Wie koopt kinderkleding?
maandag 11 juni 2018 om 16:42
Wij zijn al een miljoen jaar samen, hebben kinderen op de basisschool en een normaal huishouden waarin we bewust met geld om gaan. Vandaag vroeg ik aan man of hij vlak bij zijn werk even langs een kinderkledingwinkel wilde rijden waar het nu uitverkoop is om even rond te kijken of er wat voor onze kinderen bij zit (30 km vanaf huis). Hij ziet dat echter niet zitten en denkt zelf dat hij met de verkeerde dingen en de verkeerde maten thuis komt. Zelfs met een matenlijstje en whatsapp videobellen achter de hand wil hij niet. Hij heeft er wel tijd voor, dus daar ligt het niet aan.
Een van zijn argumenten is "ik ken trouwens ook geen enkele vader die kleding voor zijn kinderen uitzoekt". Nou, dat vroeg ik mij dus af! Shoppen jullie mannen wel eens voor je kinderen of is dat écht een vrouwentaak?
Een van zijn argumenten is "ik ken trouwens ook geen enkele vader die kleding voor zijn kinderen uitzoekt". Nou, dat vroeg ik mij dus af! Shoppen jullie mannen wel eens voor je kinderen of is dat écht een vrouwentaak?
maandag 11 juni 2018 om 18:30
Ik doe dat meestal omdat ik dat gewoon beter kan 
Maar ik vraag het mijn man wel eens en dan maakt ie er wel een uitje van (maar is standaard meer geld kwijt dan ik)
Maar dingen als: wanneer zijn er weer sportschoenen nodig en ondergoed, sokken en schoenen die niet te krap zitten maar zo-leuk zijn, of een goed zittende spijkerbroek (die geen hoogwater heeft of van een schreeuwend duur merk is zonder korting) overkomen hem net even te vaak. Daarom doe ik het vaak gewoon zelf. Of bestel via internet.
Maar ik vraag het mijn man wel eens en dan maakt ie er wel een uitje van (maar is standaard meer geld kwijt dan ik)
Maar dingen als: wanneer zijn er weer sportschoenen nodig en ondergoed, sokken en schoenen die niet te krap zitten maar zo-leuk zijn, of een goed zittende spijkerbroek (die geen hoogwater heeft of van een schreeuwend duur merk is zonder korting) overkomen hem net even te vaak. Daarom doe ik het vaak gewoon zelf. Of bestel via internet.
maandag 11 juni 2018 om 19:11
Ja wat is dat toch dat mannen gewoon NOOIT de maat weten. Niet bij schoenen (echt hoe kan het dat ze het niet kunnen bedenken) en niet bij kleren.
Echt zo irritant altijd! Kan je alsnog terug om te ruilen. Of je moet ze de hele shizzle voorkauwen. Dan denk ik vaak bij voorbaat al: laat maar ik doe het wel.
Echt zo irritant altijd! Kan je alsnog terug om te ruilen. Of je moet ze de hele shizzle voorkauwen. Dan denk ik vaak bij voorbaat al: laat maar ik doe het wel.
maandag 11 juni 2018 om 19:16
Mijn man heeft nog nooit iets van kleding voor dochter gekocht. Ik heb het hem ook nooit gevraagd trouwens.
Toen ze nog klein was, bestelde ik vaak online en nu ga ik soms met haar naar de stad om kleding te kopen. We houden beiden niet van winkelen, dus als we gaan is het meteen voor 'veel'.
Komende zomer gaan we weer naar Amerika en ze heeft nu al een lijstje in welke outlet stores ze los wil gaan.
Toen ze nog klein was, bestelde ik vaak online en nu ga ik soms met haar naar de stad om kleding te kopen. We houden beiden niet van winkelen, dus als we gaan is het meteen voor 'veel'.
Komende zomer gaan we weer naar Amerika en ze heeft nu al een lijstje in welke outlet stores ze los wil gaan.
maandag 11 juni 2018 om 19:18
GlitterCupcake schreef: ↑11-06-2018 18:06Maar het gaat toch helemaal niet of hij het kan? Het gaat er om dat hij wil doen wat je vraagt.
Hier is het niet dat hij het niet wil, maar dat ie het echt niet kan. Mijn lief is kleurenblind, dus bij ons is het andersom; dochter zoekt zijn kleren uit sinds ze een jaar of zeven is.
Samen een ijsje eten vonden ze veel leuker. Dus samen de stad in, dat was geen punt. En als dochterlief dan iets leuks zag dan kocht hij dat ook gewoon. Maar in zijn eentje?? Echt niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 11 juni 2018 om 19:20
Mijn man houdt echt niet van kleding kopen, ook niet voor zichzelf. Ik kan hem prima met een gerichte opdracht ( joggingbroek, blauw, grijs of zwart, maar 128) naar een winkel sturen, dan komt het prima in orde, maar zelf bedenken of uitzoeken is niet zijn ding.
Als het echt zou moeten, dan zou hij alles online bestellen.
Als het echt zou moeten, dan zou hij alles online bestellen.
maandag 11 juni 2018 om 19:52
Ter verdediging van mannen:Yggdrasil- schreef: ↑11-06-2018 19:11Ja wat is dat toch dat mannen gewoon NOOIT de maat weten. Niet bij schoenen (echt hoe kan het dat ze het niet kunnen bedenken) en niet bij kleren.
Maten kloppen over het algemeen voor geen meter.
Oudste heeft kleding variërend van 146 tot 170/176 wat past.
Voor middelste is het 1 in 122/128 te groot en het ander in 134/140 te klein.
Jongste idem, broeken in 116 die passen, maar ook in 128.
Voor vrouwen geldt dat vaak ook, ik varieer qua kleding van xs tot m.
Vriend heeft in alles een m en het past altijd.
Hij is altijd weer verbaasd als de maat toch niet klopt.
maandag 11 juni 2018 om 20:06
Man koopt net zo vaak kleding als ik voor dochter, denk ik. Hij is geregeld op zijn part timedag met dochter in het dorp of in een stad te vinden hier in de buurt.
Maar de meeste tijd gaan we gewoon samen de stad in of zitten we samen internet af te struinen.
Onze smaak is ongeveer gelijk en ons idee over het budget voor kleding idem.
Het enige grote verschil is hij ook graag samen winkelt voor zijn en mijn kleding
En dat laatste doe ik dan weer liever alleen of met mijn zusje/moeder.
Maar de meeste tijd gaan we gewoon samen de stad in of zitten we samen internet af te struinen.
Onze smaak is ongeveer gelijk en ons idee over het budget voor kleding idem.
Het enige grote verschil is hij ook graag samen winkelt voor zijn en mijn kleding
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 11-06-2018 20:14
13.60% gewijzigd
maandag 11 juni 2018 om 20:13
Je bedoelt mijn ex? Toen wij nog getrouwd waren zat ik op mijn werk als hij (eerder klaar met werken) zonder dochter ging shoppen of (met zoon en dochter) op zijn vrije dag ging shoppen. Hij ging voor koopjes en heeft (heel irritant) een betere smaak dan ik. Wat hij koopt valt altijd te combineren en het staat leuk. Weleens wat missers met de maat, maar ach, je kunt ergens prima in groeien en dat ene glittershirt dat te klein was bleek uitstekend te voldoen voor zoon die altijd al zo'n shirt had willen hebben (en nooit zou hebben gekregen, haha)Tornacense schreef: ↑11-06-2018 16:53En dan komt hij thuis met iets dat jij of spuuglelijk of nog altijd véél te duur vindt en is het weer niet goed ...
Ik moet toch ook nog altijd de eerste vader die niet alleenstaand is tegenkomen die de kinderkleding koopt.
Al helemaal zonder dat kind erbij is.
maandag 11 juni 2018 om 22:53
Sorry je hebt helemaal gelijk. Al ken ik weinig mensen die een broek met groene olifanten, een trui met blauw witte strepen en sokken met stippen als combinatie mooi vinden. Maar het is niet mijn smaak.
maandag 11 juni 2018 om 22:59
Jeetje. T is niet ieder zn ding.
Mijn ex gaat gerust met zoontje shoppen. Ik ben altijd wel in de buurt dan maar laat het echt aan hem en zoon (3,5) over. Laat hem dat maar voor zn kind doen. En hij heeft een prima smaak. Weet altijd wel leuke dingen uit te zoeken.
Maar goed als hij dat niet zou doen ook goed toch.
Mijn ex gaat gerust met zoontje shoppen. Ik ben altijd wel in de buurt dan maar laat het echt aan hem en zoon (3,5) over. Laat hem dat maar voor zn kind doen. En hij heeft een prima smaak. Weet altijd wel leuke dingen uit te zoeken.
Maar goed als hij dat niet zou doen ook goed toch.
dinsdag 12 juni 2018 om 08:49
Hier is dat dus andersom. Mijn man heeft me twee weken geleden nog verteld welke maten de jongste deze zomer nodig heeft (ze hadden de stad geplunderd) maar dat vergeet ik dan direct weer, geen enkele reden om het te onthouden.Yggdrasil- schreef: ↑11-06-2018 19:11Ja wat is dat toch dat mannen gewoon NOOIT de maat weten. Niet bij schoenen (echt hoe kan het dat ze het niet kunnen bedenken) en niet bij kleren.
dinsdag 12 juni 2018 om 09:00
Ik koop al een paar jaar geen kleding meer zonder dat mijn kinderen erbij zijn (alle drie basisschoolleeftijd). Ze hebben echt hun eigen mening. En ik ben er vrijwel altijd bij, heel soms mijn man. Maar hij wordt niet blij van shoppen en mijn dochters zien het als mama/dochter uitje. Ik neem ze dan ook 1 op 1 mee.
dinsdag 12 juni 2018 om 14:17
Mijn man houdt veel meer van winkelen en kleren kopen als ik, maar eerlijk is eerlijk: ik ben degene die de meeste regeldingen doet voor de kinderen, dus ook degene die een avond op wehkamp.nl zit (tegenwoordig met de kinderen erbij) om weer een nieuwe lading kleding te kopen.
Voor gerichte shopopdrachten zoals: nieuwe schoenen, sportkleren, spijkerbroek kan ik hem prima de stad in sturen. Hij weet over het algemeen de maat wel, maar vergeet nog wel eens te checken of de kinderen gegroeid zijn.
Ik heb zelf trouwens ook een geheugenlek als het om schoenmaten gaat. Moet elke keer weer een voet optillen om te kijken welke maat ze ook alweer hadden.
Voor gerichte shopopdrachten zoals: nieuwe schoenen, sportkleren, spijkerbroek kan ik hem prima de stad in sturen. Hij weet over het algemeen de maat wel, maar vergeet nog wel eens te checken of de kinderen gegroeid zijn.
Ik heb zelf trouwens ook een geheugenlek als het om schoenmaten gaat. Moet elke keer weer een voet optillen om te kijken welke maat ze ook alweer hadden.
dinsdag 12 juni 2018 om 14:54
Klopt! maar waarom komen wij er dan altijd wel uit en waarom lukt het ons wel?Amaqanda schreef: ↑11-06-2018 19:52Ter verdediging van mannen:
Ik zie in een winkel of het past en bij twijfel passen ze ter plaatse en bij het bestellen online bestel ik meteen 2 maten tegelijk.
Altijd een tikkie groter voor kids in de groei (heel klein tikkie want echt te groot is ook geen pan)
Gek is dat ik altijd alles weet op maten en kledinggebied en mijn man gewoon geen idee heeft. Ik denk dat het net als 's nachts wakker worden van jankende kids gewoon onze eigen schuld is. Ze hebben het nooit hoeven leren dus why bother.
dinsdag 12 juni 2018 om 22:54
Waarom nou weer álle mannen, terwijl hier toch duidelijk verhalen zijn, die het tegendeel bewijzen.Yggdrasil- schreef: ↑11-06-2018 19:11Ja wat is dat toch dat mannen gewoon NOOIT de maat weten. Niet bij schoenen (echt hoe kan het dat ze het niet kunnen bedenken) en niet bij kleren.
Later is nu
dinsdag 12 juni 2018 om 22:55
Amaqanda schreef: ↑11-06-2018 19:52Ter verdediging van mannen:
Ook dat. Ik wist ook nooit de maten van de kinderen.
Later is nu
dinsdag 12 juni 2018 om 23:34
Stellafietst schreef: ↑11-06-2018 17:08Hier vindt man zoiets ook niet leuk om te doen en ik wel.
Hij heeft er zelfs een hekel aan voor zichzelf dus ik koop/bestel zijn kleding en schoenen en hij past en kiest uit wat hij leuk vindt en wil houden.
Als ik hem met een specifieke vraag zou sturen als; hema- maat 146- witte onderbroekjes type "xx"- zoveel stuks dan zou hij dat overigens gewoon doen, maar zelf gaan shoppen en keuzes maken zie ik hem niet (vrijwillig)doen.
Ach, ik heb een hekel aan grasmaaien de afzuigkap poetsen ...
Bijna precies idem hier