Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Drie maanden geleden ben ik een hele leuke jongen tegen gekomen via Tinder. Het klikte gelijk en vind m ook heel aantrekkelijk goed uitziend, knap enzovoort. Echt alles wat ik aantrekkelijk vind aan een man. Verder hebben we het samen ook super leuk met elkaar en hebben we echt een klik Maar ik wordt maar niet verliefd op hem..

Er zijn een paar dingen die vanaf het begin al niet lekker lopen. Naar een paar dates was ik bij hem thuis en begon hij al over samenwonen en dat hij dat zeker wel zag zitten met mij. Ik had zoiets van dudeeeee, rustig aan! Ook stuurde hij mij zoveel appjes dat ik er gek van werd. En nee ik heb geen bindingsangst :p

Hij is sinds twee jaar gestopt met professioneel topsport. Hierdoor mist hij een bepaald doel in zijn leven. Hij kan geen voldoening halen uit zijn huidige baan. In deze tijd had hij ook zijn eerste echte liefde die de ene keer super claimend was en daarna juist weer afstand wilde. Hij zegt dat het hier mee te maken kan hebben.

Maargoed hij probeert hier echt aan te werken door mij meer ruimte te geven waardoor het tussen ons een stuk 'natuurlijker' kan verlopen. Want hij is best claimerig. Hij heeft continu bevestiging nodig en volgt continu wat ik aan het doen ben wanneer we samen zijn. Hij is best zachtaardig en voor mijn gevoel afhankelijk van mij. Dit geeft best een verstikkend gevoel.

Als ik hem zie wordt ik heel vrolijk en vind hem super aantrekkelijk. De aantrekkingskracht tussen ons is ook echt heel goed. Verder hebben we goede gesprekken kunnen we lachen en voel ik mij geborgen en veilig bij hem. Maar mijn vraag... Zou de verliefdheid nog kunnen komen in deze situatie of moet ik er mee kappen? Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt en het is behoorlijk frustrerend 😑
De_Cynicus schreef:
12-05-2018 15:39
Tsja, als je als man zijnde meerdere dates hebt, en de man moet alles betalen. Dan kost dat flink wat geld, vooral als er geen klik is. Dan heb je tijd en geld voor niks geïnvesteerd.
Gelukkig hoef jij je daar geen zorgen over te maken.
...
Wat is precies het doel van een date? Het komt bij mij nogal oppervlakkig, praten over ditjes en datjes. Maar als je interesse hebt in een relatie, dan neem ik aan dat het meer belangrijk is of diegene werk heeft, schulden, kinderen etc?
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
De_Cynicus schreef:
16-05-2018 17:40
Wat is precies het doel van een date? Het komt bij mij nogal oppervlakkig, praten over ditjes en datjes. Maar als je interesse hebt in een relatie, dan neem ik aan dat het meer belangrijk is of diegene werk heeft, schulden, kinderen etc?
Nee als ik op een date ga ben ik veel nieuwsgieriger of het iemand is waar ik mee klik, waar ik dingen mee gemeen heb. En natuurlijk is het ook handig om te weten of iemand kinderen heeft, wat voor werk hij doet enzovoorts.. maar dat is bij mij in ieder geval op de eerste date nog niet de intentie..
Sunbeach: gaat nu wat beter?
Ik zou daar ook echt de kriebels van krijgen hoor, al beginnen over samenwonen terwijl je nog aan daten bent.
Zucht! Ik ben er ook alweer een beetje klaar mee inmiddels. Vorige week leuke date gehad, waarop ik vroeg of-ie een tweede keer zag zitten en het antwoord ‘Sure!’ kreeg. We hebben toen afgesproken deze week te appen over een volgende afspraak. Zijn vrienden kwamen een paar dagen langs dus om die reden heb ik ook even helemaal geen contact opgenomen. Moet er wel bij zeggen dat hij hierbij het laatste (korte) bericht stuurde.

Afgelopen dinsdagavond heb ik weer eens wat gestuurd, random leuk berichtje, vraag hoe het gaat en kreeg hier woensdagavond een antwoord op terug. Gewoon normaal met een paar vragen erin. Ik heb gereageerd en hij zal vanavond op z’n vroegst wel weer iets terugsturen. Hij was vanaf het begin een trage apper, dus ook al voor de eerste date, maar ondanks dat begint het voor mij toch lichtelijk te voelen als desinteresse. We zijn nu bijna aan het eind van de week erop en nog steeds niets concreets afgesproken, het gaat zo langzaam.

Ik heb eigenlijk een beetje genoeg van die trage en onduidelijke dates. Vraag me af of ik daar m’n energie nog wel in wil/moet stoppen. Iemand hoeft echt niet over te lopen van enthousiasme maar dit wachten maakt me ook onzeker. Aan de andere kant vond ik het wél leuk en dat is best zeldzaam. Hmmmm ik wacht nog even af hoe het zich ontwikkelt, en anders maar ‘next’... of gewoon weer even Tinder eraf want ik merk echt dat ik niet lekker in m’n vel zit en daardoor veel te snel alles begin te overanalyseren. ;)
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
PKM afleiding, sporten, stappen, Tinderen, chatten, daten...
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar zou het leuk vinden om mee te schrijven! Sinds een maandje of 2 weer actief op Tinder, na een nogal rare ervaring begin dit jaar was ik er een beetje klaar mee. Maar ja, iets met niet geschoten enzo...

@Pindakaasmonster ik snap je frustratie! Ik date op dit moment ook met iemand die erg weinig appt, maar wel consequent wil afspreken, alleen zie ik hem wel maar 1 keer per week. Traaaaaag dus! We zien het wel, ik tinder ondertussen gewoon nog lekker door :)
De_Cynicus schreef:
16-05-2018 17:40
Overduidelijk niet toe aan een relatie, noch ooit één gehad. Anders stelde je niet van die achterlijke vragen.
Pindakaasmonster ik zou de stoute schoenen aantrekken en een concreet voorstel doen voor een volgende date, omdat je het de vorige keer zo leuk vond
als het wederzijds is gaat hij erop in, of het geeft hem de kans om eerlijk te zeggen dat hij geen interesse meer heeft (doet ff pijn maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent)
als hij niet/traag reageert op het voorstel kun je zelf de stekker eruit trekken, aangeven dat je het jammer vindt maar niet aan een dood paard wil trekken
toont hij wel interesse in jou als er contact is?
@Pinda-Kaas, thanks voor je advies!

Heb toevallig eergisteren ‘s avonds iets dergelijks gedaan, geen concreet voorstel (was misschien achteraf beter geweest) maar wel een voorzet en vraag om duidelijkheid. Ik was het wachten zat; óf samen besluiten tot een tweede date en er iets concreets van maken, óf eerlijk zijn en zeggen dat het hem niet wordt. Jammer, maar ik lig daar echt niet wakker van na één date. Beter dan energie steken in iets wat toch niks wordt, trekken aan een dood paard zoals jij zegt.

Ik heb hem (nadat ik weer een vrij zakelijk maar ook weer niet echt ongeïnteresseerd bericht van hem gekregen had) gestuurd dat ik hem als het aan mij ligt graag nog eens zou zien voordat ik naar het buitenland vertek komende week - paar dagen weg voor werk - maar dat ik het ook zou willen horen als hij niet geïnteresseerd is in een tweede afspraak, omdat ik niet zo goed door zijn berichten kan heen lezen of hij dit nog ziet zitten. Klinkt vrij ‘drama’ nu maar heb het casual weergegeven. Ook even door vriendinnen laten checken. Die zijn wat optimistischer en denken dat hij wél enige interesse heeft op basis van zijn berichten, maar snappen ook goed waarom ik het vaag en irritant vind. Dus de onduidelijkheid ligt niet aan mij.

Ik wacht momenteel zijn antwoord hierop af - enorm traag natuurlijk weer. Ik verwacht er weinig meer van. Hij is weer een weekend met vrienden dus ik geef hem wat tijd, maar heeft hij na het weekend nog niet geantwoord dan zegt dat voor mij ook genoeg en ga ik inderdaad de stekker er maar uit trekken. Merk dat dat ‘zelf duidelijkheid scheppen’ me meteen rust geeft, ook als hij nu negatief of niet meer zou antwoorden.

Ik denk dat ik dit in het vervolg altijd maar ga doen in dit soort vage situaties. ;)
Oké, ik heb antwoord.

Weer een hoop vaagheid, maar komt kort gezegd op het volgende neer: hij vond de date leuk en gezellig, al miste hij een bepaalde connectie. Omdat hij ook niet perse vindt/denkt dat je die al moet hebben bij een eerste date, wilde hij wel nog voor een tweede date gaan. Hij vond het moeilijk uit te leggen en bood z’n excuses aan voor de onduidelijkheid.

Ik heb gezegd dat hij me geen uitleg verschuldigd is na één date, maar dat een tweede date me geen goed idee lijkt als het enthousiasme ontbreekt. Ik kan me opzich vinden in de insteek ‘bij twijfel, tweede date’ maar in dit geval heb ik dus blijkbaar toch goed aangevoeld dat er iets niet helemaal lekker zat vanuit zijn kant, iemand moet er wel een beetje zin in hebben... anders liever niet, dan kan ik mijn tijd en energie ook beter besteden.

Jammer, maar ik ben blij dat ik mezelf die tweede date heb ‘bespaard’ op deze manier!
Bestaat er eigenlijk ook een soort van Viva date topic :idee: ? Of lopen er daarvoor te weinig / te frusty mannen hier rond? Voor ik de vraag "waarom vraag je het...?" krijg, ik ben niet perse "op zoek", zie mijn loepje :roll: , maar het valt me op dat er toch wel aardig wat vrouwen hier aan het Tinderen zijn.

Ik heb zelfs korte tijd een Viva-Tinder connectie gehad die me herkende maar wederzijds geen match bleek. Was wel leuk om even over het forum te kletsen :biggrin:
Afgelopen week met een man die ik al wel eerder kende, maar nu op Tinder weer tegenkwam en mee aan de praat raakte, afgesproken.. gewoon lekker bij hem thuis op de bank, was gezellig.. zie het nog niet perse als datemateriaal, maar misschien dat er wel iets van fwb inzit..

Morgen mijn eerste date met iemand die ik via Tinder ga ontmoeten.. vind het toch wel beetje spannend, ook al probeer ik me er niet druk om te maken, haha :D

Vanmiddag ook nog even met een match gekletst.. hij had in zijn profiel staan dat hij van stijldansen houdt.. dus ik ging er vanuit dat hij dat dan ook echt wel kan.. blijkt dat hij nu 1 jaar stijldansen gedaan heeft.. tja, denk niet dat je mij daar echt mee imponeert (heb zelf 6 jaar op stijldansen gezeten), was toch gelijk wel een afknapper :mrgreen:
Pff weer een beetje klaar met Tinder hier ook. Leuke eerste date gehad, week later volgde een tweede. Was erg leuk, gaf meteen een kus bij aankomst en hebben gezellig gekookt etc. Uiteindelijk besloten blijven te slapen, twijfelde heel erg, wilde het wel maar wilde ook niet een signaal afgeven. Vervolgens besloten dat ik ook geen spelletje wil spelen en als ik het oké vind het toch goed is. Wel in m’n achterhoofd, als het een eikel is dan merk ik het hierna wel als het contact stopt.

Hij gaf eerst aan ik me totaal niet bezwaard moest voelen en we elkaar volgende week toch ook weer zien dus relaxt.

Maar nu twee dagen later merk ik t wel, reageert minder snel en weinig interesse. Baal nu toch een beetje van mezelf..
Ik heb mn date deze week nog gezien, eigenlijk onverwachts! Ik was wat zenuwachtig, vanwege vakantie ruim 4 weken niet gezien. Tijdens vakantie elke dag contact gehad via whatsapp. Niet hele dag door hoor, maar gewoon even kort berichtje.
We hebben het echt super leuk als we samen zijn, hij heeft ook gewoon echt alles wat ik zoek in een man.
Maar toch heb ik twijfels en merk ik dat ik afstand houd. Ik ben bang dat ik weer teleurgesteld ga worden omdat tijdens vorige date kort daarvoor ineens onverwachts stopte. Het idee van een relatie benauwt me soms wel, hoewel ik juist dacht er echt klaar voor te zijn. Ben al jaren single en vond eigenlijk ook prima. Ook een beetje ongeloof, hoe kan het dan zo’n superknappe lieve,leuke jongen mij leuk vindt? Alsof ik wacht op een addertje ofzo. Ik vind het zo lastig, ik pieker ook veel erover omdat ik niet weet wat te doen.
En weer de bekende beren, zo jammer...
Hoe langer de datingapps bestaan, hoe erger het lijkt te worden.

Het lijkt wel alsof een emotionele verbintenis amper nog mogelijk is, ik heb het hier al vaker gelezen en heb het tijdens contacten met vrouwen ook gehoord: het benauwd mij..
Als iemand mij benauwd, of ik diegene niet uren lang om mij heen kan hebben dan is de klik niet goed genoeg.
En zo zijn er 1001 redenen om niet vast te komen te zitten aan iemand, terwijl het merendeel in dit topic het juist wél willen.... ik blijf het interessant vinden hoe het werkt.
Ik ben ook al jaren single en ben vorige jaar zomer iemand tegen gekomen waar ik kort mee was, maar wat een openbaring was het!
Het ging vanzelf! helaas maar van korte duur maar ook dat zal een reden gehad hebben.

Waarom op dat addertje wachten Robinson?
Go with the flow, wees juist in je nopjes dat het zo leuk loopt :)
Nou, de VIVA redactie heeft ook weer een tip gegeven.

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/met-d ... atingapps/
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Heb vandaag ook mijn Tinder maar weer uit het stof gehaald, na meer dan 1,5 jaar.
Wat verse foto's uiteraard.

De reden dat ik het zo lang niet meer deed? Vast de reden waarom ik er weer snel mee op hou :proud:

Het gaat zo traag allemaal terwijl Tinder vlot zou kunnen werken.
De mannen waarmee ik op date geweest ben waren online leuker.
Steeds was er net die klik niet.
Inmiddels 6 jaar alleen ben best happy maar ergens zou het gewoon leuk zijn om iemand te ontmoeten.
Irl lijkt dat ook niet zo te lukken.

Dus nieuwe rondes nieuwe kansen.
Verkeerde topic!
Oké ged...De date die had geroepen toch liever vriendschappelijk met elkaar om te gaan...begin ik langzaamaan toch leuker te vinden. Lekker typerend, want meneer is nogal onbereikbaar emotioneel gezien.

Maar goed, misschien is het een opvlieging..ondertussen date ik rustig door..Mocht er nog iets leuks voorbij komen dan.
Ik kwam ook weer eens even kijken hoe het hier gaat :-)
Zie dat er niet veel gebeurd is de afgelopen tijd, het lijkt wel of iedereen de moed heeft opgegeven?
PS ik ben normaal een stille meelezer dus jullie kennen me niet B-)
Wat grappig, ook ik kom weer even langswaaien, er is inderdaad weinig actie geweest hier. Is er nog iemand aan het daten?
Chocoladeaardbei schreef:
23-05-2018 22:26
Afgelopen week met een man die ik al wel eerder kende, maar nu op Tinder weer tegenkwam en mee aan de praat raakte, afgesproken.. gewoon lekker bij hem thuis op de bank, was gezellig.. zie het nog niet perse als datemateriaal, maar misschien dat er wel iets van fwb inzit..

Morgen mijn eerste date met iemand die ik via Tinder ga ontmoeten.. vind het toch wel beetje spannend, ook al probeer ik me er niet druk om te maken, haha :D

Vanmiddag ook nog even met een match gekletst.. hij had in zijn profiel staan dat hij van stijldansen houdt.. dus ik ging er vanuit dat hij dat dan ook echt wel kan.. blijkt dat hij nu 1 jaar stijldansen gedaan heeft.. tja, denk niet dat je mij daar echt mee imponeert (heb zelf 6 jaar op stijldansen gezeten), was toch gelijk wel een afknapper :mrgreen:

Serieus, vind je dat een afknapper? Als die beste man stijldansen heeft ontdekt en er al een jaar mee bezig is, wat is daar dan mis mee dat hij dat noemt in zijn profiel? Er staat toch niet dat hij een pro is?
Dit is wel herkenbaar inderdaad.. Mensen zijn nu natuurlijk ook meer en langer single dan vroegah. Dan was het echt sneu als je geen relatie had en moest je z.s.m. weer aan de man/vrouw zien te komen. Dat is nu niet meer aan de orde. Ik denk dat we hierdoor ook steeds kritischer worden en bang zijn om onze vrijheid te verliezen. Althans, dat zie ik bij mezelf wel een beetje.
Er hoeft maar iets te gebeuren wat me niet aanstaat en ik ben weg of knap af. Hoor ik een tijdje niks van een match, ben ik hem ook zo vergeten. Het is vluchtig en oppervlakkig contact vaak wat er bij mij voor zorgt dat ik mijn interesse heel snel verlies.
Vooral als ik de man nog niet ontmoet heb.
Maar ook ik wil het toch weer proberen, een relatie. Niet 24/7, maar wellicht een latrelatie.
mats schreef:
06-06-2018 21:41
En weer de bekende beren, zo jammer...
Hoe langer de datingapps bestaan, hoe erger het lijkt te worden.

Het lijkt wel alsof een emotionele verbintenis amper nog mogelijk is, ik heb het hier al vaker gelezen en heb het tijdens contacten met vrouwen ook gehoord: het benauwd mij..
Als iemand mij benauwd, of ik diegene niet uren lang om mij heen kan hebben dan is de klik niet goed genoeg.
En zo zijn er 1001 redenen om niet vast te komen te zitten aan iemand, terwijl het merendeel in dit topic het juist wél willen.... ik blijf het interessant vinden hoe het werkt.
Ik ben ook al jaren single en ben vorige jaar zomer iemand tegen gekomen waar ik kort mee was, maar wat een openbaring was het!
Het ging vanzelf! helaas maar van korte duur maar ook dat zal een reden gehad hebben.

Waarom op dat addertje wachten Robinson?
Go with the flow, wees juist in je nopjes dat het zo leuk loopt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven