Mode & Beauty alle pijlers

Bolero

10-06-2018 12:14 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
En weer lees ik het in een topic over een outfit: géén bolero, want die dingen zijn afgrijselijk.

Sinds ik op dit forum rondwandel, heb ik geleerd dat bolero's verboden moeten worden. Maar waarom eigenlijk? Ik vind ze leuk en handig. Ik kan zomerjurken met blote schouders dankzij die dingen ook op mijn werk dragen.

Mijn vraag is dus: wat is er zo verschrikkelijk fout aan een bolero?
Ibelize schreef:
10-06-2018 13:37
Ik

@TO,

is dat ook jouw smaak?
Die rok niet, ballerina's wel. Krijg ik nu straf?
merano schreef:
10-06-2018 13:50
Vaak zoek je alleen iets duns om je kipfiletjes mee te bedekken, en dan kan een bolerootje toch prima?

Een jeans jasje of colbert is best warm. En jurken met mouwen zijn meestal geen zomerjurken dus daar heb je niks aan met temperaturen zoals de laatste weken in Nederland.
Precies!
Lavenderblue schreef:
10-06-2018 13:59
Die rok niet, ballerina's wel. Krijg ik nu straf?
nee hoor. Maar dan kan het kloppen dat je van die meisjesachtige kleding leuk vind.
Ik droeg vroeger ook ballerina's hoor, nu niet meer. Nu heb ik wel 2 espadrilles. Dat vinden veel mensen ook afschuwelijk haha.
Iewl. De bolero vind ik het meest seksloze kledingstuk naast de tankini en de witte legging (met jeansrok) . Werkelijk niemand staat het goed maar het zal vast makkelijk zijn ofzo. Ik heb er geen in mijn kast liggen en die komt er ook niet in.
Bij de vero moda en only heb je superdunne vestjes die vind ik dertig maal beter staan dan de meeste bolero's

https://www.amazon.es/dp/B01FMNQQP2/ref ... btag=9o1Nj

Of ga voor een luchtige kimono:

http://fashionsfobia.com/wp-content/upl ... mmer-8.jpg
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Die bolero van Meds is geweldig.
Ik heb wel bolero's maar draag ze niet vaak omdat ze wat mij betreft niet genoeg vorm hebben. Liever draag ik een kort jasje/blazer op een jurk als hij niet warm genoeg is. Of anders een dik vest in de winter.
ceci wijzigde dit bericht op 10-06-2018 17:12
0.41% gewijzigd
Voor mij is 'saai' juist de bedoeling bij een bolero. Ik draag die dingen als het 's avonds koud wordt, over een zomerjurk. Die zomerjurken van mij zijn één en al kleur, print en vorm. Het wordt voor mij een beetje al te dol als ik daar dan ook nog een niet-saai vestje of jasje op doe. Dus draag ik een effen bolero in een kleur die ook in de jurk zit, en die niet afleidt van de belijning van de jurk. Eigenlijk zijn het meer armwarmers met een rugstukje. En ze zijn ongeveer net zo saai als mijn armen zijn, precies goed dus.

Ik ben op een feestje weleens aangesproken door iemand die zei 'aha, ik vond die bolero's altijd stom, maar nu ik het jou zo zie dragen snap ik dat de bedoeling van die dingen is om niet af te leiden van de belijning van je jurk'. Inderdaad.

Voor mij is het net zoiets als een dikke effen panty. Op zichzelf: saai. Maar met een druk kort warm jurkje erop: helemaal goed.
Ik vind ze zo Moekerig.
Robinson schreef:
10-06-2018 17:02
Ik vind ze zo Moekerig.
Dit. Zo lekker praktisch.
Robinson schreef:
Ik vind ze zo Moekerig.
Yep, en zo sexloos....en christelijk...brrr
Het maakt mij niet uit, zolang je de klemtoon maar op de laatste lettergreep legt.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
10-06-2018 18:39
Het maakt mij niet uit, zolang je de klemtoon maar op de laatste lettergreep legt.
Eerste!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Laten we het er dan over eens zijn dat het in elk geval niet de middelste is. :D
Ik vind hier dingen van.
Ik vind ze vooral onflatteus, met name bij brede schouders of wat vollere armen/boezem
Sabeltandcavia schreef:
10-06-2018 18:43
Laten we het er dan over eens zijn dat het in elk geval niet de middelste is. :D
Die laten we aan A. Rieu over :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb geen bolero's, wel heel veel cardigans. In heel veel kleuren. En die draag ik op King Louie jurken. Ik houd d'r van, maar volgens Viva is het heel schoolpleinmoederig in een vinexwijk.

Het zal aan mijn kont roesten, ik vind het mooi en ik voel me er fijn in.
Rare halfvestjes
anoniem_371023 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 20:30
79.10% gewijzigd
Het is ontzettend a-seksueel, tuttig en christelijk. Het verpest een jurkje zo erg.. Alle spontaniteit van een leuk zomerjurkje verdwijnt en het outfit is opeens helemaal kerkproof. Gewoon zonde. Helemaal vreselijk wanneer je het jurkje verder verpest met (witte) leggings en ballerina's. En een keurig kapsel tot op de schouders met een natuurlijke lullige slag er in. Ik zie het helemaal voor me, het type :-D
Wat een bolero, vestje, whatever nou weer met Christelijk te maken heeft en wat er überhaupt mis is met Christelijk ontgaat me volkomen, maar dat zal weer aan mij liggen.
DulceLoco schreef:
10-06-2018 19:17
Het is ontzettend a-seksueel, tuttig en christelijk. Het verpest een jurkje zo erg.. Alle spontaniteit van een leuk zomerjurkje verdwijnt en het outfit is opeens helemaal kerkproof. Gewoon zonde. Helemaal vreselijk wanneer je het jurkje verder verpest met (witte) leggings en ballerina's. En een keurig kapsel tot op de schouders met een natuurlijke lullige slag er in. Ik zie het helemaal voor me, het type :-D
Ik ook! Met een sullige man en 4 kinderen ergens halverwege in de kerk.
Koffielepel schreef:
10-06-2018 20:05
Ik ook! Met een sullige man en 4 kinderen ergens halverwege in de kerk.
Klein beetje rode lippenstift. Keurige pareltjesknopjes in de oren.
Robinson schreef:
Ik vind ze zo Moekerig.
Grappig, ik vind een gewoon vest op een jurk juist moekerig, ouwelijk.

Maargoed, ik begrijp inmiddels dat een bolero tuttig gevonden wordt. Prima, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik blijf lekker mijn bolero en ballerina's dragen bij een jurkje (maar zónder legging, want dat vind ik echt te debiel voor woorden)!
Ibelize schreef:
10-06-2018 13:26
Hhahaha

Nee hoor TO, Bolero's zijn super awful.
Als ik mouwloos jurk of bloes draag, doe ik daar overheen een jeans jack

https://www.zalando.nl/urban-classics-s ... lsrc=aw.ds

Of gewoon blazer

https://playzoa.com/womens-blazers-with ... ation.html
Bijna net zo erg als de bolero vind ik het obligate spijkerjasje/jeans jack.
Of een bikerjasje/leren jas.
Want, "dat staat zo lekker stoer".
Daarmee haal je de hele lijn van een jurk weg. Argh.
Echt, pleur die dingen gewoon daar waar de bolero's ook zouden moeten liggen: vuil-nis-belt.
Lavenderblue schreef:
10-06-2018 20:33
Grappig, ik vind een gewoon vest op een jurk juist moekerig, ouwelijk.

Maargoed, ik begrijp inmiddels dat een bolero tuttig gevonden wordt. Prima, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik blijf lekker mijn bolero en ballerina's dragen bij een jurkje (maar zónder legging, want dat vind ik echt te debiel voor woorden)!
Een legging is net zo debiel als een jurk met een bolero.

Koop een paar jurkjes met mouwtjes. Heb je wat te dragen naar je werk.
Een mooie bolero in de goede vorm en kleur leidt niét af, maar zorgt ervoor dat je het net in de avonduren iets minder fris hebt op een verder hete dag. Ook moet je jurk nog duidelijk in de spotlights staan. Lange vestjes verpesten mijn taille en echt lange vesten verpesten ook mijn lengte. Als het beneden de 15 graden is mogen bij mij de lange mouwen pas de kast weer uit. Spijkerjasjes zijn snel vormloos. Uiteraard is een mooie bolero niet funky/hip maar eerder netjes en als extra. Ik denk ook dat niet iedereen het goed kan hebben en het tuttig kan overkomen. Ligt ook aan je vorm qua schouders, taille en borsten. En lengte misschien ook. Echter, een lelijke bolero kan ook goedkoop of kinderachtig ogen.
Lelijke bolero's zijn er ook genoeg, waarbij de onderkant in je nek eindigt, de jurk lelijk bedekt wordt, lelijk doorschijnende goedkope stof, ontsierend kant aan de rugzijde, te wit, te beige... of te fel. Noem 't maar op. Of ouderwets met shirt en lage jeans gecombineerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven