Geen idee wat te doen..

10-06-2018 21:19 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben hier nog niet bekend, maar na het lezen van een aantal topics heb ik de stoute schoenen aangetrokken om mijn verhaal te vertellen en om advies te vragen.
Alvast excuus voor het lange verhaal.

Ik ben 31 jaar en al 14 jaar samen met mijn vriend. Samen hebben wij één zoon. Sinds enkele weken ben ik zwanger van de tweede. Iets wat we beide graag wilde.
Pas geleden zijn wij verhuisd naar ons droomhuis en sindsdien lijk ik op eieren te moeten lopen.

In de ogen van mijn vriend lijk ik niks goed te doen. Ons huis is nooit netjes genoeg, ik heb nooit genoeg gedaan in en om het huis en help hem niet met het opknappen hiervan. Dit laatste ontken ik niet, want ik doe daar inderdaad weinig in. Wel met een reden, namelijk dat ik het waarschijnlijk toch niet goed doe. Geen goed excuus, ik weet het.

Ik werk 32 uur en daarnaast zorg ik voor onze zoon. Mijn vriend wilde dat ik meer thuis was, omdat ik vooral savonds werkte en hij overdag.
Prima, overlegd op het werk. Kreeg andere werkzaamheden ernaast zodat ik meer overdag kon gaan werken. Niet wat ik wilde, maar soms moet je dingen doen die je minder leuk vindt.
Voor mijn avonddienst kook ik altijd voor hem en onze zoon en houdt ik het huis (in mijn ogen) netjes.
Ik regel alles rondom onze zoon, opvang, voeding, kleding, snachts eruit etc.
Mijn vriend hoeft zich geen zorgen te maken over de boodschappen, was en financien etc.

Vandaag kwam hij er achter dat onze zoon vieze vingerafdrukken achter had gelaten op de muur bij de trap en op de babykamer.
Woest was hij en ging dan ook flink tekeer tegen mij in het bijzijn van onze zoon. Hij gaf aan dat ik niet genoeg deed in huis, het altijd een rommeltje is, hij alles moet doen qua opknappen. Hij gaf mij de laatste waarschuwing, want anders gaat er een bord in de tuin met 'te koop' erop.
Toen ik hem vroeg naar onze prille zwangerschap, of hij liever wilde dat ik het af zou breken (iets wat ik natuurlijk absoluut niet wil!!) zei hij: Je doet maar. Wat heeft mij hiermee gekwetst pff :(
In een eerdere ruzie, ongeveer tweede maanden geleden, zei hij dat we richting een broer zus relatie gingen. Dit gevoel heb ik absoluut niet.
Hij verdenkt mij van vreemd gaan, maar geloof me, ik ben zo trouw als een hond. Alleen is het best lastig om iets te bewijzen wat je niet doet.
Echter heeft hij mij tien jaar geleden wel bedrogen en heeft hij mij toen ook tijdelijk voor die andere vrouw verlaten.

Ik dacht dat we de ruzies van de afgelopen tijd uit hadden gepraat en dat het goed ging. Maar helaas lijken deze onderwerpen om een aantal maanden terug te komen en blijf ik dus elke keer op eieren lopen. Bij bijna alles wat ik doe vraag ik me af: doe ik het wel goed, wat gaat hij nu weer vinden om mij over aan te vallen, ben ik wel goed genoeg voor hem etc.

Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen en wat ik wil.
Ik ben nog altijd stapel gek op hem, maar ik heb het idee dat ik dat altijd moet bewijzen. Hij laat nooit emoties zien. Zo zou hij nooit zomaar zeggen dat hij van me houdt.
ik ben bang hem kwijt te raken, maar ik houdt het ook niet vol om op eieren te blijven lopen.
Praten leek altijd de oplossing, maar blijkbaar is ook dat niet goed genoeg..

Nogmaals excuus voor het lange verhaal en alvast bedankt voor adviezen.
Ik dacht dat Assepoester een soort sprookje was.
Ik denk dat je moet gaan praten met een onafhankelijke derde partij erbij. Relatietherapie, dus. Hier zit heel veel scheef qua communicatie. En niet alleen op dat vlak.
Wauw, wat laat jij je oren naar hem hangen zeg. Ga eens gauw doen wat jij wil.
En zet zelf maar dat bord te koop in de tuin.
Waarom ben je nog altijd stapel op hem, als hij je als een deurmat behandelt?
The eyes are useless when the mind is blind.
Stel in ruzies geen vragen als zal ik de zwangerschap afbreken. Wat wil je daarmee bereiken? Natuurlijk word je dan gekwetst, hij is dat waarschijnlijk ook door dat jij die vraag stelt.
Verder is het tijd voor een goed gesprek, misschien inderdaad met een therapeut erbij.
Jeetje, dat je na 14 jaar nog steeds in een ruzie te horen krijgt dat er een bord met 'Te Koop' voor jullie nieuwe gezamelijke koophuis gezet kan worden... En het feit dat je dan ook vraagt of hij wil dat de prille zwangerschap wordt afgebroken, waarom vraag je dit? Twijfel je er op zo'n moment daadwerkelijk aan? Dat klinkt heel onveilig.

Zoals je de situatie schetst, doe jij veel in huis, heb jij zegmaar de zorgrol en een baan, klopt dit? Wat doet hij? En wat is er leuk aan hem, waarom ben je graag bij hem?

Is dit op eieren lopen echt helemaal nieuw, of was hij voorheen ook veeleisend en devaluerend? Denk je dat hij zelf inziet dat zijn reacties buitenproportioneel zijn, komt hij er achteraf wel eens voor terug?
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:35
0.14% gewijzigd
Ik zou vriend toch echt duidelijk maken dat met jouw baan en de zorg van jullie zoon het huishouden echt op beide schouders mag rusten en dat je de schoonmaakster niet bent.
Leuk dat hij in het huis klust maar dat wil niet zeggen dat hij kan dreigen en commanderen.
De relatie klinkt mij niet gelijkwaardig in de oren.
T lijkt erop dat jullie elkaar aardig kwijt zijn geraakt....
Heeft hij veel stress misschien?
Ik zou ook relatietherapie overwegen!!!
Succes!!!
Ik lees niets aantrekkelijks over deze man dus serieus: wat is er zo leuk aan dat je nog bij hem wil blijven?
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:35
0.92% gewijzigd
Wat een lul. Wat is er leuk aan hem en waarom hou je nog van hem?

Je zelfvertrouwen gaat echt volkomen weg als je dit blijft pikken, al vrees ik dat er nog maar weinig van over zal zijn na zoveel in de grond trapperij. Je moet echt grenzen gaat stellen of weg gaan.

Denk ook aan je kind: wat voor voorbeeld krijgt hij van relaties met zo'n bullebak als vader en zo'n voetveeg als moeder?
Kom voor jezelf op TO, dit gedrag is niet normaal. Hij pakt de ruimte die jij hem geeft. Jij moet je niet afvragen of je wel goed genoeg voor hem bent, maar je moet je afvragen of hij nog wel goed genoeg voor jou is op dit moment. Hij behandelt je als stront.
wat een ongezonde manier van ruzie maken. Hij dreigen met een te koop bord en jij vragen of hij abortus wil. Echt groei op, allebei
.Hij verdenkt mij van vreemd gaan, maar geloof me, ik ben zo trouw als een hond. Alleen is het best lastig om iets te bewijzen wat je niet doet.
Echter heeft hij mij tien jaar geleden wel bedrogen en heeft hij mij toen ook tijdelijk voor die andere vrouw verlaten.

Na het lezen van dit kwam bij mij de gedachte op dat hij op zijn minst verliefd is op een ander en met zijn gedrag jou zo ver wil krijgen dat jij weg gaat en hij dus de "onschuldige" partij is....
Ik hoop dat ik het mis heb, heel veel sterkte :hug:
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
en verder klinkt die man overspannen
En neem een werkster!!
Waarom wil jij uberhaupt nog een tweede kind van die man? Lijkt me op 'n scheiding uit gaan draaien any time soon, dus kun je je beter richten op het zoeken naar een eigen woning.
Dreamchild schreef:
10-06-2018 21:36
Na het lezen van dit kwam bij mij de gedachte op dat hij op zijn minst verliefd is op een ander en met zijn gedrag jou zo ver wil krijgen dat jij weg gaat en hij dus de "onschuldige" partij is....
Exact mijn gedachte. Helaas al te vaak meegemaakt. Zelf, maar ook bij vele anderen.

Je bent zwanger van zijn 2e kind. Ik bedoel, als je zou willen vreemdgaan dan had je toch wel een ander tijdstip uitgekozen. Kan hij ook echt zelf wel bedenken dus ik blijf bij de gedachte van Dreamchild.

14 jaar samen op zo'n jonge leeftijd is ook niet altijd een succesverhaal helaas.
Cafetière schreef:
10-06-2018 21:42
Exact mijn gedachte. Helaas al te vaak meegemaakt. Zelf, maar ook bij vele anderen.

Je bent zwanger van zijn 2e kind. Ik bedoel, als je zou willen vreemdgaan dan had je toch wel een ander tijdstip uitgekozen. Kan hij ook echt zelf wel bedenken dus ik blijf bij de gedachte van Dreamchild.

14 jaar samen op zo'n jonge leeftijd is ook niet altijd een succesverhaal helaas.
Als die man vindt dat ze een broer/zus relatie hebben denkt hij wellicht dat ze van een ander zwanger is.
To bord in de tuin te koop , en lekker zelf 2 kinderen gaan opvoeden, je kunt het!
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 10-06-2018 21:49
5.81% gewijzigd
Dreamchild schreef:
10-06-2018 21:36

Precies.

Het komt op mij over als een flink staaltje projectie van zijn kant: hij projecteert zijn vreemd gaan of zijn gedachten hierover volkomen op TO.

Nog een manier om haar te kleineren, naast al die andere manieren om haar te kleineren, zoals over het huishouden enzo.

Sommige mensen hebben het blijkbaar nodig om zich beter te voelen dan een ander en dat doen ze o.a. door eindeloos veel kritiek te geven.
8102 schreef:
10-06-2018 21:48
To bord in de tuin te koop , en lekker zelf 2 kinderen gaan opvoeden, je kunt het!
of 1
Zoals de waard is.... hij gaat gewoon zelf vreemd.
Is hij al 14 jaar zo neerbuigend naar jou toe? Als dat zo is dan is relatietherapie vrees is zinloos, want dan is het de aard van het beestje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven