Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 juni 2018 om 13:19
Denk het ook niet. Volgens mij weten de mods vaak ook niet wie nu al die nieuwe nicks zijn. En denk dus ook niet dat de bangeschiedenis meegenomen wordt dan..
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 juni 2018 om 14:11
Ik zou zeggen stuur de mod een mailtje als je er het fijne van wilt weten.
Wat ik ervan weet is dat je in principe niet een 'schone lei' krijgt bij een nieuwe nick. Zou lekker makkelijk zijn, zit je tegen een perma aan en dan wissel je gewoon van nick en je begint weer op nul.
Als je het bantopic een beetje in de gaten houdt is het ook te zien. Er zijn namelijk weleens "nieuwe" forummers die als eerste ban een ban langer dan 24 uur krijgen. Die starten gelijk met een week of maandban.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 25 juni 2018 om 14:16
GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 11:14En hoe denk je dat het in jouw geval komt dat jij je dat niet kunt permitteren?
Hopelijk weet jij het antwoord. Ik geef een voorbeeld. Als ik een lange tekst plaats, word er steen en been geklaagd van hier tot Tokio. Mij best. Ik sla een saaie tekst meestal over, maar ik kreeg wel ooit een ban omdat ik onder een erg lang van internet geplukte tekst drie gapende smilies plaatste. Drie gapende smilies en verder niks. Dat vond men respectloos.
Als ik het niet eens ben met wat je schrijft dan zeg ik 'daar ben ik het niet mee eens, want....' en dan valt mijn uitleg. Als jij (of een vriendinnetje van je) het niet eens bent met mij, dan ligt dat aan mij als persoon. Ik ben irritant, een mutsefluts, een irritante blauwschrijver, een s*ikwijf, een autist, het hek staat weer open of 'een gekkie' enz.
Op Libelle brak de hel los toen ik een ban kreeg waar velen het niet mee eens waren, de pijlerban kwam doordat er een handje vol forumsters me niet konden overtuigen van hun 'visie' . En als iets niet klopt dan zeg ik waarom ik vind dat het niet klopt. Er waren goeie moderators, en er waren moderators die volgens mij mee discussieerden en/of bevriend waren met het handjevol anti's. Die partijdigheid heeft Libelle uiteindelijk de das om gedaan als je het mij vraagt, want velen zijn toen vlak ná mij ook vertrokken, Het was saai geworden hoorde ik van een paar lieverds die me mailden of uitnodigingen stuurden voor een besloten forum, ik had geen zin in een besloten forum, de actueelpijler op Libelle werd daarna een grote ruziepijler, wat uiteindelijk ook sloot.
Alleen op viva is de anti-missie groep groot. Maar ik was bij lange na niet de enige die er hier van langs kreeg. Dus dan zal het wel allemaal en alleen aan mij liggen. En aan mijn blauwe kleur en de smilies.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 14:19
Jij hebt mij maandenlang achtervolgd en vrijwel elke post van mij geciteerd met alleen zo'n smiley eronder. Of je haalde iets uit mijn post waar ik niets over zei en deed dan de aanname dat ik daarvoor of daartegen zou zijn omdat ik daar niets over postte. En dan ben je nu serieus verbaasd dat mensen een bepaalde mening over je hebben?
maandag 25 juni 2018 om 14:24
Dit heb ik zien gebeuren. En in dezelfde periode voegde Missie nooit iets toe aan een gesprek/discussie maar stelde óf zeer suggestieve vraagjes óf ging multiquoten uit tig-topcis van dagen/weken geleden waarbij alle quotes uit de context gehaald werden en het enige doel was de gequote forummer in diskrediet te brengen en weg te zetten als 'onbetrouwbare jassendraaier'. Nul inhoudelijke toevoeging en op het randje van toegelaten laverend op een venijnige lijn. Zo ervaar ik je vaak Missie. En daarom reageer ik ook zelden tot nooit op je.vrouwjagersma schreef: ↑25-06-2018 14:19Jij hebt mij maandenlang achtervolgd en vrijwel elke post van mij geciteerd met alleen zo'n smiley eronder. Of je haalde iets uit mijn post waar ik niets over zei en deed dan de aanname dat ik daarvoor of daartegen zou zijn omdat ik daar niets over postte. En dan ben je nu serieus verbaasd dat mensen een bepaalde mening over je hebben?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 25 juni 2018 om 14:27
Oudblond schreef: ↑25-06-2018 14:24Dit heb ik zien gebeuren. En in dezelfde periode voegde Missie nooit iets toe aan een gesprek/discussie maar stelde óf zeer suggestieve vraagjes óf ging multiquoten uit tig-topcis van dagen/weken geleden waarbij alle quotes uit de context gehaald werden en het enige doel was de gequote forummer in diskrediet te brengen en weg te zetten als 'onbetrouwbare jassendraaier'. Nul inhoudelijke toevoeging en op het randje van toegelaten laverend op een venijnige lijn. Zo ervaar ik je vaak Missie. En daarom reageer ik ook zelden tot nooit op je.
Dat heb je dan vast met de verkeerde leesbril gezien want ik reageer nooit op bepaalde forummers, waaronder diegene in je quote. Wat ben ik blij dat iedereen me kan loepen.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 14:32
Zullen we dit eens onder het genot van een geweldige whiskey, ergens op het strand, met een heerlijk vuurtje aan de voeten maar door filosoferen? Eens en oneens, al had je vast niet anders verwachtshifty schreef: ↑25-06-2018 12:50Nee, je conclusie kan wel zo zijn.
Maar zelfreflectie begint met kijken naar jezelf en niet met verantwoording voor je situatie bij anderen neerleggen. Ook al zou dat terecht zijn. Dat is dan misschien een hele terechte constatering op basis van onderzochte feiten, maar nog steeds geen zelfreflectie.
Stel dat je je in een groep bevindt waarin je altijd de Simons krijgt dan ben jij in principe dus degene waar het om draait. Dan zou je je kunnen afvragen waarom de groep zo op jou reageert. En of je dat kan veranderen. En als je dat kan veranderen of je dat dan wil veranderen. En als je dat niet kan of wil veranderen, dan kan je je afvragen waarom je je in die groep begeeft. En als je niks aan jezelf kan/wil veranderen, niet je positie in de groep kan veranderen, niets aan (je interactie met) de groep zelf kan veranderen en niet uit de groep kan stappen, dan pas kan je de spiegel bij het grof vuil zetten omdat het geen zin heeft om naar jezelf te kijken.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je alles zelf kan bepalen en het wil ook niet zeggen dat je kan kiezen voor een bestaan zonder idioten in je leven, het heet dan alleen geen zelfreflectie![]()
maandag 25 juni 2018 om 14:33
Mee eens. Het gaat dan al dagen over wat anders en dan komen erOudblond schreef: ↑25-06-2018 14:24Dit heb ik zien gebeuren. En in dezelfde periode voegde Missie nooit iets toe aan een gesprek/discussie maar stelde óf zeer suggestieve vraagjes óf ging multiquoten uit tig-topcis van dagen/weken geleden waarbij alle quotes uit de context gehaald werden en het enige doel was de gequote forummer in diskrediet te brengen en weg te zetten als 'onbetrouwbare jassendraaier'. Nul inhoudelijke toevoeging en op het randje van toegelaten laverend op een venijnige lijn. Zo ervaar ik je vaak Missie. En daarom reageer ik ook zelden tot nooit op je.
En nee, Oudblond heeft zeker niet de verkeerde leesbril op!
maandag 25 juni 2018 om 14:33
Ik zei: op facebook kun je iemand blokken. Dan ziet niemand meer zijn berichten op jouw pagina en kan hij er niks meer schrijven. Toen zei jij: dat kan hiet ook. Maar dat is dus niet zo. Blokken is iets heel anders dan negeren.GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 14:30Dus kan ik iemand blokken. Niet om te schrijven, wel om te zien. Gewoon even een ander woord voor onder de negeer zetten.
.
maandag 25 juni 2018 om 14:34
Heeft geen enkele zin. Als je veranderd van wifi spot een tijd geen gebruik hebt gemaakt van je vaste spot en zo nog wel wat meer dingen, heb je plots een ander IP adres.patatjedubbelmayo schreef: ↑25-06-2018 13:00Reken maar dat ze regelmatig een 'run' draaien om te zien of IP adressen matchen met ene andere nick.
Daarnaast kunnen ze er nog steeds heel weinig mee, er zijn ook meer mensen uit 1 gezin die hier posten...
maandag 25 juni 2018 om 14:34
Onder deze nick heb je me inderdaad onder de negeer geplaatst. Onder mijn vorige niet. Dat kan iedereen zien als hij/zij je loept, ik heb een heel korte anonomisatienaam en een beeldige stijl van formuleren, je pikt me er zo uit.
Maar het is ook allemaal niet erg, je kunt niet iedereen leuk vinden. Het is echter ook weer niet eerlijk om jezelf dan als een soort martelaar te gedragen. Heel vaak is het zo dat collectieve "problemen" met een forummer ook iets te maken hebben met de forumstijl of de posts van de forummer.
maandag 25 juni 2018 om 14:36
Ik heb de beheerder van het viva forum ooit gevraagd 'wat als ik een nieuwe nick neem' omdat mijn bannen opliepen. Hij zei toen dat de bangeschiedenis mee word genomen naar de nieuwe nick. Dus dat had geen zin.
Men mag meerdere nicks hebben, maar men mag alleen niet dubbelnicken in één topic.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 14:39
Ik zou niet weten waarom ik iemand zou moeten volgen, terwijl ik velen juist vermijd.doornroosje9 schreef: ↑25-06-2018 14:36Missie, Vrouwjagersma heeft gelijk. Ze heeft toen zelfs, als ik het me goed herinner, een paar keer gevraagd waarom je dat deed.
Zo ook weer dit topic.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 14:40
Al jaren algemeen bekend.missie_m schreef: ↑25-06-2018 14:36Ik heb de beheerder van het viva forum ooit gevraagd 'wat als ik een nieuwe nick neem' omdat mijn bannen opliepen. Hij zei toen dat de bangeschiedenis mee word genomen naar de nieuwe nick. Dus dat had geen zin.
Men mag meerdere nicks hebben, maar men mag alleen niet dubbelnicken in één topic.
maandag 25 juni 2018 om 14:46
Dat vind ik dus best ergerlijk. Dan stel je iemand een vraag, gewoon op de persoon af, en dan krijg je nooit een antwoord. Sterker nog, ik garandeer dat Missie binnenkort weer eens in napraat komt posten over precies hetzelfde en dat ze dan weer niet ingaat op mijn vraag/opmerking (als ik er ben dan, want dat weet je ook nooit, ik moet ook wel eens mijn haar wassen).
maandag 25 juni 2018 om 14:52
Neem je het haar van de beste man boven jou dan ook even mee? Die is ook vies.vrouwjagersma schreef: ↑25-06-2018 14:46Dat vind ik dus best ergerlijk. Dan stel je iemand een vraag, gewoon op de persoon af, en dan krijg je nooit een antwoord. Sterker nog, ik garandeer dat Missie binnenkort weer eens in napraat komt posten over precies hetzelfde en dat ze dan weer niet ingaat op mijn vraag/opmerking (als ik er ben dan, want dat weet je ook nooit, ik moet ook wel eens mijn haar wassen).
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 25 juni 2018 om 14:54
Weet je Missie, je laatste reacties hier zijn wat mij betreft een perfecte weergave waroom mensen jou sneller staffen dan anderen. Ik kom je regelmatig tegen hoor en dit is wat mij opvalt: En voordat iemand me staft (wat natuurlijk ook mag) missie vroeg zelf naar mijn mening en visie!!!!
- Je werkt met multi quotes in je post die al van het jaar toebak zijn en nul komma nul toegevoegde waarde hebben voor het thema.
- Je gebruikt diezelfde quotes om anderen in diskrediet te brengen
- het ligt altijd aan iedereen behalve aan jou
- je verdedigt je met een gestrekt been
- je komt met ellenlange teksten waar geen doorkomen aan is
- je valt over de kleinste details en blijft daarover doorgaan
- je ontkent dat je sommige forummers volgt, misschien is het onbewust, wel opvallend
- Bij libelle was alles beter, wss is dat ook zo, ook omdat je je daar meer begrepen voelde en dus meer lieverds had
- Het lijkt haast alsof je continu jezelf wil bewijzen en aan het vechten bent tegen de rest (wie dat dan ook mogen zijn)
Weet je? Ik denk dat je best een hele slimme dame bent, met een brede interesse voor actualiteiten. En als iets nieuw is, dan duik je er ook meteen in.
En mede daarom verbaast het me dat jij niet doorhebt dat je, door continu informatie over en van forummers uit het verleden te pas en te onpas te gebruiken, behoorlijk onveilig bent. Buiten het gegeven dat mensen veranderen, boeit het ook niet wat de mening / uitspraak van iemand drie jaar geleden is geweest. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden hebt aangegeven informatie van het forum op te slaan. (ik kan het mis hebben hoor, ik loep niet). Voor jou is dit relevant, voor de rest niet en wel irritant en zelfs onveilig.
En persoonlijk denk ik dat dit een van de dingen is die wellicht het zwaarst weegt in deze. Het lijkt alsof je geen respect hebt voor de ander door jouw manier van schrijven (en ik denk dat je het wel hebt, alleen dat je aanpak zeer onhandig te noemen is).
Maar hey, als dit jou gelukkig maakt, helemaal prima. Soms lees ik je, soms niet, ik heb er verder geen last van.
Mocht je er last van hebben, vraag dan eens aan anderen wat je zou kunnen veranderen en wat maakt dat zij dat vinden. Zonder verdediging. Het zijn nl. allemaal meningen en ervaringen en daar hoef je niets mee.
Ik hoop gewoon dat je ook hier vooral met plezier forumt, ook al levert dat soms een ban op
- Je werkt met multi quotes in je post die al van het jaar toebak zijn en nul komma nul toegevoegde waarde hebben voor het thema.
- Je gebruikt diezelfde quotes om anderen in diskrediet te brengen
- het ligt altijd aan iedereen behalve aan jou
- je verdedigt je met een gestrekt been
- je komt met ellenlange teksten waar geen doorkomen aan is
- je valt over de kleinste details en blijft daarover doorgaan
- je ontkent dat je sommige forummers volgt, misschien is het onbewust, wel opvallend
- Bij libelle was alles beter, wss is dat ook zo, ook omdat je je daar meer begrepen voelde en dus meer lieverds had
- Het lijkt haast alsof je continu jezelf wil bewijzen en aan het vechten bent tegen de rest (wie dat dan ook mogen zijn)
Weet je? Ik denk dat je best een hele slimme dame bent, met een brede interesse voor actualiteiten. En als iets nieuw is, dan duik je er ook meteen in.
En mede daarom verbaast het me dat jij niet doorhebt dat je, door continu informatie over en van forummers uit het verleden te pas en te onpas te gebruiken, behoorlijk onveilig bent. Buiten het gegeven dat mensen veranderen, boeit het ook niet wat de mening / uitspraak van iemand drie jaar geleden is geweest. Sterker nog, ik meen me te herinneren dat je nog niet zo lang geleden hebt aangegeven informatie van het forum op te slaan. (ik kan het mis hebben hoor, ik loep niet). Voor jou is dit relevant, voor de rest niet en wel irritant en zelfs onveilig.
En persoonlijk denk ik dat dit een van de dingen is die wellicht het zwaarst weegt in deze. Het lijkt alsof je geen respect hebt voor de ander door jouw manier van schrijven (en ik denk dat je het wel hebt, alleen dat je aanpak zeer onhandig te noemen is).
Maar hey, als dit jou gelukkig maakt, helemaal prima. Soms lees ik je, soms niet, ik heb er verder geen last van.
Mocht je er last van hebben, vraag dan eens aan anderen wat je zou kunnen veranderen en wat maakt dat zij dat vinden. Zonder verdediging. Het zijn nl. allemaal meningen en ervaringen en daar hoef je niets mee.
Ik hoop gewoon dat je ook hier vooral met plezier forumt, ook al levert dat soms een ban op