook willen dat ik verslaafd ben aan hardlopen oid en dat dat mijn uitlaatklep zou zijn maar helaas daar vind ik niets aan. Tennissen vind ik wel leuk, probeer iets te zoeken wat je ook leuk vindt. Ik word ook erg gemotiveerd van mijn fitbit, ik doe mee met challenges en kan in de app ook mijn gewicht bijhouden.
Wees niet te streng voor jezelf, je koekiemonster houdt van je zoals je bent, sta jezelf niet in de weg. Maar als jij gelukkiger bent met minder kilo's dan kan jij dat bewerkstelligen! Één vreetbui hoeven er niet gelijk een hoop te worden.
Tja discipline op lange termijn.. ik ben bang dat wij allemaal op dit forum zitten omdat het daar ons aan ontbreekt/ontbrak. Maar we zijn nu toch begonnen en doen ons best, dat is een stap in de goede richting. Als ik lees dat boannan ruim 9 kilo kwijt is, dan denk ik "ja dat moet ik ook kunnen!"
Dus kom op, schouders eronder, en in een zwakke bui hier je frustraties wegschrijven!
zaterdag 9 juni 2018 om 12:29
Hoi!
Zou ik bij deze groep mogen aansluiten?
Ik ben 22 jaar en weeg momenteel 108.5. Ik kom van 110,6 af. Om een gezond gewicht te hebben moet ik tussen de 51 en 68 kg wegen, dit betekent total 40,5 kilo. Nu heb ik zo'n vermoeden dat mij dat nooit gaat lukken, ik ben vanaf kinds af aan al zwaarder geweest.
Ik heb sinds kort een sport abbo bij de uni in mijn stad. Hierdoor mag ik ook gratis zwemmen en allerlei sporten doen. Wat ik nu vooral doe is baantjes zwemmen. Ben tot nu toe deze week 3 keer gegaan en wil morgen ook gaan. Dat is ook meteen de 1e week dat ik er weer voor wil gaan.
Zou ik bij deze groep mogen aansluiten?
Ik ben 22 jaar en weeg momenteel 108.5. Ik kom van 110,6 af. Om een gezond gewicht te hebben moet ik tussen de 51 en 68 kg wegen, dit betekent total 40,5 kilo. Nu heb ik zo'n vermoeden dat mij dat nooit gaat lukken, ik ben vanaf kinds af aan al zwaarder geweest.
Ik heb sinds kort een sport abbo bij de uni in mijn stad. Hierdoor mag ik ook gratis zwemmen en allerlei sporten doen. Wat ik nu vooral doe is baantjes zwemmen. Ben tot nu toe deze week 3 keer gegaan en wil morgen ook gaan. Dat is ook meteen de 1e week dat ik er weer voor wil gaan.
zaterdag 9 juni 2018 om 14:42
Welkom Kroelie, Millie en Deeeemilove; gezellig wat meer activiteit hier!
Zwakke momenten en gebrek aan discipline? Te herkenbaar...
Wat me nu helpt is om bewust te denken: wil ik dit echt eten? Is het me de calorieën waard? Vanochtend kleine 20 km gefietst in het bos. Had 0 zin en energie (kort nachtje), maar vanavond een etentje dus wilde wat extra verbranden zodat de schade hopelijk meevalt... Achteraf natuurlijk heel blij dat ik toch gegaan ben!
Oh en Boannan, jouw klaagmodus van vd week had de mijne kunnen zijn. Ik denk dan zelfs: waarom word ik nou toch dik van lekker eten, beeeehhh!!! Hahaha zo stom! Chocolade en chips zou gewoon calorieloos moeten zijn hahahahaha!
Zwakke momenten en gebrek aan discipline? Te herkenbaar...

Oh en Boannan, jouw klaagmodus van vd week had de mijne kunnen zijn. Ik denk dan zelfs: waarom word ik nou toch dik van lekker eten, beeeehhh!!! Hahaha zo stom! Chocolade en chips zou gewoon calorieloos moeten zijn hahahahaha!
zaterdag 9 juni 2018 om 18:24
Hoi iedereen. Ik ga me ook melden. Zit al lang slecht in mn vel en laag zelfbeeld etc... Gisteren ben ik een fitness abo gaan afsluiten. Ik ben zo'n 1m65 en de teller staat op 87,3... Als ik er 20 kg af krijg, dat zou het zijn. Momenteel denk ik in kleine stapjes natuurlijk. Volgende vrijdag heb ik in de fitness afgesproken om de toestellen terug te leren kennen (ben er 2j geleden ook geweest) en tegen dan maakt hij ook een voedings- en trainingsschema. Maar ik ga zometeen al eens naar de fitness, al doen wat ik van toen nog weet
Wish me luck on my journey!

Wish me luck on my journey!
zondag 10 juni 2018 om 15:06
Bodyshape, ja dat vind ik ook best leuk Deeeemilove. Niet te veel gespring, dan krijg ik last van mijn borsten
. Goed dat je je sportmomenten al heb ingebouwd! En voor jou ook gelijk een goede start Ailuros. Super dat je al bij voorbaat al gaat. Ik hoop van de week ook te kunnen zeggen dat ik weer naar de fitness geweest ben, maar ik heb wel iig 5 tenniswedstrijden deze week, waarvan 2 in de enkel. Maar fitness is een stuk effectiever.
Ja die voldoening die je jezelf geeft als je eigenlijk geen zin hebt om te gaan en tóch gaat is fijn hè pinguïnlover! Jullie motiveren me allemaal om mijn fitnessspullen uit de mottenballen te halen. Ik ga nu gelijk kijken wanneer ik tijd heb deze week.
Mijn weegschaal stond vanmorgen op 100.9, weer wat minder
Hoop volgend weekend onder de 100 te zitten!

Ja die voldoening die je jezelf geeft als je eigenlijk geen zin hebt om te gaan en tóch gaat is fijn hè pinguïnlover! Jullie motiveren me allemaal om mijn fitnessspullen uit de mottenballen te halen. Ik ga nu gelijk kijken wanneer ik tijd heb deze week.
Mijn weegschaal stond vanmorgen op 100.9, weer wat minder

Hoop volgend weekend onder de 100 te zitten!