Minder van Tinder - deel 9
donderdag 22 juni 2017 om 22:06
Deel 9 alweer!
Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!
Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!
Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
zaterdag 30 juni 2018 om 19:34
Hier ook weer eens een update van mijn kant!
Ik herken het snel willen afspreken wel, bij mij is het wisselend of ik er zin in heb. Ik vind humor op de chat belangrijk, als ik ene chat heb met alleen ehh interview vragen ...dan voel ik minder snel de neiging om af te spreken.
Maar in het algemeen, daten= weten
Sinds de man met wie ik die drie maanden date-te, heb ik 2 dates gehad. De een onsuccesvol, de ander lijkt met name lichamelijk te gaan worden. Ik ben er nog niet overuit of ik dat wil (en kan zonder alsnog hotel de botel te worden).
Ik herken het snel willen afspreken wel, bij mij is het wisselend of ik er zin in heb. Ik vind humor op de chat belangrijk, als ik ene chat heb met alleen ehh interview vragen ...dan voel ik minder snel de neiging om af te spreken.
Maar in het algemeen, daten= weten

Sinds de man met wie ik die drie maanden date-te, heb ik 2 dates gehad. De een onsuccesvol, de ander lijkt met name lichamelijk te gaan worden. Ik ben er nog niet overuit of ik dat wil (en kan zonder alsnog hotel de botel te worden).
zaterdag 30 juni 2018 om 19:36
Kattenvrouwtje, frustrerend he! Ik heb ook zo’n contact. Superleuk als we appen...en ja afspreken is leuk, die date MOET er komen...om vervolgens niet door te pakken. Ik geloof in mijn geval dat hij om welke reden dan ook, er toch niet op zit te wachten. Ook goed, ga er geen energie in steken op deze manier.
De suggestie om concreet wat voor te stellen zou ik zeker doen. Niets te verliezen toch?
De suggestie om concreet wat voor te stellen zou ik zeker doen. Niets te verliezen toch?
zaterdag 30 juni 2018 om 22:22
Irritant is het he.Merder schreef: ↑30-06-2018 19:36Kattenvrouwtje, frustrerend he! Ik heb ook zo’n contact. Superleuk als we appen...en ja afspreken is leuk, die date MOET er komen...om vervolgens niet door te pakken. Ik geloof in mijn geval dat hij om welke reden dan ook, er toch niet op zit te wachten. Ook goed, ga er geen energie in steken op deze manier.

zondag 1 juli 2018 om 10:21
zondag 1 juli 2018 om 11:15
Hi Ruby, nee niet over een vervolg gehad. Wel kleine dingetjes genoemd als ‘ dat doen we de volgende keer wel’ of ‘kom langs’ etc. Ik vind dat altijd wat ongemakkelijk en blijf liever in het moment ipv alweer over de toekomst te praten. Wel merk ik dat dat 1 van de eerste vragen is van anderen. Hoop uiteraard wel dat we elkaar weer gaan zien, maar ik weet dat hij op dit moment iig geen relatie wil. Dit heeft te maken met iets dat ik ivm herkenbaarheid hier niet neer ga zetten. Ik snap dat ook wel. We zijn wel allebei overdonderd door de diepe verbinding die we voelen met elkaar, dat is echt bijzonder en heb ik niet vaker zo (snel) gevoeld.
zondag 1 juli 2018 om 11:32
Ik had vandaag een date en eindelijk iemand die ik wel leuk vond! Hij kwam vaag bekend voor en inderdaad vond ik hem in de FB vriendenlijst van een vriendin die toen ze hier woonde veel heeft gedate. Inmiddels woont ze sinds een maand of acht hier vijf uur vliegen vandaan.
Ik kon niks over hem terugvinden in onze gesprekken, wel zag ik dat hij was uitgenodigd voor haar vaarwelfeestje maar volgens mij was hij daar niet. Ik weet dat ze in die tijd met iemand anders aan het daten was (reden voor verhuizing, inmiddels overigens voorbij).
ik vermoed dus dat ze een paar keer met hem heeft gedate maar uiteindelijk vrienden is geworden. Ik neig ernaar nog even niks te zeggen omdat ik graag een eigen mening wil vormen en mochten er wel dingen gebeurd zijn, hoef ik dat niet per se te weten.
Fair game?
Ik kon niks over hem terugvinden in onze gesprekken, wel zag ik dat hij was uitgenodigd voor haar vaarwelfeestje maar volgens mij was hij daar niet. Ik weet dat ze in die tijd met iemand anders aan het daten was (reden voor verhuizing, inmiddels overigens voorbij).
ik vermoed dus dat ze een paar keer met hem heeft gedate maar uiteindelijk vrienden is geworden. Ik neig ernaar nog even niks te zeggen omdat ik graag een eigen mening wil vormen en mochten er wel dingen gebeurd zijn, hoef ik dat niet per se te weten.
Fair game?
Hello, can you hear me?
maandag 2 juli 2018 om 15:08
Egopost: gisteravond weer ontzettend lieve berichten ontvangen van mijn date waarin hij zijn gevoelens open en eerlijk deelt. Ik ben in tranen uitgebarsten en verbaas me over mijn eigen emoties. Hij bevestigt precies wat ik ook voelde (en nog steeds voel), maar het komt nu zo dichtbij! Is het raar dat ik naast dankbaarheid dat ik zo'n geweldige man heb leren kennen ook angst voel? Angst dat het te mooi is om waar te zijn. We zijn tijdens onze date compleet in elkaar opgegaan en leken wel helemaal versmolten in elkaar. En dat binnen een paar uur tijd.
Sorry voor deze egopost..
Sorry voor deze egopost..
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 03-07-2018 11:39
7.62% gewijzigd

maandag 2 juli 2018 om 15:32
Kopstoot pas een beetje op jezelf. Hij kan/wil geen relatie aangaan schreef je. Dus mogelijk dat het daardoor ook vrijer voelt om emoties los te laten. Geen idee hoor. Weet ook niet of jij een vaste relatie zoekt?
Maar een man die dat vooraf benoemt, ben ik dan zelf wat huiverig voor. Zeker als iets zo intens is.
Wat zijn dan de verwachtingen van jezelf. En komen die overeen met die van hem.
Als hij dat niet gezegd had, dan zou ik er verder heerlijk van genieten. Snap je angst nu wel.
Maar een man die dat vooraf benoemt, ben ik dan zelf wat huiverig voor. Zeker als iets zo intens is.
Wat zijn dan de verwachtingen van jezelf. En komen die overeen met die van hem.
Als hij dat niet gezegd had, dan zou ik er verder heerlijk van genieten. Snap je angst nu wel.
maandag 2 juli 2018 om 15:42
@Ywtje, dank je wel, lief. Dat is ook wat in mijn achterhoofd spookt, en dat het zo snel gaat. Het komt wel echt vanuit hemzelf, ik heb het bevestigd en ook mijn gevoel geuit. Ik weet inderdaad niet hoe dit verder gaat aflopen omdat hij eerder heeft benoemd nu nog (liever) geen relatie te willen, later wel. Dit onderwerp kwam tijdens de date spontaan op gang en was geen vraag van mij oid. Zelf ben ik best huiverig om een relatie aan te gaan na zoveel jaren (bewust) single te zijn geweest, maar sta hier wel weer voor open.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder van moet verwachten. Wat ik wel weet is dat we allebei compleet overdonderd zijn door onze gevoelens voor elkaar.
Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder van moet verwachten. Wat ik wel weet is dat we allebei compleet overdonderd zijn door onze gevoelens voor elkaar.
anoniem_169698 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 19:51
14.81% gewijzigd

maandag 2 juli 2018 om 20:32
Ik heb inmiddels geleerd dat het beter is om naar iemand zijn daden te kijken dan iemand (alleen) op zijn woord te geloven.
‘ Action speaks louder than words’.
Hij heeft me gister ondergedompeld in een hartstochtelijke liefdesverklaring op schrift, ik voel me gevleid en geliefd. Daar geniet ik van en zijn ook zijn woorden. Ik weet en voel dat ze oprecht diep uit zijn hart komen, maar het blijven woorden. En hoe het nu verder gaat, wie zal het zeggen? De praktijk zal dat moeten uitwijzen.
Hij heeft me gister ondergedompeld in een hartstochtelijke liefdesverklaring op schrift, ik voel me gevleid en geliefd. Daar geniet ik van en zijn ook zijn woorden. Ik weet en voel dat ze oprecht diep uit zijn hart komen, maar het blijven woorden. En hoe het nu verder gaat, wie zal het zeggen? De praktijk zal dat moeten uitwijzen.

dinsdag 3 juli 2018 om 10:03
Misschien is het goed om even terug op aarde te belanden? je hebt deze man 1x gezien en hij heeft ook aangegeven dat hij geen relatie wil. Je loopt nu zo hard van stapel dat het bijna alleen nog maar een teleurstelling kan worden.kopstoot schreef: ↑02-07-2018 20:32Ik heb inmiddels geleerd dat het beter is om naar iemand zijn daden te kijken dan iemand (alleen) op zijn woord te geloven.

dinsdag 3 juli 2018 om 10:25
dinsdag 3 juli 2018 om 11:08
Kopstoot, jij klinkt als iemand die een vliegtuig uitspringt zonder parachute en dan straks verbaasd gaan zijn dat je op de rotsen te pletter slaat. Tot nu toe heb je alleen maar gebakken lucht gekregen van die vent, lekker warm maar totaal inhoudsloos.
Je loopt veel te hard van stapel.
Je loopt veel te hard van stapel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 3 juli 2018 om 11:34
Ik snap de reacties, maar ik zeg toch juist dat het alleen woorden zijn? Ik weet niet of er meer in zit, wel heb ik een heerlijke nacht en verbinding gevoeld met deze man.
Ik geloof niet dat hij me 'gebakken lucht' heeft gegeven, maar gewoon open en eerlijk zijn gevoel heeft geuit. En waarom is dat inhoudsloos?
Hij doet geen (valse) beloftes oid dus ik zie dat probleem niet zo.
En ik loop hard van stapel omdat ik mijn gevoel hier heb geuit? Dat ik heb gezegd me gevleid en geliefd te voelen? Of omdat ik hem bevestigd heb dat het voor mij ook heel bijzonder was?
Ik zie verder niet waarin ik straks 'te pletter sla', ik verwacht helemaal niks verder.. Heb alleen aangegeven dat ik hem snel weer hoop te zien. That's all.
Ik geloof niet dat hij me 'gebakken lucht' heeft gegeven, maar gewoon open en eerlijk zijn gevoel heeft geuit. En waarom is dat inhoudsloos?
Hij doet geen (valse) beloftes oid dus ik zie dat probleem niet zo.
En ik loop hard van stapel omdat ik mijn gevoel hier heb geuit? Dat ik heb gezegd me gevleid en geliefd te voelen? Of omdat ik hem bevestigd heb dat het voor mij ook heel bijzonder was?
Ik zie verder niet waarin ik straks 'te pletter sla', ik verwacht helemaal niks verder.. Heb alleen aangegeven dat ik hem snel weer hoop te zien. That's all.
dinsdag 3 juli 2018 om 12:11
Verwar een fijne nacht hebben niet met verbinding voelen. Het klinkt zo zwaar, zo heftig meteen. Je hebt een leuke vent ontmoet, leuke nacht met hem gehad..en nu even weer met beide voeten terug op aarde. Als ik fijne seks heb met iemand dan kan ik ook wel 'verbinding' voelen, maar na 1 date zou ik voorzichtig zijn met zulke uitspraken.
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt, geniet vooral!
...
dinsdag 3 juli 2018 om 12:57
Dank je wel Anárion, ik begrijp dat het zwaar klinkt. Maar het is wel hoe we het allebei hebben ervaren. Ik zal zijn bewoordingen hier niet plaatsen, maar die zweven nog een stuk verder dan de aarde dan die van mij 
Ik voel me inmiddels ook wel wat nuchterder. Ik voel dingen nu eenmaal wat intenser dan de gemiddelde persoon.
Voor nu laat ik het even voor wat het is.

Ik voel me inmiddels ook wel wat nuchterder. Ik voel dingen nu eenmaal wat intenser dan de gemiddelde persoon.
Voor nu laat ik het even voor wat het is.
Anárion schreef: ↑03-07-2018 12:11Verwar een fijne nacht hebben niet met verbinding voelen. Het klinkt zo zwaar, zo heftig meteen. Je hebt een leuke vent ontmoet, leuke nacht met hem gehad..en nu even weer met beide voeten terug op aarde. Als ik fijne seks heb met iemand dan kan ik ook wel 'verbinding' voelen, maar na 1 date zou ik voorzichtig zijn met zulke uitspraken.
Ik hoop voor je dat het goed uitpakt, geniet vooral!
dinsdag 3 juli 2018 om 14:17
Kopstoot, ik ken je een beetje beter dan de meesten hier en weet wat voor gevoelig en prachtig mens je bent. Ik snap dat de opmerkingen hier wat verzuurd op je zullen overkomen, maar ze zijn goed bedoeld. Probeer jezelf niet te verliezen en geniet gewoon lekker van deze bijzonder mooie ervaring. Wacht maar af wat hij doet na zijn mooie woorden.
dinsdag 3 juli 2018 om 18:17
Het ging echt zo goed weetje, had echt het gevoel dat we goed bij elkaar pasten.
We hadden tijdje terug tinder beiden verwijderd.
Maar sinds een week ofzo, kon niet direct Mn vinger erop leggen maar had het gevoel dat er wat was. Vandaag tinder weer eens gedownload, of dat ik hem daar tegen zou komen. Jahoor..
Ik dacht dat we zouden kijken wat er was, hoe het verder zou lopen. Het doet me dan wel verdriet dat hij zich dus weer heeft aangemeld. Doe je ook niet toch als je iemand heel leuk vindt en wil kijken hoe verder gaat?
Doet me wel verdriet dit. Ik heb hem een bericht gestuurd dat ik hem veel succes wens met zn verdere tinderzoektocht.
We hadden tijdje terug tinder beiden verwijderd.
Maar sinds een week ofzo, kon niet direct Mn vinger erop leggen maar had het gevoel dat er wat was. Vandaag tinder weer eens gedownload, of dat ik hem daar tegen zou komen. Jahoor..
Ik dacht dat we zouden kijken wat er was, hoe het verder zou lopen. Het doet me dan wel verdriet dat hij zich dus weer heeft aangemeld. Doe je ook niet toch als je iemand heel leuk vindt en wil kijken hoe verder gaat?
Doet me wel verdriet dit. Ik heb hem een bericht gestuurd dat ik hem veel succes wens met zn verdere tinderzoektocht.
dinsdag 3 juli 2018 om 18:35
Lees altijd mee hier en schrijf graag mee als dat mag 
Zelf heel intensief gedate afgelopen jaar, hele mooie ervaringen gehad en ook wat teleurstellingen. Merkte op een gegeven moment dat het een soort lopende band werk werd; ene date klaar? Oké next.
Nu dus even wat rustiger aan en chat nu met 2 kerels die overduidelijk niks serieus zoeken.
@robinson: wat stom dat het zo loopt! als je tinder verwijdert dan blijft je profiel gewoon bestaan, kan het niet zo zijn dat dat het geval is?

Zelf heel intensief gedate afgelopen jaar, hele mooie ervaringen gehad en ook wat teleurstellingen. Merkte op een gegeven moment dat het een soort lopende band werk werd; ene date klaar? Oké next.
Nu dus even wat rustiger aan en chat nu met 2 kerels die overduidelijk niks serieus zoeken.
@robinson: wat stom dat het zo loopt! als je tinder verwijdert dan blijft je profiel gewoon bestaan, kan het niet zo zijn dat dat het geval is?