Lijf & Lijn alle pijlers

20-25kg afvallen. Wie ook?

17-04-2018 09:43 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil/moet er ook 20-25kg afvallen en wil meeschrijven? Tips en ervaringen uitwisselen enzo? Schrijf mee!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een artikel gelezen over onderzoek waaruit bleek dat je bij een dieet iets in je cellen kapot maakt wat echt jaren duurt om weer te herstellen. Dat maakt dat je na het dieet minder calorieen nodig hebt en dus ook sneller weer aankomt als je terugvalt in je oude eetpatroon. En dat een volgende dieetpoging langzamer gaat. Geen idee of het waar is, er wordt zoveel geschreven over dit onderwerp, de een zegt koolhydraatarm, de ander zegt juist gebalanceerd, etc. Maar ik weet wel dat het 4 jaar geleden bij mij veel sneller ging en toen was ik weliswaar 4 jaar jonger maar had ik ook bij start een stuk minder overgewicht.

Ach het betekent gewoon dat we het langer vol moeten houden. Ik houd mezelf voor dat ik elke dag gewoon heel gezond bezig ben met mijn bewegen en voeding.

Fijne koningsdag allemaal!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wat jij schrijft Boannan klopt denk ik wel. 5 jaar terug viel ik veel makkelijker af. Nu was ik toen ook wel wat strenger. Uiteindelijk moet je toch denk ik op een eetpatroon uitkomen wat je altijd kunt volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook ja. Iets dat je voor altijd kunt volgen. Een gezond voedingspatroon. Ik heb ook de tijd niet (en wil die er ook niet voor maken) om dubbele maaltijden te bereiden en steeds extra te moeten koken omdat ik iets niet mag of kan eten. Het eten dat ik maak is ook zo ongezond niet, ik geef het tenslotte ook aan mijn 7-jarige.
Het is vooral het snacken en het eten uit onvrede enzo. En niet te snel resultaat willen, dat is ook wel een puntje van aandacht. Hollen en dan stilstaan schiet niet op natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik zou hier ook graag mee schrijven, ik ben 32 jaar en wil zeker 25 kg kwijt, als het kan meer.. :)
Begin januari was voor mij de maat vol en heb ik mn leefstijl omgegooid.
Inmiddels 3 maand verder ben ik 12 kg kwijt, maar ben er nog lang niet.

Wat voor mij tot nu toe werkt is het bijhouden van calorieën. dit heeft me zo bewust gemaakt van wat ik at (en vooral dronk.. cola bijv) hoeveel calorieën het eigenlijk bevat.
Ik ben niet obsessief en eet ook gerust een patatje maar ik merk wel dat ik nu betere keuzes maak
Alle reacties Link kopieren
Hi Lalafera! Wat knap dat je al 12 kg kwijt bent. Je bent op de goede weg.

Ik heb de afgelopen week twee keer gebak gehad (waaronder gisteren een oranje tompouce ;-D ) maar verder ging het wel okay.

Vanochtend ben in maar weer op de weegschaal gaan staan, ik vond dat toch zó spannend, en de eerste 2,4 kg is eraf! Ik weeg nu exact 92 kg. Heb nog wel een behoorlijk lange weg te gaan maar ik ben blij dat er een begin is gemaakt. :-]
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Een oranje tompucehoort erbij op koningsdag haha.
Daar heb ik gister ook van genoten :)

Super de eerste kilos er af! Dat motiveert enorm!
Wat goed om te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat.

Bij mij gaat het afvallen even wat minder. Heb nog steeds snel de neiging om foute dingen te eten en te weinig discipline... Zit ook nog steeds met mijn enkel en daar baal ik heel erg van, kan nog steeds niet pijnvrij lopen en fietsen en lange stukken lopen word nog afgeraden. Fysio kan momenteel niks betekenen behalve intapen. Vind het zo ontzettend jammer, hier in de omgeving kan je zo lekker fietsen (naar Zeeland of België bijvoorbeeld). Vriendin heeft haar fiets van het station opgehaald en bij mij gezet zodat we samen kunnen fietsen... Ben blij als ik weer alles kan, gister naar de rommelmarkt gegaan en toen ik thuis kwam had ik wel een beetje spijt van het lopen..
Balen Chiara, dan wordt je motivatie inderdaad minder.

Ik begin nu iets af te vallen. Ik woog vanmorgen 80,9. Nu heb ik wel 2 weken vakantie en dan ben ik over het algemeen iets minder actief en eet ik meer. Maar eens even kijken hoe dat gaat. Ik merk in ieder geval aan mijn lijf dat alles iets slapper is, dus dat er wel wat vanaf is.
Vandaag maar eens even wat in huis doen, boodschappen doen ed.
Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen een baalmoment na het wegen. Er is maar 1 ons af tov van vorige week. Het is wel een beetje te verklaren want vrijdagavond feest met veel te veel wijntjes, zaterdagavond uit eten (lekker tapas) en zondag een verjaardag met een stukje taart en borrelhapjes. Maar aan de andere kant heb ik de rest van de week echt heel hard mijn best gedaan en heb ik elke dag minimaal 9km gewandeld. Dus het voelt niet helemaal eerlijk. Ik heb dus nog steeds die eerste 5kg niet gehaald.

Hoe gaan jullie?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik begrijp dat je baalt boannan. Maar je kunt het misschien ook zien als; ik ben niet aangekomen na een week met 3 dagen genieten van lekker eten. Plus, die drie dagen waren wel de afgelopen dagen. Grote kans dat als je vandaag netjes eet, je morgen wel wat bent afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik snap dat je baalt, Boannan.
Maar je bent in ieder geval wel afgevallen ondanks de feestjes en het etentje.
Volgende week laat de weegschaal vast en zeker een mooier gewicht zien!

Chiiaraaaaa, jammer dat je je discipline wat kwijt bent qua eten. Hopelijk kun je dat snel weer oppakken. Misschien helpt het om wat extra gezonde dingen (die je ook echt lekker vindt) in huis te halen. Beterschap met je enkel!

Fijn dat er al wat af is Miranda. Dat motiveert! Misschien kun je de vakantie gebruiken om wat meer te gaan wandelen/fietsen? Fijne vakantie in ieder geval. :-]

Ik kook altijd voor twee dagen. Gisteren had ik iets te veel pasta klaargemaakt en ik vond het ook té lekker. Oftewel ik heb er veel te veel van gegeten. :facepalm: Ik ga daar vaker de mist mee in.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom dit topic even binnenvallen.
Lees dat veel mensen het hebben over eetbuien, snaaien, gebrek aan discipline etc.
Iemand al eens overwogen zich op ADHD te testen?
Ik ben twee jaar geleden getest (reden: allerlei dingen die ik van ADHD herkende op internet), bleek het te hebben en fiks ook. Medicijnen gaan slikken en tot mijn stomme verbazing (had ik nog nooit iets over gelezen), hielden mijn eetbuien en snaaigedrag op. Gewoon klaar. Van de ene op de andere dag. En binnen anderhalf jaar is er nu ruim 30 kg als sneeuw voor de zon verdwenen.
Grote verschil: ik kan nu keuzes maken; ook het verkeerde eten bleek bij mij voort te komen uit impulsgedrag, zo kenmerkend voor ADHD.
En voor het eerst in m’n leven heb ik oom de discipline om het sporten vol te houden.

Succes met jullie strijd!
Alle reacties Link kopieren
swaentje71 schreef:
30-04-2018 09:16
Ik kom dit topic even binnenvallen.
Lees dat veel mensen het hebben over eetbuien, snaaien, gebrek aan discipline etc.
Iemand al eens overwogen zich op ADHD te testen?
Ik ben twee jaar geleden getest (reden: allerlei dingen die ik van ADHD herkende op internet), bleek het te hebben en fiks ook. Medicijnen gaan slikken en tot mijn stomme verbazing (had ik nog nooit iets over gelezen), hielden mijn eetbuien en snaaigedrag op. Gewoon klaar. Van de ene op de andere dag. En binnen anderhalf jaar is er nu ruim 30 kg als sneeuw voor de zon verdwenen.
Grote verschil: ik kan nu keuzes maken; ook het verkeerde eten bleek bij mij voort te komen uit impulsgedrag, zo kenmerkend voor ADHD.
En voor het eerst in m’n leven heb ik oom de discipline om het sporten vol te houden.

Succes met jullie strijd!

Ja ik heb dus ADD. :-]
Ik heb een tijdje Dexamfetamine gebruikt en had toen ook totáál geen last meer van eetbuien. En viel dus af. Zonder te diëten, ik was helemaal niet veel met voeding bezig. At gewoon, normaal. Echt wauw!
Helaas (om een lang verhaal kort te maken) had ik wel last van andere bijwerkingen en heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. :| En mijn (vr)eet-obsessie kwam weer terug.
Ik zit er wel aan te denken om ooit weer aan de AD(H)D medicatie te gaan. (uiteraard in overleg met psychiater)
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
swaentje71 schreef:
30-04-2018 09:16
Ik kom dit topic even binnenvallen.
Lees dat veel mensen het hebben over eetbuien, snaaien, gebrek aan discipline etc.
Iemand al eens overwogen zich op ADHD te testen?
Ik ben twee jaar geleden getest (reden: allerlei dingen die ik van ADHD herkende op internet), bleek het te hebben en fiks ook. Medicijnen gaan slikken en tot mijn stomme verbazing (had ik nog nooit iets over gelezen), hielden mijn eetbuien en snaaigedrag op. Gewoon klaar. Van de ene op de andere dag. En binnen anderhalf jaar is er nu ruim 30 kg als sneeuw voor de zon verdwenen.
Grote verschil: ik kan nu keuzes maken; ook het verkeerde eten bleek bij mij voort te komen uit impulsgedrag, zo kenmerkend voor ADHD.
En voor het eerst in m’n leven heb ik oom de discipline om het sporten vol te houden.

Succes met jullie strijd!
Ik denk dat ik geen ADHD heb. Ik heb er verder geen kernmerken van. Bij mij heeft het meer met emotie te maken. Ik ben hooggevoelig en dingen raken mij snel. Daarnaast heb ik van baby af aan al overgewicht gehad. Later als schoolkind en begin pubertijd niet, maar toen ik meer geld te besteden had, kocht ik vaak eten. De verslaving aan zoet eten....
Alle reacties Link kopieren
Dat is balen dan he boannan, hier zou dat ook teveel van t goede zijn, afgelopen weekend ook uit eten geweest en paar wijntjes, dat tikt altijd flink aan.
Dat merk ik in de opvolgende week ook altijd. Maar goed dan weer een poosje streng.
Soms is het juist ook weer ff een oppepper voor je verbranding merk ik, dan gaat het de tweede week ineens wat sneller
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me graag aansluiten. Weeg nu zo’n 95 kilo. Altijd al flink geweest, maar nu loopt het echt de spuigaten uit. Pas mijn zomerkleding niet meer en wil echt naar de 80 kilo toe, en het liefst nog minder.
Ben een enorme zoetekauw, krijg elke avond heel veel trek om te snaaien en kan dat maar moeilijk weerstaan.

Ik hoop dat met bijhouden wat ik eet de juiste weg weer ga vinden.
Alle reacties Link kopieren
Net op de weegschaal gestaan en i.p.v. 95 weeg ik 93.9.
Dus de eerste kilo is er al vanaf. Haha 😂
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 2 weken aan het opletten en eten volgens het menu van de gewichtsconsulente. Op mijn eigen weegschaal ben ik nu 2,2 kilo kwijt.

Vorige week weinig gesport, vanaf zondag weer elke dag. Het openluchtzwembad is afgelopen zaterdag open gegaan en ben al 2 x geweest.
Een half uur lang baantjes zwemmen, schoolslag en borstcrawl.

En maandag 45 minuten op de loopband gewandeld tegen 12% helling
(op hartslag gelopen) en nog 10 minuten op de roeitrainer.

Over 2 weken weer wegen bij de consulente, ben benieuwd!

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend 93.2 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
s1981 schreef:
05-05-2018 15:39
Vanochtend 93.2 👍🏻
Goed bezig! Ik heb ook een goede week. Alleen morgen gezelligheid met eten en wijntjes dus dat kan het resultaat wat negatief beïnvloeden...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames
Graag schrijf ik hier mee.
Ik weeg momenteel (denk ik) 94 kg bij 168cm. Ik wil zeker 20 kg eraf.

Ook ik heb al meerdere diëten gevolgd. Extreme ook.
Maar nu enkele jaren niet veel meer eraan gedaan. Door gebrek aan tijd en onrust waardoor ik de puf en tijd er niet voor had. Nu wel.

Ik heb besloten om dit keer de 'beste' weg te kiezen en via huisarts doorverwijzing naar diëtiste geregeld. Ik ben enkele keren bij haar geweest en zij is tot dusver trots omdat ik telkens als ik bij haar kom wel afgevallen ben. In totaal 3x geweest en 3,5 kg kwijt.
Maar nu zit het een beetje in het slop. Ik ga dat vanaf maandag weer goed oppakken en in juni heb ik bij haar weer een afspraak!!!
Alle reacties Link kopieren
Dames
Hoe zien jullie dag menu's eruit???
Tips zijn welkom
Alle reacties Link kopieren
Serengeti schreef:
30-04-2018 09:24
Ja ik heb dus ADD. :-]
Ik heb een tijdje Dexamfetamine gebruikt en had toen ook totáál geen last meer van eetbuien. En viel dus af. Zonder te diëten, ik was helemaal niet veel met voeding bezig. At gewoon, normaal. Echt wauw!
Helaas (om een lang verhaal kort te maken) had ik wel last van andere bijwerkingen en heb ik uiteindelijk besloten om er mee te stoppen. :| En mijn (vr)eet-obsessie kwam weer terug.
Ik zit er wel aan te denken om ooit weer aan de AD(H)D medicatie te gaan. (uiteraard in overleg met psychiater)
Heeft je arts geen andere medicatie voorgesteld? Er zijn nogal wat varianten/soorten.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
06-05-2018 16:41
Dames
Hoe zien jullie dag menu's eruit???
Tips zijn welkom
Een gemiddelde dag voor mij:

Ontbijt: 200gr volle kwark en een sinaasappel
Lunch: salade van 250gr cherry tomaatjes, een halve avocado, 75gr gerookte kipfilet, 1 eetlepel olijfolie en een halve citroen uitgeperst
Avondeten: een Jamie 15 minute meal. Verschilt per dag. Per maaltijd gemiddeld 600 calorieën
Voor het naar bed gaan: 2 waldkorn crackers met zuivelspread light

Ik eet tussen de 1.600-1.700 calorieën per dag ongeveer en wandel dagelijks anderhalf uur. Dat is 400-500 calorieën extra verbranden.

Ik had vanmorgen een extreem goed resultaat. 1,9kg eraf deze week. Vorige week was ik maar een ons afgevallen en dus zit ik op een keurig gemiddelde van 1kg per week vooralsnog. Mijn eerste mijlpaal gehaald (eerste 5kg eraf) en op naar de volgende (onder de 90kg)!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Bonean wauw knap.
Het lijkt zo weinig haha. Duh. Fijn dat.je zo goed resultaat hebt gemiddeld. Merk je al iets? Jippie eerste 5 is er af !!.

En daar zit ik nu mee. Wat denken jullie hierover?
Minder eten en sneller afvallen of minder snel afvallen maar meer eten maar andere dingen. Diëtiste zegt dat ik 4 vk boterhammen moet eten dagelijks. Ik snap haar redenering maar ergens roept een stemmetje dat het wel veel is en erg lang duurt zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven