Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
vrijdag 15 juni 2018 om 14:49
Ik zie de humor er ook niet van in, eerder een bak met onzekerheid bij jou. Dat is niet naar bedoeld, maar meer een reflectie van wat ik lees. Niet zuur. Vind het alleen apart dat jij dingen verwacht van iemand die je nog nooit hebt gezien. Wat maakt dat jij bewijs moet hebben? Het voelde al niet goed, vertrouw daar op ipv het bij een ander te leggen en nu te doen alsof je door het oog van de naald bent gekropen.
Luister naar jezelf, daar heb je echt geen bewijs voor nodig. Jij had op basis van jouw gevoel kunnen zeggen dat je van een date afzag. Niks mis mee.
Deze jongen vond jouw vriendin misschien leuker op basis van foto en gesprek. En jou nog nooit gezien, dus wat is hij jou verschuldigd? Helemaal niks.
Luister naar jezelf, daar heb je echt geen bewijs voor nodig. Jij had op basis van jouw gevoel kunnen zeggen dat je van een date afzag. Niks mis mee.
Deze jongen vond jouw vriendin misschien leuker op basis van foto en gesprek. En jou nog nooit gezien, dus wat is hij jou verschuldigd? Helemaal niks.
vrijdag 15 juni 2018 om 15:43
Volgens mij kan je niet lezen dat zeg ik helemaal niet. Het interesseert mij niets dat hij met een ander af zou spreken. Hij maakte 2 dates op dezelfde dag om dezelfde tijd! dat is toch raar? En dan op die dag bepalen met wie hij zin had om af te sprekenHadewychh schreef: ↑15-06-2018 14:36Ik vind dat helemaal geen grappig verhaal.
Dus als iemand met jou een eerste date staan heeft eis je meteen exclusiviteit?
En dat vraag je toch niet aan iemand die je nog nooit hebt ontmoet, of hij nog dates staan heeft? Daar heb jij geen zaken mee. Dus als je zo'n vraag stelt, kan je zo'n antwoord krijgen. Denk dat ik er misschien zelf ook niet eerlijk over zou geweest zijn. Vind het een brutale vraag.
vrijdag 15 juni 2018 om 15:47
Joh je kent mij helemaal niet en deze situatie ook niet. Ik had al ruim een week contact met hem. Elke dag bellen en appen. Hij was volgens hemzelf al 'een beetje gek op mij' ( wat natuurlijk al raar is zo snel). Mijn voelsprieten gaven al aan dat er iets niet in de haak was maar hoopte dat ik het mis had. Toen deze situatie zich ineens voordeed en hij binnen 3 min dat hij met mijn vriendin had gepraat ( echt meer dan 3 min was het niet) en direct met haar afspraak maakte op dezelfde dag en tijd dan ben je gewoon een eikel.ywtje schreef: ↑15-06-2018 14:49Ik zie de humor er ook niet van in, eerder een bak met onzekerheid bij jou. Dat is niet naar bedoeld, maar meer een reflectie van wat ik lees. Niet zuur. Vind het alleen apart dat jij dingen verwacht van iemand die je nog nooit hebt gezien. Wat maakt dat jij bewijs moet hebben? Het voelde al niet goed, vertrouw daar op ipv het bij een ander te leggen en nu te doen alsof je door het oog van de naald bent gekropen.
Dat heeft niks met onzekerheid te maken maar met mensenkennis die gelukkig goed genoeg dat ik doorhad dat hij geen zuivere koffie was.
vrijdag 15 juni 2018 om 19:35
Wat een aparte reacties van jullie. Ik heb zovaak met een vriendin op de bank voor de gein zitten tinderen en dat we dan dezelfde man als match hadden. Ook een keer in gesprek gegaan met eentje waar een vriendin een date mee had gehad. Ze was benieuwd wat voor verhaal hij ging ophangen.
Beetje luchtig dames, jullie nemen alles wel heel serieus!
Beetje luchtig dames, jullie nemen alles wel heel serieus!
...
vrijdag 15 juni 2018 om 19:37
Ook grappig dat de onzekerheidkaart weer wordt getrokken. Ik vond het wel een geinig verhaal, volgens mij ook om die reden hier gedeeld. Denk dat sommigen echt al te lang op tinder zitten en er te krampachtig mee omgaan.
Ik heb trouwens op IC ook contact gehad met een soort van bekende..was wel grappig. Misschien was het wel dezelfde haha, wie weet.
Ik heb trouwens op IC ook contact gehad met een soort van bekende..was wel grappig. Misschien was het wel dezelfde haha, wie weet.
...
vrijdag 15 juni 2018 om 19:57
Gaat nog steeds super tussen m’n tinderdate en mij, we hebben vandaag beiden verwijderd! Volgende week zie ik hem weer
Ik ben al jaren single, nu serieus wordt moet ik nog steeds beetje aan wennen aan het gevoel van een relatie. Ik ben zo gewend om alles alleen te doen, ook aantal keren enorm gekwetst door mensen in verleden dat ik soms moeilijk vind om mezelf helemaal te geven bij nieuwe mensen en altijd wat afwachtend in het begin.
Maar dat komt nu beetje bij beetje. Hij is totaal niet claimerig,alles gaat heel erg vanzelf, we doen het ook rustig aan.
Maar dat komt nu beetje bij beetje. Hij is totaal niet claimerig,alles gaat heel erg vanzelf, we doen het ook rustig aan.
vrijdag 15 juni 2018 om 20:02
Fijn! Geniet ervan. Ik ken het gevoel, ik ben ook al best lang alleen nu, geen idee of ik nog kan wennen aan een relatie.Robinson schreef: ↑15-06-2018 19:57Gaat nog steeds super tussen m’n tinderdate en mij, we hebben vandaag beiden verwijderd! Volgende week zie ik hem weerIk ben al jaren single, nu serieus wordt moet ik nog steeds beetje aan wennen aan het gevoel van een relatie. Ik ben zo gewend om alles alleen te doen, ook aantal keren enorm gekwetst door mensen in verleden dat ik soms moeilijk vind om mezelf helemaal te geven bij nieuwe mensen en altijd wat afwachtend in het begin.
...
vrijdag 15 juni 2018 om 22:04
Leuk, geniet ervan! Hoe lang kennen jullie elkaar nu?
Ik ben ook al jaren alleen en vraag me ook soms af of ik ooit weer kan wennen aan een relatie.
Ik ben ook al jaren alleen en vraag me ook soms af of ik ooit weer kan wennen aan een relatie.
Robinson schreef: ↑15-06-2018 19:57Gaat nog steeds super tussen m’n tinderdate en mij, we hebben vandaag beiden verwijderd! Volgende week zie ik hem weerIk ben al jaren single, nu serieus wordt moet ik nog steeds beetje aan wennen aan het gevoel van een relatie. Ik ben zo gewend om alles alleen te doen, ook aantal keren enorm gekwetst door mensen in verleden dat ik soms moeilijk vind om mezelf helemaal te geven bij nieuwe mensen en altijd wat afwachtend in het begin.
zaterdag 16 juni 2018 om 09:54
Ah wat superleuk voor je! Het kan dus wel! Lekker van genieten hoorRobinson schreef: ↑15-06-2018 19:57Gaat nog steeds super tussen m’n tinderdate en mij, we hebben vandaag beiden verwijderd! Volgende week zie ik hem weerIk ben al jaren single, nu serieus wordt moet ik nog steeds beetje aan wennen aan het gevoel van een relatie. Ik ben zo gewend om alles alleen te doen, ook aantal keren enorm gekwetst door mensen in verleden dat ik soms moeilijk vind om mezelf helemaal te geven bij nieuwe mensen en altijd wat afwachtend in het begin.
zaterdag 16 juni 2018 om 19:19
Kopstoot, dat maakt het ook zo lastig om nog écht iets uit de vijver te plukken, iedereen heeft die losse instelling tegenwoordig ondanks velen ook graag dat wederzijdse en speciale gevoel wil hebben.
Je zegt het goed, er hoeft maar iets te gebeuren en dan is iemand al afgeschreven.
Deels door ervaringen en deels door de veranderende instelling van mensen ( maatschappij ).
Enkele jaren geleden had ik om de haverklap dates, en leuke ook!
Nu krijg ik vrijwel geen match meer en zoveel ouder ben ik er niet uit gaan zien in een paar jaar haha.
Wel weet ik van mezelf dat er meer een soort barricade is om mij open te stellen, echt op gevoelsmatig niveau maar mijn valkuil is dat die barricade gauw wegvalt als iemand oprecht en enthousiast over komt.
Ik ben ook al jaren vrijgezel en ja, het lijkt me echt wel wennen om weer verweven te raken met het leven van iemand anders maar ik sta er wel open voor!
Het werd eerder al geschreven maar als er echt een klik is dan vloeit het vanzelf en gelukkig heb ik mogen ervaren hoe het is.
Hopelijk ervaar ik het weer eens en dat het dan blijvend mag zijn
Ik zou er veel voor over hebben om er zo in te kunnen staan zoals Roodkapjeendewolf schrijft, wát lijkt het mij heerlijk om er zo luchtig in te kunnen staan.
In het verleden heb ik er veel meer 'boven op ' gezeten en ben er nu luchtiger in.... maar dan moet er hoe dan ook wel kans op een leuk gesprekje komen.
Ik heb tinder er een tijd terug vanaf gegooid omdat het zinloos was, ik heb dan de pech dat er geen matches komen ( en de foto's zijn leuk en ik heb ook moeite gedaan m.b.t. een leuk tekstje ).
Vandaag een naaste weggebracht, die persoon is een aantal jaar ziek geweest en toen ik luisterde naar wat er gesproken werd, de muziek hoorde en het feit dat het definitief is.... toen vroeg ik me echt af of alles nu maar relatief is.
Door drukte stond ik achter in en toen ik mijn blik door de aula liet gaan zag ik allemaal mensen waar een partner bij zat die er voor diegene was op dat moment.
Ik zag hoe kleinkinderen met stift iets op de kist schreven ( super leuk )
Misschien is het een heel rare gedachte maar toen dacht ik 'shit, als ik hier straks zit omdat er een direct familielid ontvallen is'... dat was een lastige gedachte.
Toch, het is zoals het is.
Ondanks het een belangrijk onderdeel is ( erkenning, je geliefd voelen, veiligheid/geborgenheid ) laat ik het steeds meer los, het is zoals het is.
En toch zou ik er nog veel meer nuchterder in willen worden, want er zijn genoeg momenten waar op er toch een soort gemis is.
Is er een cursus voor Roodkapjeendewolf?
Robinson, wat leuk!
Je zegt het goed, er hoeft maar iets te gebeuren en dan is iemand al afgeschreven.
Deels door ervaringen en deels door de veranderende instelling van mensen ( maatschappij ).
Nu krijg ik vrijwel geen match meer en zoveel ouder ben ik er niet uit gaan zien in een paar jaar haha.
Wel weet ik van mezelf dat er meer een soort barricade is om mij open te stellen, echt op gevoelsmatig niveau maar mijn valkuil is dat die barricade gauw wegvalt als iemand oprecht en enthousiast over komt.
Ik ben ook al jaren vrijgezel en ja, het lijkt me echt wel wennen om weer verweven te raken met het leven van iemand anders maar ik sta er wel open voor!
Het werd eerder al geschreven maar als er echt een klik is dan vloeit het vanzelf en gelukkig heb ik mogen ervaren hoe het is.
Hopelijk ervaar ik het weer eens en dat het dan blijvend mag zijn
Ik zou er veel voor over hebben om er zo in te kunnen staan zoals Roodkapjeendewolf schrijft, wát lijkt het mij heerlijk om er zo luchtig in te kunnen staan.
In het verleden heb ik er veel meer 'boven op ' gezeten en ben er nu luchtiger in.... maar dan moet er hoe dan ook wel kans op een leuk gesprekje komen.
Ik heb tinder er een tijd terug vanaf gegooid omdat het zinloos was, ik heb dan de pech dat er geen matches komen ( en de foto's zijn leuk en ik heb ook moeite gedaan m.b.t. een leuk tekstje ).
Vandaag een naaste weggebracht, die persoon is een aantal jaar ziek geweest en toen ik luisterde naar wat er gesproken werd, de muziek hoorde en het feit dat het definitief is.... toen vroeg ik me echt af of alles nu maar relatief is.
Door drukte stond ik achter in en toen ik mijn blik door de aula liet gaan zag ik allemaal mensen waar een partner bij zat die er voor diegene was op dat moment.
Misschien is het een heel rare gedachte maar toen dacht ik 'shit, als ik hier straks zit omdat er een direct familielid ontvallen is'... dat was een lastige gedachte.
Ondanks het een belangrijk onderdeel is ( erkenning, je geliefd voelen, veiligheid/geborgenheid ) laat ik het steeds meer los, het is zoals het is.
En toch zou ik er nog veel meer nuchterder in willen worden, want er zijn genoeg momenten waar op er toch een soort gemis is.
Is er een cursus voor Roodkapjeendewolf?
Robinson, wat leuk!
zaterdag 16 juni 2018 om 22:47
2.5 maand nu, maar wegens vakantie en zijn werk ongeveer 1 maand daten in totaal!
Hij is veel weg voor zn werk(per maand 2 weken) maar vind dat eigenlijk wel fijn
zondag 17 juni 2018 om 01:13
Nou ja zeg, wat een zure reactie. Ik vind het juist een grappig verhaal. Ze eist geen exclusiviteit, die knul spreekt twee dates op een avond af.Hadewychh schreef: ↑15-06-2018 14:36Ik vind dat helemaal geen grappig verhaal.
Dus als iemand met jou een eerste date staan heeft eis je meteen exclusiviteit?
En dat vraag je toch niet aan iemand die je nog nooit hebt ontmoet, of hij nog dates staan heeft? Daar heb jij geen zaken mee. Dus als je zo'n vraag stelt, kan je zo'n antwoord krijgen. Denk dat ik er misschien zelf ook niet eerlijk over zou geweest zijn. Vind het een brutale vraag.
zondag 17 juni 2018 om 17:29
mats schreef: ↑16-06-2018 19:19Kopstoot, dat maakt het ook zo lastig om nog écht iets uit de vijver te plukken, iedereen heeft die losse instelling tegenwoordig ondanks velen ook graag dat wederzijdse en speciale gevoel wil hebben.
Hopelijk ervaar ik het weer eens en dat het dan blijvend mag zijn![]()
Ik hoor je en snap het helemaal Mats. Het openstellen en je ware ik laten zien is alleen wel echt noodzakelijk als je iemand beter wilt leren kennen. Ik vind de eerste dates nooit zo lastig, als iemand dichterbij komt vind ik het moeilijker. Ook is het het beste om geen verwachtingen te hebben, al is dat vrijwel onmogelijk als je iets graag wilt. Ik weet dat ik geen relatie ‘nodig heb’, heb het prima in mijn eentje, op vrijwel alle vlakken. Ik vind ook niet snel iemand leuk of aantrekkelijk. Maar als ik verliefd word, dan val ik vaak diep en met mijn hele hart. Na vorig jaar weer een dramatisch affaire te hebben gehad, wil ik dat echt nooit meer. Dan liever alleen.
Is er een cursus voor Roodkapjeendewolf?![]()
Wellicht denk je dat ze het allemaal goed weet, maar, ik heb Roodkapje tot twee keer toe gevraagd om haar ervaringen op dategebied met ons te delen. Met zo’n instelling kan er immers niets mis gaan? Ik wacht nog steeds... Ik ben het absoluut eens met haar theorie, alleen de praktijk werkt vaak toch iets anders. We zijn niet vooraf te programeren, we zijn mensen met gevoelens en emoties.
Robinson, wat leuk!
zondag 17 juni 2018 om 18:48
Ja dat snap ik volkomen! Dat zou voor mij ook prima werken! Ik hoef niet iemand elke dag om me heen, ook al klinkt dat niet romantisch. Ik heb echt ‘ me time’ nodig; elke week minstens 2 a 3 avonden voor mezelf.
Een weekendrelatie zou ik ook perfect vinden, je blijft ernaar uitkijken om elkaar te zien en hoeft je niet te ergeren aan elkaars’ onhebbelijkheden. En dat houdt de romantiek dan wel weer in leven, haha.
Een weekendrelatie zou ik ook perfect vinden, je blijft ernaar uitkijken om elkaar te zien en hoeft je niet te ergeren aan elkaars’ onhebbelijkheden. En dat houdt de romantiek dan wel weer in leven, haha.
zondag 17 juni 2018 om 22:17
Mijn eerste berichtje in dit topic.... Na lange relatie weer als groentje gestart in het date wereldje en natuurlijk kan Tinder ervaren niet ontbreken. Een paar maanden geleden gestart en ik dacht best een goede ervaring te hebben, maar ik volg er echt niks van....
Korte versie;
Aan de praat geraakt, uren met elkaar gebeld maar doordat hij in het buitenland zit voor werk is elkaar zien lastig. Hij heeft regelmatig bezoekjes aan NL en daarin hebben we elkaar gezien. Heel gezellig, vertrouwd, leuke klik en gezoend. Hij was een klein weekje in NL en elkaar 3x gezien, waarvan laatste keer ook seks gehad. Weer weg van elkaar nog steeds veel contact via bellen. Paar keer dat hij in NL was elkaar ook weer gezien en voelde hetzelfde. Hij zei het letterlijk en ik denk ook wel dat je dat merkt aan elkaar. Nu is het zo dat hij heeft laten weten het contact te verbreken. Hij vindt me leuk, maar hij is te druk daar en het feit dat ik uit lange relatie kom en hij nooit relatie heeft gehad vindt hij lastig. Dus nu wil hij ermee stoppen, omdat het nu makkelijker is dan als we elkaar beter kennen? Ik snap er niks van. We hadden besproken te zien hoe het gaat (omdat het zo goed voelt) en als hij terug in NL zou zijn, wilden we officieel gaan daten... Leek misschien ook te mooi om waar te zijn?
Korte versie;
Aan de praat geraakt, uren met elkaar gebeld maar doordat hij in het buitenland zit voor werk is elkaar zien lastig. Hij heeft regelmatig bezoekjes aan NL en daarin hebben we elkaar gezien. Heel gezellig, vertrouwd, leuke klik en gezoend. Hij was een klein weekje in NL en elkaar 3x gezien, waarvan laatste keer ook seks gehad. Weer weg van elkaar nog steeds veel contact via bellen. Paar keer dat hij in NL was elkaar ook weer gezien en voelde hetzelfde. Hij zei het letterlijk en ik denk ook wel dat je dat merkt aan elkaar. Nu is het zo dat hij heeft laten weten het contact te verbreken. Hij vindt me leuk, maar hij is te druk daar en het feit dat ik uit lange relatie kom en hij nooit relatie heeft gehad vindt hij lastig. Dus nu wil hij ermee stoppen, omdat het nu makkelijker is dan als we elkaar beter kennen? Ik snap er niks van. We hadden besproken te zien hoe het gaat (omdat het zo goed voelt) en als hij terug in NL zou zijn, wilden we officieel gaan daten... Leek misschien ook te mooi om waar te zijn?
maandag 18 juni 2018 om 09:25
maandag 18 juni 2018 om 10:46
@ mona87,
Duidelijk geval van, afbreken voordat hij teveel investeert in iets waarin hij geen gewenste toekomst ziet. Oftewel, hij ziet het niet gebeuren dat jullie samen gaan wonen en gezamenlijk een toekomst op gaan bouwen, want hij wil niet naar jou toe verhuizen en hij wil ook niet dat jij naar hem toe emigreert.
Duidelijk geval van, afbreken voordat hij teveel investeert in iets waarin hij geen gewenste toekomst ziet. Oftewel, hij ziet het niet gebeuren dat jullie samen gaan wonen en gezamenlijk een toekomst op gaan bouwen, want hij wil niet naar jou toe verhuizen en hij wil ook niet dat jij naar hem toe emigreert.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 18 juni 2018 om 11:01
Hij komt sowieso weer terug in Nederland wonen, dus wat betreft emigratie zou geen issue moeten zijn. En of we samen een toekomst kunnen opbouwen weet ik ook niet, maar zoiets kun je ook niet onderzoeken als je elkaar niet in het dagelijks leven kent.. Maar dat is mijn idee. Ik probeer mezelf er niet druk om te maken, maar ik vind het zo raar ineens. Alsof het voor hem te dichtbij komt?
jaw schreef: ↑18-06-2018 10:46@ mona87,
maandag 18 juni 2018 om 18:51
maandag 18 juni 2018 om 19:41
Beste allemaal,
Ik ben al jaren een lezer van dit topic en heb volgens mij nog nooit wat gepost.
Wil jullie nu wat laten horen. Ik heb jaren op tinder gestaan, heb ondertussen rond de 30 mannen gedate via tinder. Heb alle soorten en maten wel langs zien komen, eikels die niks meer lieten horen, mannen die ik niet leuk vond, mannen op wie ik heimelijk verliefd werd maar hem toch niet ging worden etc. Uiteindelijk heb ik nog 1 man een kans gegeven en had tinder al verwijderd voor onze 1e date omdat ik echt dacht dat tinder het gewoon niet voor me was. Het daten begon me tegen te staan etc.
Nou die laatste date is nu mijn vriendje geworden. Het is de allerliefste, leukste, knapste, aantrekkelijkste van allemaal.
Wat ik hiermee wil zeggen is: het kan echt! Ik denk dat we allemaal door een soort "datefase" moeten waarin we gaan ervaren wie er nu eigenlijk bij ons past, en dat we ook leren dat alleen zijn ook prima is. Dat we leren omgaan met "afgewezen" worden en weer verliefd worden. Dat we allemaal zo'n fase moeten doorgaan om uiteindelijk iets waardevols te vinden. Uiteindelijk denk ik echt dat de liefde voor heel veel mensen is weggelegd.
Dus iedereen veel succes, maar vooral plezier met daten. Doe waar jij je goed bij voelt en ik gun het jullie allemaal. Volg je gevoel, maar laat soms iets niet te snel lopen omdat je niet meteen verliefd bent. Ik ben erachter gekomen dat de kriebels uiteindelijk zeker kunnen komen, en het gevoel dan veel dieper zit dan bij degenen op wie je meteen vanaf moment 1 verliefd was. Good luck
Ik ben al jaren een lezer van dit topic en heb volgens mij nog nooit wat gepost.
Wil jullie nu wat laten horen. Ik heb jaren op tinder gestaan, heb ondertussen rond de 30 mannen gedate via tinder. Heb alle soorten en maten wel langs zien komen, eikels die niks meer lieten horen, mannen die ik niet leuk vond, mannen op wie ik heimelijk verliefd werd maar hem toch niet ging worden etc. Uiteindelijk heb ik nog 1 man een kans gegeven en had tinder al verwijderd voor onze 1e date omdat ik echt dacht dat tinder het gewoon niet voor me was. Het daten begon me tegen te staan etc.
Nou die laatste date is nu mijn vriendje geworden. Het is de allerliefste, leukste, knapste, aantrekkelijkste van allemaal.
Wat ik hiermee wil zeggen is: het kan echt! Ik denk dat we allemaal door een soort "datefase" moeten waarin we gaan ervaren wie er nu eigenlijk bij ons past, en dat we ook leren dat alleen zijn ook prima is. Dat we leren omgaan met "afgewezen" worden en weer verliefd worden. Dat we allemaal zo'n fase moeten doorgaan om uiteindelijk iets waardevols te vinden. Uiteindelijk denk ik echt dat de liefde voor heel veel mensen is weggelegd.
Dus iedereen veel succes, maar vooral plezier met daten. Doe waar jij je goed bij voelt en ik gun het jullie allemaal. Volg je gevoel, maar laat soms iets niet te snel lopen omdat je niet meteen verliefd bent. Ik ben erachter gekomen dat de kriebels uiteindelijk zeker kunnen komen, en het gevoel dan veel dieper zit dan bij degenen op wie je meteen vanaf moment 1 verliefd was. Good luck