bijna 10 jaar leeftijdsverschil..
maandag 25 juni 2018 om 22:23
Hoi allemaal,
Even een kleine intro voor ik bij mijn vraag uit kom. Sinds een maand of vijf ben ik aan het 'scharrelen' met een man die pas 29 is geworden. Ikzelf word over een half jaar 20. Een best leeftijdsverschil dus. Ondanks dat was er vanaf het begin was er een duidelijke klik tussen ons, we spraken elkaar veel en van februari tot april zag ik hem wel 3-4 avonden per week. Tot diep in de nacht lagen we samen te praten. Ik heb nog nooit een relatie gehad en had tot hij ik hem leerde kennen letterlijk nul ervaring met jongens/mannen.
De afgelopen maand heb ik hem door de drukte momenteel in zijn leven hem nog niet gezien. Dit maakte mij onzeker dus heb mij laten overtuigen hem te laten weten wat ik voor hem voel. Dit was voor mij een hele stap maar hij reageerde best goed. Wanneer hij terug komt van oefening spreken we af om het er samen over te hebben omdat hij het ook allemaal niet zo goed wist hoe het nou zit tussen ons.
Ik ben wel eens verliefd geweest, maar zoals dit nog nooit. Daarom ben ik ook best zenuwachtig voor het gesprek omdat ik niet helemaal weet wat ik er van kan verwachten. Ik denk dat zijn voornaamste twijfel het leeftijdsverschil is. Wat voor mij geen punt is omdat ik meer klik en overeenkom met oudere jongens/mannen dan met leeftijdsgenoten. Maar ik weet niet zo goed met in welke woorden ik hem kan aantonen hoe serieus ik hier in sta. Ook heeft hij een kind. Ik kan me ook goed voorstellen dat hij wilt weten hoe ik dat precies voor mij zie. Zijn kindje heb ik al twee keer gezien. Dat ging erg goed gelukkig. Ik ben goed met kinderen, en wil zelf ook graag op jonge leeftijd moeder worden. Ook dit weerhoudt mij niet, en verandert mijn gevoelens voor hem niet.
Maar mijn vraag dus, wat kan ik zeggen om hem te overtuigen dat ik hier volledig voor wil gaan? Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat het niet uitmaakt wat de wereld van je denkt, dat je voor je eigen geluk moet gaan. Dat er altijd mensen zijn die niet achter je keuze zullen staan. Deze realisatie heeft mij erg veel zelfvertrouwen gegeven, Het lijkt mij daarom goed in dat gesprek te vragen waar hij dan aan twijfelt. Zijn er mensen die tips voor me hebben? Hoe ik het best mijn gevoel kan uiten zonder gelijk heel wanhopig de situatie te redden.
liefs,
Even een kleine intro voor ik bij mijn vraag uit kom. Sinds een maand of vijf ben ik aan het 'scharrelen' met een man die pas 29 is geworden. Ikzelf word over een half jaar 20. Een best leeftijdsverschil dus. Ondanks dat was er vanaf het begin was er een duidelijke klik tussen ons, we spraken elkaar veel en van februari tot april zag ik hem wel 3-4 avonden per week. Tot diep in de nacht lagen we samen te praten. Ik heb nog nooit een relatie gehad en had tot hij ik hem leerde kennen letterlijk nul ervaring met jongens/mannen.
De afgelopen maand heb ik hem door de drukte momenteel in zijn leven hem nog niet gezien. Dit maakte mij onzeker dus heb mij laten overtuigen hem te laten weten wat ik voor hem voel. Dit was voor mij een hele stap maar hij reageerde best goed. Wanneer hij terug komt van oefening spreken we af om het er samen over te hebben omdat hij het ook allemaal niet zo goed wist hoe het nou zit tussen ons.
Ik ben wel eens verliefd geweest, maar zoals dit nog nooit. Daarom ben ik ook best zenuwachtig voor het gesprek omdat ik niet helemaal weet wat ik er van kan verwachten. Ik denk dat zijn voornaamste twijfel het leeftijdsverschil is. Wat voor mij geen punt is omdat ik meer klik en overeenkom met oudere jongens/mannen dan met leeftijdsgenoten. Maar ik weet niet zo goed met in welke woorden ik hem kan aantonen hoe serieus ik hier in sta. Ook heeft hij een kind. Ik kan me ook goed voorstellen dat hij wilt weten hoe ik dat precies voor mij zie. Zijn kindje heb ik al twee keer gezien. Dat ging erg goed gelukkig. Ik ben goed met kinderen, en wil zelf ook graag op jonge leeftijd moeder worden. Ook dit weerhoudt mij niet, en verandert mijn gevoelens voor hem niet.
Maar mijn vraag dus, wat kan ik zeggen om hem te overtuigen dat ik hier volledig voor wil gaan? Ik heb de afgelopen jaren geleerd dat het niet uitmaakt wat de wereld van je denkt, dat je voor je eigen geluk moet gaan. Dat er altijd mensen zijn die niet achter je keuze zullen staan. Deze realisatie heeft mij erg veel zelfvertrouwen gegeven, Het lijkt mij daarom goed in dat gesprek te vragen waar hij dan aan twijfelt. Zijn er mensen die tips voor me hebben? Hoe ik het best mijn gevoel kan uiten zonder gelijk heel wanhopig de situatie te redden.
liefs,
maandag 25 juni 2018 om 22:32
Waarom heb je het gevoel dat he hem moet overtuigen? Het komt zo over alsof jij iets harder je vest moet doe dan hij. Denk je dat je niet duidelijk genoeg bent?
Ik vind net 20 en een man van 29 met een kind niet echt verstandig,maar dat ben ik. Hij zit in een compleet andere levensfase dan jij en dit is jouw eerste relatie...
Ik vind net 20 en een man van 29 met een kind niet echt verstandig,maar dat ben ik. Hij zit in een compleet andere levensfase dan jij en dit is jouw eerste relatie...
anoniem_371845 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 22:34
14.49% gewijzigd
Ik vind vooral dat je nogal op de zaken vooruit loopt.
Ga gewoon eerst eens een gesprek aan voor je uit gaat van relaties, stiefmoeder worden en zo.
En waarom heb je niet even gewacht tot hij terug was om juist dit gesprek aam te gaan?
Zo'n mededeling lijkt me, zelfs in deze tijd, nou niet iets wat je per app bij een ander dropt
Ga gewoon eerst eens een gesprek aan voor je uit gaat van relaties, stiefmoeder worden en zo.
En waarom heb je niet even gewacht tot hij terug was om juist dit gesprek aam te gaan?
Zo'n mededeling lijkt me, zelfs in deze tijd, nou niet iets wat je per app bij een ander dropt
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 25 juni 2018 om 22:33
Lieverd,
Je bent verliefd en gaat voor die man en vraagt ons om een tactiek om hem te strikken.
Terwijl hij de afgelopen maand geen tijd voor je had vanwege drukte.
Dit is dus geen leuke man die serieus voor je gaat (echt, drukte is geen excuus, dan had hij op andere manieren zijn liefde betuigd en dat heeft hij niet gedaan want jij opent een topic met hoe je hem moet vangen).
Wacht op een jongen/man die uit zichzelf helemaal voor jou gaat en waarbij je geen advies nodig hebt voor strategieen om hem warm voor jou te krijgen.
Je bent verliefd en gaat voor die man en vraagt ons om een tactiek om hem te strikken.
Dit is dus geen leuke man die serieus voor je gaat (echt, drukte is geen excuus, dan had hij op andere manieren zijn liefde betuigd en dat heeft hij niet gedaan want jij opent een topic met hoe je hem moet vangen).
Wacht op een jongen/man die uit zichzelf helemaal voor jou gaat en waarbij je geen advies nodig hebt voor strategieen om hem warm voor jou te krijgen.
maandag 25 juni 2018 om 22:36
Een man met kind heeft het natuurlijk altijd drukker dan een net twintig jarige die waarschijnlijk nog thuis woont. Zegt denk ik niet zoveel over zijn interesse. Wel over over ze matcgen of niet.Hillegonda1 schreef: ↑25-06-2018 22:33Lieverd,
maandag 25 juni 2018 om 22:37
Ik bedoel daarmee niet dat ik gelijk bij hem intrek en huisje boompje beestje.quattro35 schreef: ↑25-06-2018 22:32Waarom gelijk "er volledig voor gaan" (Dus ik neem aan samenwonen, trouwen kinderen krijgen etc) met de eerste vriend die je in je nog jonge leven hebt?
Prima uiteraard als jullie daar allebei gelukkig van worden en het helemaal past in jullie wensen en verwachtingen, maar toch
maandag 25 juni 2018 om 22:38
Zijn twijfel is ook niet het leeftijdsverschil en het feit dat hij een kind heeft. Als hij dat aanvoert zijn het alleen maar excuses om niet echt met je te gaan. Omdat hij niet verliefd genoeg op je is/ niet genoeg om je geeft.
Ga dan niet aan hem hangen en probeer hem niet te overtuigen van het tegendeel. Daar ben je te goed voor.
De handicaps (29 en een kind) liggen bij hem, dus hij moet jou overtuigen in plaats van andersom.
Ga dan niet aan hem hangen en probeer hem niet te overtuigen van het tegendeel. Daar ben je te goed voor.
De handicaps (29 en een kind) liggen bij hem, dus hij moet jou overtuigen in plaats van andersom.
maandag 25 juni 2018 om 22:38
Er staat alleen dat ze elkaar niet gezien hebben en dat zij daar onzeker van wordt. Dat kan aan hem liggen, maar ook aan haar.Hillegonda1 schreef: ↑25-06-2018 22:33Dit is dus geen leuke man die serieus voor je gaat (echt, drukte is geen excuus, dan had hij op andere manieren zijn liefde betuigd en dat heeft hij niet gedaan want jij opent een topic met hoe je hem moet vangen).
maandag 25 juni 2018 om 22:39
Tot ongeveer halverwege je bericht dacht ik: go for it, maar toen las ik dat hij een kind heeft... Het is dus een man met bagage, denk daar goed over voor je besluit een echte relatie met deze man aan te gaan, je bent nog zo jong en dan al een rol als "stiefmoeder" innemen...;
Bedenk goed of je dat wel wil op deze leeftijd. Verder lijkt mij het leeftijdsverschil niet zo'n punt.
Bedenk goed of je dat wel wil op deze leeftijd. Verder lijkt mij het leeftijdsverschil niet zo'n punt.
maandag 25 juni 2018 om 22:40
Druk met kind of niet. De afgelopen maand (we zitten nu eind juni) heeft ze hem nog niet gezien.
Geen basis voor haar om de liefde aan hem te verklaren, eerder andersom.
maandag 25 juni 2018 om 22:40
Maar lieverd, je besluit niet dat je van de een op de andere dag een relatie hebt.
Zoiets groeit
Je gaat daten, je tast af, je zoent eens wat, je vrijt eens wat.
En langzaam vormt zich een verliefdheid.
En met een beetje mazzel van twee kanten.
En dan als je nog meer mazzel hebt groeit er een relatie uit voort.
Maar met een heel voortgezet plan, vol theorieën en ideeën hoe je iets moet laten werken, is op voorhand kansloos
Zoiets groeit
Je gaat daten, je tast af, je zoent eens wat, je vrijt eens wat.
En langzaam vormt zich een verliefdheid.
En met een beetje mazzel van twee kanten.
En dan als je nog meer mazzel hebt groeit er een relatie uit voort.
Maar met een heel voortgezet plan, vol theorieën en ideeën hoe je iets moet laten werken, is op voorhand kansloos
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 25 juni 2018 om 22:42
Hij is militair, of zo? Dat betekent dat hij regelmatig voor lange tijd weg is, en soms zelfs niet bereikbaar is. Trek jij dat? Zeker als jij net bevallen zou zijn.
Je kent hem nog maar vijf maanden? Je hebt zijn kind al een paar keer ontmoet en hij is op oefening (geweest), dat gaat toch allemaal veel te snel?
Je kent hem nog maar vijf maanden? Je hebt zijn kind al een paar keer ontmoet en hij is op oefening (geweest), dat gaat toch allemaal veel te snel?
maandag 25 juni 2018 om 22:43
Echt hoopvol klinkt het inderdaad niet. Al met al verschillende redenen om er niet aan te beginnen.Hillegonda1 schreef: ↑25-06-2018 22:40Druk met kind of niet. De afgelopen maand (we zitten nu eind juni) heeft ze hem nog niet gezien.
Geen basis voor haar om de liefde aan hem te verklaren, eerder andersom.
maandag 25 juni 2018 om 22:47
Ik moet hem niet overtuigen, maar verwacht wel dat de richting van het gesprek zal zijn hoe wij dit beide voor ons zien en of dit realistisch is. En ik denk dat het ook heel belangrijk is dat wij beide de situatie niet moeten onderschatten en dat het belangrijk is om het hierover te hebben voordat het überhaupt iets wordt.Arcticfox1 schreef: ↑25-06-2018 22:31Ik zou er niet aan beginnen omdat hij een kind heeft en jij hem moet "overtuigen"
Leeftijd verschil lijkt mij geen punt.
Partner en ik schelen ook ongeveer zoveel. Daar merken we in het dagelijks leven niks van. Al ruim acht jaar gelukkig
Maar ik weet niet goed hoe ik kan uiten dat ik dit wil, dat ik hier serieus in ben. Dat ik niet op zoek ben naar een gezellige avond maar dat ik een hele sterke klik met hem voel vanaf de start. En inderdaad in ons samenzijn, onze gesprekken merk ik ook niets van het leeftijdsverschil. We hebben best intieme, open gesprekken, ook over de situatie met zijn kind. En ook met haar zou er op den duur een band gaan groeien. Ik vind het echt niet erg dat hij een kind heeft, maar ik denk dat je als je samen gaat je het hier wel over gehad moet hebben. Het is wel iets waar je extra rekening mee moet houden.
maandag 25 juni 2018 om 22:56
Ik denk niet dat ik gelijk een stiefmoederrol om me moet gaan nemen. Ze heeft een moeder en een vader. Uit eigen ervaring weet ik dat het tijd vraagt om zo'n band op te bouwen. Dat gebeurt niet van de een op andere dag en dat ze is nog jong. Maar met het feit dat hij een kind heeft hebben zij geen probleem. Bedankt voor je bezorgdheid.
maandag 25 juni 2018 om 23:11
Het komt allemaal een beetje geforceerd op mij over. Niet als een onbevangen, eerste verliefdheid die langzaam in een verkering overgaat. Dat gun ik je namelijk wel op jouw leeftijd. Al dat serieuze gedoe, met 'een gesprek' etc. zou ik lekker bewaren voor iets later. Een eerste liefde zou absoluut wederzijds kunnen zijn, en onbevangen. Dat je beiden het gevoel hebt dat je niet weet waar je het zoeken moet enzo...
maandag 25 juni 2018 om 23:13
Weet je eigenlijk wel zeker of hij twijfels heeft?
ik zou het gesprek wat meer open in gaan, dus zonder bedoeling om te overtuigen maar wel met de bedoeling om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen. dan kunnen jullie vandaar uit verder kijken of en op welke manier jullie een toekomst samen zien en of het al tijd is voor een volgende stap of niet.
ik zou het gesprek wat meer open in gaan, dus zonder bedoeling om te overtuigen maar wel met de bedoeling om elkaar zo volledig mogelijk te begrijpen. dan kunnen jullie vandaar uit verder kijken of en op welke manier jullie een toekomst samen zien en of het al tijd is voor een volgende stap of niet.
maandag 25 juni 2018 om 23:14
Maar goed dat was niet mijn vraag. Ik hoef hem niet te overtuigen. Ik verwacht alleen dat dit punten zijn die ter sprake gaan komen wanneer hij terug komt. Belangrijke punten om te bespreken lijkt me wel omdat wij nu niet de enige zijn waarop dit invloed zal hebben, en mijn punt is dat ik hem wil laten weten dat ik mij dit realiseer. Wij zijn in een halfjaar tijd, in januari leerde ik hem kennen, heel snel naar elkaar gegroeid en veel tijd samen doorgebracht. Ik ben veel persoonlijke dingen over hem te weten gekomen. Dat zijn dingen die hij niet zomaar met iemand deelt.
Hij zit inderdaad bij defensie waardoor hij erg druk is met werk en ook wel eens op de kazerne moet blijven. En ik begrijp dat zijn leven er heel anders uit ziet, dat wij in twee verschillende levensfases zitten. Uitzendingen zullen inderdaad pittig zijn maar ikzelf heb net een opleiding afgerond in de toeristische sector en zal daarom misschien ook niet altijd thuis zijn.
Ik vraag dit om een duwtje in de rug met wat tips te krijgen wat betreft hoe dit gesprek in te gaan. En ik begrijp en realiseer me alle punten die jullie maken. En daar is ook echt over na gedacht. En besproken met mijn ouders bijvoorbeeld. Ik sta nog steeds achter mijn gevoel die ik vanaf de eerste dag dat wij spraken had. Ik wil dat onze band verder blijft ontwikkelen, op dates gaat zoals hier al benoemd. En ja, in de loop van de tijd in een relatie laten groeien. Want ja, ik snap dat het iets is dat moet groeien.
Hij zit inderdaad bij defensie waardoor hij erg druk is met werk en ook wel eens op de kazerne moet blijven. En ik begrijp dat zijn leven er heel anders uit ziet, dat wij in twee verschillende levensfases zitten. Uitzendingen zullen inderdaad pittig zijn maar ikzelf heb net een opleiding afgerond in de toeristische sector en zal daarom misschien ook niet altijd thuis zijn.
Ik vraag dit om een duwtje in de rug met wat tips te krijgen wat betreft hoe dit gesprek in te gaan. En ik begrijp en realiseer me alle punten die jullie maken. En daar is ook echt over na gedacht. En besproken met mijn ouders bijvoorbeeld. Ik sta nog steeds achter mijn gevoel die ik vanaf de eerste dag dat wij spraken had. Ik wil dat onze band verder blijft ontwikkelen, op dates gaat zoals hier al benoemd. En ja, in de loop van de tijd in een relatie laten groeien. Want ja, ik snap dat het iets is dat moet groeien.
maandag 25 juni 2018 om 23:15
Wat een jeugdige overmoed. Je ziet het al helemaal voor je en volle kracht vooruit in de richting van je droom!
Ik zou veel meer afgewacht hebben wat hij mij te bieden had voordat ik me in de kaarten liet kijken.
Ik zou gewoon jullie gesprek afwachten en tot die tijd mijn verwachtingen temperen. De kans dat alles zo loopt als je wil is meestal niet zo groot, omdat het maar dromen zijn.
Ik zou veel meer afgewacht hebben wat hij mij te bieden had voordat ik me in de kaarten liet kijken.
Ik zou gewoon jullie gesprek afwachten en tot die tijd mijn verwachtingen temperen. De kans dat alles zo loopt als je wil is meestal niet zo groot, omdat het maar dromen zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven