Mijn houding
donderdag 21 juni 2018 om 09:26
Hallo viva forummers!
Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.
Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.
Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.
Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?"
Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.
Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?
Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.
Erg benieuwd naar jullie mening!
Normaal ben ik een trouwe en stille lezer, maar laatst besloten om toch maar eens een account aan te maken, en wie weet, hier en daar wat van me laten horen.
Ik twijfelde even of dit topic niet onder psyche moet, maar het gaat om relaties, en niet alleen om wat er zich in mijn hoofd afspeelt.
Het zit zo. Ik ben eind 20, en sinds een paar jaar ben ik weer vrijgezel, maar ik krijg letterlijk nooit aanspraak. Dit drop ik met geleende verontwaardiging van mijn omgeving. Men gelooft niet dat ik nóóit aangesproken word. Er wordt nooit met me geflirt. En voor als je het je afvraagt: ik wil toch graag dat de man de eerste stap zet, dus daar wil ik me wel op focussen bij dit zelfonderzoek.
Er wordt wel regelmatig gekeken. Mijn reactie op dagen dat ik vaak word bekeken is omdat er misschien iets misgegaan bij het opmaken. Het schijnt dat ik iets uitstraal, en het woord "intimiderend" is een paar keer gevallen. Ik denk dat hier ook de sleutel ligt. Want mannen zijn het al afgeleerd om op een vrouw af te stappen, laat staan een intimiderend kijkende vrouw. Daarnaast reageert men regelmatig op mijn huidige burgerlijke staat met:"Zo'n mooie dame als jij kan toch niet vrijgezel zijn?"
Ben sinds kort hier meer en meer op aan het letten. Al een paar keer alleen op een zichtbare en toegankelijke plek gezeten, met een open houding. Echt 0,0 aanspraak.
Sinds ik vrijgezel ben dacht ik dat het weer vanzelf zal komen en hield me er niet mee bezig. Maar na 4 jaar begint dit wel op te vallen. Er is dus iets aan de hand wat aangepast moet worden. Iemand ervaring hiermee?
Ps: ik krijg regelmatig de reactie bij het ontmoeten van nieuwe mensen dat ik ontzettend lief ben, en helemaal niet arrogant zoals men aanvankelijk dacht. Al denk ik vaak dat zelfvertrouwen en arrogantie regelmatig door elkaar gehaald worden.
Erg benieuwd naar jullie mening!
donderdag 21 juni 2018 om 16:09
Nou TO, er zijn nu al meerdere forummers die (ongeveer) hetzelfde zeggen. Zet dat je nou aan het denken? Wees in ieder geval blij dat wij serieuze aandacht en tijd aan jouw vraag besteden. Als je al zo lang meeleest, weet je ook dat dat lang niet altijd het geval is hier op het forum
...
Winter is coming...
donderdag 21 juni 2018 om 16:10
[quote=Paieona post_id=28664216 time=1529588272 user_id=371143]
Ik heb me echt heel kort geleden aangemeld (nog geen week geleden volgens mij), maar lees al jaren mee dus inmiddels "ken" ik al sommige forummers. Heb vaak gezien hoe ze in vele topics reageerden, terwijl er hele mooie discussies aan het ontstaan zijn. Misschien had ik daarom een minder korte aanloop nodig dan iemand die ze nog niet kent.
[/quote
Welke mooie discussie was er dan aan het ontstaan?
Ik heb me echt heel kort geleden aangemeld (nog geen week geleden volgens mij), maar lees al jaren mee dus inmiddels "ken" ik al sommige forummers. Heb vaak gezien hoe ze in vele topics reageerden, terwijl er hele mooie discussies aan het ontstaan zijn. Misschien had ik daarom een minder korte aanloop nodig dan iemand die ze nog niet kent.
[/quote
Welke mooie discussie was er dan aan het ontstaan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 21 juni 2018 om 16:11
welnee, dat fantaseer je maar
je bent niet interessant omdat je niet gezellig overkomt.
Mannen zijn best bereid een blauwtje te lopen als ze de vrouw in kwestie echt heel leuk vinden
donderdag 21 juni 2018 om 16:12
In mijn ogen waren het niet vragen, maar aannames die niet klopten. Daar ben ik allergisch voor. Blijkbaar moet je onjuiste aannames gaan bevestigen, anders kom je over zoals jij benoemt.winterqueen schreef: ↑21-06-2018 16:04Dat maak jij er dus van, wat niet wil zeggen dat dat ook klopt. Uit jouw manier van communiceren hier maak ik op dat je niet echt openstaat voor andere mensen en al helemaal niet als ze kritische vragen stellen. Succes daarmee verder.
donderdag 21 juni 2018 om 16:12
Tot op heden hadden reacties hier geen vervelende toon, ze waren hooguit wat direct.
En mijn vraag was oprecht en niet negatief bedoelt. Spijtig dat je dat wel zo opvat.
donderdag 21 juni 2018 om 16:13
Jij weet helemaal niet of mensen je intimiderend vinden want ze benaderen je niet. Je fantaseert er zelf bij waarom. Heb je een etiketje vroeg ik me af?
donderdag 21 juni 2018 om 16:14
donderdag 21 juni 2018 om 16:16
Humor maakt iemand interessant of een kwetsbaarheid. Ga eens met kruk op stap voor zogenaamd zere enkel. Wedden dat je zo aanspraak hebt. Of doe iets anders hulpeloos.
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:18
23.25% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 21 juni 2018 om 16:17
niemand wil praten met een humorloze vrouw die zich bij het minste of geringste aangevallen voelt. Waarom zou je dat in vredesnaam willen als je gezellig een avondje uit bent.viva-amber schreef: ↑21-06-2018 16:16Humor maakt iemand interessant of een kwetsbaarheid. Ga eens met kruk op stap voor zogenaamd zere enkel.
donderdag 21 juni 2018 om 16:19
Nou, dit dus.Lizzy75 schreef: ↑21-06-2018 10:37Ik vind het ook heel bijzonder dat je 'in het openbaar, goed zichtbaar' gaat zitten afwachten of iemand met jou in gesprek wil gaan. Dat is toch geen manier om in gesprek te komen met een leuke vent?
Ga een cursus doen, of op vakantie met een (single)groep, of op een sport waar ook mannen op zitten. Of ga lekker stappen met vriendinnen.
Is het je doel/wens om een leuke man tegen te komen waar je misschien iets mee op kunt bouwen, of om aangesproken te worden in het wild (ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen)? In het eerste geval zou ik het advies van Lizzy opvolgen en niet zo belachelijk focussen op wel of niet aangesproken te worden door een man. En al helemaal niet op het feit dat de man de eerste moet zijn. Maar goed, als ik dat principe had gehuldigd, hadden mijn man en ik sowieso nooit een relatie gekregen.
donderdag 21 juni 2018 om 16:21
donderdag 21 juni 2018 om 16:25
Het is op zich natuurlijk een normale vraag en zelfreflectie is ook meestal erg handig, dus ik denk niet dat TO echt omhoog zit, maar meer dat ze het zich afvraagt.
donderdag 21 juni 2018 om 16:27
mensen met zelfvertrouwen zijn juist open en benaderbaar, hoe afstandelijker iemand is hoe onzekerder. Die dekt zich alvast in om maar geen teleurstelling en afwijzing te hoeven ervaren. Mensen die roepen dat ze alles goed voor elkaar hebben zie ik als overschreeuwers. Ze zijn zo onzeker dat ze vooral de indruk willen wekken dat ze dat niet zijnviva-amber schreef: ↑21-06-2018 16:21Ik denk in dit geval ook niet dat arrogantie en zelfvertrouwen worden verward. Iemand met zelfvertrouwen heeft dit topic niet nodig en ook niet al die aandacht.
donderdag 21 juni 2018 om 16:29
Dat begrijp ik wel.. Maar zodra er dan gereflecteerd wordt is het voor haar lastig te accepteren. Dus dan vraag ik mij af wat ze dan had verwacht?
donderdag 21 juni 2018 om 16:31
Zij vraagt zich af of in haar geval arrogantie en zelfvertrouwen met elkaar worden verward? Het antwoord dat zij zelf bedacht had is ja want anderen zeggen dat zij mij lief vinden na leren kennen.
Nu is zij zogenaamd ook nog geïnteresseerd in onze mening en het door haar bedachte antwoord is dat wij het er mee eens zijn.
Nu is zij zogenaamd ook nog geïnteresseerd in onze mening en het door haar bedachte antwoord is dat wij het er mee eens zijn.
donderdag 21 juni 2018 om 16:33
Volgens mij gaat ze prima om met de reflecterende opmerkingen, maar wat moet ze met kreten als "je ben niet leuk, niet gezellig, arrogant"? Dat zijn nogal boude uitspraken als je iemand totaal niet kent.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:43
0.12% gewijzigd
donderdag 21 juni 2018 om 16:34
Verre van, maar dat geldt waarschijnlijk voor veel forummers. Sowieso dat je iets moet typen, het anoniem zijn en daarna zonder consequenties verder kunnen gaan zorgt er voor dat je hier anders over komt. Dit even in het algemeen.Tikkie123 schreef: ↑21-06-2018 16:05Je reageert best heftig en aanvallend, of verdedigend, op sommige posts. Het is een discussieplatform waar je een 'gesprek' aan kunt gaan, daar hoeven niet altijd vragen bij te horen. Het komt wat over alsof je dit inderdaad in het echte leven ook doet, snel in de verdediging schieten of terug snauwen.
Ik had op twee forummers gereageerd vanwege hun toon, waarna anderen daar weer op reageerden omdat ze mijn toon te heftig vonden. Hierna moest ik me tig keer verantwoorden voor hetzelfde omdat die twee forummers blijkbaar wel serieus genomen worden door anderen. In het echte leven verdien ik mijn geld met het samenwerken met verbaal zwaargewichten, maar die zijn nooit respectloos en willen je nooit kwetsen. Ik kan me niet herinneren dat ik in het echte leven iemand heb moeten afsnauwen.
donderdag 21 juni 2018 om 16:37
Joh laat gaan. Negeren geeft zoveel meer innelijke rust.Paieona schreef: ↑21-06-2018 16:34Verre van, maar dat geldt waarschijnlijk voor veel forummers. Sowieso dat je iets moet typen, het anoniem zijn en daarna zonder consequenties verder kunnen gaan zorgt er voor dat je hier anders over komt. Dit even in het algemeen.
Ik had op twee forummers gereageerd vanwege hun toon, waarna anderen daar weer op reageerden omdat ze mijn toon te heftig vonden. Hierna moest ik me tig keer verantwoorden voor hetzelfde omdat die twee forummers blijkbaar wel serieus genomen worden door anderen. In het echte leven verdien ik mijn geld met het samenwerken met verbaal zwaargewichten, maar die zijn nooit respectloos en willen je nooit kwetsen. Ik kan me niet herinneren dat ik in het echte leven iemand heb moeten afsnauwen.
donderdag 21 juni 2018 om 16:39
Interpretatie is altijd lastig, zeker online zonder intonatie. Ik ben het ook zeker niet eens met opmerkingen als je bent niet leuk of je bent arrogant, want je kent die persoon niet. Het komt soms voor mij persoonlijk wel over alsof je snel in de verdediging schiet, maar dat kan ik natuurlijk ook volledig mis hebben. Ik heb het zelf namelijk wel gehad, vatte veel verkeerd op.
Ik vind het alleen lastig te begrijpen wat je nu precies had verwacht van dit topic. Je geeft aan ervaringen, inzichten waarom het zo zou zijn. Maar wat ben je dan van plan om erna mee te doen? Wat wil je met onze reacties? Dit is allemaal niet om te stangen, maar om het beter te begrijpen
En als je iemand niet serieus neemt zou ik er ook lekker niet op reageren.
Ik vind het alleen lastig te begrijpen wat je nu precies had verwacht van dit topic. Je geeft aan ervaringen, inzichten waarom het zo zou zijn. Maar wat ben je dan van plan om erna mee te doen? Wat wil je met onze reacties? Dit is allemaal niet om te stangen, maar om het beter te begrijpen
En als je iemand niet serieus neemt zou ik er ook lekker niet op reageren.
donderdag 21 juni 2018 om 16:39
Gepaneerd kun je er nog best mee door.
To misschien ligt het aan je leeftijd. Mijn ex zei ooit na je 29ste houdt op dan krijg je geen mannen meer spontaan achter je aan. Je bent ook al bijna 30.
Het is trouwens niet helemaal waar. Mannen met een slok op zijn weer wat anders. Dus misschien is dat wat?
viva-amber wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:39
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
donderdag 21 juni 2018 om 16:43
Daar heb je een goed punt. Dat is ook mijn ervaring en ik hoor dit ook vaker van anderen.viva-amber schreef: ↑21-06-2018 16:39
To misschien ligt het aan je leeftijd. Mijn ex zei ooit na je 29ste houdt op dan krijg je geen mannen meer spontaan achter je aan. Je bent ook al bijna 30.
Het is trouwens niet helemaal waar. Mannen met een slok op zijn weer wat anders. Dus misschien is dat wat?
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 21-06-2018 16:43
0.00% gewijzigd
donderdag 21 juni 2018 om 16:49
Vergeet niet dat er vele mannen zijn die zijn aangeleerd om respect voor vrouwen te hebben, zonder dat hen geleerd is wat nu precies respectvol is.
Het resultaat is dan dat, wanneer ze al iets proberen, dat vaak als lomp wordt ervaren en dat wordt meteen afgestraft met als gevolg dat ze het steeds minder vaak proberen, zelfs al passen ze hun tactiek aan.
Simpelweg ook doordat het gewoon zo is dat wat een vrouw van de juiste man als 'romantisch' ervaart, bij een man die ze niet leuk vinden door hen als creepy etc. wordt ervaren.
Dus bepaalde groepen mannen wordt opgevoed met een mentaliteit waardoor ze dus gewoon niet meer proberen om toenadering te zoeken, want dat wordt in het algemeen veel vaker afgestraft dan beloond.
Het resultaat is dan dat, wanneer ze al iets proberen, dat vaak als lomp wordt ervaren en dat wordt meteen afgestraft met als gevolg dat ze het steeds minder vaak proberen, zelfs al passen ze hun tactiek aan.
Simpelweg ook doordat het gewoon zo is dat wat een vrouw van de juiste man als 'romantisch' ervaart, bij een man die ze niet leuk vinden door hen als creepy etc. wordt ervaren.
Dus bepaalde groepen mannen wordt opgevoed met een mentaliteit waardoor ze dus gewoon niet meer proberen om toenadering te zoeken, want dat wordt in het algemeen veel vaker afgestraft dan beloond.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.