Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
quote:porcelina1983 schreef op 06 maart 2009 @ 00:31:

en jeanne, daar ben jij toch veel te goed voor om al die ellende te moeten verdragen om hem van zijn bindingsangst af te helpen, wat ook niet lukt want dat moet HIJ doen. Je verdient (en iedereen hier natuurlijk) toch iemand die ook echt 100% voor jou gaat.

Dat is ook zo, eigenlijk ben ik daar ook veels te goed voor! ... vasthouden dat gevoel...

Ik heb vrij goed geslapen, joepie! Zonder pilletje, ik heb er nog 2 en die bewaar ik voor de zondagavonden als ik een paar dagen slecht geslapen heb, dus max. 1x per week. Hahaha! Om de week fit te beginnnen tracteer ik mezelf op een slaappilletje, het moet niet gekker worden!

Het moeilijkste moment van de dag vind ik nog altijd het wakker worden, je realiseren dat wat er was niet meer terug komt. Pfff!

Voor de rest blijf ik blij met iedere minuut dat ik niet met hem bezig ben. Het is ook nog vers en soms moet je jezelf toestaan om verdrietig te zijn. Het heeft tenslotte voor mij ook heel veel voorgesteld.

Volgende week is het al een maand uit. Wat vliegt de tijd!
Hoi allemaal. Ik heb superslecht geslapen, balen! Hoop dat het vanavond wel lukt. Verder hier weinig te vertellen: mijn leven nu voelt een beetje tweedehands, het is niet meer zo leuk als het was, de glans is eraf hoe erg ik ook mijn best doe. Ik mis hem erg en schaam me daarvoor, het is al zo lang uit en hij was helemaal niet lief voor me eigenlijk. Ik weet niet hoe de toekomst eruit ziet, het voelt blanco.
LH;

Dat omschrijf je goed, niets is meer leuk, de glans is eraf, ik mis hem en durf me niet goed meer te uiten daarover t.o. vrienden...

Ik moet op mn werk mijn vakantie doorgeven voor de zomer... Gadverdamme moet ik daar al aan gaan denken? Weet nog niet eens wat ik volgende week doe (bij wijze van spreken) laat staan hoe of wat deze zomer.

Joepie... het is weer weekend!!!
om deze tijd, precies 6 weken geleden zat ik net als nu met een pizza achter de pc...

...zijn mail te lezen dat het echt over was, dat ie zijn ex-gezin terug wilde...

6 weken al?

het lijkt nog maar zo kort.
3 weken bij mij....

En idd ik mis hem ook....verschrikkelijk...

Zeker nu het dus weer weekend is, de tijd waarop wij altijd samen waren en leuke dingen deden... Blijft erg moeilijk.

Ik moet zeggen dat ik me ook behoorlijk gek kan maken met gedachten als 'wat is hij aan het doen?'....'is ie me al vergeten?'..., en dat moet ik eigenlijk niet doen maar ja.

Meiden: sterkte allemala, fijn weekend, en ik spreek jullie later nog wel, want zal redelijk wat online zijn..
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
@mamalief: de kans dat ik hem tegenkom is erg klein.. hij zit nu nog in portugal... verder heb ik ook eigenlijk niks meer met hem te maken.. Lastig voor je, ik snap dat je hem zo 'niet weg kunt krijgen'. Is er een oplossing voor of blijft het echt zo?

@lovehurts en jeanne: idd, die toekomst... pfff!!! clouseau heeft een liedje en daarin zingen ze: Je leven gaat door, je begint weer van voor.. (en daarna de hoopvolle tekst: er ligt vast wel weer iets moois in het verschiet). Zo voelt het bij mij wel.. alsof ik nu weer opnieuw moet beginnen, maar dan alleen.. en dat voelt zo rot....

@moppie: bij mij ook drie weken nu... en ook ik mis hem zó vreselijk!!

@iedereen: nog plannen voor het weekend? ik helemaal niet.. heb ik niet slim gedaan... dus als er nog iemand niks te doen heeft...

Nu nog maar even tv kijken....

Slaap lekker voor straks!
quote:jeanne schreef op 06 maart 2009 @ 18:54:

en durf me niet goed meer te uiten daarover t.o. vrienden...

Jeetje, herkenbaar! Ik zeg nu dat het goed gaat tegen de meesten. Anders hoor ik ze gewoon niet meer, dus dit is makkelijker (maar gaat ZO tegen mijn gevoel in!). Ik heb het hele weekend volgepland. Bewust. Ik weet niet of het goed is, ik ben ook aan het zoeken naar wat goed voelt: uitgaan of thuis blijven, valt allebei wat voor te zeggen. Ik haat liefdesverdriet! Sterkte allemaal! Hopelijk slapen we vannacht goed!
Ik heb ook niet zo heel veel gepland dit weekend, alleen voor zondagmiddag. Vind ik trouwens ook zo'n k.l.o.t.e.n.-dag, die zondag.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik vrijwel geen vrijgezelle vriendinnen heb, maakt het volplannen er ook niet makkelijker op. Bovendien ben ik op dit moment niet het gezelligste gezelschap, laat mij maar ff.
Liefdesverdriet is ook vreselijk!

Ik merk dat het goed is om bepaalde gevoelens te voelen en er te laten zijn maar ook dat het belangrijk is er tegen te vechten.

Op het moment ervaar ik boosheid om hoe de dingen zijn gegaan maar die boosheid geeft me ook kracht.

Kracht om de dingen te zien zoals ze zijn en te voelen dat ik wel een keuze heb. Niet de keuze dat het goed komt tussen mij en hem daar heb ik geen controle over maar wel de keuze om goed voor ogen te houden wat er niet klopte.

Echt meiden, lijstjes maken met de meest rottige momenten en die bij de hand houden en lezen als je gevoel het van je verstand over wil nemen.

Laten we beslissen gelukkig te worden en de hele boel te verwerken, een plek te geven en door te gaan.

Dat verdienen we gewoon.
We verdienen het zeker om gelukkig te zijn.

Als dit de ware niet was, dan komen we die nog tegen!

Gelukkig sport ik nu veel om het allemaal een beetje los te laten en mn hoofd leeg te krijgen. Hopelijk word ik er ook lekker strak van... Das dan toch mooi meegenomen!

Diss: je hebt ook de keuze om te beslissen dat je hem nooit meer terug zult nemen! Dat er wat jou betreft geen plaats meer is voor hem in jouw leven. Verstandelijk gezien is dat ook de keuze die ik zou moeten maken, soms voelt het ook heel duidelijk zo, maar als hij me terug zou willen, weet ik niet of ik dan nog steeds zo sterk in mijn schoenen sta. Ik hoop dat ik snel die keuze wel kan maken, met volle overtuiging, maar op dit moment is dat nog te moeilijk. Mijn ex was niet leuk, maar had zo'n invloed op mij dat mijn verstand en mijn hart zelfs nu nog niet dezelfde taal spreken. Nog een lange weg te gaan vrees ik.

Ik heb ook weinig vrijgezelle vriendinnen en degenen die wel vrijgezel zijn, kampen niet met hetzelfde verdriet als ik.

Sterkte vandaag allemaal!
Hallo allemaal,

Ik volg jullie allemaal nog wel, maar ik heb niet het idee dat ik nog wat in dit topic kan bijdragen.

Ik denk nog wel elke dag aan hem en toen gisteravond laat er iemand aan de deur belde, 'hoopte' ik dat hij het was. Maar het was ook een opluchting toen hij het niet bleek te zijn, maar een vriendin. En het was niet eens een teleurstelling, ik was het ook gelijk weer vergeten.

Voor mijn gevoel zit ik nog met een heel dun draadje aan hem vast. Hij zou me nu nog binnen kunnen halen, maar eigenlijk weet ik dat niet eens zeker. Mijn leven is veel leuker zonder hem, ik heb zoveel plannen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen en waar ik de tijd vandaan moet halen.

Het heeft bij mij misschien wel 2 jaar geduurd om op dit punt te komen.

Mamalief:

Wat je schreef:

ergens hoop ik dat het wel weer goed komt, dan is het tenminste niet voor niks geweest.

dat herken ik ook! We hebben het ook weleens naar elkaar uitgesproken dat we het samen wél moesten redden omdat dan alles voor niks was geweest, maar als hij nu terug kan naar haar, dan is niet alles verloren. Ik ben mijn vorige relatie kwijt, maar dat stond toch wel te gebeuren. Ik ben hem kwijt, maar ook dat kon niet anders. Maar ik heb mezelf ervoor teruggekregen. Ik heb nu eindelijk de vrijheid die ik graag wilde.

In het begin wist ik niet hoe ik ermee om moest gaan. Ik had het idee dat ik mijn vrijheid pas kon waarderen zolang ik door hem werd vastgehouden. Nu begin ik mijn draai goed te vinden en sta ik open voor heel veel dingen, behalve voor een relatie.
Hallo lieve allemaal... Hoe is het?

Ik heb na 5 dagen nog geen reactie op mn mail gekregen... Ergens had ik het ook niet verwacht.. Maar nu wil ik toch echt weten wat het nou is! Het afscheid was zo vaag! Wel 2 keer met elkaar naar bed en eigenlijk nog heel veel van elkaar houden... maar dan opeens toch alles wegdoen! Dat klopt gewoon echt niet bij mij...

Ik heb me nu (heel dom misschien..) voorgenomen dat als hij op msn komt, dat ik hem dan aan ga spreken en nog een hoop er uit wil krijgen... Dan maar vette ruzie ofzo.. maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben! Dan kan ik misschien een keer boos worden om deze hele %$@*&# situatie!!!!!

Zo, dat is eruit! Haha!

Ik blijf maar lijstjes maken met 'waarom??'. Telkens komen er weer meer dingen bij dat ik denk.. Dit gooien we allemaal weg!! Waarom? Het was de laatste tijd júist leuk! En het ging zo goed! Ik snap het niet.... en ik vind dat ik het beter moet snappen om het af te kunnen sluiten...

Wat een verhaal!

Ik voel me echt zó rot en verdrietig....
marijntje, weet je wat het is..het gaat niet over als hij antwoord geeft.. je krijgt alleen maar meer nieuwe vragen er bij. want voor jou klopt het niet.. en het gaat ook gewoon niet kloppen voor jou gevoel.. welk antwoord hij ook geeft.. jij denkt dan "ja maar hoe kan dat dan want het was toch goed en mooi" waarop hij zoiets zegt van "het was niet meer goed" en jij weer denk van "ja maar hoe kan dat dan" en zo ga je maar door..

ik snap echt wel dat je het wil.. mijn laatste vragen mail aan hem is ook nog niet zo lang geleden.. maar ik heb nu wel een soort van rust met het geen antwoord krijgen.. wat ie ook zegt er zit nou eenmaal geen acceptabele verklaring bij.. dus doet het alleen nog maar meer pijn..

Marijn; Snap dat je meer wil horen maar verwacht er niet te veel van. En bedenk goed dat boosheid ook veel energie kost.

Het zonnetje schijnt, ga een rondje lopen, probeer even je gedachten op iets anders te zetten. Al is het maar voor 5 minuten!

4wh1h; Wat knap van je dat je al zover bent! Geeft ons, mij in ieder geval, hoop dat het ooit weer eens helemaal goed komt met mezelf. Fijn weekend en vasthouden dit gevoel!!!

Ik heb nog een sms gekregen gist laat, niets bijzonders over een auto, nog niet gereageerd.

Ik wil hem horen, zien, voelen, knuffelen, noem maar op. Help!

Ben bang dat als ik nu reageer op sms dat of zijn reactie tegenvalt en ik daarna nog verder in de put zit, of dat ik hem nog ga zien dit weekend en mezelf niet in kan houden...
ik mis weer eens mn oude leven heel erg.. ik heb beste leuke vrienden gemaakt de laatste tijd, leuke broer, en een leuke man leren kennen.. ik ga uit.. zie mensen.. spreek af.. sport.. krijg aandacht.. en dat is allemaal leuk.. echt waar.. maar het het haalt het gewoon allemaal niet bij het leven met hem..

en alhoewel leuke man echt een hoop kanten heeft die beter zijn dan bij ex.. blijven ook daar altijd weer dingen het winnen

ik word zo gek van dit gevoel.. waarom kan ik nou niet blij zijn met al die goeie dingen.
jeanne.. enig idee waarom ie die sms stuurde? lijkt me lastig hoor.. als er toch weer een vorm van contact is van zijn kant.. dat beetje hoop wat t geeft.. ik denk dat je beter niet kan reageren... dan geef je jezelf die hoop en angst ook niet.
Natuurlijk kan je nog niet blij zijn met al die goede dingen... Je bent nog aan het rouwen om wat ooit is geweest. Is niet zo maar te vervangen door iemand anders of door andere leuke dingen. Dat zou het allermakkelijkste zijn, je direct open kunnen stellen voor andere dingen, weg verdriet, weg pijn, weg dof en ellendig gevoel. Ik zou willen dat ze daar een pilletje voor uitgevonden hadden, hele strippen zou ik slikken!
ja anders ik wel

ik ben vooral bang dat het zo blijft.. dat het het nou eenmaal nooit kan en gaat halen bij mijn leven met hem.

maar goed in het begin denk je ook dat die erge pijn nooit weg gaat.. en ook dat gebeurde.
Ben ik ook weer....en viel dat weer even tegen vanochtend! Had me voorgenomen om er wat van te maken. Maar was veel te vroeg wakker, en had een heleboel gedroomd (natuurlijk over hem), en dan wordt je wakker, is het weekend, en ben je weer alleen, heel erg moeilijk.

Heb nieuwe boekenkast bij de ikea gekocht, iemand van de ikea heeft geholpen het in de auto te laden, heb het zelf naar 4 hoog getild, en ga proberen het in elkaar te zetten. Als het goed is ga ik vanavond avondje stappen dus afleiding...

Maar het zonnetje schijnt, en ik mis hem, en onterecht hoop ik nog steeds dat hij zich heeft bedacht, en voor m'n deur staat...
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
Jullie hebben ook wel gelijk... ws helpt het geen zak... Maar ik wil toch ook zo graag van dat 'afscheidgevoel' af... We zoenden elkaar... we hielden elkaar vast alsof we nooit meer los wilden laten... en liepen weg, maar bleven elkaar aankijken...

Dat was nog zó hoopvol... ik ben dus nu al 3 weken aan het 'hopen'. Dat ben ik nu zat...

Ik droom er ook over.. ik denk er steeds aan.. ik heb mn ring die ik van hem kreeg nog om.. de foto's hangen er nog... Ik draag het armbandje nog dat ik van hem kreeg... met daarin, I love you..

Dan maar horen dat het definitief over is.. misschien heb ik dan pas door dat ik die foto's weg moet halen.. die ring af moet doen enz...

Jeanne.. hier schijnt de zon niet... helaas.. het is een beetje mistig! Maar ik ga ws toch wel even naar buiten straks... thuis zitten helpt ook niet!

Moppie: fijn dat je toch een beetje afleiding hebt... en knap dat je zo door gaat! Dat gemis... zó herkenbaar!!

Porcelina: Geef die nieuwe man de tijd... logisch dat je aan het vergelijken bent! Je ex is nog zo dichtbij... ook al wil je het misschien niet... en van die mail... ik weet het ook niet... zucht..

voor iedereen!!
Hallo allemaal,

Ik lees regelmatig met jullie mee en leef met jullie mee.Dikke knuffel voor jullie. Het is nu 2 maanden uit en ook ik heb geen antwoorden over het waarom etc.. Ik moet toch verder. Na vele hel-weekenden, nachten en momenten kan ik nu zeggen dat het echt veel beter met me gaat. Ik heb gewoon geaccepteerd dat het uit is en nooit meer goed komt. Het is wat het is, al sta ik de hele dag op mijn kop, het blijft uit! Dat stukje acceptatie heeft mij verder geholpen...Ik was deze week jarig en stiekem hoopte ik wel op een berichtje ofzo (dat weer wel) Hij heeft me een lieve e-mail geschreven en daarna een smsje. Hij heeft het nu heel zwaar en mist mij?! Ik heb een paar weken geleden nog voor zijn deur gestaan (hij deed niet open) en wilde absoluut niets met mij te maken hebben. Zo rot was dat maar ik heb gemerkt dat GEEN contact hebben en alles wegdoen wat aan hem herinnert echt zijn vruchten begint af te werpen. Ook het tegen mezelf zeggen dat het niet voor niets uit is en waarom ik in godsnaam iemand wil, die mij niet wilt? Ik ben er nog lang niet hoor maar ben wel op de goede weg. Het is namelijk een keuze die je maakt. Blijf ik me kut/verdrietig/wanhopig voelen of ga ik hem echt loslaten? Loslaten is echt een proces merk ik en langzaam maar zeker verandert je toekomstbeeld en betrap je jezelf dat je ff niet aan hem hebt gedacht. En ladies wat missen we eigenlijk? Hem? De relatie? Ik ben nu iig verlost van alle onzekere gevoelens en pijn door zijn twijfels (in relatie) Dat wil ik niet meer! We verdienen iemand die volledig voor ons gaat en waarom zullen we genoegen moeten nemen met minder?! Dus niet terugnemen na alles wat er is gebeurd, we zijn er ook nog... Voel me gewoon ineens heel sterk na een echte rotperiode en ik hoop dat jullie er ook snel helemaal klaar mee zijn! Het kost gewoon ff tijd, maar dan ben je ook weer een stukje gegroeid en weet je nog beter wat je wilt. En ik wil hem niet meer terug, lekker puh!
hai allemaal!

kom even snel langs, heb niet bijgelezen, geen tijd maar wil jullie even een fijn weekend wensen en maak er wat van!

hier een beetje verward, gisteravond met ex (van voor deze ex) gezellig hier gezeten en.........gezoend

weet niet wat ik er van moet denken nu, wat ik wil, wat ik voel...

voel me een beetje schuldig naar hem toe omdat ik weet dat ie nog heel erg gek op me is en zo weer met me verder zou willen.

had het nooit moeten doen maar ja, soms gebeuren er wel eens dingen die je niet verwacht....

ga vanmiddag later wel even bijlezen, ga nu het mooie weer even in!

geniet van de zon allemaal!
Zoenen met je ex-ex...? Waarom is dat over gegaan dan, misschien brutale vraag, doordat je ex in beeld kwam?

Gevaarlijke situatie waarbij gekwetst gaat worden...

Sterkte ermee!

Het verhaal van Shoef is zo ontzettend waar. Wij houden het zelf ook in stand dat rotgevoel. Want waarom willen wij nog iemand die ons niet wil?

Ik weet dat ik dat moet gaan denken, kan het al heeeeel af en toe en hoop dat er snel een dag komt waarop ik die gedachte vast kan houden. Iemand die mij niet wil, is mij niet waard. Angst of geen angst, ik ben het waard om voor 1000% voor te gaan!!!

Heb hem teruggesmst, vrij neutraal, niets meer vernomen natuurlijk... Grrr!
jeetje mamalief.. jij bent waarschijnlijk gewoon erg blij met zijn aandacht? of toch nog gevoel voor hem? .. kijk maar uit met valse hoop geven.. moeilijk he.. die balans tussen genieten van de aandacht en het hem niet moeilijk maken.

marijn, je hebt gelijk hoor.. ik heb alleen geen geduld.. en ik ben dus bang dat het niet veranderd.

en ja over je mail.. je kan hem natuurlijk aanspreken op msn.. maar krijg je waarschijnlijk ook geen reactie of een naar gesprek omdat ie niet wil.. echt veel duidelijker dan niet beantwoorden kan bijna niet.. je kan hem niet dwingen..

ik bedacht me net tijdens t douchen.. dat geen enkel antwoord wat hij geeft zou mij ooiit kunnen laten begrijpen waarom het voor bij is.

moppie, succes met de ikea kast.. en heb een leuke avond! rot als je de dag zo begint he.. maar als straks die kast inelkaar staat en jij trots daar op kunt zijn en je een gezellige avond hebt komt je dag misschien wel een beetje goed

shoef, zo voel ik me ook soms.. maar het is met ups en downs he.. ik heb toch echt nog dagen dat ik hem ontzettend mis en de relatie ook.

en dit : Loslaten is echt een proces merk ik en langzaam maar zeker verandert je toekomstbeeld en betrap je jezelf dat je ff niet aan hem hebt gedacht. En ladies wat missen we eigenlijk? Hem? De relatie? Ik ben nu iig verlost van alle onzekere gevoelens en pijn door zijn twijfels (in relatie) Dat wil ik niet meer! We verdienen iemand die volledig voor ons gaat en waarom zullen we genoegen moeten nemen met minder?!

daar ben ik het zo mee eens. en gelukkig komen er steeds meer en meer dagen dat ik dat voel/denk.. we komen er wel

zo meiden.. nu ga ik ook maar eens naar buiten.. het hier grauwe weer in

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven