Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Head* schreef:
21-06-2018 09:38
Ja, en hij is al een tijdje bezig, niet alleen in dit topic.
Ja, dat bedoel ik. Al zijn topics zijn topics zijn bijzonder...
Beste Mods,

Jullie gaan van onze mening uit door middel van staffen. Wij moeten steeds van alles aangeven over bugs en zaken die niet goed werken en dat nemen jullie dan aan van ons goede forummers.

Maar dat deze forummer van alles zegt en schrijft wat niet door de maatschappelijke beugel kan (fraude, mishandeling, etc.) nemen jullie niet van ons aan, ondanks dat wij aangeven het niet oké te vinden. Dat vind ik op z’n minst heel vreemd. En een beetje willekeur.

Nemen jullie ons serieus, of niet? Betekent wel dat jullie al het inhoudelijke werk zelf moeten doen als dat niet het geval is.
Ik ben er helemaal voor om te straffen volgens het boekje maar in dit geval denk ik dat niemand het jullie kwalijk neemt als jullie dit figuur meteen permanent van het forum verwijderen.
Marte007 schreef:
21-06-2018 09:56
Beste Mods,

Jullie gaan van onze mening uit door middel van staffen. Wij moeten steeds van alles aangeven over bugs en zaken die niet goed werken en dat nemen jullie dan aan van ons goede forummers.

Maar dat deze forummer van alles zegt en schrijft wat niet door de maatschappelijke beugel kan (fraude, mishandeling, etc.) nemen jullie niet van ons aan, ondanks dat wij aangeven het niet oké te vinden. Dat vind ik op z’n minst heel vreemd. En een beetje willekeur.

Nemen jullie ons serieus, of niet? Betekent wel dat jullie al het inhoudelijke werk zelf moeten doen als dat niet het geval is.
De helft van de tijd worden we compleet genegeerd hier. Ik heb weinig vertrouwen meer in de moderatortjes hier eerlijk gezegd.
lise1985 schreef:
21-06-2018 09:57
De helft van de tijd worden we compleet genegeerd hier. Ik heb weinig vertrouwen meer in de moderatortjes hier eerlijk gezegd.
Begrijp ik volledig. Maar dan denk ik dat we moeten stoppen met ‘doen alsof’.
RikM schreef:
21-06-2018 09:57
Ik ben er helemaal voor om te straffen volgens het boekje maar in dit geval denk ik dat niemand het jullie kwalijk neemt als jullie dit figuur meteen permanent van het forum verwijderen.
Die had al een permaban die is zo weer terug. Zie mijn stafje mods
Beste forummers,

Regelmatig zijn er discussies op het forum gaande over het meten met twee maten door de moderators. Net als nu. Wij houden ons zoveel mogelijk - het liefst altijd - aan het bansysteem, wat we nu ook doen. We houden de bepaalde kwestie goed in de gaten, en zullen ingrijpen waar nodig.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
CommunityManagerViva schreef:
21-06-2018 10:36
Wij houden ons zoveel mogelijk - het liefst altijd - aan het bansysteem, wat we nu ook doen.

Toch zie ik heel wat keren 'heeft een permaban wegens trollen' in het bantopic staan, zonder voorgaande vermeldingen. Waarom maken jullie een uitzondering voor deze specifieke trol? Omdat hij voor lekker veel ophef (= meer kliks = meer reclame-inkomsten) zorgt? Of is dit het gewijzigde beleid vanaf nu en moeten we voortaan die trollen maar verdragen tot ze hun bannenlijstje vol hebben?
CommunityManagerViva schreef:
21-06-2018 10:36
Wij houden ons zoveel mogelijk - het liefst altijd - aan het bansysteem, wat we nu ook doen.
Ook het bansysteem voorziet in een mogelijkheid een forummer meteen een permaban te geven. Ik heb het even voor je opgezocht:

– eerste overtreding: waarschuwing
– tweede overtreding: 24 uurs-ban
– derde overtreding: 48 uurs-ban
– vierde overtreding: een weekban
– vijfde overtreding: een maandban
– permaban (kan tevens direct worden gehanteerd bij ernstige misdragingen en spam)

Maar misschien vinden jullie het propageren van geweld tegen vrouwen wel heel normaal, dat kan natuurlijk.
Als deze engerd echt is dan hoop ik dat hij ook écht in Amerika zit. Creep.
En een perma lijkt me geheel op z'n plaats.

En wat LV zegt, het staat zelfs in jullie eigen banregels dat dat kan. Bijzonder weer.

16 jarigen die compleet onschuldig iets vragen over hun boze moeder *BAM* Perma.
Enge creep die al weken enge dingen schrijft: Waarschuwing -> 24 uurs ban -> 48 uurs ban enz.

:roll:
Snap jij het, snap ik het.
Geen bijzonderheden
Lady*Voldemort schreef:
21-06-2018 11:05
Maar misschien vinden jullie het propageren van geweld tegen vrouwen wel heel normaal, dat kan natuurlijk.

Dat kan, gekkies zijn overal. Maar zelfs in dat geval zouden ze het niet moeten toestaan, want het is tegen de wet. En dat staat dan wél weer in de huisregels:
Het plaatsen van berichten die in strijd zijn met de wet.
Het is niet toegestaan materiaal te publiceren dat opzettelijk foutief en/of onnauwkeurig en/of krenkend en/of vulgair en/of tot haat aanzet en/of obsceen en/of beledigend is voor een groep mensen wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging of hun hetero/homoseksuele geaardheid en/of bedreigend en/of anderszins in strijd met de wet is dan wel iemand anders eer en/of goede naam aantast.
Pipistrello schreef:
21-06-2018 11:21
Als deze engerd echt is dan hoop ik dat hij ook écht in Amerika zit. Creep.
En een perma lijkt me geheel op z'n plaats.

En wat LV zegt, het staat zelfs in jullie eigen banregels dat dat kan. Bijzonder weer.

16 jarigen die compleet onschuldig iets vragen over hun boze moeder *BAM* Perma.
Enge creep die al weken enge dingen schrijft: Waarschuwing -> 24 uurs ban -> 48 uurs ban enz.

:roll:
En dat terwijl in hun eigen regels staat dat het forum voor mensen vanaf 16 jaar is. Ze kennen hun eigen beleid niet eens.
ModeratorViva schreef:
20-06-2018 21:44
Beste zazamaenade,

Wij zien jouw afbeeldingen ook niet, mogelijk is dit een bug inderdaad. Dan wordt de waarschuwing natuurlijk per direct teruggedraaid. Je kunt ons geen PB sturen.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva
Moderators, ik wacht nog steeds op een fatsoenlijke reactie.
Zoals jullie hebben kunnen lezen kunnen anderen de plaatjes wél zien.
Wanneer een bug jullie er ook nog eens toe brengt een onterechte waarschuwing uit te delen is het misschien tijd daar iets aan te doen ?
Ik zou graag een excuus van jullie willen.
En dat de waarschuwing ingetrokken wordt.
nounou
zazamaenade schreef:
21-06-2018 15:48
Wanneer een bug jullie er ook nog eens toe brengt een onterechte waarschuwing uit te delen is het misschien tijd daar iets aan te doen ?
Beste zazamaenade,

Dit was inderdaad onterecht, daarom hebben we jouw waarschuwing teruggedraaid.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mods, kunnen jullie mijn toptitel aanpassen? De de eruit en vakantiegeld aan elkaar.

Edit: blijkbaar bestaat er een soortgelijke topic al. Verwijder het maar.
zazamaenade schreef:
21-06-2018 15:48
Stel je niet zo aan zeg. Was duidelijk toch dat de waarschuwing niet terecht was, is teruggedraaid en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
21-06-2018 18:13
Stel je niet zo aan zeg. Was duidelijk toch dat de waarschuwing niet terecht was, is teruggedraaid en klaar.
Bemoei jij je er dan niet mee !
nounou
ModeratorViva schreef:
21-06-2018 16:29
Beste zazamaenade,

Dit was inderdaad onterecht, daarom hebben we jouw waarschuwing teruggedraaid.
Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
Dank !
nounou
zazamaenade schreef:
21-06-2018 18:17
Bemoei jij je er dan niet mee !
Ik deed minder aangebrand toen ik onterecht een permaban kreeg en al m'n berichten gewist waren. Just saying ;-D
KyloRen schreef:
21-06-2018 18:26
Ik deed minder aangebrand toen ik onterecht een permaban kreeg en al m'n berichten gewist waren. Just saying ;-D
Ach, laat me toch.
Waarom zoveel commentaar op hoe iemand zich gedraagt in reactie op een waarschuwing ? Ik was gewoon pissig.
nounou
psyche/paniekaanvallen-hoe-nu-verder/li ... ges/412987

Volgens mij heeft deze beruchte forummer vanmorgen een 48-uurs ban gehad.. eerste post onder OP.

Onbegrijpelijk hoe jullie systeem werkt; “we houden het goed in de gaten” :facepalm:
Marte007 schreef:
21-06-2018 19:01
psyche/paniekaanvallen-hoe-nu-verder/li ... ges/412987

Volgens mij heeft deze beruchte forummer vanmorgen een 48-uurs ban gehad.. eerste post onder OP.

Onbegrijpelijk hoe jullie systeem werkt; “we houden het goed in de gaten” :facepalm:
Over deze gaat het toch?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=369990
8102 schreef:
21-06-2018 19:11
Over deze gaat het toch?
memberlist.php?mode=viewprofile&u=369990
Ik heb geloept, dit is exact hetzelfde profiel als waarmee hij geband is. Dat deze gast meerdere profielen heeft dat geloof ik gelijk. Maar nu isber tenminste geen excuus meer voor een perma “volgens het systeem”.
Marte007 schreef:
21-06-2018 19:13
Ik heb geloept, dit is exact hetzelfde profiel als waarmee hij geband is. Dat deze gast meerdere profielen heeft dat geloof ik gelijk. Maar nu isber tenminste geen excuus meer voor een perma “volgens het systeem”.
Forummer Mijn_Naam heeft een 48uurs ban ivm ongepast.
Deze heeft een ander soort spelling
Mods, de banneling heeft 2 bijna dezelfde accounts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven