Sadisten in de vleesindustrie

21-06-2018 14:55 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Werken in slachthuis: 'Eerste keer stond ik te trillen, daarna werd het lopendebandwerk'

Lopendebandwerk
Baukje begon als inpakster in het slachthuis, maar mocht al snel zelf gaan slachten. Koeien. "De eigenaar zag aan me dat ik dat wel aankon."

De eerste keer dat ze een koe doodde, vergeet Baukje nooit meer. "Het is nooit leuk om een dier te doden. De eerste keer stond ik te trillen op mijn benen toen die grote ogen naar me keken. Daarna went het. Ook al had ik daarna nog weleens momenten dat ik het lastig vond. Sommige dieren konden je zo aankijken, maar toch deed je het."

Op een dag werden er tussen de 40 en 70 koeien geslacht, zegt Baukje. "Het is echt lopendebandwerk. Je moet een knop omzetten om het vol te houden. Ik werkte met veel mannen, er waren maar een paar vrouwen. Ik weet nog dat er een keer een vrouw huilend naar huis is gegaan en nooit meer terug is gekomen. Zij kon het niet aan."

De rest is te lezen in de link:

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/werk ... debandwerk

Zoals verwacht, claimen de geintervieuwde de onschuld zelve, en hebben uiteraard zelf niks verkeerds gedaan. Tenzij er opeens videobeelden uitlekken die het tegendeel bewijzen natuurlijk. Dieren levend vellen of ik kokend heet water laten trekken aan een vleeshaak verdienen exact dezelfde behandeling.
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
woesjje schreef:
21-06-2018 18:46
Ik vind het levend koken van varkens, het levend villen van kalfjes wel sadistisch. Walg echt van dit soort tuig.

Het punt is, en dat is misschien nog wel griezeliger, dat ze waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebben dat zo'n dier nog niet dood is. Die mensen zijn gewoon afgestompt en gaan hup van het ene dier naar het andere. Ze zien ze niet meer als levende wezens met gevoel, en dat is het grote probleem.
Paarsebloem schreef:
21-06-2018 19:57
Dat vind ik echt zielig. Er zijn steeds meer lekkere vegetarische maaltijden/restaurants etc. Ik ga er mee beginnen.
Er zijn heerlijke vleesvervangers Paarsebloem
Probeer het maar eens ik vind het zelf heerlijk maar dat moet ieder voorzichzelf bepalen natuurlijk :)
christian88 schreef:
21-06-2018 20:08
Er zijn heerlijke vleesvervangers Paarsebloem
Probeer het maar eens ik vind het zelf heerlijk maar dat moet ieder voorzichzelf bepalen natuurlijk :)
Dank je wel. Ik heb het wel eens gegeten en vond het lekker. Ga nu vaker dit kiezen :) .
Anoniem123456123456 schreef:
21-06-2018 17:41
:nut:
??? Als je denkt dat een pijnloze dood niet mogelijk is kan je beter gewoon je mond houden.
Mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken en dan met 1 emoticon reageren kunnen beter zwijgen.
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, heb je ooit een dier geslacht zien worden volgens de regels?
Nee dus, dacht ik al. Anders zou je weten dat een goede slager/slachter wel degelijk een dier kan doden zonder hem pijn te doen.
Dan is hij al dood voor hij de grond raakt.
Die slachthuizen moeten ze stil leggen en dat kan als we met z'n allen een tijd geen vlees meer gaan eten. Dat is de kracht van de consument.
Ik heb de vegetarische recepten alweer opgezocht, voor mij de eerste tijd geen vlees meer.
hamerhaai schreef:
21-06-2018 15:22
Iedereen zijn eigen koe en kippen en dan zelf slachten?
Ik denk wel dat mensen anders tegen het geheel aankijken en ook minder vlees gaan eten als ze zelf hun dieren moeten slachten. Het dier wat je zelf groot hebt gebracht.
Ik vind het te walgelijk voor woorden dat je als mens zoiets dieren aandoet.
Pientjexxxx schreef:
21-06-2018 17:27
Waar ik mij deze week heel erg boos over heb gemaakt is dat de Voedsel en Waren Authoriteit ernstige misstanden in een aantal slachterijen heeft geconstateerd, waaronder varkens die levend in heet water gingen en dieren die levend werden gevild. Nog bozer werd ik (en ben ik nog steeds) dat de overheid vervolgens weigert om de namen van die slachthuizen openbaar te maken, zodat supermarkten dat vlees uit de schappen kunnen halen en consumenten dat vlees kunnen mijden.

De reden die voor die weigering gegeven werd, vind ik ronduit schandalig. Die reden is namelijk een financiële. Het zou teveel geld kosten als de namen van de foute slachthuizen openbaar gemaakt zouden worden en het zou slecht voor de Nederlandse export van vlees zijn. Alsof het niet bekend maken van foute bedrijven niet slecht voor de export is! Dat het die foute slachthuizen geld kost, is toch hun eigen schuld? Van mij mogen, nee moeten, per direct gesloten worden.
En dit.
popita schreef:
21-06-2018 19:59
Het punt is, en dat is misschien nog wel griezeliger, dat ze waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebben dat zo'n dier nog niet dood is. Die mensen zijn gewoon afgestompt en gaan hup van het ene dier naar het andere. Ze zien ze niet meer als levende wezens met gevoel, en dat is het grote probleem.
Ik vermoed dat het al mensen zijn die niet veel empathie voor dieren hebben. En ik weet, ik eet af en toe vlees dus dan doe je in feite mee aan dit soort toestanden. Maar ik wil gewoon niet dat er dierenleed aan vooraf gaat. Is dat nou zo moeilijk? Blijkbaar wel. Veel dierenbeulen die in het slachthuis werken.
Ik overweeg heel erg om weer vegetarisch te worden. Bah bah bah.
Fucking ranzig en onvoorstelbaar wreed allemaal, en ja, ik ben mijn hele leven lang vegetariër, voordat iemand bijdehand wil doen, ik vind het belachelijk dat die hele praktijk van dieren slachten anno 2018 nog kan. Ik bedoel, wij erkennen in vele gevallen vele dieren als zijnde de gelijke van de mens, we erkennen hun emoties, gevoelens, en uniek gedrag. En dan toch hele soorten aan de lopende band slachten alsof het hersenloze stukken vuil zijn die makkelijk door een groot mes in tweeën gesplitst mogen worden.

Vlees moet sowieso verboden worden, er zijn dankzij onze technologische ontwikkelingen en vergaande kennis van vandaag voldoende alternatieve om gezond en lang te leven, zonder vlees te nuttigen.

Maar het gaat eerder om dat deel van de bevolking die jaren 1800 standpunten en denkwijzen erop na wil houden, en zeggen dat het om de smaak gaat, en de vrijheid om de ecologie en het milieu en de omgeving naar hartelust te belasten.

Vlees is wat betreft dat laatste punt ook ontzettend slecht, het kost ongeveer 4,5 kilo aan energie (voeder, water etc) om een 1 kilo vlees te produceren, dus het is geen houdbare praktijk naarmate de bevolking groeit.
Voor degenen die ook vegetarisch willen gaan eten, of minder vlees: AH heeft echt veel lekkere vleesvervangers die je ook op de BBQ kan gooien.
Of kant en klare broodjes/sandwich (sorry, naam vergeten) waarop staat 'net als vlees' of 'net als kip'.
Graaide zo'n broodje mee en was verrassend lekker, vaak moet je vleesvervangers nog een beetje opleuken met een sausje of zo.
Lijkt me wel heel makkelijk als je samenwoont met een vleeseter, kan je toch hetzelfde eten alleen je neemt zelf de vega-versie :)
Lenn12345 schreef:
22-06-2018 01:24
Voor degenen die ook vegetarisch willen gaan eten, of minder vlees: AH heeft echt veel lekkere vleesvervangers die je ook op de BBQ kan gooien.
Of kant en klare broodjes/sandwich (sorry, naam vergeten) waarop staat 'net als vlees' of 'net als kip'.
Graaide zo'n broodje mee en was verrassend lekker, vaak moet je vleesvervangers nog een beetje opleuken met een sausje of zo.
Lijkt me wel heel makkelijk als je samenwoont met een vleeseter, kan je toch hetzelfde eten alleen je neemt zelf de vega-versie :)
Dat eet ik ook
Ik eet geen vlees meer sinds dat ik gelekte beelden van een slachthuis zag waar koeien geschopt werden en een varken met een gebroken pootje gewoon geduwd werd verschrikkelijk en dat gekrijs van die dieren kreeg er gewoon tranen van bah.
christian88 schreef:
22-06-2018 01:26
Dat eet ik ook
Ik eet geen vlees meer sinds dat ik gelekte beelden van een slachthuis zag waar koeien geschopt werden en een varken met een gebroken pootje gewoon geduwd werd verschrikkelijk en dat gekrijs van die dieren kreeg er gewoon tranen van bah.
O gadver... ja dat is dus dat filmpje waar ik het eerder over had: ik zag ook hoe een varken steeds vooruit getrapt werdt met een gebroken poot, ik wilde wel door het beeld kruipen om dat beestje te redden, dat gegil ging door merg en been :(

Ik voel me weer kwaad worden, als je dat gegil gewoon negeert en erger nog niemand komt kijken wat er aan de hand is.... :-[
Hoopte nog dat dat een bizarre uitzondering was zeker als je bedenkt dat varkens net zo intelligent zijn als honden.
Dat filmpje maakte dat ik gewoon geen vlees meer kan eten tot die beelden van mijn netvlies af zijn, ik wist echt niet dat het zo erg was.

Maar nu ik lees (wil het echt niet zien) dat dat schering en inslag is eet ik nog geen kroket meer al zit daar niet echt veel vlees in. Voor die tijd deed ik dat soms, of eigenlijk een bitterbal of zoiets..
Maar nu ben ik er klaar mee. Er is genoeg om vlees te vervangen tenslotte.

Kip en vis heb ik nooit gegeten toch sta je er raar van te kijken hoeveel er te eten is zonder vlees, kip en vis als je even goed gaat zoeken.
Recepten kan je Googelen en als je een keer naar een BBQ gaat vraag van tevoren of ze het op prijs stellen of je zelf vega-worstjes of burgers meeneemt, veel mensen hebben het al.

Opvallend hoeveel vegetariers erbij komen in mijn vriendenkring, mooi zo! :yes:
er zijn ook vega kroketjes en bitterballen :)
Allemaal lekker
Mensen zouden het eens moeten proberen.
christian88 schreef:
22-06-2018 01:26
Dat eet ik ook
Overigens is dit minstens 10 jaar gaande, waarschijnlijk nog meer (de mensen die daar directe kennis over hebben zullen dit bevestigen), dus een hele lange tijd al, zonder dat er iets daadwerkelijk gedaan is. Ik herinner mij een uitzending van het 2008, een documentaire van een of andere (publieke) omroep waarin een bezoekje werd gedaan aan een slachthuis en de mis-/wantoestanden aldaar werden belicht. Hoe herinner ik mij dit? omdat ik ook toen zo'n griezelbeelden heb gezien, een paar die mij een tijd lang bijbleven, en ik ze nauwelijks weg kon werken.

Als ik mij goed herinner was er een schaap of een geit die bij z'n nek gehangen werd en in een bewegende haak gezet (als bij een autowasstraat) en daarna vooruit geleid door de machine, ze lieten ze hoe dat dier vervolgens een verdovingsspuit moest krijgen. Ze legde daarbij uit in alle puntjes en details waar het tijdens dit proces precies fout kon gaan, dat de verdoving soms in alle snelheid toch niet op de juiste plek aangebracht wordt (omdat het dier op het laatst een rukbeweging doet of tegenstribbelt of omdat zijn omvang veel anders is dan de voorgaande). En dan hoe dat groot mes enorm razend snel in één vlotte beweging keihard doorheen moest snijden en de juiste plek moest raken (de halsslagader). Ook waar het op dit punt fout kon gaan, als er verkeerd wordt gemikt (waarbij vaak zelfs 5cm voldoende ver is om een onjuiste snede te brengen) en het dier leeft nog een poesje en voelt pijn en je hoort ook gesmoorde allerlaatste kreten in doodsnood. Ik haak zo rond dat punt af als ik mij goed herinner en een tijd lang wilde geen zulke documentaires meer gezien.

Gelukkig heb ik geen persoonlijk schuldgevoel want altijd vegetariër al, maar ik kan mij voorstellen wat het met een vleester doet of moet doen.
En btw ik heb niet het filmpje gezien waar dit topic vermoedelijk over gaat en iedereen over meediscussieert, ik houd dat liever zo, als het je niet stoort, iets met geweten en zo.
Ik ben een Harde Jongeman
Maar dierenleed kan ik totaal niet tegen.........
Dan breek ik gewoon
Ik heb mn computer scherm toen kapot geslagen toen ik dat filmpje had gezien zo kwaad was ik :@ :swear:
christian88 wijzigde dit bericht op 22-06-2018 02:24
Reden: spelfout
0.94% gewijzigd
christian88 schreef:
22-06-2018 02:07
er zijn ook vega kroketjes en bitterballen :)
Allemaal lekker
Mensen zouden het eens moeten proberen.
Inderdaad, het is nu toch wel bij iedereen bekend dat dieren echt slecht behandeld worden bij leven en tijdens het slachten en er zijn meer dan genoeg vleesloze lekkere hapjes als je ernaar op zoek gaat. En anders is chips + nootjes + kaasplankje altijd goed :)

Toen ik 6, 7 was zei mijn oudere broer een keer toen ik een bal gehakt at: weet je wat je nu eet?
Duh.. bal gehakt.
Broer: weet je waar dat van gemaakt is? Gemalen dode dieren.
Ik geschrokken: nee hé mam, pap? Hij liegt toch zeker? Na een hoop gedoe kreeg ik eerlijk antwoord. Tot mijn 15e geen hap vlees meer gegeten :)
Toen weer wel omdat ik bij mijn eerste liefje ever ging eten en ik durfde niet meteen hun biefstuk te dissen dus at ik het op. Uit naam der liefde.
Toen ik op mezelf ging wonen weer vegetariër tot ik een slager vond die echt zijn best doet om vlees te verkopen van dieren die een goed leven hebben gehad. Af en toe hoor, sommige gerechten (indisch, rendangvlees bv) vind ik zelf ook heel lekker, als ik dan eters kreeg die het graag aten en dan van die slager: moet kunnen paar keer per jaar.

Nu denk ik doei, we gaan wel kaasfonduen dan valt het nog niet eens op dat er geen vlees is.
Het stond me altijd gewoon tegen, het is niet dat ik zo nobel wil doen of zo maar het idee dat ik op een dood dier zat te kauwen.. yuk.
Dankzij 1 opmerking van mijn broer, best grappig eigenlijk.

Ook voel ik me prima, eet wel echt alle groentes en soorten fruit die ik te pakken kan krijgen en ben gek op kaas. Ook kan ik echte scharreleieren krijgen bij een boerderij hier in de buurt, altijd pasen daar. Geen legbatterijen vol kippen voor zo'n stom ei.
Ik hoop dat het door gaat dringen dat vlees eten niet nodig is. Of je moet het zelf grootbrengen en laten slachten door iemand met een hart voor dieren en erbij blijven zodat je ziet wat er gebeurt.

Mijn oma moest vroeger het hele jaar voor een konijn zorgen die met kerst de pan inging. Flappie maar dan echt. Ze at geen hap met kerst, heb postuum medelijden met haar wat vreselijk moet dat zijn geweest.

Dat zou wel een oplossing zijn, geen grote stallen meer maar hooguit een Flappie op het balkon, er zelf voor zorgen en als je groot woont een varkentje of koe in de tuin. Ik hoop dat door dit schandaal er weer mensen minder of geen vlees meer eten.
Zijn die dieren niet voor niets zo'n gruwelijke dood gestorven.
nachtvlinder1977 schreef:
22-06-2018 00:42
Ik denk wel dat mensen anders tegen het geheel aankijken en ook minder vlees gaan eten als ze zelf hun dieren moeten slachten. Het dier wat je zelf groot hebt gebracht.
Dit geloof ik zeker.
Wij proberen heel bewust vlees te eten. De voorkeur gaat uit naar zelf geschoten dieren die in het wild leven (dat mag hier waar ik woon als je een vergunning hebt). En als tweede keus wel eens biologisch vlees. En ik koop bewust ook juist de minder gewilde stukken vlees als ik vlees koop in de winkel. staartstukken, kippenkarkas, lever etc. Want als iedereen alleen maar de biefstukjes en kipfilet wil eten, dan moeten er veel meer dieren doodgemaakt worden voor eenzelfde hoeveelheid vlees.
Ik kijk niet graag naar hoe een dier geslacht wordt, maar doe het wel uit respect voor het dier. Ik wil niet doen alsof vlees in de supermarktschappen groeit. Ik vind het belangrijk te erkennen dat het een levend wezen is dat gedood wordt. Ik denk, dat als je je daar meer bewust van bent dat je sowieso minder vlees gaat eten. Ook mijn kinderen krijgen te zien waar hun vlees vandaan komt, en ik leg hen ook uit dat wij daarom ieder deel van het dier gebruiken. Ik hoop dat ze op deze manier een respect voor de dieren meekrijgen.

Ondanks dat ik respect voor dieren zo belangrijk vind heb ik nooit de behoefte gehad om vegetarier te worden, maar miscchien klinkt dat wel hypocriet.
Lenn12345 schreef:
22-06-2018 03:34
Inderdaad, het is nu toch wel bij iedereen bekend dat dieren echt slecht behandeld worden bij leven en tijdens het slachten en er zijn meer dan genoeg vleesloze lekkere hapjes als je ernaar op zoek gaat. En anders is chips + nootjes + kaasplankje altijd goed :)

Toen ik 6, 7 was zei mijn oudere broer een keer toen ik een bal gehakt at: weet je wat je nu eet?
Duh.. bal gehakt.
Broer: weet je waar dat van gemaakt is? Gemalen dode dieren.
Ik geschrokken: nee hé mam, pap? Hij liegt toch zeker? Na een hoop gedoe kreeg ik eerlijk antwoord. Tot mijn 15e geen hap vlees meer gegeten :)
Toen weer wel omdat ik bij mijn eerste liefje ever ging eten en ik durfde niet meteen hun biefstuk te dissen dus at ik het op. Uit naam der liefde.
Toen ik op mezelf ging wonen weer vegetariër tot ik een slager vond die echt zijn best doet om vlees te verkopen van dieren die een goed leven hebben gehad. Af en toe hoor, sommige gerechten (indisch, rendangvlees bv) vind ik zelf ook heel lekker, als ik dan eters kreeg die het graag aten en dan van die slager: moet kunnen paar keer per jaar.

Nu denk ik doei, we gaan wel kaasfonduen dan valt het nog niet eens op dat er geen vlees is.
Het stond me altijd gewoon tegen, het is niet dat ik zo nobel wil doen of zo maar het idee dat ik op een dood dier zat te kauwen.. yuk.
Dankzij 1 opmerking van mijn broer, best grappig eigenlijk.

Ook voel ik me prima, eet wel echt alle groentes en soorten fruit die ik te pakken kan krijgen en ben gek op kaas. Ook kan ik echte scharreleieren krijgen bij een boerderij hier in de buurt, altijd pasen daar. Geen legbatterijen vol kippen voor zo'n stom ei.
Ik hoop dat het door gaat dringen dat vlees eten niet nodig is. Of je moet het zelf grootbrengen en laten slachten door iemand met een hart voor dieren en erbij blijven zodat je ziet wat er gebeurt.

Mijn oma moest vroeger het hele jaar voor een konijn zorgen die met kerst de pan inging. Flappie maar dan echt. Ze at geen hap met kerst, heb postuum medelijden met haar wat vreselijk moet dat zijn geweest.

Dat zou wel een oplossing zijn, geen grote stallen meer maar hooguit een Flappie op het balkon, er zelf voor zorgen en als je groot woont een varkentje of koe in de tuin. Ik hoop dat door dit schandaal er weer mensen minder of geen vlees meer eten.
Zijn die dieren niet voor niets zo'n gruwelijke dood gestorven.
Wat vind je van de joodse of islamitische manier van consumptiedieren slachten? De haram of was het halal alweer? En daartegenover de kosjer natuurlijk. Vind je dat allemaal fijn?

En heb je ooit zelf een dier gedood?
tiramisuusje schreef:
22-06-2018 03:43
Dit geloof ik zeker.
Wij proberen heel bewust vlees te eten. De voorkeur gaat uit naar zelf geschoten dieren die in het wild leven (dat mag hier waar ik woon als je een vergunning hebt). En als tweede keus wel eens biologisch vlees. En ik koop bewust ook juist de minder gewilde stukken vlees als ik vlees koop in de winkel. staartstukken, kippenkarkas, lever etc. Want als iedereen alleen maar de biefstukjes en kipfilet wil eten, dan moeten er veel meer dieren doodgemaakt worden voor eenzelfde hoeveelheid vlees.
Ik kijk niet graag naar hoe een dier geslacht wordt, maar doe het wel uit respect voor het dier. Ik wil niet doen alsof vlees in de supermarktschappen groeit. Ik vind het belangrijk te erkennen dat het een levend wezen is dat gedood wordt. Ik denk, dat als je je daar meer bewust van bent dat je sowieso minder vlees gaat eten. Ook mijn kinderen krijgen te zien waar hun vlees vandaan komt, en ik leg hen ook uit dat wij daarom ieder deel van het dier gebruiken. Ik hoop dat ze op deze manier een respect voor de dieren meekrijgen.

Ondanks dat ik respect voor dieren zo belangrijk vind heb ik nooit de behoefte gehad om vegetarier te worden, maar miscchien klinkt dat wel hypocriet.
De dieren die je in de winkel treft zijn niet doodgeschoten, dus daar gaat je bewust vlees kopen de mist in.
tiramisuusje schreef:
22-06-2018 03:43
Dit geloof ik zeker.

Maar maakt dat het minder erg? Dat is een oprechte vraag. Ik begrijp namelijk niet hoe respect voor dieren en vlees eten kunnen samengaan.
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:34
0.00% gewijzigd
Lenn12345 schreef:
22-06-2018 01:55
O gadver... ja dat is dus dat filmpje waar ik het eerder over had: ik zag ook hoe een varken steeds vooruit getrapt werdt met een gebroken poot, ik wilde wel door het beeld kruipen om dat beestje te redden, dat gegil ging door merg en been :(

Ik voel me weer kwaad worden, als je dat gegil gewoon negeert en erger nog niemand komt kijken wat er aan de hand is.... :-[
Hoopte nog dat dat een bizarre uitzondering was zeker als je bedenkt dat varkens net zo intelligent zijn als honden.
Dat filmpje maakte dat ik gewoon geen vlees meer kan eten tot die beelden van mijn netvlies af zijn, ik wist echt niet dat het zo erg was.

Maar nu ik lees (wil het echt niet zien) dat dat schering en inslag is eet ik nog geen kroket meer al zit daar niet echt veel vlees in. Voor die tijd deed ik dat soms, of eigenlijk een bitterbal of zoiets..
Maar nu ben ik er klaar mee. Er is genoeg om vlees te vervangen tenslotte.

Kip en vis heb ik nooit gegeten toch sta je er raar van te kijken hoeveel er te eten is zonder vlees, kip en vis als je even goed gaat zoeken.
Recepten kan je Googelen en als je een keer naar een BBQ gaat vraag van tevoren of ze het op prijs stellen of je zelf vega-worstjes of burgers meeneemt, veel mensen hebben het al.

Opvallend hoeveel vegetariers erbij komen in mijn vriendenkring, mooi zo! :yes:
Wist je dat de meeste kwasten van varkenshaar zijn gemaakt,liet men in een ander programma een filmpje van zien. Eigenlijk moet je dan ook alle bijproducten van het dier niet meer eten en gebruiken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven