Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
@Mats: haha je bent altijd welkom voor een cursus maar ik worstel net als iedereen ook met mijn eigen patronen en valkuilen😉 Het is niet zo dat ik een heel “ luchtig” type ben en dat dingen daarom zo makkelijker gaan. Ik heb wel idee dat steeds beter de liefde kan afpellen en doorzie hoe het werkt ( bij mezelf) Al is de liefde ook vaak niet logisch en onverwachts.

@kopstoot: We zijn idd allemaal mensen met gevoelens en emoties maar die emoties ( en gedrag) ontstaan wel door je eigen gedachtes/overtuigingen. In die zin heb je meer invloed op je leven/liefde dan je denkt als je hier bewust van bent.
Het is niet dat ik alleen een “ theorie” heb die ik niet toepas in de “ praktijk”. Ik probeer juist uit te leggen wat mijn opvalt in dit topic/date wereld en wat mijn eigen ervaring is.
Schijnbaar moet ik eerst mijn eigen status vertellen om geloofwaardig te zijn? :-)

Ik heb na een gebroken hart kort gedate en getinterd zonder doel, was niet opzoek naar iets specifieks zoals seks of een date maar alleen nieuwsgierig en zin in wat aandacht. Toch heb ik onverwachts een grote liefde gevonden, niet doelgericht maar zo gegroeid. Eerst vond ik het appen/aandacht leuk daarna de seks toen de leuke dates die we hadden. Heel leuk! We hebben elkaar zonder verwachtingen en eisenlijstjes steeds beter leren kennen tot er echt een wederzijdse klik en liefde bleek te zijn. Hij was alleen opzoek naar seks en wilde geen relatie ook voor hem kwam de liefde onverwachts.

Zie je hoeveel rode vlaggen mijn verhaal bevat? Dat het toch naar liefde is gegroeid zie ik als het niet logische deel wat het leven/liefde juist zo mooi maakt. Daarom vind het soms jammer dat mensen zelf precies denken te weten wat ze willen/nodig hebben en voor dingen afsluiten en niet meer open gaan staan. Daarmee sluit je ook je hart.
ppfff dat tinder en daten! lastig!
ik heb nu drie maanden via tinder met een man gedate. Hij bleek echter nogal met zichzelf in de knoop te zitten. Erg ingewikkeld. Ik wilde er wel mee doorgaan, de laatste keer dat ik hem zag gaf hij dat zelf ook aan. Daarna nog wat appjes...gevolgd door complete stilte. Appjes worden genegeerd, telefoon, ik heb zelfs nog een brief in zn bus gedaan met de vraag of hij ook nog wat persoonlijke spullen kon terugsturen...niente basta.
Op social media hebben we elkaar nog in de ehh...vrienden zeg maar....niet ontvolgd (van 2 kanten dus niet).
Nouja. Verdrietig voel ik me wel.

Ondertussen maar wel weer op tinder gegaan...maar ik heb geloof ik een eikelmagneet ofzo ahahahhaha allemaal van die types die binnen no time over seks beginnen. Gekkigheid.

Maar goed, stiekem sta ik ook nog niet helemaal open voor een vervolg. Ik moet eerst dat andere nog maar goed loslaten :-/
Wat een mooie post Roodkapje.
Dank voor het delen Roodkapje, je ‘moet’ trouwens natuurlijk helemaal niks, een vraag kun je beantwoorden zoals je zelf wilt ;-)
Ik denk dat voor iedereen geldt dat naarmate je ouder wordt en meer meemaakt, je beter je eigen patronen doorziet.
En ja, je bent inderdaad de regisseur van je eigen leven. Ook ik zie nu steeds sneller wanneer iets weer een bepaalde richting opgaat of wanneer ik weer bepaald gedrag of bepaalde gevoelens bij mezelf constateer. Hierdoor kan ik eerder stoppen met iets wat niet goed voor me is of probeer ik juist mensen een kans te geven die ik eerder al zonder pardon zou hebben afgeserveerd.
Ik denk dat als je dicht bij jezelf blijft, je nooit hoeft te daten met eisenlijstjes o.i.d. Wel is het van belang (zeker als je een bepaalde leeftijd bereikt) dat je voor jezelf helder hebt wat je wilt. Als je graag kinderen wilt en 38 bent, dan is het niet handig om te daten met iemand die absoluut geen kinderwens heeft. Dan geef je jezelf niet wat je wilt. Neemt niet weg dat je altijd krijgt wat je wilt, maar dat terzijde.
Maar als je, zoals ik op dit moment, met iemand aan de praat raakt die qua uiterlijk nooit je type is geweest, maar waarmee je interessante gespreksstof hebt, hier toch mee gaat afspreken. Er is weinig digitaal contact, maar er staat een date waar we allebei naar uitkijken. Er zijn dingen waar ik bij voorbaat zou kunnen denken dat het alleen bij een date gaat blijven, maar ik ben benieuwd naar hem en sta er heel luchtig in.
Dus ik snap je verhaal, zo sta ik er ook in. Ik ben dan ook niet echt op zoek, ik zie wel wat er op mijn pad komt. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het voor mensen die heel graag een relatie willen, anders werkt. Dat is hetzelfde als tegen mensen die heel graag zwanger willen worden zeggen dat ze er niet zo mee bezig moeten zijn en het ‘los moeten laten’. Dat werkt niet zo.
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je een grote liefde hebt gevonden, geniet ervan! :rose:
Roodkapjeendewolf schreef:
18-06-2018 21:23
@Mats: haha je bent altijd welkom voor een cursus maar ik worstel net als iedereen ook met mijn eigen patronen en valkuilen😉 Het is niet zo dat ik een heel “ luchtig” type ben en dat dingen daarom zo makkelijker gaan. Ik heb wel idee dat steeds beter de liefde kan afpellen en doorzie hoe het werkt ( bij mezelf) Al is de liefde ook vaak niet logisch en onverwachts.

@kopstoot: We zijn idd allemaal mensen met gevoelens en emoties maar die emoties ( en gedrag) ontstaan wel door je eigen gedachtes/overtuigingen. In die zin heb je meer invloed op je leven/liefde dan je denkt als je hier bewust van bent.
Het is niet dat ik alleen een “ theorie” heb die ik niet toepas in de “ praktijk”. Ik probeer juist uit te leggen wat mijn opvalt in dit topic/date wereld en wat mijn eigen ervaring is.
Schijnbaar moet ik eerst mijn eigen status vertellen om geloofwaardig te zijn? :-)

Ik heb na een gebroken hart kort gedate en getinterd zonder doel, was niet opzoek naar iets specifieks zoals seks of een date maar alleen nieuwsgierig en zin in wat aandacht. Toch heb ik onverwachts een grote liefde gevonden, niet doelgericht maar zo gegroeid. Eerst vond ik het appen/aandacht leuk daarna de seks toen de leuke dates die we hadden. Heel leuk! We hebben elkaar zonder verwachtingen en eisenlijstjes steeds beter leren kennen tot er echt een wederzijdse klik en liefde bleek te zijn. Hij was alleen opzoek naar seks en wilde geen relatie ook voor hem kwam de liefde onverwachts.

Zie je hoeveel rode vlaggen mijn verhaal bevat? Dat het toch naar liefde is gegroeid zie ik als het niet logische deel wat het leven/liefde juist zo mooi maakt. Daarom vind het soms jammer dat mensen zelf precies denken te weten wat ze willen/nodig hebben en voor dingen afsluiten en niet meer open gaan staan. Daarmee sluit je ook je hart.
Mooi stuk @kopstoot! Hou je ons op de hoogte van jouw date?
Thanks, will do! ;-)
Roodkapjeendewolf schreef:
25-06-2018 15:02
Mooi stuk @kopstoot! Hou je ons op de hoogte van jouw date?
Ik heb inmiddels alweer 2x gebeld met mijn Tindercontact van een tijdje terug. Eerste ontmoeting moet nog komen maar wat betreft gesprekstof gaat het al goed :cheer2:
Leuk Sheldon! Staat er al een datum gepland?
Hoi allemaal,
Sinds vorige week ben ik weer actief op Tinder.
Ik vraag mij af hoe lang het bij jullie ongeveer duurt voordat jullie op een date gaan met een match.
Zelf merk ik dat mannen al heel snel op date willen. Er is dan kort gekletst over woonplaats/werk etc., vervolgens willen ze je nummer en een van de eerste vragen daarna is of je wil afspreken.
Ik vind dat persoonlijk echt snel. In principe weet ik amper iets van hen en weet ik nog niet eens of er via de app een 'klik' is.. zo oppervlakkig.
Nu weet ik niet of dat ligt aan de mannen die ik match, of dat dit een beetje de normale omgang is via Tinder?
Don't take anything personal from people you are not personal with.
@Chilosa: het maakt niet uit wat ‘normaal’ is, jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Als jij eerst liever digitaal contact wilt houden via Tinder, dan doe je dat gewoon. Niks overhaasten.
@Chilosa.
Als man zijnde wil ik juist zo snel mogelijk afspreken om elkaar in levende lijve te zien. Ergens een kop koffie of zo drinken. Ik wil niet van die ellelange stompzinnige text sessies waarin je na 3 uur eindelijk hebt hebt kunnen zeggen wat je ook in 5 minuten en zonder misverstanden had kunnen communiceren.

Hoe weet je nu of je een klik hebt als persoon, wanneer je elkaar niet ontmoet. Want door middel van voorgekauwde scripts gedownload van het internet kan elke man leuk overkomen via de chat.

Een 'klik' via de App is namelijk een zelfgecreëerde leugen. Een hersenspinsel.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
@Jaw, dat laatste ben ik niet met je eens, ik voel wel degelijk aan via de app of ik met iemand wil afspreken of niet. Bepaalde interactie via de digitale weg is voor mij noodzakelijk alvorens ik besluit af te spreken of niet. Dan kan het alsnog tegenvallen, maar dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt eerlijk gezegd.
Wel kun je door te lang chatten (weken,maanden) een bepaald beeld in je hoofd creëeren van iemand die niet strookt met de werkelijkheid.
Ik chat zelf meestal ongeveer zo’n 2 weken voordat ik afspreek. Soms iets korter, soms iets langer.
Op dit moment chat ik amper en stond de date al binnen een week gepland, alleen door vakantie e.d. is de date pas 3 weken later.
kopstoot schreef:
25-06-2018 21:33
Leuk Sheldon! Staat er al een datum gepland?
Sorry dat ik nu pas reageer, druk met werk. Ja er staat al een datum gepland binnen nu en een maand. Voor de eventuele herkenbaarheid ga ik niet verder op details in :A: ;)
Chilosa schreef:
25-06-2018 21:48
Hoi allemaal,
Sinds vorige week ben ik weer actief op Tinder.
Ik vraag mij af hoe lang het bij jullie ongeveer duurt voordat jullie op een date gaan met een match.
Zelf merk ik dat mannen al heel snel op date willen. Er is dan kort gekletst over woonplaats/werk etc., vervolgens willen ze je nummer en een van de eerste vragen daarna is of je wil afspreken.
Ik vind dat persoonlijk echt snel. In principe weet ik amper iets van hen en weet ik nog niet eens of er via de app een 'klik' is.. zo oppervlakkig.
Nu weet ik niet of dat ligt aan de mannen die ik match, of dat dit een beetje de normale omgang is via Tinder?
Net als jaw spreek ik ook liefst zo snel mogelijk in persoon af, om dezelfde redenen. In tekstberichtjes kan ik iemand nauwelijk leren kennen, hooguit iemand niet verder willen leren kennen (roken? kinderen? veganist? :bye: ). Of iemand een leuk gevoel voor humor heeft, beetje dezelfde levenshouding enz. merk je toch het beste in een direct gesprek.

Met mijn huidige date heb ik eerst gebeld, nou begrijp ik dat het geven van je telefoonnummer ook al een hele stap kan zijn maar in de meeste gevallen kan je een eikel wel herkennen aan zijn profiel en anders is er nog de blacklist die elke telefoon wel heeft. Ik ben wel blij dat ik eerst met mijn date heb gebeld want daardoor hoop ik dat de date in persoon al een stuk spontaner zal zijn omdat we elkaar al wat kennen :)

Een aantal dates die ik heb gehad puur gebaseerd op (soms vrij lange periodes van) berichtjes over en weer draaiden meestal uit op "interview-vragen" gesprekken die niet erg natuurlijk over kwamen. Daarvoor leg ik de schuld ook zeker voor een flink deel bij mij, door niets leukers te bedenken dan een terrasje met een drankje :uh?:
Prive
anoniem_361510 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 09:01
98.50% gewijzigd
Ik maak het als man vaak genoeg mee dat een match zonder enige opmerking of zelfs voor het eerste bericht al wordt verbroken. Dat iemand simpelweg niet meer reageert is zeldzamer. Zelf laat ik zeker geen match dagen staan zonder bericht terug te sturen.

Tinder is, beide kanten op, vaak hard en niet subtiel. Als iemand dus niet (meer) reageert kan dat meestal maar twee dingen betekenen: diegene gebruikt om de een of andere reden Tinder niet meer en heeft zijn/haar profiel niet verwijderd of geleegd OF diegene is een verzamelaar van matches voor zijn/haar eigen ego.
-
anoniem_361510 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 09:06
0.00% gewijzigd
hahaha ik kreeg dus laatst een superlike en kan het niet laten hem te delen...

Afbeelding
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Afbeelding
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Slecht verkapt "ik zoek iemand voor seks maar pretendeer een sociaal leven te hebben en een relatie te willen" profiel :rofl:

Edit: quoten lukt niet vanwege plaatje :)
Goedenavond! Nou, een schrale troost voor mij om jullie verhalen te lezen en te beseffen dat het niet alleen bij mij een drama is, haha! Ik heb nu ruim een maand contact met een hele leuke match, hij gaf al vrij snel z’n nummer. Ook wat gemeenschappelijke vrienden op fb en na wat navraag is ie wel echt en geen catfish (je weet het maar nooit anno 2018!). Ik heb al een keer of twee aangegeven dat we binnenkort maar eens wat moeten gaan drinken. Is hij het mee eens, maar daar blijft het bij. We appen met flinke regelmaat en de ene “wat ben je toch leuk!” en de andere “kan niet wachten om je te zien!” volgen elkaar, maar that’s it. Ik heb tot nu toe over mezelf geleerd dat ik toch niet zo’n geduldig mens ben als dat ik dacht. ;-) hij heeft een zeer onregelmatige baan, dus dat is een goed excuus. Maar leuk vind ik het niet. Normaliter zou ik denken en ook zeggen “het is graag, of niet”, maar dat durf ik niet omdat ik het nog niet naast me neer wil leggen. Oh oh oh, het leed dat (de aanloop naar) daten heet! :bonk:
... en zelf een concrete afspraak plannen is nog niet bij je op gekomen?

' Hey, 12 juli kopje koffie daar en daar om die tijd?'
Zegt tie nee, 'Jammer! wat komt jou beter uit?'

Hier voor in julie wel een eventuele date. Nog niets concreets eigenlijk, maar weet ook nog niet of ik erop zit te wachten.

Volgende weer komt tindervriendschap een weekendje :)
depster schreef:
29-06-2018 22:14
... en zelf een concrete afspraak plannen is nog niet bij je op gekomen?

' Hey, 12 juli kopje koffie daar en daar om die tijd?'
Zegt tie nee, 'Jammer! wat komt jou beter uit?'
Je hebt gelijk! Ik denk dat ik nog te voorzichtig ben. :facepalm:
Nou toitoitoi ;) Laat ons weten hoe t af is gelopen!
Hier net weer thuis na een iets langer durende eerste date dan ik had gepland.
Gisteravond afgeproken op een neutrale plek in een andere plaats dan onze woonplaats (we wonen x aantal uur rijden bij elkaar vandaan).
Samen gegeten en uren getafeld en gekletst, hij zoende me bij de auto en we wilden allebei geen afscheid nemen. Uiteindelijk meegegaan naar zijn huis en de hele nacht en ochtend in bed doorgebracht. Daarna samen ontbeten (nou ja, rond lunchtijd) en stuk gewandeld. Voelde zo vertrouwd en goed, voor ons allebei. Zelden meegemaakt dat we elkaar zo goed op een mentaal als fysiek niveau aanvoelen. Heel bijzonder.
In de namiddag weer op huis aan gegaan en geen idee hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. We hebben beiden ontzettend genoten iig :-)

PS. Niet quoten aub, haal dit later eventueel weg ivm herkenbaarheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven