Borderline + relatie

17-06-2018 20:22 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensjes!!

Onlangs is er borderline bij mij geconstateerd. Beetje dubbel hoor, weet nu eindelijk waarom ik me soms ‘zo’ voelde maar toch ook een beetje naar aangezien borderliners nou niet echt het beste imago hebben...

Maar goed, nou heb ik pas een super leuke man leren kennen. Wellicht iemand waar ik mijn toekomst verder mee zie en dit is van beide kanten. Maarrr o wat ben ik bang dat als ik mijn borderline verhaal vertel dat hij mij zal verlaten of anders naar mij zal kijken..

Wat vinden jullie? Het hem vertellen ofniet?
Natuurlijk wil ik open en eerlijk zijn tegen elkaar en dat ben ik ook volledig maar met dit vind ik het heeel moeilijk..

Ook ben ik bang dat de relatie door mijn stomme gedrag zo af en toe en buien alles weer gaan verpesten.. (zoals eerder is gebeurd) ik krijg wel begeleiding en therapie maar toch..

Dus ik heb eigelijk 2 vraagjes:
- vertellen dat ik borderline heb?
- heeft iemand tipssss voor hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet verkeerd afloopt?

Alvast heeeeel erg bedankt voor het reageren :-D :-D
Vanzai schreef:
17-06-2018 20:36
Ik ga er standaard al vanuit.
Stop met daten.
- ja, vertellen dat je bps hebt
- tipsss ? Vraag deze aan je therapeut .
Mijn mening is gestippeld.
Mensjes? :HA:

Ja, je kunt overwegen het te verzwijgen, maar dan komt hij er vanzelf wel achter. Vroeg of laat krijg je een 'aanval' en dan is het over en uit waarschijnlijk. Beter dus eerlijk zijn, kan hij een oprechte beslissing nemen om wel/niet met je verder te gaan.
Meesterkees schreef:
17-06-2018 21:27
Als je dit bij mij zou doen zou ik je instant dumpen. Nee tuurlijk zeg je dat niet op je eerste date, maar het is wel iets wat een behoorlijk impact op je leven en daarmee de relatie heeft dat het smerig zou zijn om het bewust achter te houden.
Daarom zei ik dus ook, zo gauw het serieus wordt en je dus naar een relatie toegaat, zou ik het vertellen, dan hou je niks achter toch?
Wie weet wordt het voordat het serieus wordt niks en je hebt dat vaker met een date.
Ik zou niet willen dat zomaar mensen dat allemaal weten, maar Thats me ;-)
Met ‘ in iedere vrouw huist een borderliner ‘ bedoel ik dat bijna alle vrouwen emotionele en hormonale wezens zijn , het was een grapje...
beetjegek schreef:
18-06-2018 07:26
Met ‘ in iedere vrouw huist een borderliner ‘ bedoel ik dat bijna alle vrouwen emotionele en hormonale wezens zijn , het was een grapje...
Gelukkig. Toch klopt het niet, want er zijn ook hele emotionele mannen, maar die uiten zich dan in woede.

Dit soort grapjes over emotionele onredelijke vrouwen halen vrouwen overigens naar beneden, dus ik ben er geen fan van, zeker niet als andere vrouwen dat doen.
beetjegek schreef:
En mannen net zo. Daarbij ben ik helemaal niet hormonaal of een jankert.
Was het wel echt een grapje?
beetjegek schreef:
De één haar ‘grapje’ is anderman’s fact of life. In ieder geval iets om rekening mee te houden. In stilte, dan wel. Want oh wee wanneer je het ter sprake brengt.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Ik moet zeggen, borderline is een diagnose (zoals velen) met veel gradaties en de ene behandelaar hanteert een ander 'cut-off' point dan de ander. De stoornis gaat in ieder geval over instabiliteit in relatie tot de ander, in je zelfbeeld en in je emoties. Het heeft zeer veel invloed op je vermogen om je (veilig) te hechten, en dus ook op het vermogen om een gezonde relatie aan te gaan.

Het stereotype borderliner is destructief, snijdt zichzelf met messen en dreigt met zelfmoord wanneer haar vriend niet terugappt,maar er zijn ook borderline dames of heren die zich terugtrekken uit contact, zich verlaten voelen maar hun emoties niet durven uitspreken, of juist erg gaan pleasen.

Ik zou in dit stadium, als je aan het daten bent, bespreekbaar maken wat je klachten zijn. De naam van het label hoef je nog niet per se te noemen.

Verder, wat je zei is: onlangs is BPS vastgesteld - Krijg je daar nu ook behandeling voor? En voelt het niet beter om je nu te richten op jezelf en je eigen proces, nu je deze nieuwe kennis hebt, voordat je in een relatie stapt?

Uiteindelijk zul je je ooit wel weer aan iemand willen gaan binden, dat is je ook goed recht, alleen maar oefenmateriaal natuurlijk. Maar het kan ook zinnig zijn om eerst therapie op te starten en jouw gezonde stuk wat te vergroten. Dan is de kans ook veel groter dat je er in slaagt een gezonde partner aan je te binden.
dubbel
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 20:05
99.18% gewijzigd
Zoiets is lastig ja. Het is belangrijk om eerlijk te zijn maar niet iets dat je verteld op de eerste date. Ik zou het in ieder geval vertellen voor het echt serieus wordt.
Ik heb borderline en heb het mijn vriend verteld toen we al een tijdje afspraken, maar voordat we een relatie kregen.
Onbevangen schreef:
18-06-2018 19:59
Zoiets is lastig ja. Het is belangrijk om eerlijk te zijn maar niet iets dat je verteld op de eerste date. Ik zou het in ieder geval vertellen voor het echt serieus wordt.
Ik heb borderline en heb het mijn vriend verteld toen we al een tijdje afspraken, maar voordat we een relatie kregen.
Wellicht kun jij TO wat tips geven aangezien ze duidelijk bang is om het te verprutsen?
Nemaìn’ schreef:
18-06-2018 19:37
En mannen net zo. Daarbij ben ik helemaal niet hormonaal of een jankert.
Was het wel echt een grapje?
Nou als je flink last van PMS hebt kun je je echt wel onredelijk gedragen toch? En fijn dat jij niet hormonaal en geen jankert bent .
iris1969 schreef:
18-06-2018 20:06
Wellicht kun jij TO wat tips geven aangezien ze duidelijk bang is om het te verprutsen?
Nou ik sluit me aan bij framboosje, het is in ieder geval niet iets wat je zomaar verteld tijdens een date. Het moet dan wel serieuzer zijn, maar goed dat is hoe ik het persoonlijk zie.
Maar het gaat er om wat het voor TO betekend om borderline te hebben. Is voor iedereen weer totaal anders. TO ik weet niet waar je concreet tegenaan loopt in het dagelijks leven , maar feit is je moet daar zelf mee aan de slag. Het is belangrijk dat je je gaat focussen op jezelf en je behandeling. Ik vond de therapie zelf heel zwaar en confronterend. Je in een nieuwe relatie storten, lijkt me niet handig daarbij. Maar om gerichtere tips te geven moet je me iets meer info geven.
beetjegek schreef:
18-06-2018 20:15
Nou als je flink last van PMS hebt kun je je echt wel onredelijk gedragen toch? En fijn dat jij niet hormonaal en geen jankert bent .
Niet iedereen heeft last van PMS. Ik in ieder geval niet en huilen doe ik zelden.

De gevangenissen zitten vol met ontspoorde emotionele (boze) en hormonale (testosterongedreven) mannen, dus jouw beeld dat vrouwen het labielere geslacht zijn klopt niet.
iris1969 schreef:
18-06-2018 20:27
Niet iedereen heeft last van PMS. Ik in ieder geval niet en huilen doe ik zelden.

De gevangenissen zitten vol met ontspoorde emotionele (boze) en hormonale (testosterongedreven) mannen, dus jouw beeld dat vrouwen het labielere geslacht zijn klopt niet.
Zei ik dat dan? Volgens mij niet.
Nogmaals fijn dat jij z’on stoere chick bent. Misschien heb je zelf teveel testosteron..
beetjegek schreef:
18-06-2018 20:31
Nogmaals fijn dat jij z’on stoere chick bent. Misschien heb je zelf teveel testosteron..
Je hoeft niet zo wild om je heen te slaan hoor. Ik val je niet aan.
beetjegek schreef:
18-06-2018 20:31
Dus je bent stoer als je geen borderlinegedrag vertoont?
iris1969 schreef:
18-06-2018 20:33
Je hoeft niet zo wild om je heen te slaan hoor. Ik val je niet aan.
Dat doe ik niet. Is mijn normale reactie hoor.
Nemaìn’ schreef:
18-06-2018 20:38
Dus je bent stoer als je geen borderlinegedrag vertoont?
Nee je bent heel stoer als je nooit huilt.
beetjegek schreef:
18-06-2018 20:41
Ze zegt toch ook niet dat ze dat nooit doet?
Jeetje doe eens rustig
iris1969 schreef:
18-06-2018 20:27

Dat is nu niet het onderwerp.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
beetjegek schreef:
18-06-2018 20:41
Goh. Maar dus geen vrouw met een beetje borderline in zich?
iris1969 schreef:
18-06-2018 07:36
Gelukkig. Toch klopt het niet, want er zijn ook hele emotionele mannen, maar die uiten zich dan in woede.

Dit soort grapjes over emotionele onredelijke vrouwen halen vrouwen overigens naar beneden, dus ik ben er geen fan van, zeker niet als andere vrouwen dat doen.
Eens. Vind het vreemd dat woede dan opeens niet onder emoties valt.
Vanzai schreef:
18-06-2018 19:44
De één haar ‘grapje’ is anderman’s fact of life. In ieder geval iets om rekening mee te houden. In stilte, dan wel. Want oh wee wanneer je het ter sprake brengt.
maar:
Vanzai schreef:
18-06-2018 20:44
Dat is nu niet het onderwerp.
Je houdt er zelf dus ook niet van als bepaalde dingen ter sprake worden gebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven