Borderline + relatie
zondag 17 juni 2018 om 20:22
Hi mensjes!!
Onlangs is er borderline bij mij geconstateerd. Beetje dubbel hoor, weet nu eindelijk waarom ik me soms ‘zo’ voelde maar toch ook een beetje naar aangezien borderliners nou niet echt het beste imago hebben...
Maar goed, nou heb ik pas een super leuke man leren kennen. Wellicht iemand waar ik mijn toekomst verder mee zie en dit is van beide kanten. Maarrr o wat ben ik bang dat als ik mijn borderline verhaal vertel dat hij mij zal verlaten of anders naar mij zal kijken..
Wat vinden jullie? Het hem vertellen ofniet?
Natuurlijk wil ik open en eerlijk zijn tegen elkaar en dat ben ik ook volledig maar met dit vind ik het heeel moeilijk..
Ook ben ik bang dat de relatie door mijn stomme gedrag zo af en toe en buien alles weer gaan verpesten.. (zoals eerder is gebeurd) ik krijg wel begeleiding en therapie maar toch..
Dus ik heb eigelijk 2 vraagjes:
- vertellen dat ik borderline heb?
- heeft iemand tipssss voor hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet verkeerd afloopt?
Alvast heeeeel erg bedankt voor het reageren
Onlangs is er borderline bij mij geconstateerd. Beetje dubbel hoor, weet nu eindelijk waarom ik me soms ‘zo’ voelde maar toch ook een beetje naar aangezien borderliners nou niet echt het beste imago hebben...
Maar goed, nou heb ik pas een super leuke man leren kennen. Wellicht iemand waar ik mijn toekomst verder mee zie en dit is van beide kanten. Maarrr o wat ben ik bang dat als ik mijn borderline verhaal vertel dat hij mij zal verlaten of anders naar mij zal kijken..
Wat vinden jullie? Het hem vertellen ofniet?
Natuurlijk wil ik open en eerlijk zijn tegen elkaar en dat ben ik ook volledig maar met dit vind ik het heeel moeilijk..
Ook ben ik bang dat de relatie door mijn stomme gedrag zo af en toe en buien alles weer gaan verpesten.. (zoals eerder is gebeurd) ik krijg wel begeleiding en therapie maar toch..
Dus ik heb eigelijk 2 vraagjes:
- vertellen dat ik borderline heb?
- heeft iemand tipssss voor hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet verkeerd afloopt?
Alvast heeeeel erg bedankt voor het reageren
maandag 18 juni 2018 om 20:50
Precies en zo houden we in stand dat vrouwen zo emotioneel zijn en mannen niet, maar de mens (m/v) heeft tal van emoties en de ene heeft dat ook nog meer dan de ander.Paarsebloem schreef: ↑18-06-2018 20:45Eens. Vind het vreemd dat woede dan opeens niet onder emoties valt.
maandag 18 juni 2018 om 20:51
Logica is niet je sterkste punt.Paarsebloem schreef: ↑18-06-2018 20:48maar:
Je houdt er zelf dus ook niet van als bepaalde dingen ter sprake worden gebracht.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
maandag 18 juni 2018 om 20:53
Alsof mannen niet verdrietig zijn, of angstig.
Zijn gewoon universele emoties: angst, verdriet, boosheid, blij.
maandag 18 juni 2018 om 20:56
Precies, de mens (m/v) heeft tal van emoties.
Ik noemde als voorbeeld woede omdat die emotie bij mannen makkelijker erkend wordt, maar ze hebben gewoon alle menselijke emoties.
maandag 18 juni 2018 om 20:58
Dit idd.
Iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden. Iemand kan een moeilijk karakter hebben ,zonder dat er gelijk sprake is van een persoonlijkheidsstoornis.
maandag 18 juni 2018 om 21:11
Alle mensen weten dat vrouwen in meer of mindere mate ‘last’ hebben van hormonale buien. Buien die intrinsiek aan het vrouw-zijn zijn, in tegenstelling tot buien die door externe gebeurtenissen worden getriggerd. Vrouwen weten dat zelf ook en benoemen dat ook bij zichzelf of bij andere vrouwen.
Ik begrijp echt de defensieve reacties niet. Dingen zijn zoals ze zijn.
maandag 18 juni 2018 om 21:32
maandag 18 juni 2018 om 21:35
Ik merk werkelijk aan geen een van mijn collega’s wanneer ze ongesteld moeten worden of zijn. Hooguit dat ze een week lang gebroken nachten hebben door een spokend kind. Zowel bij mijn mannelijke als vrouwelijke collega’s.Vanzai schreef: ↑18-06-2018 21:11Alle mensen weten dat vrouwen in meer of mindere mate ‘last’ hebben van hormonale buien. Buien die intrinsiek aan het vrouw-zijn zijn, in tegenstelling tot buien die door externe gebeurtenissen worden getriggerd. Vrouwen weten dat zelf ook en benoemen dat ook bij zichzelf of bij andere vrouwen.
maandag 18 juni 2018 om 21:40