Ik heb een tijdje geleden bij de WE een linnen broek gehaald, daarbij zitten de zakken aan de voorkant ook dichtgenaaid. Vreemd genoeg zit er wel echt een "zakruimte" onder.
Ah! Het Antwoord op een vraag die ik ook al heel lang had!
Geldt dit ook voor die dichtgenaaide zakken in jasjes of hoor je daar echt niets in te doen?Ja hetzelfde. Ik liet ze vroeger dicht zitten zodat het niet gaat lubberen. Maar hetzelfde als die split, thuis even losmaken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die zakken kun je losmaken, maar het kan wel sneller gaan lubberen indd.
Splitten in rokken en colberts maak ik wel altijd los
Anoniem_119082
dinsdag 24 mei 2011 om 15:40
Is gewoon een veiligheidsmaatregel tegen het lubberen/uitzakken van de stof. Wil je dit niet, dan laat je het zitten. Alleen bij de koker-rok zou ik het wel losmaken, meer bewegingsruimte!
Dit is gedaan zodat het mooier in model blijft zitten en niet gaat vouwen e.d. Alle splitten kun je gewoon loshalen. Hetzelfde geldt voor zakken, als hier een zak achter zit.
Bij colberts laat ik de zakken vaak wel dichtzitten, omdat ik die vaak toch niet gebruik.
Grappig, ik laat de zakken van mijn pakken ook altijd dicht zitten alleen met een pak moet je wel het labeltje van je mouw afhalen, dat hoort er niet te blijven zitten
Ik heb ook een ‘split gerelateerde’ vraag
De split van mijn jurk (aan de zijkant) is gescheurd (ik loop soms als kerel).
Iemand idee hoe dit netjes op te lossen en vooral een oplossing waarbij dit niet snel weer gebeurt? Iets ter versteviging of zoiets?
Alvast bedankt!
Anoniem_6500601441f07
maandag 25 juni 2018 om 13:40
Ik heb ook een ‘split gerelateerde’ vraag
De split van mijn jurk (aan de zijkant) is gescheurd (ik loop soms als kerel).
Iemand idee hoe dit netjes op te lossen en vooral een oplossing waarbij dit niet snel weer gebeurt? Iets ter versteviging of zoiets?
Alvast bedankt!
Inderdaad, verstevigen met vlies en dan vastnaaien.,
Inderdaad, verstevigen met vlies en dan vastnaaien.,
Anoniem_278747
maandag 25 juni 2018 om 14:47
Kopstoot, zoek eens op vlieseline. Die kun je er vaak opstrijken (niet te brede nemen). Daarna vastnaaien en dan ben je knap als je het nog kapot krijgt.
Kopstoot, zoek eens op vlieseline. Die kun je er vaak opstrijken (niet te brede nemen). Daarna vastnaaien en dan ben je knap als je het nog kapot krijgt.
Anoniem_278747
maandag 25 juni 2018 om 15:09
Vaak kun je dat eropstrijken zelfs, voor de luie huisvrouw cq -man