Input gevraagd voor uitlogprobleem
woensdag 6 juni 2018 om 09:20
Beste forummers,
Zoals jullie weten is het uitlogprobleem nog niet opgelost. Dit komt omdat de reden waardoor sommigen van jullie steeds worden uitgelogd moeilijk te achterhalen is. IT heeft dus meer informatie nodig, en ik hoop dat jullie daarbij willen helpen?
Om precies te kunnen zien waar het misgaat, wil ik jullie daarom vragen om in dit topic daar meer informatie over te geven. Als je last hebt van het uitloggen, zou je dan hieronder willen reageren met:
- de precieze tijd waarop je werd uitgelogd;
- het apparaat waarmee je op het forum zit;
- de browser waarmee je op het forum zit;
- de plaats waar vanaf je forumt (trein, kantoor, thuis etc).
Ik zal de gegevens uit dit topic met hen bespreken en hopelijk komen we dan verder met het oplossen van dit probleem!
Dank alvast voor jullie hulp.
Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Zoals jullie weten is het uitlogprobleem nog niet opgelost. Dit komt omdat de reden waardoor sommigen van jullie steeds worden uitgelogd moeilijk te achterhalen is. IT heeft dus meer informatie nodig, en ik hoop dat jullie daarbij willen helpen?
Om precies te kunnen zien waar het misgaat, wil ik jullie daarom vragen om in dit topic daar meer informatie over te geven. Als je last hebt van het uitloggen, zou je dan hieronder willen reageren met:
- de precieze tijd waarop je werd uitgelogd;
Ik zal de gegevens uit dit topic met hen bespreken en hopelijk komen we dan verder met het oplossen van dit probleem!
Dank alvast voor jullie hulp.
Vriendelijke groet,
donderdag 14 juni 2018 om 19:43
Dat had ik gedaan en alsnog werd ik uitgelogd. Daarna heb ik die balletjes uitgezet en daarna bleef ik dus wel ingelogd. Software update van wie? iOS of viva?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

donderdag 14 juni 2018 om 19:49
@Enn
Update van je OS, je browser of zelfs een browserplugin. Daarmee verandert je zgn. useragent en dan denkt dit forum: "Hee, jou ken ik niet."
Er is echt iets heel raars aan de hand met het loginsysteem van dit forum. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om uitgelogd te worden toen ik per ongeluk een avatar downloadde.
Update van je OS, je browser of zelfs een browserplugin. Daarmee verandert je zgn. useragent en dan denkt dit forum: "Hee, jou ken ik niet."
Er is echt iets heel raars aan de hand met het loginsysteem van dit forum. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om uitgelogd te worden toen ik per ongeluk een avatar downloadde.

vrijdag 15 juni 2018 om 02:35
.CommunityManagerViva schreef: ↑14-06-2018 13:44Dank allemaal voor jullie reacties. Fijn als jullie je de informatie blijven delen, hoe meer data IT heeft, hoe beter ze dit probleem kunnen onderzoeken en hopelijk fiksen. Er wordt overigens ook zeker gekeken naar de suggesties die jullie doen.
Vriendelijke groet,
Ik vind dit eerlijk gezegd een nieuw dieptepunt van dit forum. De oplossing wordt door een forummer op een presenteerblaadje aangedragen. De meldingen vertonen ook een zeer duidelijke lijn, dus wat valt er nog meer te melden?
Ondertussen ontstaat er een eigen TD onder de forummers bij gebrek aan een échte TD. Dat kan toch niet waar zijn?
En als Community Manager vraag je ons om te blijven melden?
Echt hoor...
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

vrijdag 15 juni 2018 om 03:17
Helaas werkt dat bij mij niet, ook hierna word ik steeds weer uitgelogdEnn schreef: ↑14-06-2018 18:33Oh! Zou ik de oplossing net hebben gevonden? Tenminste dan voor iPad , safari?
Ik ontdek echt net dat ik vannacht per ongeluk de iOS update heb aangezet, vandaag ben ik voortdurend uitgelogd en dacht in de eerste instantie dat dit dus door het forum kwam. Zojuist bedacht ik me dat dit wel heel vreemd is want gisteren voordat ik dus de update heb toegestaan was er bij mij niets aan de hand.
Ik zit op een iPad, safari, WiFi
Afijn, ik ben naar instellingen gegaan, helemaal naar beneden ‘geavanceerd’ daarna ‘experimental features’ en daar heb ik alle groene balletjes uitgezet.
En verdomd het lijkt erop dat ik niet keer op keer meer uitgelogd wordt. Het lijkt erop he..... ik ben zojuist meerdere malem heen en weer gesurfd ben nog ingelogd. Misschien handig om in ieder geval uit te proberen?

zondag 17 juni 2018 om 08:27
Ik word steeds uitgelogd sinds ik een nieuwe iPad heb.
Met de oude iPad zat ik altijd op de thuiswifi, safari, werd nooit uitgelogd. Nu regelmatig, ik zit nog steeds op de thuiswifi op safari. Het zal wel iets met de instellingen te maken hebben, maar geen zin om hier terug te lezen en om iets te veranderen aan de instellingen.
Dus kom maar met de oplossing, Viva
(en dan zonder dat ik iets hoef te doen, natuurlijk)
Met de oude iPad zat ik altijd op de thuiswifi, safari, werd nooit uitgelogd. Nu regelmatig, ik zit nog steeds op de thuiswifi op safari. Het zal wel iets met de instellingen te maken hebben, maar geen zin om hier terug te lezen en om iets te veranderen aan de instellingen.
Dus kom maar met de oplossing, Viva

zondag 17 juni 2018 om 10:18
Bij mij werkt dit! Cookies verwijderd en bolletjes uitgezet, behalve Link Preload en nu blijf ik ingelogd. Bedankt!Enn schreef: ↑14-06-2018 18:33Oh! Zou ik de oplossing net hebben gevonden? Tenminste dan voor iPad , safari?
Ik ontdek echt net dat ik vannacht per ongeluk de iOS update heb aangezet, vandaag ben ik voortdurend uitgelogd en dacht in de eerste instantie dat dit dus door het forum kwam. Zojuist bedacht ik me dat dit wel heel vreemd is want gisteren voordat ik dus de update heb toegestaan was er bij mij niets aan de hand.
Ik zit op een iPad, safari, WiFi
Afijn, ik ben naar instellingen gegaan, helemaal naar beneden ‘geavanceerd’ daarna ‘experimental features’ en daar heb ik alle groene balletjes uitgezet.
En verdomd het lijkt erop dat ik niet keer op keer meer uitgelogd wordt. Het lijkt erop he..... ik ben zojuist meerdere malem heen en weer gesurfd ben nog ingelogd. Misschien handig om in ieder geval uit te proberen?

zondag 17 juni 2018 om 15:16
Inderdaad: het forum heeft een er een voorliefde voor mij uit te loggen op het moment dat ik mijn reactie aan het plaatsen bent. Kortom: steeds alle tekst kwijt. Dat is natuurlijk helemaal van de zotte, gezien je juist bij een forum op elkaar moet kunnen reageren.RikM schreef: ↑14-06-2018 19:49@Enn
Er is echt iets heel raars aan de hand met het loginsysteem van dit forum. Ik kreeg het zelfs voor elkaar om uitgelogd te worden toen ik per ongeluk een avatar downloadde.![]()

woensdag 20 juni 2018 om 10:32
Hi allemaal,
Goed om te horen dat het uitlogprobleem bij sommigen van jullie lijkt te zijn verminderd. We verzamelen steeds alle informatie uit dit topic, en geven dat aan IT door. Helaas is er nog geen oplossing gevonden, het lijkt alsof het probleem bij iedereen zich op een andere manier, tijdstip, device etc. voordoet waardoor het moeilijk is dit op te lossen - maar we doen natuurlijk ons best.
Zal jullie op de hoogte houden.
Vriendelijke groet,
Goed om te horen dat het uitlogprobleem bij sommigen van jullie lijkt te zijn verminderd. We verzamelen steeds alle informatie uit dit topic, en geven dat aan IT door. Helaas is er nog geen oplossing gevonden, het lijkt alsof het probleem bij iedereen zich op een andere manier, tijdstip, device etc. voordoet waardoor het moeilijk is dit op te lossen - maar we doen natuurlijk ons best.
Vriendelijke groet,
woensdag 20 juni 2018 om 10:38
.CommunityManagerViva schreef: ↑20-06-2018 10:32Hi allemaal,
Vriendelijke groet,
Potdorie, wat is dit dan nu weer?
Je zou toch op zijn minst kunnen terugkoppelen wat de "TD" vindt van de analyse die Rik gedaan heeft?
Het is dus niet op telkens een "ander device" etc.
Echt hoor... je kan ons (en m.n. Rik) toch niet afschepen met zo'n antwoord? Ik begrijp best CM dat je zelf de technische kennis niet in huis hebt, maar je voelt zelf toch wel aan dat je met je antwoord ons met een kluitje het riet in stuurt?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

woensdag 20 juni 2018 om 11:06
Heb jij geen Administrator-rechten, CM? Anders zou je zelf ook even kunnen kijken hoe de Security settings staan ingesteld. En dan met name:
ALLOW PERSISTENT LOGINS → YES
PERSISTENT LOGIN KEY EXPIRATION LENGTH → 0
SESSION IP VALIDATION → NONE
VALIDATE BROWSER → NO !!!
VALIDATE X_FORWARDED_FOR HEADER → NO
ALLOW PERSISTENT LOGINS → YES
PERSISTENT LOGIN KEY EXPIRATION LENGTH → 0
SESSION IP VALIDATION → NONE
VALIDATE BROWSER → NO !!!
VALIDATE X_FORWARDED_FOR HEADER → NO

woensdag 20 juni 2018 om 11:12
Wellicht ten overvloede maar ik zal het hier ook nog een keer herhalen: als het uitlogprobleem zich bij jou eenmaal manifesteert dan is het enige wat helpt: cookies verwijderen en dan pas opnieuw inloggen. Je krijgt dan namelijk een nieuwe sessie en dan gaat het weer een tijdje goed. Verwijder je je cookies niet dan blijf je in dezelfde sessie zitten en blijf je dus uitgelogd worden, hoe vaak je ook inlogt.
woensdag 20 juni 2018 om 11:22
Ik zeg: Sanoma, huur Rik een week in en dan is gegarandeerd alles opgelost.
Daar gaan we maar weer ( wat geen zin heeft)
de precieze tijd waarop je werd uitgelogd;
Hele dagen, gewoon als ik navigeer
iPhone 7
Chrome
Thuis, kantoor, terras thuis, terras kroeg, bad, plee, binnen- en buitenland, OVERAL.
Wat is dat nou voor een vraag?
Daar gaan we maar weer ( wat geen zin heeft)
de precieze tijd waarop je werd uitgelogd;
Hele dagen, gewoon als ik navigeer
iPhone 7
Chrome
Thuis, kantoor, terras thuis, terras kroeg, bad, plee, binnen- en buitenland, OVERAL.
Wat is dat nou voor een vraag?
Geen bijzonderheden

woensdag 20 juni 2018 om 11:24
Mooi dat dat niet werkt. Bij de eerste keer op Viva/home lig ik er weer uit.RikM schreef: ↑20-06-2018 11:12Wellicht ten overvloede maar ik zal het hier ook nog een keer herhalen: als het uitlogprobleem zich bij jou eenmaal manifesteert dan is het enige wat helpt: cookies verwijderen en dan pas opnieuw inloggen. Je krijgt dan namelijk een nieuwe sessie en dan gaat het weer een tijdje goed. Verwijder je je cookies niet dan blijf je in dezelfde sessie zitten en blijf je dus uitgelogd worden, hoe vaak je ook inlogt.