Napraattopic deel 99
donderdag 24 mei 2018 om 09:06
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
maandag 25 juni 2018 om 11:10
Idem dito. Op die laatste zin na, dat vergeet ik toch binnen 5 minutenGenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 11:05Van mij mag je alles bespreekbaar maken. Ik merk dat ik je in sommige zaken heel fijn vindt posten en in zaken zoals dit vooral drammerig vindt. Je bespreekt niet, je geeft een mening. Bespreken / discussiëren is echt iets heel anders.
Ik ga nu even lekker om je heen forummen![]()
Vriendelijk.
maandag 25 juni 2018 om 11:13
Shifty, ik kan soms inderdaad anders worden opgevat dan ik bedoel. Als men iets wilt zoeken vind men altijd wel iets dat scheef getrokken kan worden.
Maar'uh, vergeet je dat 'forumgedrag-bekijken' zelf niet met enige regelmaat te doen? Datgene wat jij er soms uitslaat zou ik me niet kunnen permiteren.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 11:14
En hoe denk je dat het in jouw geval komt dat jij je dat niet kunt permitteren?missie_m schreef: ↑25-06-2018 11:13Shifty, ik kan soms inderdaad anders worden opgevat dan ik bedoel. Als men iets wilt zoeken vind men altijd wel iets dat scheef getrokken kan worden.
Maar'uh, vergeet je dat 'forumgedrag-bekijken' zelf niet met enige regelmaat te doen? Datgene wat jij er soms uitslaat zou ik me niet kunnen permiteren.
maandag 25 juni 2018 om 11:18
GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 11:12Nou ja, ze denkt te weten dat ze in minder tijd meer berichten heeft. Kans op waarschuwingen en bans lijkt dus al ietwat groter.![]()
Als men steeds met één en dezelfde nick forumt is de kans groter dat die ene nick meer krassen en deuken krijgt dan iemand die vijf of tien keer een spikslpinternieuwe nick neemt.
LOEP ME MAAR aub.
maandag 25 juni 2018 om 11:27
Tuurlijk.
De mods kunnen gewoon zien of je als missie of als ....... post.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 25 juni 2018 om 11:29
Tenzij je op verschillende plekken forumt met overal een andere nick, een nieuw modem heb gekregen van je provider of op een andere manier een ander ip-adres hebt gekregen.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 25 juni 2018 om 11:43
missie_m schreef: ↑25-06-2018 11:13Shifty, ik kan soms inderdaad anders worden opgevat dan ik bedoel. Als men iets wilt zoeken vind men altijd wel iets dat scheef getrokken kan worden.
Dat klopt helemaal.
Ik denk dat het heel begrijpelijk is dat je regelmatig anders begrepen wordt dan dat je bedoelt. Dat is inherent aan de manier waarop je forumt. Je manier van forummen is heel erg suggestief en indirect. Dat roept vaak een emotie bij, en een vertaling op van je post. Ik denk ook dat je daarnaast regelmatig precies begrepen wordt zoals je het bedoeld. Gecombineerd zie ik het niet als onlogisch dat je forumtechnisch niet hartelijk ontvangen wordt. Een andere manier van forummen zou dan al veel verschil kunnen maken. Dat ik dingen uit sla die jij je niet kan permiteren kan best eens waar zijn, maar komt dan dus ook ergens vandaan.
En ja, ik probeer ook juist naar mijn forumgedrag te kijken omdat ik graag wil dat de inhoud niet verloren gaat door de vorm. Als ik merk dat mijn bedoeling niet over komt probeer te kijken naar een andere manier van formuleren. Ik kan het een ander wel kwalijk nemen dat ze mij niet snappen maar uiteindelijk kan ik alleen iets veranderen aan de manier waarop ik iets probeer over te brengen.
maandag 25 juni 2018 om 11:59
Was in dezelfde post al gegeven toch?
En ja, sommige hebben de pech om achtervolgd te worden door stafferts, lijkt het wel. En mede daardoor onder een vergrootglas bij de mods te liggen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 25 juni 2018 om 12:07
Achtervolgd worden door staffers en naar je eigen forumgedrag kijken zijn twee compleet verschillende dingen.
Life is short. Eat dessert first.
maandag 25 juni 2018 om 12:07
Nee, de oorzaak bij anderen neerleggen is per definitie het omgekeerde van zelfreflectie, toch?
maandag 25 juni 2018 om 12:22
Hoeft natuurlijk niet... als na een sessie zelfreflectie je conclusie is dat je in een groep belandt bent waar je gewoonweg altijd de schuld krijgt...
Dat kan iets zeggen over de kwaliteit van de zelfreflectie, dat kan iets zeggen over de groep, dat kan iets zeggen over beide, het kan zomaar allemaal...
Ik vind de vraag: wat levert het je op? dan een veel interessantere.
maandag 25 juni 2018 om 12:29
maandag 25 juni 2018 om 12:50
GenieInABottle schreef: ↑25-06-2018 12:22Hoeft natuurlijk niet... als na een sessie zelfreflectie je conclusie is dat je in een groep belandt bent waar je gewoonweg altijd de schuld krijgt.
Dat kan iets zeggen over de kwaliteit van de zelfreflectie, dat kan iets zeggen over de groep, dat kan iets zeggen over beide, het kan zomaar allemaal...
Nee, je conclusie kan wel zo zijn.
Maar zelfreflectie begint met kijken naar jezelf en niet met verantwoording voor je situatie bij anderen neerleggen. Ook al zou dat terecht zijn. Dat is dan misschien een hele terechte constatering op basis van onderzochte feiten, maar nog steeds geen zelfreflectie.
Stel dat je je in een groep bevindt waarin je altijd de Simons krijgt dan ben jij in principe dus degene waar het om draait. Dan zou je je kunnen afvragen waarom de groep zo op jou reageert. En of je dat kan veranderen. En als je dat kan veranderen of je dat dan wil veranderen. En als je dat niet kan of wil veranderen, dan kan je je afvragen waarom je je in die groep begeeft. En als je niks aan jezelf kan/wil veranderen, niet je positie in de groep kan veranderen, niets aan (je interactie met) de groep zelf kan veranderen en niet uit de groep kan stappen, dan pas kan je de spiegel bij het grof vuil zetten omdat het geen zin heeft om naar jezelf te kijken.
Dat wil nog steeds niet zeggen dat je alles zelf kan bepalen en het wil ook niet zeggen dat je kan kiezen voor een bestaan zonder idioten in je leven, het heet dan alleen geen zelfreflectie
maandag 25 juni 2018 om 12:54
Wordt je bangeschiedenis dan ook gekoppeld aan je nieuwe nick? Nee toch? Nieuwe nick is schone lei volgens mij.
Maar een nieuwe nick heeft bij missie verder toch geen zin. Zij is wsl de meest herkenbare forummer door haar schrijfstijl. Naast rb dan
impala wijzigde dit bericht op 25-06-2018 12:59
21.48% gewijzigd
.
maandag 25 juni 2018 om 12:58
Omdat 2007 en 2008 al aan de beurt gewest zijn vorige week .
maandag 25 juni 2018 om 12:58
Als ze daarop letten ja. En dat gebeurt volgens mij niet standaard. Maar ik ben benieuwd naar het antwoord van kia op mijn vraag.patatjedubbelmayo schreef: ↑25-06-2018 12:56Dat zou wel heel bijzonder zijn. Ze zien je IP adres toch.
impala wijzigde dit bericht op 25-06-2018 13:00
1.49% gewijzigd
.
maandag 25 juni 2018 om 13:00
maandag 25 juni 2018 om 13:02
Nee je kan niemand blokken. Alleen voor jezelf op negeer zetten. En das maar goed ook.
impala wijzigde dit bericht op 25-06-2018 13:04
0.00% gewijzigd
.
maandag 25 juni 2018 om 13:03
Denk t niet, dat dat standaard gebeurt.patatjedubbelmayo schreef: ↑25-06-2018 13:00Reken maar dat ze regelmatig een 'run' draaien om te zien of IP adressen matchen met ene andere nick.
.
maandag 25 juni 2018 om 13:13
Waarom zouden ze dat doen? Het is toegestaan om meerdere nicks te hebben. Volgens mij doen ze het alleen in geval van trollen, permabannelingen etc.patatjedubbelmayo schreef: ↑25-06-2018 13:00Reken maar dat ze regelmatig een 'run' draaien om te zien of IP adressen matchen met ene andere nick.
...