Dreumes topic II

dinsdag 15 mei 2018 om 13:21

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 25 juni 2018 om 16:48
Ja en dat ik nog dacht "waar hebben die andere ouders het toch over? Ik vond deze vaccinaties echt een eitje.." en toen begon de hel tezamen met 2 doorkomende hoektanden

maandag 25 juni 2018 om 21:43
Jammer, BO2punt0! Hopelijk begint het snel echt.
.
Ah, dochter krijgt de bmr vrijdag. Ik ben 8-9 dagen erna weg, ik zal vriend alvast voorbereiden op een beroerd weekend...
.
.GlitterCupcake schreef: ↑25-06-2018 16:48Ja en dat ik nog dacht "waar hebben die andere ouders het toch over? Ik vond deze vaccinaties echt een eitje.." en toen begon de hel tezamen met 2 doorkomende hoektanden![]()
Ah, dochter krijgt de bmr vrijdag. Ik ben 8-9 dagen erna weg, ik zal vriend alvast voorbereiden op een beroerd weekend...

maandag 25 juni 2018 om 22:02
Hier gaat zoon vrijdag ook op voor de BMR. Wat een gezelligheid allemaal 
@BO: ai wat balen. Sterkte nog ff!
@Glitter:
hoe heerlijk zou het zijn als de baby er gewoon uitkroop als je lag te slapen en dat je dan ‘s ochtends wakker wordt met pasgeboren frummel in je armen. Keep dreaming

@BO: ai wat balen. Sterkte nog ff!
@Glitter:

Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

maandag 25 juni 2018 om 22:21
dinsdag 26 juni 2018 om 07:07
De 18-maanden check verschilt nogal geloof ik. De een doet hem standaard, de ander alleen bij zorgen en de derde maakt er een huisbezoek van om de dreumes in zijn natuurlijke habitat te bestuderen. Ik weet vrijdag meer van wat ze bij ons cb doen. Voor z’n ontwikkeling zal het iig niet zijn, want hij kan alles van de 18 maandencheck.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

dinsdag 26 juni 2018 om 08:38
Wij doen alleen de vaccinaties. De afspraken tussendoor hoeven van ons niet. Opzich vonden we het al niet nodig maar niet erg om naar het cb te gaan. Maar bij alle afspraken tot nu toe zaten we 20-45 minuten met een pissige blote baby/dreumes in een omslagdoek te wachten op de arts. En als we dan baby weer aankleedde kregen we toegesnauwd dat de arts de baby bloot wilde hebben.
Na 3x hebben we de afspraken tussendoor geweigerd en de afspraken met vaccinatie ingekort tot alleen vaccinatie. Daar werd kwaad op gereageerd.
De reden dat we moesten wachten was omdat we de eerste afspraak op de dag waren en er altijd een spoedgeval vóór kwam. Dat gun ik het spoedgeval natuurlijk. Maar wij zaten met een kwaaie baby in de kou.
De laatste afspraak kon de arts de ballen niet vinden. Hij vroeg aan ons of hij ze normaal wel had. Ja hoor normaal zitten ze er, zeiden we, alleen nu is baby koud en verkrampt. Maar natuurlijk geloof je de ouders niet. Nee je gaat ze vertellen dat er een operatie nodig is en je stuurt het gezin naar het ziekenhuis. Daar konden we na 4 weken terecht. Dus wij zitten daar vol spanning, zegt de arts in het ziekenhuis twee seconden in het onderzoek “Daar is 1 en daar is nummer 2!” En dan verteld ze dat baby de ballen pas over 1 jaar moet hebben voordat er geopereerd wordt.
Toen was ik wel klaar met het cb
Na 3x hebben we de afspraken tussendoor geweigerd en de afspraken met vaccinatie ingekort tot alleen vaccinatie. Daar werd kwaad op gereageerd.
De reden dat we moesten wachten was omdat we de eerste afspraak op de dag waren en er altijd een spoedgeval vóór kwam. Dat gun ik het spoedgeval natuurlijk. Maar wij zaten met een kwaaie baby in de kou.
De laatste afspraak kon de arts de ballen niet vinden. Hij vroeg aan ons of hij ze normaal wel had. Ja hoor normaal zitten ze er, zeiden we, alleen nu is baby koud en verkrampt. Maar natuurlijk geloof je de ouders niet. Nee je gaat ze vertellen dat er een operatie nodig is en je stuurt het gezin naar het ziekenhuis. Daar konden we na 4 weken terecht. Dus wij zitten daar vol spanning, zegt de arts in het ziekenhuis twee seconden in het onderzoek “Daar is 1 en daar is nummer 2!” En dan verteld ze dat baby de ballen pas over 1 jaar moet hebben voordat er geopereerd wordt.
Toen was ik wel klaar met het cb

dinsdag 26 juni 2018 om 08:54
Maartje2016 schreef: ↑26-06-2018 08:45Wat voor spoedgeval kan het cb nou hebben? Met een spoed ga je toch naar de HA of de SEH? Ik zou er nooit aangedacht hebben om naar het cb te gaan...![]()
Ik had het idee dat het cb hier fungeert als tussenpost voor vragen aan de ha en als afkoelplek voor eeeh minder slimme ouders.. Het cb zit in een achterstandwijk.

dinsdag 26 juni 2018 om 10:37
Ik hoef ook pas na 2 jaar weer terecht bij het CB.
Vervelend dat jullie zulke ervaringen hebben, ik heb ze eigenlijk niet.
Waar ik heen ga zijn mee denkende artsen/verpleegkundige en proberen ook niet iets op te leggen. Zoals je vaak wel hoort.
Ik ben wel extra geweest tussen 2 vaccinaties. De ene kiest er wel voor zeiden ze, anderen niet. Maar omdat ik op 200 meter van het cb woon, en geen negatieve ervaring heb, ben ik gegaan. Vond het wel leuk om zn lengte en gewicht enzo te meten en zoon vermaakte zich prima met het speelgoed daar. Van hem mochten we wel langer wachten
Zoon heeft trouwens uitslag op zn onderrug.. hoop dat dat komt van zn diarree luier van gister en niet dat de uitslag zich gaat uitbreiden.
Vervelend dat jullie zulke ervaringen hebben, ik heb ze eigenlijk niet.
Waar ik heen ga zijn mee denkende artsen/verpleegkundige en proberen ook niet iets op te leggen. Zoals je vaak wel hoort.
Ik ben wel extra geweest tussen 2 vaccinaties. De ene kiest er wel voor zeiden ze, anderen niet. Maar omdat ik op 200 meter van het cb woon, en geen negatieve ervaring heb, ben ik gegaan. Vond het wel leuk om zn lengte en gewicht enzo te meten en zoon vermaakte zich prima met het speelgoed daar. Van hem mochten we wel langer wachten

Zoon heeft trouwens uitslag op zn onderrug.. hoop dat dat komt van zn diarree luier van gister en niet dat de uitslag zich gaat uitbreiden.

dinsdag 26 juni 2018 om 10:41
Wij zijn met 14 maanden voor 't laatst geweest, en kregen toen niet eens een nieuwe afspraak mee. Ik geloof dat we voor 2 jaar weer een brief krijgen (waar dan weer een onmogelijk tijdstip op staat zodat je alsnog moet bellen, zeker). Maar ik denk dat zodra de gup geboren is ik dochter een keer gewoon meeneem om te laten meten en wegen, ben wel benieuwd hoe ze het doet
.

dinsdag 26 juni 2018 om 10:43
Hebben wij ook gedaanBO2punt0 schreef: ↑26-06-2018 10:41Wij zijn met 14 maanden voor 't laatst geweest, en kregen toen niet eens een nieuwe afspraak mee. Ik geloof dat we voor 2 jaar weer een brief krijgen (waar dan weer een onmogelijk tijdstip op staat zodat je alsnog moet bellen, zeker). Maar ik denk dat zodra de gup geboren is ik dochter een keer gewoon meeneem om te laten meten en wegen, ben wel benieuwd hoe ze het doet.

En zoon vindt het speelgoed en de overload aan andere kindjes wel leuk, dus meestal gaat man mee om met zoon in de wachtkamer te blijven en ga ik met dochter naar binnen.
dinsdag 26 juni 2018 om 11:38
Hier vindt er met 18 maanden alleen een CB controle plaats wanneer er zorgen zijn. Dochter liep net een week voor de vorige controle en had toen al een aardige woordenschat en voerde de opdrachtjes prima uit. Die opdrachtjes vind ik altijd zo lachverwerkend! En over het feit dat ze toen nog wat steviger werd, baarde de cb-arts geen enkele zorgen. Dus er was geen enkele reden om met 18 maanden terug te komen. Als het goed is, ontvangen we binnenkort een brief voor de twee jaar controle. Hopelijk kan die mooi tegelijk met die van onze aanstaande baby straks.
Dochter groeit inmiddels ook langzaamaan keurig netjes in haar gewicht. Ze is nog wel wat stevig. Maar ze is het afgelopen half jaar maar zo'n 400 gram aangekomen en minstens 6 cm gegroeid.
Sterkte Bo! Hopelijk begint je bevalling snel!
Dochter groeit inmiddels ook langzaamaan keurig netjes in haar gewicht. Ze is nog wel wat stevig. Maar ze is het afgelopen half jaar maar zo'n 400 gram aangekomen en minstens 6 cm gegroeid.
Sterkte Bo! Hopelijk begint je bevalling snel!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
dinsdag 26 juni 2018 om 11:39
@glittercupcake: whuttt wat stom zeg, jullie onnodig in de stress
.
Hier gelukkig een vrij relaxed CB, dus we gaan gewoon alle afspraken. En het is ook om de hoek. De volgende is hier wel met 18 maanden. Vind het zelf ook wel fijn om die controles te hebben, maar goed kan me voorstellen dat je wel anders piept als je zulke stomme ervaringen met het CB hebt gehad...
Succes allemaal met de BMR prik! Het is hier nu 5 dagen geleden dus ben benieuwd naar de komende week
.

Hier gelukkig een vrij relaxed CB, dus we gaan gewoon alle afspraken. En het is ook om de hoek. De volgende is hier wel met 18 maanden. Vind het zelf ook wel fijn om die controles te hebben, maar goed kan me voorstellen dat je wel anders piept als je zulke stomme ervaringen met het CB hebt gehad...
Succes allemaal met de BMR prik! Het is hier nu 5 dagen geleden dus ben benieuwd naar de komende week

happiness = reality - expectations

dinsdag 26 juni 2018 om 11:53
Fijn dat het cb bij jullie wel normaal functioneert
Ik ga er ook van uit dat ons cb uitzonderlijk is omdat we in een uitzonderlijke wijk wonen. Ik denk ook dat het lastig is om artsen te vinden voor dit cb. We zijn al eens van arts gewisseld op ons verzoek omdat wij de Baskische arts niet konden volgen. Zijn Nederlands was echt heel slecht. En we spraken niet hetzelfde Spaans
Het zal wel uit nood zijn dat ze deze arts aan hebben genomen.
Die arts zag ik later met zijn baby fietsen. De baby was klein en kon nog niet zelfstandig rechtop zitten. Het zat als een slappe pop in het voorzitje. En dan moet ik hem serieus nemen..

Die arts zag ik later met zijn baby fietsen. De baby was klein en kon nog niet zelfstandig rechtop zitten. Het zat als een slappe pop in het voorzitje. En dan moet ik hem serieus nemen..
dinsdag 26 juni 2018 om 12:26
Even jullie mening nodig:
Zoals jullie vast wel weten ben ik thuisblijfmoeder en hebben mijn kinderen (dus) nooit op een opvang gezeten.
Ondertussen merk ik dat de oudste meer behoefte heeft aan leeftijdsgenootjes, dus zijn we in de speeltuin als die bezet is door iedereen onder de 3 uit de wijk, hebben we playdates met kinderen van vrienden en buren en lopen we altijd met een gastouder uit de wijk mee heen en weer naar de supermarkt. (Incl natuurlijk "haar" kinderen, allemaal in de leeftijd van zoon, dus beter kan niet).
Maar goed, zoals we allemaal weten zijn dreumessen en peuters niet de beste in speelgoed delen. Nu was er gisteren een jongetje bij ons over de vloer die op een auto zat die zoon daarom natuurlijk wilde hebben. Ik maakte me al klaar voor een jankbui/driftaanval/slagveld, maar in plaats van een dreun uit te delen heeft zoon besloten om dat jongetje in een wurggreep te nemen
.
Waar kan hij dit nu weer vandaan hebben? En hoe hier op reageren?
Normaal als hij wat doet werkt negeren het beste en wil ik er zo min mogelijk aandacht aan besteden, want dan is de lol er snel voor hem af, maar ja, om nu een ander kind in de wurggreep te laten zitten...
Ik denk trouwens dat ik nog het meest geschrokken ben omdat dit voor mijn gevoel nou net níet bij normaal gedrag hoort, of heeft iedere dreumes zo'n fase en moet ik het dan ook maar als een fase zien?
Zoals jullie vast wel weten ben ik thuisblijfmoeder en hebben mijn kinderen (dus) nooit op een opvang gezeten.
Ondertussen merk ik dat de oudste meer behoefte heeft aan leeftijdsgenootjes, dus zijn we in de speeltuin als die bezet is door iedereen onder de 3 uit de wijk, hebben we playdates met kinderen van vrienden en buren en lopen we altijd met een gastouder uit de wijk mee heen en weer naar de supermarkt. (Incl natuurlijk "haar" kinderen, allemaal in de leeftijd van zoon, dus beter kan niet).
Maar goed, zoals we allemaal weten zijn dreumessen en peuters niet de beste in speelgoed delen. Nu was er gisteren een jongetje bij ons over de vloer die op een auto zat die zoon daarom natuurlijk wilde hebben. Ik maakte me al klaar voor een jankbui/driftaanval/slagveld, maar in plaats van een dreun uit te delen heeft zoon besloten om dat jongetje in een wurggreep te nemen

Waar kan hij dit nu weer vandaan hebben? En hoe hier op reageren?
Normaal als hij wat doet werkt negeren het beste en wil ik er zo min mogelijk aandacht aan besteden, want dan is de lol er snel voor hem af, maar ja, om nu een ander kind in de wurggreep te laten zitten...
Ik denk trouwens dat ik nog het meest geschrokken ben omdat dit voor mijn gevoel nou net níet bij normaal gedrag hoort, of heeft iedere dreumes zo'n fase en moet ik het dan ook maar als een fase zien?

dinsdag 26 juni 2018 om 12:38

Wat ik zou doen is het kindje bevrijden, vragen of het gaat en troosten. Vervolgens aan dreumes uitleggen dat het niet mag of netjes is om iemand te wurgen. Dan uitleggen dat hij even moet wachten tot het kindje is uitgespeeld.
Zo laat je compassie voor het slachtoffer zien en leg je uit wat niet mag en wel mag

dinsdag 26 juni 2018 om 13:03
GlitterCupcake schreef: ↑26-06-2018 12:38Vervolgens aan dreumes uitleggen dat het niet mag of netjes is om iemand te wurgen.

Er is zoveel niet netjes, maar ik lig even hardop dubbel om wurgen niet netjes te noemen.